Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 14 februari 2011, 17:58   #41
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Meestal wel ja, niet altijd.
klopt,maar het vb is er nooit mee kunnen doorbreken
Oud 14 februari 2011, 18:04   #42
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik dus.

Over mijn dode lijk dat ik iemand huw die een andere religie aanhangt dan mij.
uw broerkes mogen dat wel natuurlijk. Maar hun christelijke vrouwkes moeten dan onderdanig zijn en luisteren naar wat hun vent vertelt.

Daarom dat jij niet zou willen huwen met iemand van een andere religie omdat je gehersenspoeld bent met de overtuiging dat vrouwkes onderdanig moeten luisteren naar hun heer en meester!

sukkkelas toch!
COCHINILLO is offline  
Oud 14 februari 2011, 18:07   #43
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik dus.

Over mijn dode lijk dat ik iemand huw die een andere religie aanhangt dan mij.
Waarom?
Inno is offline  
Oud 14 februari 2011, 18:09   #44
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Waarom?
Hupla, meneer gaat terug vragen beginnen stellen

Zou jij een moslima huwen? Neen, toch. Awel ik zou ook geen christen huwen. De reden heb ik hier al 10 maal neergetypt.
Oud 14 februari 2011, 18:11   #45
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hupla, meneer gaat terug vragen beginnen stellen

Zou jij een moslima huwen? Neen, toch. Awel ik zou ook geen christen huwen. De reden heb ik hier al 10 maal neergetypt.
Natuurlijk zou ik een moslima huwen, natuurlijk zou ze dan ex moslima zijn. Maar het gaat niet om het geloof, maar ik zou voor de kerk willen trouwen en dat gaat niet als ze niet als ze moslima is.
Inno is offline  
Oud 14 februari 2011, 18:13   #46
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zou ik een moslima huwen, natuurlijk zou ze dan ex moslima zijn. Maar het gaat niet om het geloof, maar ik zou voor de kerk willen trouwen en dat gaat niet als ze niet als ze moslima is.
Maw uw moslima moet afvallig worden om u tevreden te stellen. Dus ge trouwt geen moslima.
Oud 14 februari 2011, 18:18   #47
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet ze eerst gedoopt worden, maar langs genoeg onder water houden, he
tschoon verdiep is offline  
Oud 14 februari 2011, 18:21   #48
Mr.White
Burger

Standaard

Geef de Europese moslims gewoon nog een jaar of 10 -15 en ze vallen vanzelf van de wagen... een keer de moslim vrouwen een beetje een deftige opleiding kunnen volgen zullen die ook niet eeuwig slaafs hun man/vader/btoer blijven volgen in alles wat die zegt.
50 jaar geleden kon een Katholieke vrouw ook niet scheiden zonder geëxcommuniceerd en wat weet ik nog allemaal te worden... de wereld evolueert snel.
Oud 14 februari 2011, 18:28   #49
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

De enige zonde in het héélal is de onwetendheid,
begin van alle kwaad, maar de geschiedenis herhaalt zich,
sinds de slag van Poitiers 732 blijft men gewoon blind !

ISLAMISERING VAN BELGIË

Onder islamisering verstaan we de groeiende invloed van de Islam op de gedragingen van moslims, maar ook van niet-moslims die zich proberen aan te passen aan de vereisten van de Islam. Aangezien onze Beweging van Ex-moslims zich richt op België beperken we ons tot nationale nieuwsberichten.

Dit is geen oproep tot haat of discriminatie tegenover moslims. Wij roepen alle bezoekers van onze site op om liefdevol en met respect met moslims om te gaan. Wij zijn zelf ook moslims geweest. Wij willen enkel aantonen dat de Islam heel wat elementen bevat die moslims in conflict kunnen brengen met de normen van de Belgische samenleving. En deze conflicten zijn reëel en doen zich ook meer en meer voor. Deze evolutie doet niets af aan het feit dat de overgrote meerderheid van de moslims in België met de aangehaalde ontsporingen niets te maken hebben en er ook niet vatbaar voor zijn. Maar zoals dikwijls het geval is, wordt de toon aangegeven door een kleine groep mensen met een problematisch gedrag.

Islamcriticus Vermeersch bedreigd met de dood (02-11-2009)

Het geven van kritiek op de Islam verdient volgens de shariah de doodstraf of andere erge straffen. Een van de verzen waarop dit gebaseerd is, is koranvers

5.33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

De leidinggevende Koran commentaar van Ibn Kathir geeft aan dat oorlog voeren tegen Allah en Zijn Boodschappers onder andere betekent: “weerstand bieden” of “tegenspreken”, dus kritiek geven. Aangezien Etienne Vermeersch “het lef” heeft om op de Islam kritiek te geven, stelt hij zich bloot aan één van de straffen vermeld in koranvers 5.33. De moslims die deze bedreigingen uiten hebben “enkel” tot doel om de Islam te verdedigen tegen aanvallen.

Moslim die echtgenote weigerde te laten verdoven door anesthesist bestraft (07-09-2009)

Een man uit Maaseik van Jordaanse afkomst weigert zijn vrouw te laten behandelen door een mannelijke anesthesist ook al was het dringend. Waarom doet hij dit? De Islam schrijft een verregaande segregatie van mannen en vrouwen voor. Mohammed heeft namelijk gezegd dat vrouwen fitna, d.w.z. een bron van verleiding, zijn voor de man. Vrouwen zijn dus de oorzaak van immoraliteit en daarom moeten zij zo weinig mogelijk met mannen in contact gebracht worden. Fysiek contact moet zeker vermeden worden.

De anesthesist was van plan de vrouw aan te raken en daarom ging haar man door het dak. Hij wou kost wat kost zijn vrouw van immoraliteit weghouden in overeenstemming met zijn godsdienst.

Nu schrijft de Shariah voor dat een vrouw het best behandeld wordt door een vrouwelijke islamitische arts, indien die er niet is, dan door een niet-islamitische vrouwelijke arts, dan een islamitische mannelijke arts en tenslotte een niet-islamitische mannelijke arts. Nu is de vraag in het hoofd van deze gewelddadige man vermoedelijk of het ziekenhuis wel voldoende moeite gedaan heeft om een vrouwelijke (islamtische) anesthesist op te trommelen.

Volgens de islamitische wet kan de vrouw wel degelijk behandeld worden door een mannelijke arts als dit de enige mogelijkheid is. Door zich meer en meer op de Islam te gaan richten en in het bijzonder op de scheiding van de seksen is deze man de pedalen kwijt geraakt en tot geweld overgegaan. De 10 maanden voorwaardelijk en 1100 Euro boete voor het in levensgevaar brengen van zijn vrouw, voor het bedreigen van een arts in functie en voor het verstoren van de activiteiten in een ziekenhuis zijn naar slechte belgische gewoonte belachelijk laag en zullen niet echt een afschrikkend effect hebben.

Criminaliseren van kritiek op de Islam: het CGKR

Het CGKR (Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding) is een overheidsinstantie die meewerkt aan de islamisering van België en wel door het criminaliseren en het laten vervolgen van mensen die kritisch staan tegenover de Islam, ... zelfs als deze kritiek terecht is. Hiervoor wordt wetgeving i.v.m. het aanzetten tot haat en discriminatie misbruikt. Kritiek op de Islam als ideologie wordt automatisch en zonder goede motivatie gelijkgesteld met haatzaaien tegen moslims.

Wie dus een uitspraak doet over de Islam die juist is en erbij zegt dat dit barbaars is, zet aan tot haat tegen moslims. Een voorbeeld is te vinden in volgende link. Een kettingmail die steniging barbaars vindt zou dan aanzetten tot haat tegenover moslims. Het CGKR stelt dat steniging geen onderdeel is van het islamitisch strafrecht terwijl alle scholen van islamitisch recht het tegendeel zeggen. Onder andere de Shafi’i school schrijft in haar wetboek “Reliance of the Traveller” in §o12.2 het volgende i.v.m. buitenechtelijke relaties: “If the offender is somebody with the capacity to remain chaste, then he or she is stoned to death. (indien de overtreder iemand is die de mogelijkheid heeft om kuis te blijven, dan wordt hij of zij doodgestenigd)”

De regels van steniging komen niet uit de Koran maar uit de Hadith die aantonen dat de Profeet van de Islam dit toegepast heeft, ook voor niet-moslims. Onder andere de leidinggevende Hadith van Muslim 17.4191 en volgende. Daarnaast stelt het CGKR dat enkel obscurantistische groepen dit toepassen terwijl dit in werkelijkheid erkende rechtbanken zijn in islamitische landen, zoals in Noord-Nigeria en Iran.

Het CGKR is dus op zijn minst slecht geïnformeerd en doet wat het zelf aanklaagt, namelijk het aanzetten tot haat en discriminatie, in dit geval tegen iedereen die terecht kritiek heeft op de Islam. En het Centrum doet dit op basis van foute informatie. Dit is een inbreuk op de vrijheid van meningsuiting en men voert hiermee praktijken in, die conform de shariah zijn zoals die toegepast wordt in islamitische landen. Bovendien legt het CGKR hiervoor beslag op middelen van de veiligheidsdiensten die beter zouden kunnen besteed worden aan hogere prioriteiten.

Moslimvader bedreigt leerkrachten (Ronse) (14-10-2008)

In dit spijtig incident verwondde een moslimvader een turnleraar omdat zijn dochter met een short moest turnen. Het komt er eigenlijk op neer dat de vader geweld gebruikte in een poging om een voor hem acceptabele beleving van de Islam toe te laten voor zijn dochter. Dit incident is een voorbeeld van geweld met religie als motief. In zijn ogen wou de man gewoon respect voor zijn religieuze beleving afdwingen.

Moordpoging op dakloze Serge (19-9-2008)

Serge is bijna doodgebloed na in elkaar geslagen en verwond te zijn door moslims in Brussel. De misdaad van Serge was het drinken van een biertje tijdens de Ramadan op straat. Dit werd gerapporteerd door Het Nieuwsblad, maar werd door andere kranten niet overgenomen. Het is een voorbeeld van het stijgend zelfvertrouwen van een aantal moslim individuen die menen in België de Islam aan niet-moslims te moeten opleggen. Deze personen vormen een kleine minderheid maar krijgen geen of onvoldoende tegenwind van de grote meerderheid van gematigde moslims. Het artikel geeft in tegendeel aan dat de moslims die in de buurt waren gewoon meededen aan de gewelddadigheden.

Terroristen viseerden EU-Gebouw en Sheraton Hotel (19-5-2008)

Dit artikel illustreert het bestaan van netwerken van moslim-terroristen die in België aanslagen plannen.

Gescheiden cursussen Nederlands in Kessel-Lo (10-1-2008)

Begin 2008 kwam naar boven dat in Kessel-Lo gescheiden cursussen Nederlands aan allochtone vrouwen gegeven worden. De dienst integratie van Leuven voert een zogenaamd “inclusief” beleid waar aan de wensen van moslimmannen voldaan wordt om hun echtgenotes niet met andere mannen taallessen te laten volgen. De eisen zijn een verdere stap in de richting van de Islamisering van België.

Waarom is dit nu belangrijk? We geven een voorbeeldje. Fatima is een Marokkaanse vrouw die gehuwd is met een Belgisch-Marokkaanse man. Zij praat enkel Berbers. België wil haar integreren en nodigt haar uit op een cursus Nederlands. Via een vertaler laat zij weten dat haar man niet toestaat dat zij met andere mannen samen in de klas zit. De dienst integratie kaart de zaak aan en besluit een klas met enkel vrouwen te vormen. Dat is geen probleem want er zijn toch genoeg studenten. Fatima komt samen in een klas te zitten met Maria die pas aangekomen is uit Bolivië en politiek asiel aangevraagd heeft. Maria is 25 jaar en ongehuwd. Een cursus Nederlands is een uitstekende gelegenheid om andere mensen te leren kennen, ook mannen. Misschien zit de man van haar dromen tussen de andere cursusdeelnemers. Maar tot haar grote verbazing komt zij in een groep met enkel vrouwen te zitten. Zij vraagt zich af of zij in Saoedi-Arabië terechtgekomen is. Zij geniet volop mee van de islamisering van België.

Alcohol in restaurants op de Turnhoutsebaan in Antwerpen (20-4-2007)

Dit artikel illustreert het feit dat er druk uitgeoefend wordt op islamitische restauranteigenaars om geen alcohol meer te schenken. Beter minder geld verdienen of failliet gaan dan de kans om in de hemel te geraken kleiner te maken. Degenen die stoppen met alcohol te schenken doen dat volgens hun eigen zeggen uit “overtuiging”.

Bekeerde moslima Muriel Degauque blaast zichzelf op in Irak (1-12-2005)

Muriel Degauque is de eerste belgische Jihadiste die zichzelf opgeofferd heeft voor de Islam. Zij is ook een motivatie voor onze Beweging van Belgische Ex-moslims. Wij willen de moslims overtuigen om de Islam te verlaten zodat zij niet meer het risico lopen bij moslim-extremisten terecht te komen die het militaire gedeelte van de Islam willen toepassen en dood en verderf zaaien. We willen dat er geen enkele moeder nog een kind moet verliezen als dader of als slachtoffer van geweld in naam van de Islam.

Screening van moslim-executieve door de staatsveiligheid (16-11-2005)

In het België van de 21ste eeuw vinden ook moslims het normaal dat de vertegenwoordigers van hun godsdienst, door de staatsveiligheid doorgelicht worden. Dit is voor geen enkele andere godsdienst het geval. Voor de Islam gelden blijkbaar andere normen. Is de Islam dan geen religie maar iets anders? Bovendien staat niemand er bij stil wat er met de afgewezen kandidaten gebeurt. Zijn zij enkel een gevaar voor de moslim-executieve en niet voor de samenleving?

http://www.exmoslim.org/islamisering%20in%20belgie.html

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 14 februari 2011, 18:29   #50
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.White Bekijk bericht
Geef de Europese moslims gewoon nog een jaar of 10 -15 en ze vallen vanzelf van de wagen... een keer de moslim vrouwen een beetje een deftige opleiding kunnen volgen zullen die ook niet eeuwig slaafs hun man/vader/btoer blijven volgen in alles wat die zegt.
50 jaar geleden kon een Katholieke vrouw ook niet scheiden zonder geëxcommuniceerd en wat weet ik nog allemaal te worden... de wereld evolueert snel.
Doe toch niet zo onnozel.

Hoe meer een vrouw leert dus hoe groter haar kennis wordt, hoe groter haar liefde wordt voor de islam

Over 10/15 jaar paradeer jij in een jellaba hoogstwaarschijnlijk.
Oud 14 februari 2011, 18:35   #51
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel eens, zou jij een moslima huwen?
Ke Nan mag mij toch ten huwelijk vragen hoor
Oud 14 februari 2011, 18:38   #52
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe meer een vrouw leert dus hoe groter haar kennis wordt, hoe groter haar liefde wordt voor de islam
Nu weet ik het zeker! Ik ben geen vrouw.
Oud 14 februari 2011, 18:41   #53
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

Over 10/15 jaar paradeer jij in een jellaba hoogstwaarschijnlijk.
dit heb ik moeten melden. Ik kreeg daar een waarschuwing voor.
COCHINILLO is offline  
Oud 14 februari 2011, 18:54   #54
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Nu weet ik het zeker! Ik ben geen vrouw.
Je bent geen man. Je bent geen vrouw. Wat ben je dan eigenlijk wel?
Oud 14 februari 2011, 19:02   #55
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent geen man. Je bent geen vrouw. Wat ben je dan eigenlijk wel?
Het geslachtloze brusje van Jogho Jogho.
Oud 14 februari 2011, 19:03   #56
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Slag bij Poitiers (732)

Tijdens de slag bij Poitiers in 732 versloeg de Frankische hofmeier Karel Martel een islamitisch leger onder Emir Abd el Rahman. De uitkomst van deze veldslag bracht de noordwaartse expansie van de islam uit Spanje tot staan.

Minder dan honderd jaar na het ontstaan van de islam op het Arabisch Schiereiland en het overlijden van de profeet Mohammed, bedreigden de moslims in Spanje reeds verschillende jaren de Franse gebieden. Odo van Aquitanië had hen in 721 hieruit verbannen, maar in 725 keerden zij terug. Dit keer bleek hertog Odo niet in staat hun opmars te stoppen, en zij drongen door tot Bourgondië. Gedwongen tot onderhandeling gaf Odo de hand van zijn dochter aan Othmar, een van hun emirs. Deze alliantie met ongelovigen wekte de woede van de Frankische hofmeier Karel, die Odo versloeg in 731. Othmar stierf in 731, de vrede met Odo daarmee beëindigend.
In 732 trok Abd er Rahman, gouverneur van Spanje, over de Pyreneeën, mogelijk om de onrust aan de noordgrens van zijn toenmalige rijk te beëindigen. Hij versloeg opnieuw Odo bij Bordeaux, plunderde deze stad, en trok verder noordwaarts tot aan de Loire. Een mogelijk motief was een gerucht van de rijkdom van de kathedraal in Tours, en het idee deze ook te plunderen.

Ondanks het grote historische belang van de slag is de exacte locatie onbekend. De meeste historici nemen aan dat de Moorse troepen het leger van Karel Martel ontmoetten bij de samenvoeging van de Clain en de Vienne ergens tussen Tours en Poitiers. In de Angelsaksische literatuur wordt deze slag meestal de slag bij Tours genoemd.

Hofmeier Karel trok zijn leger samen op een plaats waar hij verwachtte dat het moslimleger langs zou trekken. Hij koos een defensieve positie, en zijn dicht opeengepakte infanterie bewapend met zwaarden, schilden en speren vormde waarschijnlijk een soort falanx. Volgens de Mozarabische kroniek stelden zij zich op in een groot vierkant.
Gedurende zes dagen waren er slechts kleine schermutselingen. Geen van beide partijen wilde aanvallen. De Franken waren goed gekleed op de kou, en hadden het voordeel van bekendheid met het terrein. De Arabieren waren veel minder goed op de kou gekleed, maar wilden het in hun ogen numeriek sterkere leger van de Franken niet aanvallen. Pas op de zevende dag begon de echte veldslag. Ondertussen hadden de Franken het nut van de stijgbeugel ontdekt en ondervonden dat ze hiermee vaster in het zadel zaten. Dit was nodig door hun zware Frankische bijlen, tweesnijdige zwaarden en hun haaksperen, waarmee ze de Moorse schilden konden wegrukken, zonder zelf hun evenwicht te verliezen en van hun paard te vallen.

Abd er Rahman vertrouwde op het numerieke overwicht van zijn cavalerie, en liet deze meermalen charges uitvoeren. Het vertrouwen van de moslims op hun numerieke overwicht en hun met lange zwaarden en lansen gewapende cavalerie, die hen in vorige veldslagen altijd de overwinning had gebracht, was ditmaal misplaatst.

In een van de zeldzame gevallen waarin middeleeuwse infanterie stand hield tegen cavaleriecharges weerstonden de gedisciplineerde Frankische soldaten de felle charges, hierbij geholpen door het terrein, hoewel volgens Arabische bronnen de cavalerie doordrong in het Frankische carré.

Toch kwam voor hen de Saraceense cavalerie over als onkwetsbaar: de Saraceense soldaten droegen een pantser, en ook hun paarden droegen dit. De aanzienlijke aantallen berbercavalerie in het Arabische leger waren waarschijnlijk niet of slechts licht bepantserd.

Volgens Frankische bronnen duurde de strijd een dag. Volgens een van de Arabische bronnen twee dagen. Toen zich in de Arabische gelederen het gerucht verspreidde dat de Franken de uit Bordeaux geroofde buit bedreigden, keerden velen terug naar het kamp. Abd er Rahman probeerde deze terugtocht, die op een vlucht ging lijken, te stoppen. Hierbij werd hij gevangengenomen en gedood, waarop de moslims zich terugtrokken naar hun kamp.

De volgende morgen, toen de vijand niet kwam opdagen voor hervatting van de strijd, vreesden de Franken een hinderlaag. Pas na uitgebreide verkenning van het verlaten Saraceense kamp door enkele soldaten bleek dat het moslimleger zich gedurende de nacht teruggetrokken had.

Het Arabische leger trok zich terug over de Pyreneeën. Karel, die vermoedelijk in deze slag zijn bijnaam Martel verdiende, zuiverde in de hierop volgende jaren het gebied tussen Arles en Avignon. Nog eenmaal streed hij tegen de moslims door een leger aan de rivier Berre bij Narbonne te verslaan.

De slag bij Poitiers wordt traditioneel beschouwd als een keerpunt in de opmars van de islam in Europa, al is onder historici in de twintigste eeuw discussie ontstaan over het belang van deze slag.

Een ander 'gevolg' van de slag bij Poitiers was de literaire weerklank van de schermutselingen die tussen christenen en moslims in de Pyreneeën plaatsvonden na de slag. Een van die confrontaties in de pas van Ronceveaux zou de inspiratie vormen van een sage die bekend werd als het Roelantslied.

De nederlaag luidde de ondergang van het Omajjadenrijk in. Voor het eerst kwam geen oorlogsbuit binnen, waardoor de economie van het islamitische rijk stokte. Mede hierdoor ging het rijk zware belastingen heffen op ‘nieuwe’ moslims. Ze werden als inferieur aan de arabieren geacht, moesten op een gegeven moment zelfs djizja betalen (belasting niet-moslims) en werden bestempeld als overwonnen volk, waardoor ook slaven geronseld werden onder deze volkeren.

Met name de berbers hadden de buik vol van de Omajjaden. Toen een deel van het (Arabische) leger in de magreb weggestuurd werd om Sicilië te veroveren volgde dan ook de Grote Berber Opstand van 739 tot 742. Ook op de byzantijnse grens werd in de Slag bij Akroinon beslissend verloren van Keizer Leo III in 940. Tenslotte viel het rijk in de Slag bij Zab (1950).

De geschiedenis herhaalt zich omdat de mensen blind zijn !

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 14 februari 2011, 19:17   #57
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

In de vrije Westerse wereld zijn godsdiensten gescheiden van de Staat,
de democratie maakt het mogelijk dat iedereen een mening mag hebben,
maar deze meningen niet met geweld mag opdringen aan medeburgers,
en vooral moet leren de anderen te respecteren en dat eisen we ook,
vooral aan de anderen van mening of fanatieke heethoofden ... !

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 14 februari 2011, 19:30   #58
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vertel eens, zou jij een moslima huwen?
Zeker, maar ik mag niet omdat ik geen moslim ben.
Oud 14 februari 2011, 19:33   #59
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Zeker, maar ik mag niet omdat ik geen moslim ben.
Dat zou mij verbazen. Hoe zou jij ermee omgaan als uw vrouw 5 maal per dag zou bidden, de moskee zou bezoeken, zou vasten tijdens de maand Ramadan, hidjaab zou dragen, etc?
Oud 14 februari 2011, 19:39   #60
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Aanpassen en zeker niet opdringen is de boodschap !!!

WIE ZIJN WIJ EN WAT GELOVEN WIJ ??

Wij zijn een groepering van bezorgde ex-moslims die van mening zijn dat de islamitische ideologie een gevaar inhoudt voor de vrijheden in onze Belgische samenleving en tegelijkertijd de integratie van moslims in België verhindert.

Op deze site zal je ontdekken waarom wij dit denken.

Wij komen van diverse etnische en culturele achtergronden en vinden dat het samenleven van mensen van diverse rassen of achtergronden in België GEEN probleem zou mogen vormen.

Wij geloven in de fundamentele goedheid van alle mensen ongeacht ras, geslacht, godsdienst, kleur, uiterlijk, …

Wij geloven dat moslims mensen zijn zoals iedereen, die hun leven wensen uit te bouwen en in vrede met anderen willen samenleven.

Wij zijn van mening dat hoe meer een moslim de Islam toepast, hoe moeilijker het samenleven met niet-moslims verloopt.

Wij geloven dat het probleem van moslims niet “het te weinig volgen van de Islam” is maar het “teveel volgen van de Koran en het voorbeeld van hun Profeet Mohammed”.

Wij menen dat de grote bloeiperiode (8e tot 13e eeuw NC) in de Islamitische geschiedenis enkel mogelijk was door het toelaten van vrije kritiek, ook op de Islam, de Koran en Mohammed, en door een groot respect voor niet-moslims. Aan deze periode is een einde gekomen door het terug strikter te gaan toepassen van de Islam uit de tijd van Mohammed, waarbij moslims over niet-moslims domineerden en gematigde of kritische moslims vervolgd of gedood werden.

Wij geloven dat een multiculturele samenleving werkbaar én verrijkend is op voorwaarde dat enkel de goede kenmerken van nieuw gekomen culturen ingang vinden en dat eigenschappen die een achteruitgang betekenen op het gebied van mensenrechten en de waardigheid van het individu duidelijk afgewezen worden. Wij geloven dat het de taak is van de overheid om in de wetgeving klare grenzen te trekken wat toelaatbaar is en wat niet.

Wij geloven dat de Islam, zoals in de bronteksten weergegeven, moslims in hun ontplooiing en in het harmonieus samenleven met niet-moslims hindert.

Dit is zichtbaar door het feit dat islamitische landen, ook die met een heel oude beschaving, ten opzichte van de rest van de wereld in intellectuele ontwikkeling en algemeen welzijn achterblijven.

En ook door het feit dat moslims in landen of gebieden met een meerderheid van niet-moslims moeilijkheden ondervinden om met andere burgers in harmonie samen te leven.

En dat niet-moslims in landen met een moslim-meerderheid door onderdelen van de islamitische wetgeving gediscrimineerd of vervolgd worden.

Wij willen moslims van de Islam bevrijden door de naakte waarheid te vertellen. Het is die waarheid die in de Islamitische bronteksten beschreven staat en die door mensen die in België de Islam menen te moeten verdedigen ofwel verborgen ofwel verdraaid wordt of gewoonweg niet gekend is.

Wij geloven in geweldloosheid zowel fysiek als verbaal. Wij vragen enkel het recht om te rapporteren hoe de Islam door moslim geleerden zelf geïnterpreteerd wordt. Wij houden ons aan de naakte feiten die we halen uit boeken geschreven door moslims voor moslims. Wij willen moslims een spiegel voorhouden. In die spiegel is de Islam geprojecteerd.

Wij zijn van mening dat vrije kritiek op de Islam, zoals op andere godsdiensten of ideologieën, moet kunnen en niet gelijkgesteld mag worden met haatzaaien tegen moslims of met rechts-extremisme.

Onze teksten zijn gebaseerd op islamitische brongeschriften die voor moslims leidinggevend zijn. Ons startpunt is de vaststelling dat de meeste moslims niets weten over de onprettige kanten van de Islam in het algemeen en die van haar stichter Mohammed in het bijzonder.

http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Woord houden !
Qab is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be