Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2011, 21:49   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jammer genoeg niet neen. Tot nu toe

Maar daar gaat het niet over.
Daar gaat het juist wel over, "geen verschil" schreef je.
Ik zie ook wel gelijkenissen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 21:52   #42
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Definieer 'fundamentalistische moslims'

Definieer 'gematigde moslim'

Ik vrees dat wij er verschillende definities op na houden.
Dus er gaan ook "gematigde" moslims naar deze school?

Bestaan er eigenlijk "gematigde" moslims?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 21:55   #43
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dus er gaan ook "gematigde" moslims naar deze school?

Bestaan er eigenlijk "gematigde" moslims?
Reageer liever op mn vragen. Daarna mag jij uw vragen stellen.
Oud 12 februari 2011, 22:00   #44
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thx voor de info. Ik meld me alvast aan.
Waarom? Wat denk je daar te leren?
Oud 12 februari 2011, 22:04   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Maagd worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 22:05   #46
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maagd worden.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 22:08   #47
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Definieer 'fundamentalistische moslims'

Definieer 'gematigde moslim'

Ik vrees dat wij er verschillende definities op na houden.
Fundamentalistische moslims leven naar de letter van de koran.
Gematigde moslims niet.

En vertel jij het nu eens.
Oud 12 februari 2011, 22:11   #48
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Neem toch alles eens met een kilo zout. Ik heb geen tijd voor die lessen en heb niks te zoeken daar. Verder, stop je mij beter niet in een kot met een salafie
Oud 12 februari 2011, 23:24   #49
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil jij Vlaams Blokkers vergelijken met terroristen die aanslagen plegen?
Qua gedachtegoed leunen ze sterk aan bij elkaar.
De VB'ers hebben wel minder cohones (wat voor ons een goede zaak is).

Laatst gewijzigd door Alboreto : 12 februari 2011 om 23:25.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 23:29   #50
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Fundamentalistische moslims leven naar de letter van de koran.
Gematigde moslims niet.

En vertel jij het nu eens.
Een fundamentele moslim is een moslim die zn geloof correct praktiseert en zich houdt aan de 5 zuilen en de soennah van Mohammed.

Een gematigde is gematigd in zn geloof en doet werkt slechts aan zn geloof wanneer het hem/haar goed uitkomt.
Oud 12 februari 2011, 23:37   #51
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een fundamentele moslim is een moslim die zn geloof correct praktiseert en zich houdt aan de 5 zuilen en de soennah van Mohammed.

Een gematigde is gematigd in zn geloof en doet werkt slechts aan zn geloof wanneer het hem/haar goed uitkomt.
Een fundamentalistische moslim is dus een goede moslim.
Fijn om te weten.
Oud 13 februari 2011, 15:49   #52
abdelbari
Vreemdeling

Standaard

ik ken die mannen van dar alhadieth, zijn heel aardige jongens. wat betreft de band met alqaida en soortgelijke instellingen. ik denk dat er genoeg bewijs is geleverd voor de weldenkende onder ons wat betreft alqaida en hun zogezegde band met islam. en dat is niet verwonderlijk gezien de achtergrond van die groep. maar dit is een uitgekauwd onderwerp, ter info nog wat woorden over alqaida door de "bloeddorstige en waanzinnige" geleerden van de selefies.
http://www.youtube.com/watch?v=Pw3fZdWCuEc

en btw voor zij die geïnteresseerd zijn in hun doen en laten. je mag altijd langs gaan. dat praat makkelijker, face to face. wij moslims zijn dol op mensen die ons bezoeken met hun vragen en de tijd nemen om ons te leren kennen. dat zijn mensen die onze tijd en moeite waard zijn itt gespuis dat meer weg heeft van s4b die weinig hebben meegekregen wat betreft beleefdheid en beschaafdheid, die kunnen wij missen als de kiespijn. genoeg hondenparken waar zij kunnen roepen en ratelen naar gelieve.

vriendelijke groeten beste mensen euh ik bedoeld dood aan het westen, your neighbour the bloodthirsty terrorist

jah ik wil jullie "geloof" niet ondermijnen, straks valt heel jullie wereld in mekaar.
abdelbari is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:17   #53
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben vooral geïnteresseerd in de wapenles en ik ken nog een paar interessenten... Bedankt voor de tip!
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 17:27   #54
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is dat zo?
Wat is dan correct praktiseren volgens jou? Hoort voor jou het dragen van een hoofddoek daarbij? En het mijden van mannelijk gezelschap of gehoorzaamheid aan je ouders?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 17:29   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abdelbari Bekijk bericht
ik ken die mannen van dar alhadieth, zijn heel aardige jongens. wat betreft de band met alqaida en soortgelijke instellingen. ik denk dat er genoeg bewijs is geleverd voor de weldenkende onder ons wat betreft alqaida en hun zogezegde band met islam. en dat is niet verwonderlijk gezien de achtergrond van die groep. maar dit is een uitgekauwd onderwerp, ter info nog wat woorden over alqaida door de "bloeddorstige en waanzinnige" geleerden van de selefies.
http://www.youtube.com/watch?v=Pw3fZdWCuEc

en btw voor zij die geïnteresseerd zijn in hun doen en laten. je mag altijd langs gaan. dat praat makkelijker, face to face. wij moslims zijn dol op mensen die ons bezoeken met hun vragen en de tijd nemen om ons te leren kennen. dat zijn mensen die onze tijd en moeite waard zijn itt gespuis dat meer weg heeft van s4b die weinig hebben meegekregen wat betreft beleefdheid en beschaafdheid, die kunnen wij missen als de kiespijn. genoeg hondenparken waar zij kunnen roepen en ratelen naar gelieve.

vriendelijke groeten beste mensen euh ik bedoeld dood aan het westen, your neighbour the bloodthirsty terrorist

jah ik wil jullie "geloof" niet ondermijnen, straks valt heel jullie wereld in mekaar.
Beetje aan dawah doen?

Laatst gewijzigd door alice : 13 februari 2011 om 17:30.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 19:20   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Link:
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...rgerhout.dhtml

'Dar Al-Hadieth', de beruchte, extremistische instelling in Jemen heeft een radicale moslimschool geopend te Borgerhout.

Twee personen zullen via een telefoonverbinding les geven vanuit de Jemenitische stad Dammaj. Een stad die bekend staat als een van de grootste kweekvijvers van godsdienstfanatisme.

Aan het Dar Al-Hadieth instituut te Jemen geven ze onder andere wapenles en er zouden banden zijn met een trainingskamp van al-Qaida in het nabij gelegen Wadi Jubarah. Tijdens de Guantanamo-processen werd dit centrum omschreven als een “bekend trainingscentrum voor terroristen”.

Het is een van de meest belangrijke educatieve instellingen van de salafistische (d.i. radicale) islam in de wereld.

De voorzitter van de Antwerpse vestiging, Bilal F., ontkent dat zijn school extremistisch is. Het is volgens hem niet de bedoeling om mensen door te sturen naar Jemen.

---------------------------
-Zijn er eigenlijk mensen die geen probleem hebben met deze moslimschool in Borgerhout?

-Wie gelooft de voorzitter van de Antwerpse vestiging?

-Is deze school niet het beste signaal dat de moslims in dit land zwaar radicaliseren? Anders zouden die extremistische heerschappen in Jemen hier toch geen moslimschool openen?

-Bestaat er een andere oplossing voor deze radicalisering dan remigratie?
---------------------------
Wat is de status nu van deze "school" ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 12:12   #57
^_^
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is de status nu van deze "school" ?
van januari vorig jaar: . Fa yaa Ahloes soennah!!! Diegene die bereid is om met zijn bezittingen de broeders en zusters te steunen, kan storten op deze rekeningnummer: Markez Dar Al-Hadieth Antwerpen IBAN: BE40 3630 7910 5863 BIC: BBRU BE BB mededeling: Steun Dammaaj Om te verifiëren betreft de donaties en de vertrouwelijkheid van deze mededeling: Bilal Abou Hudayfa: (0032) 0485 50 24 53 Ahmed Abou Amina: (0032) 0487 55 53 43 Brahim Abou Abdillaah: (0032) 0487 43 59 32 Diegene die het niet wil storten, maar eigenhandig wilt geven, kan dit doen in het weekend wanneer er lessen zijn in de Markez. Markez Dar Al-Hadieth Beukenstraat 24 2140 Borgerhout

http://forums.marokko.nl/archive/ind...sters-p-2.html
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 14:50   #58
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
-Zijn er eigenlijk mensen die geen probleem hebben met deze moslimschool in Borgerhout?
Ja, mensen zoals mij.
Citaat:
-Wie gelooft de voorzitter van de Antwerpse vestiging?
Ik.
Citaat:
-Is deze school niet het beste signaal dat de moslims in dit land zwaar radicaliseren? Anders zouden die extremistische heerschappen in Jemen hier toch geen moslimschool openen?
Moslims hebben eigen degelijke scholen of instellingen nodig die correct islamitisch onderwijs geven, aangezien dit voorlopig nergens mogelijk is in het standaardonderwijs in België. Dit initiatief is voor mij een (zoveelste) koranschool en gratis zoals het God en zijn dienaren ook niet om geld maar om de beterschap van de mens te doen is. Aldus kan ik dit enkel toejuichen.
Citaat:
-Bestaat er een andere oplossing voor deze radicalisering dan remigratie?
Het is geen radicalisering maar doodgewoon islamonderwijs. Het staat u vrij om eender waar te remigreren.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 14:53   #59
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
van januari vorig jaar: . Fa yaa Ahloes soennah!!! Diegene die bereid is om met zijn bezittingen de broeders en zusters te steunen, kan storten op deze rekeningnummer: Markez Dar Al-Hadieth Antwerpen IBAN: BE40 3630 7910 5863 BIC: BBRU BE BB mededeling: Steun Dammaaj Om te verifiëren betreft de donaties en de vertrouwelijkheid van deze mededeling: Bilal Abou Hudayfa: (0032) 0485 50 24 53 Ahmed Abou Amina: (0032) 0487 55 53 43 Brahim Abou Abdillaah: (0032) 0487 43 59 32 Diegene die het niet wil storten, maar eigenhandig wilt geven, kan dit doen in het weekend wanneer er lessen zijn in de Markez. Markez Dar Al-Hadieth Beukenstraat 24 2140 Borgerhout

http://forums.marokko.nl/archive/ind...sters-p-2.html
De laatste les werd op 10 januari 2015 online gezet op hun website: http://daralhadieth.be/.

Nog ter informatie, lees aandachtig ... :
http://daralhadieth.be/artikelen.php?id=7
Citaat:
Weerlegging op de afgedwaalde sekte ISIS
Geplaatst zondag 17 augustus 2014 17:10

"Alle lof zij aan Allâh, en as-salâh en as-Salâm zij met de Boodschapper van Allâh. Vervolgens:

Allâh ta3âlâ zei: {{ En neem het niet op voor degenen die zichzelf bedriegen (door zonden te plegen). }}¹

En daartoe (i.e. tot degenen die zichzelf bedriegen) behoren alle innoveerders zoals de Rawâfid en de Khawârij zoals ISIS en al-Qâ3idah en andere dan hen. Het opnemen voor hen en het argumenteren voor hen is namelijk dwaling en men dient niet blij te zijn met de aanwezigheid van deze groeperingen, want zij zijn allen schadelijk voor de Islâm en de moslims, en zij zijn verenigd in de eigenschap van al-Khurûj (het rebelleren tegen de moslimleiders). En voldoende ter beschrijving van hen is wat authentiek overgeleverd is van de Boodschapper van Allâh (صلى الله عليه وسلم) dat hij zei: "Zij doden de moslims en laten de afgodenaanbidders." En de Boodschapper van Allâh noemde hen: "De slechtste der schepsels." Laat je dus niet misleiden door sommige slogans die van de buitenkant waarheid zijn, want de Khawârij zeiden vroeger tegen 'Alî ibn Abî Tâlib (رضي الله عنه): "Waarlijk, het oordeel behoort slechts aan Allaah toe."² Waarna hij (رضي الله عنه) zei: "Een uitspraak van waarheid waarmee valsheid bereikt wenst te worden." Kijk dus uit voor het nemen van de gedachtengoed van de Khawârij als geloofsleer en voor het toestaan van het rebelleren tegen de regeringsleiders, of zij nu vromen zijn of niet.

Dit heb ik geschreven ter onderwijzing van de onwetende en ter attendering van de onachtzame."

Geschreven door Ash-Shaykh Abû Muhammad 'Abd al-Hamîd al-Hajûrî az-Zu'kurî op de 19e van Shawwaal, 1435 NH.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 20 januari 2015 om 14:54.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 16:18   #60
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ja, mensen zoals mij.

Ik.

Moslims hebben eigen degelijke scholen of instellingen nodig die correct islamitisch onderwijs geven, aangezien dit voorlopig nergens mogelijk is in het standaardonderwijs in België. Dit initiatief is voor mij een (zoveelste) koranschool en gratis zoals het God en zijn dienaren ook niet om geld maar om de beterschap van de mens te doen is. Aldus kan ik dit enkel toejuichen.

Het is geen radicalisering maar doodgewoon islamonderwijs. Het staat u vrij om eender waar te remigreren.
In Nederland is er ook vrijheid van organisatie van onderwijs, maar de staat heeft daar ondertussen een pak van die islamitische scholen gesloten wegens onbeschrijfelijk ondermaats.
Maar de vraag is : kon men iets anders verwachten ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be