Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2011, 19:49   #41
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Trouwens wanneer je godsdienst op scholen afschaft wat ik best vind, daar niet van, wat doe je dan met iedere moskee die koranlessen geeft, en wat met kinderen die hun communie doen?
Die "indoctrinatie" gebeurt buiten de school, is dat dan ok?

Een zeer goede vraag Alice, in de 1ste plaats moet men dus idd godsdienstlessen weren uit de scholen..., daar godsdienst niet aangeleerd hoort te worden. Moskeeën en kerken horen geen overheidssteun te krijgen en zodoende ondersteunt de overheid de indoctrinatie van kinderen niet. Godsdienst kan je niet zomaar botweg gaan wegvegen uit de mensen hun hoofden..., dit moet men gematigd maw stap voor stap doen.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 20:52   #42
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Help de eerste madrassa in mijn straat is een feit...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 21:15   #43
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Een zeer goede vraag Alice, in de 1ste plaats moet men dus idd godsdienstlessen weren uit de scholen..., daar godsdienst niet aangeleerd hoort te worden. Moskeeën en kerken horen geen overheidssteun te krijgen en zodoende ondersteunt de overheid de indoctrinatie van kinderen niet. Godsdienst kan je niet zomaar botweg gaan wegvegen uit de mensen hun hoofden..., dit moet men gematigd maw stap voor stap doen.
Super! Dat je dit durft schrijven.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 22:13   #44
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Super! Dat je dit durft schrijven.
Als je even verder dan dit subforum leest zult ge merken dat dit niet de eerste keer is dat zogenaamde linkiewinkies dit schrijven.
Oud 15 februari 2011, 22:30   #45
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdienst hoeft ook helemaal niet uit mensen hun hoofden weggeveegd te worden. Wat zou u ervan vinden mochten de gelovigen uw 'geloof' uit uw hoofd willen wegvegen?

Met alle respect voor uw mening en die van Alboreto hierboven maar die laatste zin irriteert me toch wel..
Oud 15 februari 2011, 23:09   #46
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Godsdienst hoeft ook helemaal niet uit mensen hun hoofden weggeveegd te worden. Wat zou u ervan vinden mochten de gelovigen uw 'geloof' uit uw hoofd willen wegvegen?

Met alle respect voor uw mening en die van Alboreto hierboven maar die laatste zin irriteert me toch wel..
Inderdaad. Dat godsdienstlessen geweerd worden uit de scholen, zelfs dat kerken, moskeeën enzovoort zelf voor hun financies moeten zorgen, daar kan ik inkomen.
Maar godsdienst uit de mensen hun hoofden "wegvegen" komt neer op een hersenspoeling, een controleren van de mensen hun gedachten en dat kan niet. Iedereen is vrij om te geloven wat hij wil, zolang hij anderen niet hindert, zelfs een atheïst!
Oud 15 februari 2011, 23:12   #47
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad. Dat godsdienstlessen geweerd worden uit de scholen, zelfs dat kerken, moskeeën enzovoort zelf voor hun financies moeten zorgen, daar kan ik inkomen.
Maar godsdienst uit de mensen hun hoofden "wegvegen" komt neer op een hersenspoeling, een controleren van de mensen hun gedachten en dat kan niet. Iedereen is vrij om te geloven wat hij wil, zolang hij anderen niet hindert, zelfs een atheïst!
Volledig mee eens
Oud 15 februari 2011, 23:14   #48
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben hier niet bezig om te stellen wie zijn religie goed of slecht is...., in tegenstelling tot sommigen die maar al te graag aan de hand van deze zieke feiten weer veralgemenen en dit wel doen. Religie is een van de sterkste gemeenschappelijke krachten in de wereld. Men kan wel zeggen dat het mensen verenigt, maar de geschiedenis zegt dat het mensen verdeelt. Religie heeft meer kwaad dan goed gedaan in de hele geschiedenis van de mensheid dus de geschiedenis zegt mij dat men beter het geloof terugdringt dan het nog verder toe te passen met te beginnen in oa het onderwijs. In religie is er geen keuze de keuze maken ze voor u bij uw geboorte.
Daar ging het mij niet om, het gaat over de manier WAAROP. Je mag Jezus vervangen door Mohammed in mijn post.
Oud 15 februari 2011, 23:15   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Footloose gezien?
euhm, heeeeel lang geleden.
wat bedoel je?
Oud 15 februari 2011, 23:19   #50
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan je daarin volgen, maar ik vind wel dat de school kinderen moet vertellen dat er verschillende godsdiensten zijn en zo.
Oud 15 februari 2011, 23:24   #51
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:

De intentie is niet om aan mind control te doen. Wel om de godsdiensten buiten het algemeen aspect te houden. Geloof wat je wil binnen je vier muren. Laat de anderen met rust.

Laatst gewijzigd door Serenity : 15 februari 2011 om 23:25.
Oud 15 februari 2011, 23:27   #52
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik kan je daarin volgen, maar ik vind wel dat de school kinderen moet vertellen dat er verschillende godsdiensten zijn en zo.
Ze dienen het aan te leren als verhalen. Zelfs lachen dat er mensen daadwerkelijk in geloven.
Oud 15 februari 2011, 23:29   #53
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als je even verder dan dit subforum leest zult ge merken dat dit niet de eerste keer is dat zogenaamde linkiewinkies dit schrijven.
Links of communistisch(link) links?
Oud 15 februari 2011, 23:30   #54
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
De intentie is niet om aan mind control te doen. Wel om de godsdiensten buiten het algemeen aspect te houden. Geloof wat je wil binnen je vier muren. Laat de anderen met rust.
Waarom zou een gelovige zn geloof slechts binnen de 4 muren praktiseren?
Er is nog altijd zoiets als godsdienstvrijheid. En ik zie niet in op welke manier u en die ongelovigen hierboven last ondervinden van de gelovigen.
Belemmer een ander niet in zn denken en hou je vooral bezig met jezelf.

Alleen arrogante peeps hebben de intentie van het geloof uit de hoofden van gelovigen weg te vegen. Brainwashen, noemt men dat! Maar wees gerust:hoe harder u roept, hoe sterker men wordt in het praktiseren van het geloof. En terecht!
Oud 15 februari 2011, 23:34   #55
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

"Ik zie niet in op welke manier ongelovigen last ondervinden van gelovigen!"

Muslims take ownership of streets in Paris

Nee hoor, joh, hoe komt men er bij?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 23:42   #56
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou een gelovige zn geloof slechts binnen de 4 muren praktiseren?
Er is nog altijd zoiets als godsdienstvrijheid. En ik zie niet in op welke manier u en die ongelovigen hierboven last ondervinden van de gelovigen.
Belemmer een ander niet in zn denken en hou je vooral bezig met jezelf.

Alleen arrogante peeps hebben de intentie van het geloof uit de hoofden van gelovigen weg te vegen. Brainwashen, noemt men dat! Maar wees gerust:hoe harder u roept, hoe sterker men wordt in het praktiseren van het geloof. En terecht!
Wie de bal kaatst. Het zijn steeds de gelovigen die vinden dat ze hun geloof naar buiten moeten brengen. Vrijheid van geloof is een recht. Maar dat recht stopt als anderen er last van hebben. Ik wil geen hoofddoeken of andere symbolen van godsdiensten op straat. Ze storen de algemene serene gang van zaken. Geloofsgemeenschappen hebben al snel de neiging om zich superieur te voelen. In groepen zich afzetten tegen anderen. Dat geeft spanningen. Dat staat een serene samenleving in de weg.

Je bedekte bedreiging is een emotionele infantiele uitbarsting. Een uitbarsting van een wanhopig geleefd iemand die niet zelf durft denken. Gelovigen zijn zo emotioneel dat ze medelijden opwekken.

Mijn oprechte diepste medeleven.

Van een vrije vrijdenkende meid. Proost!

Het verleden en het heden bewijst dat gelovigen in het algemeen niet sereen zijn. Naast oorlogen omwille van hebzucht. Staat godsdienst lelijk te pronken.

Uitsluitend gelovigen denken dat alles moet wijken voor hun bijgeloof. Waarbij ze aantonen hoe intolerant ze zijn.

Laatst gewijzigd door Serenity : 16 februari 2011 om 00:03.
Oud 15 februari 2011, 23:45   #57
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"Ik zie niet in op welke manier ongelovigen last ondervinden van gelovigen!"

Muslims take ownership of streets in Paris

Nee hoor, joh, hoe komt men er bij?
Waanzin! Dat bedoel ik net met bovenstaande quote. Ze gaan als apen in groep opereren. Of zelfs prooidieren. Om hun geloof de maatschappij op te dringen. Verplichte integratie. Geen godsdienst in de straten.
Oud 15 februari 2011, 23:52   #58
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wie de bal kaatst. Het zijn steeds de gelovigen die vinden dat ze hun geloof naar buiten moeten brengen. Vrijheid van geloof is een recht. Maar dat recht stopt als anderen er last van hebben. Ik wil geen hoofddoeken of andere symbolen van godsdiensten op straat. Ze storen de algemene serene gang van zaken. Geloofsgemeenschappen hebben al snel de neiging om zich superieur te voelen. In groepen zich afzetten tegen anderen. Dat geeft spanningen. Dat staat een serene samenleving in de weg.

Het verleden en het heden bewijst dat gelovigen in het algemeen niet sereen zijn. Naast oorlogen omwille van hebzucht. Staat godsdienst lelijk te pronken.

Uitsluitend gelovigen denken dat alles moet wijken voor hun bijgeloof. Waarbij ze aantonen hoe intolerant ze zijn.
Zever in pakskes.

Jij wilt geen hoofddoeken en andere symbolen van godsdienst op straat? Dat is dan heel jammer meisje. Koop u een boot en installeer u ergens in het midden van de Atlantische oceaan daar waar ge geen mensen tegenkomt die anders zijn dan jij.

Gelovigen voelen zich superieur? Net als jij u superieur vindt en denkt de waarheid in pacht te hebben en over het lot van alle gelovigen denkt te beslissen. Nog nooit zo een arrogante post gelezen, werkelijk.

Over intoleratie preekt iemand als jij beter niet want dat siert u echt niet. Verre van zelfs. Laat dat aan andere mensen over.

Op de rest van uw gezever en gebrul reageer ik niet.
U bent een hopeloos geval. Walgelijk gewoon..
Oud 15 februari 2011, 23:57   #59
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes.

Jij wilt geen hoofddoeken en andere symbolen van godsdienst op straat? Dat is dan heel jammer meisje. Koop u een boot en installeer u ergens in het midden van de Atlantische oceaan daar waar ge geen mensen tegenkomt die anders zijn dan jij.

Gelovigen voelen zich superieur? Net als jij u superieur vindt en denkt de waarheid in pacht te hebben en over het lot van alle gelovigen denkt te beslissen. Nog nooit zo een arrogante post gelezen, werkelijk.

Over intoleratie preekt iemand als jij beter niet want dat siert u echt niet. Verre van zelfs. Laat dat aan andere mensen over.

Op de rest van uw gezever en gebrul reageer ik niet.
U bent een hopeloos geval. Walgelijk gewoon..
Jij leest uitsluitend wat je wenst te lezen. Dat is een neveneffect van de indoctrines die u als gelovige dagelijks moet ondergaan. Ik vergeef het je.

Sta me toe toch eventjes te lachen met je boot verhaal. Wat niet te versmaden is. Blijven je infantiele emotionele uitbarstingen. Je zou het niet slecht doen als "gilvrouwtje" om de invoeringen van de "islambroeders" te vieren.

Laatst gewijzigd door Serenity : 16 februari 2011 om 00:00.
Oud 15 februari 2011, 23:59   #60
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Godsdienst en al zeker lijfstraffen horen niet thuis in het onderwijs. Deze centra voor massale hersenspoeling kennen wij oa dankzij de RKK ook, enkel en al goed ook zijn er daar geen lijfstraffen meer.
Nee, daar werden de kinderen door meneer pastoor enkel een beetje verkracht...
Al die religieuze scholen , christen of moslim : deuren dicht, sluiten.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be