![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de VS... Niet veel meer tegenover 35 jaar geleden. Veel productie vanuit de VS is verkast naar Japan, Taiwan en China. Films, pizza en Microsoft, dat zijn de dingen die me zo in't hoofd opkomen. Citaat:
Alternatieve energie ligt aan de kunstmatige ademhaling zolang er geen geschikt opslag medium is. De zaak, dat energie opslag medium is er. We moeten het alleen mogen bouwen. Het Omgekeerd Plan Lieven is echt geen technologisch hoogstandje, en behoeft geen 30 jaar ontwikkeling (minimum prognose voor kernfusie als commerciële energiebron), en met de Nederlandse en Belgische expertise met waterwerken, zelfs zeer haalbaar. 't is "maar" 567 miljoen ton gewapend beton om een project van een 70 gigawatt op poten te zetten. (en 2000km² aan Noordzee zandbank wegbaggeren). Een combinatie van windmolens, getijdenkrachtcentrale en fotothermische energie zorgen voor de hernieuwbare energie. Niks dure grondstoffen dan. Staal ,beton en koper (of als 't koper te duur is, aluminium). Niks smart grid, niks gezeur van afvalopslag, gewoon met de huidige infrastructuur verder doen tot er echte alternatieven opkomen. Nu beginnen bouwen, en binnen 20 jaar is het pure, ongezoeten winst. Maar ik hoor de groenen al sputteren "Jamaar, ge verstoord de habitat van de paarsgestreepte voorhuidgarnaal"
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je hebt ook antigroenen die plots bezorgd zijn om horizonvervuiling en vogeltjesgehakt door windmolens. Raar dat ze niet dezelfde bezorgdheid vertonen in verband met de spectaculair verminderende biodiversiteit, noch dat ze zich ooit vragen stelden bij de esthetiek van het Vlaamse landschap toen het werd volgebetoneerd in het verleden. Bekrompenheid en zelfbedrog zijn de wereld nog niet uit. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 maart 2011 om 13:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk zelf Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 maart 2011 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ALs varkens vleugels hadden ... Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en gij hoopt dan bij die 1 % te zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik WEET dat ik er niet bij zal zijn. Maar ik hoop voor mijn kinderen die een heel opportunistische visie hebben meegekregen.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 6 maart 2011 om 03:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Johan, mijn visie van de toekomst is gebaseerd op logica en ik kan mijn gevoelens zoals hoop, angst, enz volledig buitensluiten als ik redeneer. Ik besef dat ik van geen belang ben, ik besef dat de gehele mensheid geen belang heeft wat betreft ecologie, evolutie en natuur.
Als de opwarming van de aarde zich doorzet zullen in het ergste geval 10% van de wereldbevolking het niet overleven. Als er daarentegen een ijstijd komt, 90%. Wat vind jij het beste?
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooruitziendheid is een grote troef die de mens heeft. Een klimop plooit pas als hij een obstakel tegenkomt. Een hamster denkt een winter vooruit. En wij kunnen een hele soort vooruitdenken. Maar we willen dikwijls niet, geconcentreerd als we zijn op onmiddellijke behoeften, gedomineerd als we zijn door korte termijnangsten. We zijn echter tegelijk mens (individu) en mensheid (deel van dat bijna onvatbare iets dat ik zo algemeen mogelijk omschrijf als 'leven'.
Herinner je 'the 5th element' - da's geen groot filosoof, maar een film - waarin gezegd wordt..."only live matters". Zo denk ik ook. Wij dienen dat te doen wat het leven bevordert. Dat is wat we aanvoelen als 'goed'. Daarmee dat we pijn hebben als we de immens uitgestrekte en opgedroogde vlaktes zien van omgekapt oerwoud. We weten dat we het leven tekort gedaan hebben en ons niet als een beschermer van dat leven maar als een parasiet gedragen hebben en we voelen ons er schuldig over. En weet je wat...het leven stoot parasieten af in het algemeen. De mens heeft een keuze door zijn vermogen vooruit te zien. Die keuze bepaald of hij overleeft als het individu en de som van individuen die hij zo graag is en benoemd als homo sapiens of dat hij afgestoten wordt en misschien wel zichzelf onbewust afstoot van dat wat really matters...live. Als individu probeer ik een evenwicht te zoeken tussen mijn kleinegoïstische ik (spijtig genoeg dat deel waar sommigen heel het economisch systeem willen op baseren) en mijn besef deel te zijn van het leven (leven ruimer opgevat dan 'levende materie' trouwens). Als individu voel ik angst, als deel van het leven voel ik geborgenheid. De 'kunst' die ik maak beschouw ik als 'een onvoorwaardelijk geschenk aan de mensheid' in tegenstelling tot kunst als 'de allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie', oftewel geïndividualizeerde kunst. Mijn kunst is een boodschap lijkt het soms van het leven aan de mens via Johan Bollen. Dit als voorbeeld. Je ziet ik ben 'religieuzer' als je zou vermoeden. Ik noem het liever 'spiritueel' want religie wordt nogal vlug verengd tot een spreken over het concept God, terwijl ik religiositeit erken zelfs in jouw woorden, als je spreekt over het opportunisme dat je aan je kinderen wil meegeven. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 maart 2011 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Tom VanDyck in De Morgen vandaag :
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...manieren.dhtml Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Meer valt daar eigenlijk niet over te zeggen.
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PS wie is die Tom VanDyck en welke zijn zijn diploma's?
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enya - Wild Child & Caribbean Blue [Tropical HD] http://www.youtube.com/watch?v=q1vdI...eature=related Enya - Caribbean Blue http://www.youtube.com/watch?v=5yRgiXh2fP4 Earth Day: http://www.youtube.com/watch?v=Lj76V...eature=related Welcome to Planet Earth http://www.youtube.com/watch?v=HJV6L...eature=related EARTH - One video you NEED to see http://www.youtube.com/watch?v=thuVi...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Der is ook zo'n internetbubbel rond diezelfde tijd geweest maar dat wil toch niet zeggen dat mensen nu het internet de rug toe keren. Als ze het beginnen hypen moet je oppassen.
|
![]() |
![]() |