![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Hoe dichter nederlandstaligen bij franstalig gebied wonen, hoe minder goed ze het nederlands beheersen.
Ook al zijn ze als NL talige geboren en hebben ze nooit iets anders gesproken. Hun taal stikt van de gallicismen, dialect en grammaticale fouten. Ze kunnen zich amper uiten in hun eigen taal. Dat komt natuurlijk omdat de Franse taal als een dominante buffel het Nederlands in de kont neemt. Overal. Zeer interessant gegeven. Wat zouden de oorzaken kunnen zijn? Ik denk een mix van culturele, etnische, psychische en occulte factoren. |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degenen die het vaakst ondertiteld worden op de eigenvolk tv wonen iha het diepst in de provincie. Maastrichtenaren of Brusselse Randbewoners behoeven geen subtitres. http://www.youtube.com/watch?v=V7QAqIIoqsc |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als met dat "evenwaardig" bedoeld wordt dat ze dezelfde bevoegdheden kregen als het Vlaams en Waals gewest, heb ik daar hoegenaamd geen probleem mee.
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beïnvloeding is trouwens wederzijds: in het Brussels Frans krioelt het van vertaald Brussels Nederlands, meerdere Nederlandse woorden (dan op z'n Frans uitgesproken), enz. Mag ik dan ook aannemen dat het Nederlands als een dominante buffel het Frans in de kont heeft genomen? |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoek voor de aardigheid maar iets in Luik met een nederlandse naam. Volgens mij spreek jij trouwens vloeiend Frans. Ik niet. Niet nodig hier in de provincie. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn post was sarcastisch bedoeld. Of mis ik nu zelf iets?
|
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |