Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2011, 14:09   #41
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Noem het zoals je wilt. Ik heb nog nooit een probleem gehad met collega's en steek ook tijd in hun geduldig alles uit te leggen.
Ik vind niet direct een andere benaming voor iemand die bereid is om onder de prijs te werken.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 14:17   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man nog zoiets. Ik werkte vroeger in een amerikaans bedrijf. Mijn loon was stukken lager dan deze van collega's in andere bedrijven maar mits een goede 'prestatie' kon ik een mooie bonus verwerven. Daardoor zou mijn loon gelijk zijn aan dit van collega's en mits een heel goede prestatie, hoger.

Niets op tegen zou je denken, maar bonussen worden in belgië volledig overdreven belast en alle commentaar op bonussen en dergelijke is volledig van de pot gerukt.

Jullie geven wel geen commentaar als één of ander zoontje van een psster, een jobke binnenhaalt van jaarlijks 350.000 euro omdat zijn mama mocht beslissen wie de job kreeg. Nee liever commentaar geven op de privé.
Wie zijn die "jullie"? "Wij" klagen even goed over die psster. Dat is even goed inhalig crapuul als de ceo's en managers die megabonussen krijgen voor het werk dat anderen doen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 19:06   #43
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

nog wat foto's

Laatst gewijzigd door driewerf : 3 maart 2011 om 19:08.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 00:48   #44
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ikzelf werk gemiddeld 50 a 60 uur per week op mijn huidige job. 70 uur in sommige periodes. Volgens mijn contract moet ik er maar 38 doen en overuren krijg ik niet betaald. Als ik later CEO wordt zal ik het laten weten.
En omdat gij zo dom zijt, moet iedereen dat zijn ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 00:53   #45
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En omdat gij zo dom zijt, moet iedereen dat zijn ?
Maar als hij het op die manier ver schopt en ooit bakken geld verdient, zult gij wel de eerste zijn die roept om herverdeling van rijkdom zeker? Of zult ge respekt hebben voor zijn behaald succes?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 01:00   #46
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Maar als hij het op die manier ver schopt en ooit bakken geld verdient, zult gij wel de eerste zijn die roept om herverdeling van rijkdom zeker? Of zult ge respekt hebben voor zijn behaald succes?
voor dat soort onderkruipers die over "lijken" gaan, kan ik geen respect hebben.
Oud 4 maart 2011, 01:02   #47
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
voor dat soort onderkruipers die over "lijken" gaan, kan ik geen respect hebben.
Onderkruiper? Iedereen werkt toch zo weinig of zoveel hij wilt? En over welke lijken heb je het? Ik snap eerlijk gezegd geen snars van je antwoord.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 01:08   #48
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Goed gek. Daar zullen CEO's heel blij mee zijn.
Zwijgt stil. Die man die weken van 70 uur klopt is godverdomme een juweel in dat bedrijf. Alle andere profiteren daarvan, de CEO op kop.

Ik kan het weten, want ik klop ook veel uren. Gelukkig als zelfstandige, dus nog enigszins voor mijn eigen zak.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 01:12   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onderkruiper? Iedereen werkt toch zo weinig of zoveel hij wilt? En over welke lijken heb je het? Ik snap eerlijk gezegd geen snars van je antwoord.
iemand die bereid is aan halve prijs te werken (70 uren en er 38 betaald zijn) maakt in zekere zin van de andere en "normale" werknemers automatisch "luieriken". Iemand die zich op die manier tracht naar de "top" te werken is imo een onderkruiper tav zijn collega's.
Sommige patroons hebben dat soort "slaven" natuurlijk graag.
Oud 4 maart 2011, 01:12   #50
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Zo iemand wordt niet rijk. Of toch niet rijker dan nodig om redelijk comfortabel van te leven.
Oud 4 maart 2011, 01:16   #51
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
iemand die bereid is aan halve prijs te werken (70 uren en er 38 betaald zijn) maakt in zekere zin van de andere en "normale" werknemers automatisch "luieriken". Iemand die zich op die manier tracht naar de "top" te werken is imo een onderkruiper tav zijn collega's.
Maar Zipper, als iemand dat wil doen, uit vrije wil, en daar ook nog plezier in heeft, dan zijn de anderen inderdaad of luierikken, of ze kunnen het niet, of ze zijn gewoon gemiddeld.

In plaats van die mannen onderkruipers te noemen, zou je beter en bloc naar de baas stappen en loonsverhoging voor die kerel eisen. Hij devalueert jullie job, dus moet dat rechtgezet.
Oud 4 maart 2011, 01:24   #52
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Maar Zipper, als iemand dat wil doen, uit vrije wil, en daar ook nog plezier in heeft, dan zijn de anderen inderdaad of luierikken, of ze kunnen het niet, of ze zijn gewoon gemiddeld.

In plaats van die mannen onderkruipers te noemen, zou je beter en bloc naar de baas stappen en loonsverhoging voor die kerel eisen. Hij devalueert jullie job, dus moet dat rechtgezet.
Wordt dat de nieuwe trend, aan halve prijs werken, anders ben je een luierik ??
Oud 4 maart 2011, 01:33   #53
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

De overheid heeft geen geld meer.

't zijn de liberalen.

Oke.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 01:38   #54
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Inflatie, mijn beste
Oud 4 maart 2011, 10:32   #55
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tja ik versta het probleem eigenlijk niet. Ik ben genoeg betaald, doe mijn werk graag en steek tijd in mijn collega's vooruit te helpen, dat ik na mijn werkuren dan nog moet verderwerken heb ik geen probleem mee.

Maar dan noem je dat aan "halve" prijs werken. Welnu, ik doe gewoon mijn werk en wordt daar jaarlijks voor beloond met een mooie opslag en dito overbelaste bonus. Ik ben daar tevreden mee en heb van geen enkele collega afgunst te verduren. Wel door buitenstaanders gelijk jij en net die personen gaan dan eens beslissen hoe we ons level moeten organiseren.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 10:35   #56
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Zo iemand wordt niet rijk. Of toch niet rijker dan nodig om redelijk comfortabel van te leven.
Ik kan nu al comfortabel leven en steek heel veel op in mijn job, zo word je ook "rijk".
Oud 4 maart 2011, 10:37   #57
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tja ik heb het niet over "naar de top werken" ik weet dat dit binnen de organisatie niet mogelijk is. Ik probeer gewoon zo veel mogelijk van de job op te steken en dat later te kunnen gebruiken. Verder probeer ik collega's zoveel mogelijk bij te brengen zodat ik zelf minder moet doen en dit kost nu eenmaal tijd. Geen enkele van mijn collega's zal mijn een onderkruiper noemen of dat zelfs denken. Enkel zoals gezegd buitenstaanders doen dit.
Oud 4 maart 2011, 10:39   #58
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tja zie mijn andere posts. Al die "lijken" zijn heel blij mij als collega te hebben.
Oud 5 maart 2011, 00:35   #59
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja ik heb het niet over "naar de top werken" ik weet dat dit binnen de organisatie niet mogelijk is. Ik probeer gewoon zo veel mogelijk van de job op te steken en dat later te kunnen gebruiken. Verder probeer ik collega's zoveel mogelijk bij te brengen zodat ik zelf minder moet doen en dit kost nu eenmaal tijd. Geen enkele van mijn collega's zal mijn een onderkruiper noemen of dat zelfs denken. Enkel zoals gezegd buitenstaanders doen dit.
We hebben misschien een onvolledig overzicht hoe het er op je werk aan toe gaat. Maar in principe kan ik iemand die vrijwillig te veel uren klopt zonder daarvoor betaald te worden niet bijtreden. Dat lijkt heel veel op oneerlijke concurrentie. Net zoals goederen onder de prijs verkopen om de andere producenten de markt uit te werken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 00:41   #60
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ondertussen is er al 10 dagen lang een felle strijd bezig in Wisconsin. Betogers houden er al dagenlang het lokale parlement bezet. Ze protesteren tegen de plannen van de oerconservatieve Tea party goeverneur Scott Walker om een verbod in te stellen op collectieve arbeidsovereenkomsten in de publieke sector.

De Amerikaanse regering crimineel verklaren en Nederlandse helicopters sturen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be