![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Landen als Qatar en Saoedi Arabië, waar de doodstraf nog geldt, hebben de laagste moordcijfers ter wereld. Aangezien we volgens sommigen in een multiculturele samenleving wonen, vraag ik mij af op welke basis (andere dan een vermeende superioriteit van de Westerse humanistische waarden) we deze Arabische culturele traditie niet accepteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat wilt ge als ze de grenzen open zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Dus ge zit in het gevang te wachten op uw dood om u te bevrijden?
![]() Anders kan u helemaal niet weten hoe hard dat moet zijn, noch ik, maar ik kan me voorstellen dat dat geen lachertje is. Daarbovenop blijft dat gevoel maar duren en duren en duren, tot je lichaam het leven opgeeft.
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Hoe komt het dat vele gevangenissen leeg zijn in Nederland en in België overvol?
Dat komt omdat in Nederland een straf een straf is en wordt uitgezeten.In België denkt m'n Oei,niet in de gevangenis want dan wordt ie slechter door,dus vrijspraak en kan ie weer roven,moorden,enz. Maar als je een debat zie in het Vlaams parlement of federaal op TV hoe weinig ze luisteren,of ze zijn bezig op hun laptop of praten met collega's, en hoe weinig ze aanwezig zijn.ER zijn wel degelijk altijd dezelfde personen die er altijd aanwezig zijn.Kiespolitiek??? Laatst gewijzigd door fabianen : 5 maart 2011 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Vraag anders maar eens op death row wat ze verkiezen. Desnoods kan je zelfmoord plegen als het leven je niet aanstaat. Doodstraf is geen straf uit medelijden. Dat is onzin. Het is veel eerder geïnstitutionalizeerde wraak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eèn en ander spreekt elkaar tegen. De meeste gevangenissen in Belgie zijn honderd jaar en ouder, de Begijnenstraat heeft enkele jaren geleden de 150 ste verjaardag gevierd, ze zijn er trots op. De infrastructuur is hopeloos verouderd, er is om zeggens niets geinvesteert in de laatste 20 jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In België zitten op een bevolking van 10 mio mensen ongeveer 11000 mensen in de cel. Maar in Nederland bouwen ze dan ook gewoon gevangenissen. http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...7-90011-wk.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U kan er gewoon niet mee leven dat ik u speel op uw eigen spel, wel goed, laat ons menselijk zijn, maak ze af.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus neen, gedetineerden leven verder in de gevangenis tot zij vrij komen of tot zij sterven. Daar is niks onmenselijks aan, of het zou moeten zijn dat de opsluiting op zichzelf onmenselijk zou zijn, maar dat is een totaal andere discussie.
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk dat met het regime in de huizen van arrest, die zitten dikwijls met vier en vijf mensen in een èènpersoonscel met de deur opslot voor 23 uur per dag. En die mensen zijn niet veroordeelt. We hebben dus de veroordeelden die goed behandeld worden - in Leuven dan toch, en de niet veroordeelden die het strengste regime in Belgie genieten.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als niet veroordeelde, die tussen de veroordeelden laten rondlopen is misschien niet zo een goed idee. Nu neem ik aan dat in belgische gevangenissen nog geen amerikaanse toestanden heersen, ... maar voorkomen is beter als te moeten gaan uitleggen, aan een rechter waarom zijn pedofilie verdachte de wetten van de zwartekracht is gaan onderzoeken, en hij het niet overleefd heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet weten dat er in Belgie twee soorten van "gevangenissen" zijn, namelijk gevangenissen, waar de veroordeelden zitten, stijl Leuven centraal, Merksplas, Wortel. En dan zijn er de huizen van bewaring waar de mensen in voorarrest zitten zoals bijvoorbeeld de Begijnenstraat in Antwerpen. Het is in de huizen van bewaring dat het strengste regime heerst, bij de mensen die niet veroordeelt zijn. Veroordeelden en mensen in voorarrest zitten dus in de regel niet bijeen, op de uitzonderingen na natuurlijk. Als er een veroordeelde vanuit Leuven in het Antwerpse beroepshof moet verschijnen dan transfairt men die mens naar Antwerpen en na zijn beroepshof gaat hij terug naar Leuven.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moord en poging tot zelfmoord..geen derden bij betrokken.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() IDD Doodstraf. Sommige kunnen dat nog gebruiken. Kim De Gelder o.a.
Zo'n mensen een spuitje geven bespaart de maatschappij veel ellende en veel kosten. Ik steek mijn hand er voor in het vuur dat we nog van Kim De Gelder gaan horen als hij vrijkomt. Ik steek mijn hand er voor in het vuur dat hij na zijn eenzame opsluiting als een losgeslagen gek vrijgelaten zal worden na zijn straf. Is dit verantwoord? Wie een bejaarde kan doodslaan terwijl de partner erop moet toezien is niet voor rede vatbaar en halen we best uit de maatschappij d.m.v. een spuitje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |