Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2011, 15:49   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Meer Willies en openVLD klom uit het dal.

Spijtig voor De Waele, maar ik vind dat na het jarenlange gelieg en verraad dat partijtje in brokken uiteen mag vallen.

Go Mathias, go, breek maar af
Je kan je afvragen hoe oprecht die De Waele is als hij in zo'n partij blijft.
Oud 6 maart 2011, 16:20   #42
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ik wacht dus op het "terugfluiten" van De Waele zoals De Clercq en Degucht zijn "teruggefloten" door de partij .
Zoals hier al werd gezegd is de man een niks in de partij... een ontslagnemend burgemeestertje van een dorp in de Brusselse rand... Ik verwacht ècht niet veel reactie op zijn actie net zoals er geen reactie is gekomen op zijn vlaggenactie!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 16:28   #43
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Zoals hier al werd gezegd is de man een niks in de partij... een ontslagnemend burgemeestertje van een dorp in de Brusselse rand... Ik verwacht ècht niet veel reactie op zijn actie net zoals er geen reactie is gekomen op zijn vlaggenactie!
Ik verwacht dan ook niet dat er in 2012 nog iemand zo gek gaat zijn om op de Ø-VLD verraders te stemmen in Vlaams-Brabant. Laat staan dat er nog ergens een Ø-VLD burgemeestertje zou te bespeuren zijn in het landschap.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 16:33   #44
born2bewild
Banneling

Standaard

't is toch wreed met de Ø-VLD

op federaal vlak trekken ze de stekker eruit
op Vlaams niveau zijn ze te klein
op stedelijk niveau zijn ze ook marginaa;
in gemeentelijk niveau zijn ze niet geinteresseerd

Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 maart 2011 om 16:33.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 18:11   #45
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals gewoonlijk probeer je je er hier uit te praten,"een niks in de partij".
Als de leiding van de VLD hierop niet reageert, gaan ze akkoord met de open brief van De Waele naar De Clercq, dat is de perceptie.
Ik stel wel vast dat de klassieke, dus ook de VLD, partijen burgemeesters hebben in de brusselse rand , die van mening zijn dat er een "verfransing" aan de hand is , om dat vast te stellen moet je geen Vlaams-nationalist zijn (dus een gif in de samenleving dexit De Clercq) !

groeten van een vlaams-republikein

aangepast:
@largo_w u bent toch ook voor vrijheid en vooruitgang , dus een republikein ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 6 maart 2011 om 18:18.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 18:15   #46
largo_w

Standaard

Citaat:
Zoals gewoonlijk probeer je je er hier uit te praten,"een niks in de partij".
Ik stel wel vast dat de klassieke, dus ook de VLD, partijen burgemeesters hebben in de brusselse rand , die van mening zijn dat er een "verfransing" aan de hand is , om dat vast te stellen moet je geen Vlaams-nationalist zijn (dus een gif in de samenleving dexit De Clercq) !

groeten van een vlaams-republikein
Er is ook niemand die de problematiek van de rand wil ontkennen... blijkbaar is ook dat al moeilijk voor je. Er is wel een verschil tussen problemen oplossen en separatist zijn. U heeft wat moeite met nuance merk ik telkens opnieuw...

groeten van een Belg (moet volgens mij voor U een vreemd beestje zijn).
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 6 maart 2011, 18:32   #47
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is ook niemand die de problematiek van de rand wil ontkennen... blijkbaar is ook dat al moeilijk voor je. Er is wel een verschil tussen problemen oplossen en separatist zijn. U heeft wat moeite met nuance merk ik telkens opnieuw...

Jij ontkent het wel, want De Waele is maar een burgemeesterke van niets volgens jou. Je reageert inhoudelijk NIET op zijn debrief.

Je wil de schuld nu even in mijn schoenen schuiven, ik ben geen separatist (afscheiding van Belgie) ik ben voorstander van een Vlaanderen (al of niet een geheel met Nederland)

Ik bestrijd het Belgisch/imperialisme/unionisme.
Dus ja volgens "uw" concept ben ik een seperatist.

Nuance is me niet vreemd, u is het wel vreemd me dunkt, u stelt zich geen vragen bij het ontstaan van Belgie in de jare 1830.....maar ja over het stemrecht hebben we al eens een discussie gehad jij en ik.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 6 maart 2011 om 18:33.
Oud 6 maart 2011, 18:40   #48
largo_w

Standaard

Citaat:
Jij ontkent het wel, want De Waele is maar een burgemeesterke van niets volgens jou. Je reageert inhoudelijk NIET op zijn debrief.
Ik ontken helemaal niks... Neen de brief daar reageer ik niet op; ik las hem wel als je dat wat helpt. De man is op en top verzuurd... ik heb totaal geen affiniteit met dat soort mensen; ik geloof in de constructieve dialoog en daar past een Willy De Waele niet in. Ik merk dat hij graag zwaait met zijn liberalisme maar spijtig genoeg kan je dat niet rijmen met de separatistische/nationalistische logica.
Citaat:
Je wil de schuld nu even in mijn schoenen schuiven, ik ben geen separatist (afscheiding van Belgie) ik ben voorstander van een Vlaanderen (al of niet een geheel met Nederland)

Ik bestrijd het Belgisch/imperialisme/unionisme.
Dus ja volgens "uw" concept ben ik een seperatist.
Zwans zoveel je wil je bent een separatiste... je wil "een onafhankelijk Vlaanderen" dat noemt men nu eenmaal "een separatiste".
Citaat:
Nuance is me niet vreemd, u is het wel vreemd me dunkt, u stelt zich geen vragen bij het ontstaan van Belgie in de jare 1830.....maar ja over het stemrecht hebben we al eens een discussie gehad jij en ik.
1830 dat is nogal van voor mijn tijd dus nee ik stel me daar niet onmiddellijk vragen bij... net zo min als ik mij vragen stel bij het verdrijven van de Romeinen uit onze contreien. Lijkt me ook niet erg toepasselijk op het discours van vandaag... ik ben dan ook jong; ik kijk naar mijn toekomst.
Citaat:
Oud 6 maart 2011, 18:42   #49
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ja is een vreemd beestje, leg het eens uit ?

Den Turk die naast mij woont, en Nederlands praat, is voor mij ook een vlaming, de franstalige die "weigerdt" om nederlands te praten is een "Belg". De nederlandstalige "Belg" (JIJ DUS) die niet ziet dat franstaligen WEIGEREN om de taal door de meerderheid gesproken in "UW LAND BELGIE" zijn van onwil, ze hebben dus een andere agenda....
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 6 maart 2011 om 18:42.
Oud 6 maart 2011, 18:49   #50
largo_w

Standaard

Citaat:
Ja is een vreemd beestje, leg het eens uit ?

Den Turk die naast mij woont, en Nederlands praat, is voor mij ook een vlaming, de franstalige die "weigert" om nederlands te praten is een "Belg". De nederlandstalige "Belg" (JIJ DUS) die niet ziet dat franstaligen WEIGEREN om de taal door de meerderheid gesproken in "UW LAND BELGIE" zijn van onwil, ze hebben dus een andere agenda....
Het begint erg triestig telkens opnieuw te moeten schrijven "waar haalt U deze baarlijke nonsens?".

Is het U al opgevallen dat ik telkens moet antwoorden met hetzelfde??

Ja "Belg" dat moet volgens mij voor U een raar beestje zijn. Het heeft zelf ziekelijke proporties aangenomen waar U zichzelf niet meer "Belg" wenst te noemen... raar vind ik dat. doet het soms pijn als men naar U identiteitskaart kijkt in een ander land en zegt "ah U komt uit België?". gek dat wou ik gewoon opmerken...
Citaat:
Oud 6 maart 2011, 19:04   #51
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ontken helemaal niks... Neen de brief daar reageer ik niet op; ik las hem wel als je dat wat helpt. De man is op en top verzuurd... ik heb totaal geen affiniteit met dat soort mensen; ik geloof in de constructieve dialoog en daar past een Willy De Waele niet in. Ik merk dat hij graag zwaait met zijn liberalisme maar spijtig genoeg kan je dat niet rijmen met de separatistische/nationalistische logica.

Zwans zoveel je wil je bent een separatiste... je wil "een onafhankelijk Vlaanderen" dat noemt men nu eenmaal "een separatiste".

1830 dat is nogal van voor mijn tijd dus nee ik stel me daar niet onmiddellijk vragen bij... net zo min als ik mij vragen stel bij het verdrijven van de Romeinen uit onze contreien. Lijkt me ook niet erg toepasselijk op het discours van vandaag... ik ben dan ook jong; ik kijk naar mijn toekomst.
Je hebt op deze draad al toegegeven dat je hem NIET gelezen had, nu zeg je dat je de brief WEL gelezen hebt.

"zwans"..oei ben je het onderspit aan het delven in de discussie ?

"separatiste" grappig, ik ben een man, je pint je dus vast op een foto die in mijn profiel staat (Bobby Sands), maar tja je bent de eerste niet, een paar VBlokkers hebben de zelfde fout gemaakt....ik zou me maar zorgen beginnen maken als ik u was.

Tja, jong dat ben je zeker als ik je replieken hier lees, mijn leeftijd kan je weten, staat in mijn profiel, de jouwe weet ik niet, maar dus ......heel jong ?
Tiocfaidh ár lá
Oud 6 maart 2011, 19:29   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Knappe tekst.
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 19:32   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je kan je afvragen hoe oprecht die De Waele is als hij in zo'n partij blijft.
In zijn tekst staat reeds dat hij een eigen kartel in Lennik heeft dat niet meer optreedt onder de naam O-VLD.

Maar tja... de onmacht van een burgemeester.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 maart 2011, 19:33   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt op deze draad al toegegeven dat je hem NIET gelezen had, nu zeg je dat je de brief WEL gelezen hebt.

"separatiste" grappig, ik ben een man, je pint je dus vast op een foto die in mijn profiel staat (Bobby Sands), maar tja je bent de eerste niet, een paar VBlokkers hebben de zelfde fout gemaakt....ik zou me maar zorgen beginnen maken als ik u was.

Tja, jong dat ben je zeker als ik je replieken hier lees, mijn leeftijd kan je weten, staat in mijn profiel, de jouwe weet ik niet, maar dus ......heel jong ?
LOL!!! Goede repliek tegen dat kindje.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 maart 2011, 21:05   #55
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
LOL!!! Goede repliek tegen dat kindje.
Dank u !

Maare jouw leeftijd staat ook niet echt in je profiel hé

Ik kan je opmerkingen/bijdragen hier op het forum wel smaken, ben er niet altijd akkoord mee (Iedereen heeft recht op zijn mening en mag die uiten, dus jij en ik ook ), maar je zit nog altijd in dat"klassiek" rechts/links denken vast volgens mij, maar wat betreft Vlaanderen zitten we op dezelfde golflengte
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 6 maart 2011 om 21:11.
Oud 6 maart 2011, 21:23   #56
largo_w

Standaard

Citaat:
Waar blijf je de nonsens toch halen? WAAR schrijf ik dat?
Citaat:
zwans ja... blabla ik ben geen separatiste blablabla ik ben alleen voor een onafhankelijk Vlaanderen. Zwans dus van de hoogste plank. U komt blijkbaar niet verder dan mensen woorden in de mond te leggen en jezelf blaasjes wijs te maken.
Citaat:
sjah... kan gebeuren.
Citaat:
Voor jou waarschijnlijk héél jong ja... gek dat je dat dan niet voorheen kon "halen uit mijn replieken".
Citaat:
Oud 6 maart 2011, 21:59   #57
nabat54
Minister-President

Standaard

enne uwe inhoudelijke reactie graag op de brief van De Waele, uw replieken zijn nogal veelvuldig maar met weinig inhoud, vandaar dat ik me permiteer te vragen (opnieuw) naar uw leeftijd. Mijn leeftijd staat per definitie in mijn profiel zo kan iedereen een" idee" hebben van mijn "referentiekader"
Dus wat wordt het ? tu accouche ou quoi ?
Tiocfaidh ár lá
Oud 6 maart 2011, 22:56   #58
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het begint erg triestig telkens opnieuw te moeten schrijven "waar haalt U deze baarlijke nonsens?".

Is het U al opgevallen dat ik telkens moet antwoorden met hetzelfde??

Ja "Belg" dat moet volgens mij voor U een raar beestje zijn. Het heeft zelf ziekelijke proporties aangenomen waar U zichzelf niet meer "Belg" wenst te noemen... raar vind ik dat. doet het soms pijn als men naar U identiteitskaart kijkt in een ander land en zegt "ah U komt uit België?". gek dat wou ik gewoon opmerken...
Spreken ze daar Belgisch, in België?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 00:46   #59
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
" grappig, ik ben een man, je pint je dus vast op een foto die in mijn profiel staat (Bobby Sands), maar tja je bent de eerste niet, een paar VBlokkers hebben de zelfde fout gemaakt....ik zou me maar zorgen beginnen maken als ik u was.
Ik ben VB'er. Maar ik herkende Bobby Sands heus wel.

En wat de Foggy Dew betreft: ik ben geen van fan van zotte Sinead, maar dit is wel de beste versie, vind ik:

http://www.youtube.com/watch?v=13MQFCfCYdQ

Laatst gewijzigd door Helias : 7 maart 2011 om 00:49.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 00:48   #60
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

"Het Vlaams nationalisme is een dodelijk gif. Het sluipt stilletjes binnen, verlamt de rede en op de duur houdt het alles in zijn greep."

Is trouwens een quote van een andere VLD'er van enkele jaren terug. Weet wel niet meer van wie.

Zelf een originele steek kan fils �* papa niet meer bedenken.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be