![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Da's waar. Provincialen er ook aardig wat van.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 maart 2011 om 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze mogen ook is een efforreke doen e seg.
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg relatief, want in het Verenigd Koninkrijk merk je meteen wanneer je met arbeiders te maken hebt. Het is vaak even erg als in Vlaanderen. Franstaligen spreken ook een 'vulgairder Frans' in de lagere klassen, maar het is geen dialect zoals bij ons. Nu ja, dialect spreekt men niet echt, maar een boertige taal niettemin ('noemen' ipv. 'heten', 'die' en 'dat' niet uit elkaar kunnen houden, in elke zin 'allez ja' zeggen, zinnen onderbreken door 'en zo', enz ...). Studenten spreken zelfs niet deftig AN, kunnen het niet omdat ze niet willen. Het zijn broekverslijters en het is weinig verwonderlijk dat amper 20% van de eerstejaars slagen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 maart 2011 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat een probleem? Ik wissel dat probleemloos af. AN-met de antwerpse A- en dialect.
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is mijn recht het boertig te vinden hè ?
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tuurlijk, dat is goed voor je gevoel van eigenwaarde.
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze spreken overal hun dialect en als ze op kot zitten, man dat wil je niet meemaken.
Ze zetten een joekel van een geluidsinstallatie op hun kamer en verbeelden zich dat ze in een schuurtje zitten op een patattenveld. Respect kent dat volk niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Gij , op uw beurt, moet dan ook bereid zijn een "effort" (zo geschreven) te doen.
Ik kan hier ook in mijn dialect beginnen schrijven maar volgens mij hoort dit niet op een openbaar forum . 't Zou hier nogal een boeltje worden. Allee, om u een vb te geven: FV: gaa zet ne kazjoebereir ieste klas. Begrepen? Anders moet ge maar een "efforreke doen"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien vind ik dialect overschat. Vroeger was ik er een liefhebber van, maar vandaag relativeer ik het toch mooi. Ik dwing niemand die gedachtekoers te nemen, hoor.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 maart 2011 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In veeteelt scoren we beduidend slechter.
![]() |
#54 |
|
![]() Dat hoor ik wel vaker. Mensen die dat beweren zijn nog nooit in Gent, Aalst, Hasselt of Sint-Niklaas geweest. Denken allemaal dat ze beter/bijzonder/uitzonderlijk zijn. Het verschil is dat de meeste Antwerpenaars daar zelf mee kunnen lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() ben wel al in gent hasselt en st niklaas geweest en op st niklaas na valt dat eigenlijk heel goed mee
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt West-Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja st niklaas nu noemt ge ook iets. Over 'twatere woont allemaal arig volk.
![]() |
#58 | |
|
![]() Volmondig mee eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spreken altijd in hun eigen taal.
![]() |
#60 |
|
![]() Gentenaars zijn ook behoorlijk vol van zichzelf. Pas op, ik heb daar geen enkel probleem mee. Alleen mag dat niet in Vlaanderen, want als je hier enige trots bezit, dan ben je meteen arrogant.
|
![]() |
![]() |