![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Een meerderheid van België
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ALLE vlaamse partijen (Groen uitgezonderd) hebben gestemd in de commissie voor een splitsing van BHV, zelfs met de onthouding van Groen is dat nog altijd een meerderheid.....maar zo een stemming wordt afgeblokt door een alarmbel wet. Ik noem dat niet democratisch. Je bent dus ook republikein als ik het goed begrepen heb, laten we dan een prdesident kiezen......and let's wait what will happen....... Leg jij het alvast uit aan de franstaligen dat ze een president moeten verkiezen boven een koning........hier in Belgie, suc6 gewenst, ik leg het niet meer uit.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 15 maart 2011 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
BHV is niet het probleem, maar het symptoom.
|
||
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Een ezel stoot zich nooit twee keer aan dezelfde steen. Als ze willen bewijzen dat ze geen ezels zijn, dan moeten ze wel
|
|
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarbij kan ik vermelden dat een streven naar één kieskring dan ook geenszins een middel is om 'belgicisme' te verpakken of een 'propagandatechniek' is, maar niet meer is dan, zoals ik al zei, een streven naar meer democratie, gebaseerd op een vrij keuze wat betreft op wie je stemt. Hopelijk heb ik me nu voldoende verduidelijkt. Ik ben mezelf en hoef niet vergeleken te worden met anderen. Citaat:
Ik zou zelfs nog verder gaan en de zetels een aparte 'stemkracht' geven door binnen elke partij die 'stemkracht' te verdelen over de verkozen politici evenredig met hun bijdrage aan het behalen van stemmen. Citaat:
Wat de kieskringen betreft, ik stel vast dat de democratie erdoor verminderd wordt zonder echt in te zien hoe ze de efficiëntie vergroten. Ik kan redenen bedenken waarom meerdere kieskringen verkozen worden, maar ik zie eigenlijk meer nadelen dan voordelen die eraan verbonden zijn. In een bepaalde vorm van een Belgische kieskring, die noodzakelijkerwijze een klein beetje minder democratisch is dan de pure vorm, maar slechts weinig van de grootst mogelijke democratie afwijkt, zijn de voordelen van het systeem van meer kieskringen ook wel bij een Belgische kieskring te bekomen. Citaat:
Verder is het nogal fout om te beweren dat de Franstaligen een koning verkiezen en de Vlamingen niet. Er bestaat niet zoiets als Walen en Vlamingen. Er zijn enkel individuen. Er zijn individuen van beide kampen wat betreft voor- of tegenstander van een monarchie en die beide kampen zijn vertegenwoordigd in alle geografische streken in België. |
||||
![]() |
![]() |
#51 |
Burger
|
![]() Om terug te komen op het originele standpunt:
Een nationale kieskring, waarbij iedere persoon op éénder welke partij kan stemmen, kan enkel werken als iedere stem ook evenveel waarde heeft. Voor Brussels / Waalse politicus is het een natte droom, voor een nationale kieskring, onder de huidige wetgeving, omdat het hun meer macht geeft. Het laat hun toe, om extra stemmen te trekken van Franstalige kiezers in de Vlaamse rand rond Brussel, enz. Het probleem dat zich stelt, is dat op dit moment, de Franstalige kiezers, een feiten ondemocratische meerwaarde krijgen in het parlement / senaat enz, door het systeem van vaste vertegenwoordigers. M.a.w, een nationale kieskring stelt hun in staat om: * Franstalige advertenties te plaatsen in de Vlaamse gemeenten zonder beperking. Mocht dat geblokkeerd worden door de Vlamingen gaan ze naar de Raat van State, en voila, het zou ondemocratische zijn volgens de grondwet dat enkel Franstalige geen advertenties mogen plaatsen gericht naar hun doelpubliek. * Het vervaagt de virtuele grens tussen Vlaanderen en Brussel / Waalse gebieden. * Het stelt hun in staat de Faciliteiten gevoel dat aanwezig is bij vele Franstaligen uit te breiden naar Vlaanderen. Neem van mij aan, de verfransing is hier in de rand al grondig merkbaar. Vilvoorde, Zaventem, enz. Je merkt meer en meer gesproken Frans op in de straten. En winkeliers dat Franstalig zijn ( zoals GSM Pre-paid Kaartjes dat standaard in het Frans staan verkopen ( en dat niet zo makkelijk is om te veranderen van taal zonder tussenkomst van de provider )! Hoe meer ik mensen spreek in de Rand, valt het mij op dat meer en meer Vlamingen, hun minder goed voelen in België. En je merkt duidelijk op dat mensen meer naar het Buitenland kijken voor zich te nestelen. Daar zijn meerdere factoren voor, zoals de dure huizen, hoge belastingen, geld verspilling van de staat, slechte wegen, onveiligheid, enz. En ook één factor, is het feit dat Frans langzaam opgedrongen word. Sorry dat ik het moet zeggen, maar België werkt niet meer. Als bepaalde groepen meer macht krijgen dan anderen ( Franstalige partijen ), en zoveel blokkeringsmechanismes kregen en gebruiken! Gans die nood bel procedure, geen kat wist van het bestaat tot ze het 4 jaar geleden begonnen te gebruiken. Als men België wilt redden, dan moet men ook structureel België aanpakken. En dat betekend een hoop van de verworven macht van de Franstalige, op hetzelfde niveau zetten. Geen noodbel meer, gelijke macht volgens de stemmen in de senaat / parlement, correcte verdeling van sociale zekerheid, gelijke beleid voor werkloosheid enz. M.a.w, geen voortrekken meer voor de Franstaligen omdat ze meer werklozen hebben enz. Gelijk aantal flitspalen, en controles! Enz En dan komt je tot de basis van het probleem. Zoiets is NIET werkbaar, want dan val je terug tot de Wafelijzerpolitiek. Gewoon omdat de verschillen te groot zijn tussen de landsdelen in mentaliteit. En macht opgeven ( voor democratische echte gelijkheid! ), dat zullen ze nooit willen aan de Franstalige kant. |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw waalse vriendjes daarentegen ...
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ok, ik overtuig de Vlaamse partijen, jij de Franstalige, ok?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zou kunnen, maar op zich zijn er nog genoeg verschillen hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, dat wordt een zeer moeilijke bevalling, niet voor Vlijmscherp maar voor ...
#59 |
Burgemeester
|
![]() Politiek is een sport voor het volk geworden.
|
![]() |