Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2004, 13:50   #41
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Suys

nu zijn ze plots hun tong kwijt
Ik? Mijn tong kwijt? NOOIT! 8)

Ik weet maar al te goed wat men bedoelt met "Oostbloklanden." Vraag maar eens aan Ivan waar de vlaggen gedrukt worden die ze voor 5€ aan de mensen uitdelen.
ewel de vraag werd hem gesteld

en niet in een oostblokland

geef jij het antwoord

als je het toch goed genoeg weet
Jean Suys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 14:00   #42
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Gastvrij is de man wel:

Citaat:
We zullen de Vlamingen proberen uit te leggen dat ze niet thuishoren op het prestige-evenement dat de Ronde van Frankrijk in Wallonië is

Al staan ze daar met Oezbeekse vlaggen te zwaaien, de man moet blij zijn dat er wielerliefhebbers van overal in de regio naar z'n regio afzakken.... goed voor de economie dacht ik zo.
Niet zagen he. Het zijn de Vlamingen die deze hemelstergend domme traditie zijn begonnen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 14:05   #43
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Eens zien naar de reacties aan Vlaamse zijde. De zoveelste zweepslag in ons gezicht.
Rechtuit zeggen dat ze ons geld moeten hebben, maar dat wijzelf niet welkom zijn.
Moet hier géén klacht voor neergelegd worden bij krapuul Leman en zijn bende? Wij worden gediscrimineerd. Er wordt ons afgeraden om op Belgische bodem naar een internationaal sportevenement te gaan kijken.

Allez, Verhofstadt, laat uw broek nog eens zakken, klootzak!
"zweepslag in ons gezicht"

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
schitterend
en dan nog durven buitenstaanders zeggen dat de Vlamingen met een slachtoffers-complex zitten

wat een bullshit toch allemaal
(Een deel van) Vlaanderen wil per se af van Wallonie, en als Wallonie dan zelfs eens regionaal actief is, komen er klachten

GROW UP, jongens
Vlaanderen wordt meer en meer een afgedekte kaasstolp, en het zal beginnen stinken
Oud 3 juni 2004, 14:14   #44
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:

nu zijn ze plots hun tong kwijt
Ik? Mijn tong kwijt? NOOIT! 8)

Ik weet maar al te goed wat men bedoelt met "Oostbloklanden." Vraag maar eens aan Ivan waar de vlaggen gedrukt worden die ze voor 5€ aan de mensen uitdelen.
Heel het forum wacht met ongeduld op de onthulling van de naam van dat geheimzinnige Oostblokland!
Oud 3 juni 2004, 14:20   #45
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wallonië wil ook vlaggen - 03/06/2004

BRUSSEL - De minister-president van het Waalse Gewest, Jean-Claude Van Cauwenberghe, wil tijdens de doortocht van de Ronde van Frankrijk in Wallonië massaal Waalse vlaggen zien wapperen. Hij wil daarmee het ,,overwicht'' tegengaan van de Vlaamse vlaggen waarmee tijdens wielerwedstrijden traditioneel wordt gezwaaid.

Van Cauwenberghe ontvouwde zijn strijdplan gisteren in Charleroi bij de opening van de tentoonstelling Tour de France. De Waalse regering zal op grote schaal Waalse vlaggen aankopen.

,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt, zal de Waalse regering hetzelfde doen'', aldus Van Cauwenberghe. ,,Ook al willen we geen polemiek voeren, het zijn Waalse vlaggen die we langs de kant van de weg moeten zien, geen Vlaamse. [size=6]We zullen de Vlamingen proberen uit te leggen dat ze niet thuishoren op het prestige-evenement dat de Ronde van Frankrijk in Wallonië is''[/size].
Toch wel een zéééér krasse uitspraak voor een minister-president als je het mij vraagt!!!!!

Maar versta me niet verkeerd: ik vind het FANTASTISCH dat de Walen EEEEEIIIIIINDELIJK doorhebben dat hun toekomst niet 'Belgisch', maar Waals (of Frans) is! Ik kijk nu al uit naar de massa's Waalse vlaggen tijdens de doortocht van de Tour in Wallonië.

Vlagt, Wallonië, vlagt!!!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 14:24   #46
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Gastvrij is de man wel:

Al staan ze daar met Oezbeekse vlaggen te zwaaien, de man moet blij zijn dat er wielerliefhebbers van overal in de regio naar z'n regio afzakken.... goed voor de economie dacht ik zo.
Niet zagen he. Het zijn de Vlamingen die deze hemelstergend domme traditie zijn begonnen.
"Vlaanderen Vlagt" is niet met die "domme traditie " begonnen maar heeft ingespeeld op ene BESTAANDE trend.
Oud 3 juni 2004, 14:34   #47
Surlet
Burger

Surlet's schermafbeelding

Standaard

Als Van Cauenberghe pleit voor Waalse vlaggen dan kan hij meteen gaan meedoen met het belachelijke spel van Vlaanderen Vlagt. Als ze samen hun vlaggen bestellen bij de leverancier zal het misschien nog goedkoper zijn.
Vlaggen tijdens sportmanifestaties om politieke redenen hoort niet. Of het nu vlaamse, waalse of Belgische zijn,... het blijft belachelijk wanneer men sport en spel niet kan scheiden van iets serieus zoals politiek.
Surlet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 14:34   #48
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Wallonië wil ook vlaggen - 03/06/2004

BRUSSEL - De minister-president van het Waalse Gewest, Jean-Claude Van Cauwenberghe, wil tijdens de doortocht van de Ronde van Frankrijk in Wallonië massaal Waalse vlaggen zien wapperen. Hij wil daarmee het ,,overwicht'' tegengaan van de Vlaamse vlaggen waarmee tijdens wielerwedstrijden traditioneel wordt gezwaaid.

Van Cauwenberghe ontvouwde zijn strijdplan gisteren in Charleroi bij de opening van de tentoonstelling Tour de France. De Waalse regering zal op grote schaal Waalse vlaggen aankopen.

,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt, zal de Waalse regering hetzelfde doen'', aldus Van Cauwenberghe. ,,Ook al willen we geen polemiek voeren, het zijn Waalse vlaggen die we langs de kant van de weg moeten zien, geen Vlaamse. [size=6]We zullen de Vlamingen proberen uit te leggen dat ze niet thuishoren op het prestige-evenement dat de Ronde van Frankrijk in Wallonië is''[/size].
Toch wel een zéééér krasse uitspraak voor een minister-president als je het mij vraagt!!!!!

Maar versta me niet verkeerd: ik vind het FANTASTISCH dat de Walen EEEEEIIIIIINDELIJK doorhebben dat hun toekomst niet 'Belgisch', maar Waals (of Frans) is! Ik kijk nu al uit naar de massa's Waalse vlaggen tijdens de doortocht van de Tour in Wallonië.

Vlagt, Wallonië, vlagt!!!
We zullen nog eens praten als Brussel annexatie bij Vlaanderen verwerpt. Eens zien hoe Vlaanderen dan reageert of de massale ontslagen in hun vroegere hoofdstad
Oud 3 juni 2004, 14:42   #49
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

We zullen nog eens praten als Brussel annexatie bij Vlaanderen verwerpt. Eens zien hoe Vlaanderen dan reageert of de massale ontslagen in hun vroegere hoofdstad
Daar gaat het nu niet over. De laatste jaren en maanden worden gekenmerkt door een steeds groter wordende kloof tussen Vlaanderen en Wallonie. Na de vele regionaliseringen en splitsingen van unitaire organisaties (zoals onlangs de Vlaamse architecten wensten te scheiden), begint het stilaan maar zeker ook voor de 'gewone' burger duidelijk te worden dat VL en WL steeds meer een eigen koers gaan varen. Hoe dit op termijn zal evolueren (confederatie/onafhankelijkheid/...?) weet niemand, maar dat van 'Belgie' niet veel meer zal overblijven, d�*t is wèl zeker.
Oud 3 juni 2004, 14:46   #50
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surlet
Als Van Cauenberghe pleit voor Waalse vlaggen dan kan hij meteen gaan meedoen met het belachelijke spel van Vlaanderen Vlagt. Als ze samen hun vlaggen bestellen bij de leverancier zal het misschien nog goedkoper zijn.
Vlaggen tijdens sportmanifestaties om politieke redenen hoort niet. Of het nu vlaamse, waalse of Belgische zijn,... het blijft belachelijk wanneer men sport en spel niet kan scheiden van iets serieus zoals politiek.
In deze verkiezingsperiode worden de sportmanifestaties platgelopen door de vlaggendragers van de politieke partijen. Soms hebben ze cameraploegen in hun zog die dan 's avonds leuke en vriendelijke programmaatjes maken. Geen enkele "journalist" die daar graten inziet maar als VL² met een leeuwenvlag staat te zwaaien dan is het "politiek in de sport"! Een beetje logisch blijven!
Oud 3 juni 2004, 14:46   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daar gaat het nu niet over. De laatste jaren en maanden worden gekenmerkt door een steeds groter wordende kloof tussen Vlaanderen en Wallonie. Na de vele regionaliseringen en splitsingen van unitaire organisaties (zoals onlangs de Vlaamse architecten wensten te scheiden), begint het stilaan maar zeker ook voor de 'gewone' burger duidelijk te worden dat VL en WL steeds meer een eigen koers gaan varen. Hoe dit op termijn zal evolueren (confederatie/onafhankelijkheid/...?) weet niemand, maar dat van 'Belgie' niet veel meer zal overblijven, d�*t is wèl zeker.
Inderdaad. Zoals de zanger Arno in een Franse TV-uitzending zei : "La Belgique, ca n'existe pas" ("België, dat bestaat niet").
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 14:48   #52
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het nieuws wordt blijkbaar gretig opgepikt door de Vlaamse pers:

Het Laatste Nieuws:

Wallonië wil Vlaanderen ´overvlaggen´
De Vlaamse Leeuw krijgt concurrentie.De minister-president van het Waalse Gewest, Jean-Claude Van Cauwenberghe, heeft woensdag bij de opening van de tentoonstelling Tour de France in Charleroi gezegd dat op grote schaal Waalse vlaggen aangekocht zullen worden. Dit om het overgewicht van de Vlaamse vlaggen tegen te gaan waarmee traditioneel voor de televisiecamera's gezwaaid wordt.

Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt, zal de Waalse regering hetzelfde doen. Ook al "willen we geen polemiek voeren, het zijn Waalse vlaggen en niets anders dat we langs de kant van de weg moeten zien. We zullen de Vlamingen proberen uit te leggen dat hun vlaggen niet thuishoren op het prestige-evenement dat de Ronde van Frankrijk in Wallonië is", aldus Van Cauwenberghe donderdag in de krant Vers l'Avenir. (PLS, belga).

--------------

Dit is al iets genuanceerder. Het zijn dus niet de Vlamingen die niet thuishoren in Wallonie, 't zijn onze vlaggen! ah!
Oud 3 juni 2004, 14:50   #53
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Allemaal goed en wel, maar wat uiteindelijk telt in VLaanderen is de portemonnee. Als de democratie toegepast wordt, verliest Vlaanderen brussel. Dan zullen we eens zien hoe De Brusselaars hun werkloosheid aanpakken. Wellicht zullen er enkele Vlaamse (= buitenlandse) jobs sneuvelen. Let op, ik zal over de grond rollen van het lachen als dat gebeurt. Alleen al om die reden zou ik best eens DE GROOTE VLAAMSCHE REPUBLIEK tot stand willen zien komen
Oud 3 juni 2004, 15:00   #54
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Allemaal goed en wel, maar wat uiteindelijk telt in VLaanderen is de portemonnee. Als de democratie toegepast wordt, verliest Vlaanderen brussel. Dan zullen we eens zien hoe De Brusselaars hun werkloosheid aanpakken. Wellicht zullen er enkele Vlaamse (= buitenlandse) jobs sneuvelen. Let op, ik zal over de grond rollen van het lachen als dat gebeurt. Alleen al om die reden zou ik best eens DE GROOTE VLAAMSCHE REPUBLIEK tot stand willen zien komen
Dus als ik het goed begrijp dan moeten we deze slecht-werkende, onsamenhangende, tweeledige, failliete staat bijeenhouden omwille van Brussel?

Brussel zal altijd met Vlaanderen verbonden blijven (feredartie/confederatie/EU-district/whatever), al was het maar omdat de ring en de luchthaven "van Brussel" in Vlaanderen liggen. En als dan toch alles om de portemonnee draait..... waarvoor zou Brussel dan kiezen....?

[size=2]---> maar daar ging deze thread niet over hé[/size]
Oud 3 juni 2004, 15:11   #55
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dus als ik het goed begrijp dan moeten we deze slecht-werkende, onsamenhangende, tweeledige, failliete staat bijeenhouden omwille van Brussel?

Brussel zal altijd met Vlaanderen verbonden blijven (feredartie/confederatie/EU-district/whatever), al was het maar omdat de ring en de luchthaven "van Brussel" in Vlaanderen liggen. En als dan toch alles om de portemonnee draait..... waarvoor zou Brussel dan kiezen....?

[size=2]---> maar daar ging deze thread niet over hé[/size]
Hey, jij wil een onafhankelijk Vlaanderen. Het enige wat ik doe is je erop wijzen dat het niet allemaal zo schitterend zou zijn. Brussel zou zijn eigen weg gaan net als Vlaanderen, en een Vlaamse administratie zou misschien iets efficienter werken dan de Belgische, maar dat het een voorbeeld van Scandinavische efficientie zou zijn, daar geloof ik niks van. Vlamingen zijn geen Noord-Europeanen.

Maar ach, ik begrijp je wel hoor. JE hebt een standpunt, en omdat standpunt te rechtvaardigen maak je enkel een baten-analyse. Ik heb eigenlijk geen onbuigbaar standpunt, maar een eenvoudige kosten-baten analyse doet m'n voorkeur overhellen naar een liberale federale staat. Socialsme is de perfecte manier om Vlamingen en Walen tegen mekaar op te zetten. Deel je minder uit, dan valt er ook over minder te bikkelen.
Oud 3 juni 2004, 15:15   #56
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Hey, jij wil een onafhankelijk Vlaanderen. .
Niet persé, en dat zal u misschien verbazen. Ik wil gewoon een goed-werkende, samenhangende staat. En aangezien dit in Belgie, met zo'n tegengestelde deelstaten, onmogelijk is ben ik idd voor een autonoom Vlaanderen.

Dit zal misschien één en ander verduidelijken: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=13108
Oud 3 juni 2004, 15:16   #57
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

[quote="Zeno!"]
Citaat:
En als dan toch alles om de portemonnee draait..... waarvoor zou Brussel dan kiezen....?
da's ook weer zo'n typisch geval van arrogantie
iemand die financieel sterker staat dan een ander, denkt dat hij untouchable is, en dat iedereen voor hem zal kiezen

brussel zou voor europa kiezen, dat geef ik je op een blaadje
ik heb er zes jaar gewoond, en er is absoluut geen sprake van dat ze voor Vlaanderen zouden kiezen, en evenmin zouden ze voor Wallonie kiezen

en pas op, onafhankelijk worden kan brussel opbrengen he
vlamingen zouden buitenlanders zijn, dus waarom zouden de brusselaars nog langer tolereren dat ze hun jobs pikken en dat ze hun wegen blokkeren, en dat ze de stad vervuilen, en dat ze het merendeel van de belgische migranten moeten opvangen?

maar daar denk je natuurlijk niet aan, he
Oud 3 juni 2004, 15:19   #58
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Brussel, Brussel, Brussel.....

Van mij mag Brussel morgen een Europees district/stadstaat/whatever worden. Geen enkel probleem mee.
Oud 3 juni 2004, 15:23   #59
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van mij mag Brussel morgen een Europees district/stadstaat/whatever worden. Geen enkel probleem mee.
ik ook niet
en ik zal ook achteraf niet klagen
jij?
Oud 3 juni 2004, 15:26   #60
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

ik ook niet
en ik zal ook achteraf niet klagen
jij?
Tuurlijk niet. Brussel is aan de Brusselaars. Punt. Trouwens, Brussel is niet Vlaams of Waals, maar internationaal en Europees. Het lijkt me dus de logica zelve dat de stad zich volledig toelegt op haar statuut als EU-hoofdstad. En ze mogen de Van Saksen-Coburghs houden!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be