![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
en niet in een oostblokland geef jij het antwoord als je het toch goed genoeg weet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL schitterend en dan nog durven buitenstaanders zeggen dat de Vlamingen met een slachtoffers-complex zitten wat een bullshit toch allemaal (Een deel van) Vlaanderen wil per se af van Wallonie, en als Wallonie dan zelfs eens regionaal actief is, komen er klachten GROW UP, jongens Vlaanderen wordt meer en meer een afgedekte kaasstolp, en het zal beginnen stinken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar versta me niet verkeerd: ik vind het FANTASTISCH dat de Walen EEEEEIIIIIINDELIJK doorhebben dat hun toekomst niet 'Belgisch', maar Waals (of Frans) is! Ik kijk nu al uit naar de massa's Waalse vlaggen tijdens de doortocht van de Tour in Wallonië. ![]() Vlagt, Wallonië, vlagt!!! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Burger
|
![]() Als Van Cauenberghe pleit voor Waalse vlaggen dan kan hij meteen gaan meedoen met het belachelijke spel van Vlaanderen Vlagt. Als ze samen hun vlaggen bestellen bij de leverancier zal het misschien nog goedkoper zijn.
Vlaggen tijdens sportmanifestaties om politieke redenen hoort niet. Of het nu vlaamse, waalse of Belgische zijn,... het blijft belachelijk wanneer men sport en spel niet kan scheiden van iets serieus zoals politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het nieuws wordt blijkbaar gretig opgepikt door de Vlaamse pers:
Het Laatste Nieuws: Wallonië wil Vlaanderen ´overvlaggen´ De Vlaamse Leeuw krijgt concurrentie.De minister-president van het Waalse Gewest, Jean-Claude Van Cauwenberghe, heeft woensdag bij de opening van de tentoonstelling Tour de France in Charleroi gezegd dat op grote schaal Waalse vlaggen aangekocht zullen worden. Dit om het overgewicht van de Vlaamse vlaggen tegen te gaan waarmee traditioneel voor de televisiecamera's gezwaaid wordt. Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt, zal de Waalse regering hetzelfde doen. Ook al "willen we geen polemiek voeren, het zijn Waalse vlaggen en niets anders dat we langs de kant van de weg moeten zien. We zullen de Vlamingen proberen uit te leggen dat hun vlaggen niet thuishoren op het prestige-evenement dat de Ronde van Frankrijk in Wallonië is", aldus Van Cauwenberghe donderdag in de krant Vers l'Avenir. (PLS, belga). -------------- Dit is al iets genuanceerder. Het zijn dus niet de Vlamingen die niet thuishoren in Wallonie, 't zijn onze vlaggen! ah! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Brussel zal altijd met Vlaanderen verbonden blijven (feredartie/confederatie/EU-district/whatever), al was het maar omdat de ring en de luchthaven "van Brussel" in Vlaanderen liggen. En als dan toch alles om de portemonnee draait..... waarvoor zou Brussel dan kiezen....? [size=2]---> maar daar ging deze thread niet over hé[/size] ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ach, ik begrijp je wel hoor. JE hebt een standpunt, en omdat standpunt te rechtvaardigen maak je enkel een baten-analyse. Ik heb eigenlijk geen onbuigbaar standpunt, maar een eenvoudige kosten-baten analyse doet m'n voorkeur overhellen naar een liberale federale staat. Socialsme is de perfecte manier om Vlamingen en Walen tegen mekaar op te zetten. Deel je minder uit, dan valt er ook over minder te bikkelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit zal misschien één en ander verduidelijken: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=13108 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote="Zeno!"]
Citaat:
iemand die financieel sterker staat dan een ander, denkt dat hij untouchable is, en dat iedereen voor hem zal kiezen brussel zou voor europa kiezen, dat geef ik je op een blaadje ik heb er zes jaar gewoond, en er is absoluut geen sprake van dat ze voor Vlaanderen zouden kiezen, en evenmin zouden ze voor Wallonie kiezen en pas op, onafhankelijk worden kan brussel opbrengen he vlamingen zouden buitenlanders zijn, dus waarom zouden de brusselaars nog langer tolereren dat ze hun jobs pikken en dat ze hun wegen blokkeren, en dat ze de stad vervuilen, en dat ze het merendeel van de belgische migranten moeten opvangen? maar daar denk je natuurlijk niet aan, he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Brussel, Brussel, Brussel.....
Van mij mag Brussel morgen een Europees district/stadstaat/whatever worden. Geen enkel probleem mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en ik zal ook achteraf niet klagen ![]() jij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |