![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementslid
|
![]() Die franstaligen zijn zo gek nog niet. Gewoon heel Belgié bij Frankrijk trekken, officiële taal Frans maken en voila. Alle problemen in de wereld opgelost. Mensen die Nederlands willen spreken gewoon verhuizen naar een Nederlandstalig land en de rest gewoon z'n mond houden en frans spreken. Tadaaaaaaa...iedereen gelukkig! Na twee generaties merkt niemand er meer wat van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 maart 2011 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar zit er in het Zuid en Noord-Nederlands toch noch een duidelijk verschil. Hetgeen mij eigenlijk erg verbaast. ik ben zo goed als zeker dat ik niet weer op een callcenter in Azië terechtgekomen ben. Dat zou niet de eerste keer zijn en veel verklaren. Laatst gewijzigd door pajoske : 30 maart 2011 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als we dan toch een stam moeten uitkiezen geef me dan maar de Germaanse Nerviers of aduatiekers. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() The English-speaking Union of Belgium zou volgens mij niet gesmaakt worden in Franstalig België. In bekrompen Klein-Vlaanderen echter, ... Daar denken velen effectief bij de Angelsaksische cultuur te horen, op gelijke golflengte met de Amerikaan, de Brit, de Australiër, enz ...
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 april 2011 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() kleine correctie
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het past hoe dan ook volledig in de filosofie van het concept 'België' zoals het al bestaat sedert 1830, namelijk het uitschakelen van het Nederlandstalige element in de Zuidelijke Nederlanden en het ontkennen van iedere band met het Noorden. Indien het met Frans niet gelukt is, dan moet het maar met verengelsing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 april 2011 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gebiedsroof, gebied claimen....
Wat is een lapje grond in de buurt van die Japanse kerncentrale's nog waard ? Wie is eigenaar van onze Aarde ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'De wereld is van iedereen'... Niets dat zo inhoudsloos en hol klinkt. Waar kan ik mijn aandelen in de Russische gasvelden of de Venezolaanse petroleumvelden gaan afhalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
De claims van Wallonië en met name Brussel op stukken Vlaanderen gaan dus ook niet over het eigenaarschap, maar over bovenstaand goed bestuur en belangenbehartiging.
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De faciliteiten mogen referenda invoeren en beslissen waar ze bij willen horen voor mijn part. Nadien worden de faciliteiten afgeschaft.
Ik ben eens benieuwd hoeveel van de gemeenten voor Brussel gaan kiezen. Als we er één of twee kwijtraken, gaat het toch al serieus veel zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zou iemand daar tegen kunnen zijn? Het gaat toch om wat de ménsen in een bepaald gebied willen? Elke logische, geografische, politiek bewegende eenheid mag zelf uitmaken bij welk groter geheel het al dan niet aansluit. Je moet als groter geheel maar een aantrekkelijk product kunnen aanbieden. En Vlaanderen kan tegenover Brussel een zéér aantrekkelijk product aanbieden. ![]()
![]() |
![]() |