![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat tegelijkertijd veel van diezelfde Vlamingen op hoge poten 'respect' eisen van de Franstaligen voor een taal die ze kennelijk zelf in hun eigen media niet (meer) de moeite waard vinden, maakt de situatie helemaal lachwekkend. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geeft enkel aan hoe beperkt zij wel zijn zijn wat taalvaardigheid betreft.... Maar dat had u nét ook alweer niet begrepen... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was het niet in Vlaanderen waar het eigen volk (we hebben het even niet over anderstaligen) voor 50% wordt ondertiteld. Een wereldrecord. Over taalvaardigheid gesproken.... Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 maart 2011 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Bij ons kan je tenminste nog horen wat er werkelijk gezegd wordt in dat geval... Jullie moeten via dat dubben maar tevreden zijn met wat zij jullie op dat moment in de maag willen splitsen... hoe moeten we dat noemen...te snel tevreden met die situatie,of eerder te lomp of te dom om méér dan één taal te kennen... vertel het eens...... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 21 maart 2011 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Eberhard zijn eeuwige argument als zouden de Vlamingen hun lot verdienen omdat ze op hun eigen taal neerkijken vind ik dan ook lachwekkend - je zou het ook kunnen omkeren en zeggen dat de meeste Vlamingen zo taalvaardig zijn omdat ze via de media aan veel verschillende talen worden blootgesteld... Dit gezegd zijnde wil ik toch even meegeven dat ik dit weekend op een feestje was met een hele groep Nederlandse vrienden die nu toch eens wilden weten wat er in België aan de hand was. Ik heb in detail de politieke situatie geschetst en de voorgeschiedenis die tot deze impasse heeft geleid. Ze hebben mij allerlei vragen gesteld die ik naar goed vermogen beantwoord heb, maar vooral de situatie BHV was voor hen niet te bevatten. Op het einde kwam de hele groep maar tot één conclusie : afscheiden, die hap ! Grappig was dat velen dachten dat de Vlamingen dan het liefst bij Nederland zouden aansluiten - toen ik hen vertelde dat slechts een heel kleine minderheid hier voorstander van was, waren ze wel wat teleurgesteld ![]() Niemand in de groep dacht dat een onafhankelijk Vlaanderen in de problemen zou komen, volgens hen zou het direct in Europa worden opgenomen en blijven handel voeren met de omringende landen. Het was echt wel verfrissend om zo eens een andere kijk op de zaak te hebben, maar het maakte mij ook duidelijk hoe groot de patstelling hier is geworden en hoe de enige rationele uitkomst van deze impasse (een confederatie of onafhankelijkheid) in eigen land onbespreekbaar is geworden. |
|
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sommige Vlamingen weten zelfs nog altijd niet hoe hun taal nu precies héét. Hoe ga je anderstaligen dan overtuigen om ze te leren?
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlamingen die het hebben over "'t Vlaams" over "het Nederlands" komen bij mij over als mensen die nooit hun dorp verlaten hebben en ouderwetse propaganda napraten. Welk zelfrespecterend individu heeft het nu over een beperkt deel van een taalgebied over het geheel ? Ik snap ook niet waar anders het vandaan komt dan ouderwets Francofiele Belgicistische propaganda uit het Belgiek van de 19de eeuw. Uiteraard ook aangehangen door Contra-Reformatorische weidepastoors, die als parvenu uit hun dorp op volwassen leeftijd er pas achter kwamen dat niet iedere Europeaan Katholiek is, en daardoor een backlash hebben gekregen. Niet iets om nostalgiek naar te zijn, mij dunkt. In de Franstalige wereld noemt men het Nederlands le flamand, dus moest het Vlaamse plebs dat napraten. Het kan me trouwens niet schelen dat mijn reacties ertegen mogelijk die drang naar een particularisme kunnen vergroten, in dat geval verdient Vlaanderen gewoon niet beter. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 maart 2011 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En uitgerekend om die overtuiging van "onbenullige taal" te versterken en in de hoofdjes te hameren wordt onze taal door Vlaamse Belgicisten bij voorkeur niet aangeduid met de term Nederlands, wel "Vlaams". Tot grote vreugde van de francofonen.
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De leider van het 'Vlaams' nationalisme, BdW gaat zelf voorop... http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=DP36I9DO Vlaams 20 maal Nederlands 0 maal Frans 6 maal Waals 0 maal De opmaat voor een (klein) neoliberaal Vlaanderen met Vlaams als taal. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BdW vermijdt in zijn artikel, maar ook meestal in zijn toespraken, de term 'Nederlands'. In welke hoedanigheid ook. Hij doet dat zeer bewust. Goed beseffend dat bij een flinke groep kiezers de term 'Nederlands' nu eenmaal niet zo prettig klinkt.
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het kan snel vooruit gaan hoor. De volgende generatie neemt niet alle herinneringen noch ervaringen mee van de voorgaande. Indien het in Vlaanderen zo ver zou komen; ze doen maar. Ik zal altijd Nederlandstalig blijven hoor. Verder hou ik meer van Franstaligen dan van Vlaamstalige boerenlummels. Ik heb altijd een minimaal van respect gehad voor Franstaligen, ook al zijn mijn belangen tegengesteld aan de hunne. Standvastigheid is inderdaad te respecteren waard. Wereldvreemde lummels die hun kinkelgehalte doelbewust bejubelen, echter, zijn dat helemaal niet.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 maart 2011 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw discours gelijkt wonderwel op dat de franstalige "Bruxellois". Die hebben het ook nog wel eens over "la province". En wanneer je eens wat vernis van die creaturen zou afkrabben, dan kom je tot de bevinding dat ze voor het grootste deel zelf afkomstig zijn uit die Vlaamse "province".
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Bingo!
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de provincie bedoel ik 'de verkaveling' en de rest van het platteland. Met veel lieden die daar woonachtig zijn is van alles mis. Maar dat terzijde. Het feit dat de media in Vlaanderen zich op deze gebieden richten is desastreus voor de aantrekkingskracht (0) van deze media, en dus de positie/prestige van het Nederlands, op de bevolking in Brussel en omgeving. De Franstaligen hebben trouwens uitstekende alternatieven. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 maart 2011 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correct!
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |