![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Geniet gewoon mee van de groene stroomcertificaten. Je hebt wel een kleine investering nodig maar die haal je er in een paar jaar uit : een aandeel van Ecopower van 250 euro. Niet voor iedereen weg gelegd spijtig genoeg maar toch wel minstens 70 % van de bevolking kan dat aan vermoed ik. En vanuit Natuurpunt zijn onlangs ook coöperatieven opgestart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gewoon de extra kosten doorschuiven naar de veroorzakers; namelijk degenen met zonnepanelen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou je niet je elektriciteit bij een coöperatieve kunnen halen wanneer je huurt of in een appartement woont ? Dat kan perfect. Ik wil er nog wel aan toevoegen dat ik het ook zo niet heb met die groene certificaten en al die zonnepanelen op meestal nogal groot uitgevallen huizen met weinig volk erin en een heel de nacht door brandende tuinverlichting. De energiemarkt moet terug genationaliseerd worden en de overheid moet keihard investeren. Geen ruimte voor winst in deze. De tijd dringt. Tegelijkertijd moet keihard worden ingegrepen in de ruimtelijke ordening. Fuck dit materialistisch anarchisme en egoïsme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds is dit een kritiek die groen! al lang uit, en stelt groen! maatregelen voor zodat ook minder-gegoeden in aanmerking komen. Maar "wat we zelf doen, doen we beter" had daar tot nu toe geen oren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze hun zonnepanelen en al die achterlijke middeltjes die we zelf betalen in hun reet steken...., wij hebben met zen allen betaalt voor de kerncentrales en heel electrabel en aanverwanten zijn van ons en van ons alleen. Electrabel en aanverwanten hoort dus in Belgische handen te zijn. In de handen van ELKE Belg dus.... de zonnepanelen en andere toestanden die ook SPA ons door de strot ramt zijn dus een placebo dat niet alleen duur is voor de koper maar bovendien nog eens mee betaald is door hij die geen panelen heeft. Mss kunnen we eens raad gaan vragen aan Chavez, over hoe men energiecentrale's terug in handen van het volk krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij die denken dat de overheid ons goedkope energie zal leveren zijn naief (of hebben enkel een politieke agenda). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar intussentijd is er niets zo duur als gratis energie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De zonnepanelen-toestand is goed om de air te geven dat de overheid investeert in duurzame energie. De overheid had beter echt zelf geïnvesteerd; dan stonden we al veel verder, en ging de winst naar ons. Laatst gewijzigd door artisjok : 27 maart 2011 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar helaas, eens de overheid zich met iets begint te moeien, dan gaat niet de winst naar de gemeenschap, maar wel het verlies. Werken de spoorwegen zo rendabel, werkt de post zo rendabel, werkte de ptt vroeger zo rendabel, werkt de lijn zo rendabel... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.eandis.be/eandis/fin_aandeelhouders.htm
Welkom in onze wereld... de intercommunales. Wie zijn de aandeelhouders van eandis? GASELWEST voor 16,6% van de aandelen. Wie is gaselwest? Citaat:
IMEA voor 13,8% van de aandelen. Wie is Imea? Citaat:
IMEWO voor 22,9% van de aandelen. Wie is IMEWO? Citaat:
Enzoverder enzovoort...(ze maken er geen spel rond hoor ze gebruiken zelf dezelfde sites allemaal...) Kent iemand Infrax? Citaat:
Citaat:
Dus mensen ipv. zo verblind ten strijd te trekken tegen Electrabel (dat zeker ook boter op het hoofd heeft) open je ogen eens. De Grootste prijsstijgingen zijn er gekomen op conto van de netten. Wie zijn die netten? Onze EIGEN regeringen en gemeentes... WAKE UP!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onderwijs werkt ook niet rendabel. Moet dit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Onderwijs is een investering zoals een ander; investering in je eigen mensen op lt. Enfin nu werkt het misschien niet helemaal rendabel maar het kan wel rendabel zijn. Verspilling is eigen aan de overheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook Elia, de hoogspanningsleidingen, is voor 45.37% eigendom van Publi-T. Publi-T zelf is volledig in handen van de lokale overheden ( gemeenten en provincies). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Weeral zonder de fouten van electrabel, die er ook zijn, te willen goedpraten. Maar kan men nu eens ALLE informatie aanbieden?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Achteraf zitten ze dan op dezelfde manier te klagen als nu over GDF Suez.... Ik weet ook niet de oplossing, ik stel gewoon vast dat het moreel risico overal hoogtij viert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5627/Du...gen-2020.dhtml Citaat:
Kent iemand Elextrawinds? Je weet wel die mannen met Cash teveel omdat Colruyt hen uitkocht uit de noordzee? Enig idee wie daar de voorzitter is? Iemand? Iemand? Nogtans wisten we dat een groot deel van die prijsstijgingen te wijten waren aan een stijging in prijs van de electriciteitsnetten... wel een bevoegdheid van onze Freya... Maar let op ook daar heeft ze een oplossing hoor. Niet de netten pakken (dat zijn intercommunales) nee nee kijk: Citaat:
Dus waar komen we uit? Meer subsidies voor windenergie (per ongeluk is de grootste speler daar in handen van Johan Vandelanotte... per ongeluk), iedereen (en vooral die met panelen) zal meer betalen EN gedaan met de subsidies op zonnepanelen (hoe goed of hoe slecht dat ook was... groene energie is een en en verhaal niet een of of verhaal).
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor 25 euro per paneel kom ik ze wel afhalen.
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() hmm...een gelijkaardige discussie over het al dan niet afschaffen van de subsidies op zonnepanelen in themaforum 'milieu'.
Mijn commentaren daar worden gezien als 'triestig' en 'niet begrepen'. Triestig is inderdaad dat mijn energierekening weeral fors omhoog gaat, en dat elke keer dat ik door de verkaveling hier rij, en de kindjes in het door mij verwarmde zwembad zie spelen, mijn maag samentrekt. Onbegrijpelijk is dat zonnepanelen enkel geplaatst worden omdat ze zo gesubsidieerd worden door de staat. Als dat zou wegvallen zou niemand deze onrendabele, dure investering nog aangaan. Het valt me wel op dat geen enkele naam uit die discussie, hier ook voorkomt (muv Kelt). Vermoedelijk hebben die mensen daar allemaal zonnepanelen op hun huis liggen. ![]()
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig is er N-VA nog met allemaal bollebozen. ![]() |
|
![]() |
![]() |