![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gelukkig hebben die van Luik ze nu goed onder de duim.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet in Nederland willen wonen. Kleine rijhuizen van een paar meter breed, appartementsblokken waar je haast op elkaar leeft, veel meer aanwezigheid van drugs in het openbaar, dat enerverende accent, de prijsverschillen met België (vooral in de horeca), veel meer buitenlanders dan hier in België, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
De gemiddelde woonoppervlakte is groter boven de staatsgrens vergeleken met onder de staatsgrens. (ik vermijd bewust 'jullie' en 'ons') Ik heb dat al eerder aangetoond. daarnaast: België 971.400 buitenlanders, 9.1% Nederland 637.100 buitenlanders, 3.9% Prijsverschillen weet ik niet, dat zal wel. Nederland is inmiddels na Luxemburg ook het rijkste land van de EU geworden, dus dat klinkt wel logisch.
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar bouwen ze binnen de alluviale vlakte van de Maas. Of misschien ook niet, maar bouwen in zulke natuurlijke overstromingsgebieden is iets wat vaak gebeurt in België, omdat iemand zonder verstand van geologie zeggenschap krijgt over bouwrechten. Vakoverschrijdende denkers bestaan niet, want uitblinken wordt snel als 'arrogant' aanzien in dit hyperindividualistisch landje waar iedereen geacht wordt bijna alles voor zichzelf te houden.
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Nieuwe verkavelingen van de laatste tientallen jaren in overstromingsgebied zijn er gekomen onder Vlaamse bestuur. Wie denkt dat Nederlanders niet in overstromingsgebied bouwen moet maar eens opzoeken wat er tijdens de dijkbreuken in 1953 gebeurd is. Of welke ravages de overstromingen van de Maas in Ned. Limburg aan gericht hebben in het verleden. Ik woon dicht bij de Maas, veel van mijn dorpsgenoten hebben in het verleden last gehad met overstromingen. Maar ga je ganse dorpen die daar al meer dan duizend jaar liggen afbreken? Is het de schuld van de inwoners van sommige Maaslandse gemeenten dat hun dorpen meters gezakt zijn door inzakkingen ten gevolge van de exploitatie van steenkoolmijnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 3 april 2011 om 16:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Welk land beter is hangt ook af van de persoonlijke smaak, wellicht. Waar hecht men belang aan ? Waar ik wel de indruk van heb is dat veel van die Nederlander in ons land toch blij zijn opgegroeid geweest te zijn in Nederlands, en met hun know-how en ingesteldheid dan graag hier wonen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 april 2011 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat België het beter kan staat buiten kijf voor mij. Jammer dat voor verblinde afzetting tegen onze noorderburen, men moeilijk nuchter kan handelen. Dat zijn oude bekrompen taboes, helaas. Dat is het ironische aan veel oud-Belgicisten van anti-Nederlandse slag. Om dit land te verdedigen dient het zo bekrompen mogelijk te blijven, en qua mentaliteit dus zo onaantrekkelijk mogelijk.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 april 2011 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Goedkopere woningen. Ruimte (je woont niet op een verkaveling waar de buren zien wat er op tafel komt) en groen. De gemoedelijke mentaliteit van de inwoners. Voor mensen met kinderen: het onderwijs, met bijhorend meer tucht. EN veel minder risico dat hun kinderen in contact komen met drugs. En na enkele jaren hier wonen komt daar bij dat ze ondervonden hebben dat onze gezondheidszorg weliswaar duurder (minder terugbetaling) maar veel beter is. Ik moet er wel bij vermelden dat de woningen in deze regio meestal ruimer en merkelijk goedkoper zijn dan in andere Belgische regio's. PS een aantal ven die Nederlanders gebruiken (tijdelijk) wonen/kopen in België om zwart/misdaad/drugs geld wit te wassen. Laatst gewijzigd door pajoske : 3 april 2011 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom zijn Nederlanders zo uitbundig in het buitenland. Ze voelen zich in de weide ruimte minder depri. Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 april 2011 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Statistieken over allochtonen zijn lastig te vergelijken. Ik moet dus maar vertrouwen op je waarnemingsvermogen. Algemeen wordt in Nederland aangenomen dat ca 10% van de bevolking niet-westers-allochtoon is. In België is dat ook ongeveer zo. Maar ik weet niet of de definities het zelfde zijn.
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
één miljoen belgen aan de antidepressiva. http://www.ggznieuws.nl/2010/index.p...ieuws&Itemid=1
![]() |