Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2011, 10:29   #41
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De nieuwe meterkasten zijn erop voorzien. De meter zit centimeters diep weg van de voor en zijkanten.
Moet al een fantastische magneet zijn wilt die interfereren met de aluminium meterschijf die haar job door de magneetvelden opgewekt door stroomverbruik.
Ik heb het al zien gebeuren op oudere meters.

Was denk ik een stunt van enkele studenten electrotechniek
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 13:23   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zijn er zelfs die hun watermeter ook wel eens durven omdraaien van tijd tot tijd.
Uiteraard eerst op een briefje schrijven op hoeveel uw teller stond hé.
Daar is praktisch géén gevaar aan verbonden.
De waterleidingsmaatschappijen hebben meestal ook "minder bekwaam" personeel om zoiets te ontdekken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 18:37   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onze meter zit nu in een grote kunststof kast, met de 20A automaat door een voorgemaakt gat.
Perfect leesbaar, maar moeilijk om mee te knoeien. Rare jongen die erin slaagt om met een soldeerbout al die centimeters te overbruggen zonder opvallende gaten te maken, om dan op de exacte plek in die meter een "stoppertje" aan te brengen.

Neen, dan lijkt het me simpeler een installateur van een leverancier om te kopen en het aftakken, omleggen van de stroomkring of anderwijs vervalsen van de gegevens te doen en nadien terug te verzegelen.
Dat klinkt eerder de truk die in't verleden wel eens toegepast werd, een ons kent ons, en die bak trapist staat wel klaar systeem.

Misschien dat het nu nog kan, maar ik vermoed dat de leveranciers dat ook door hebben.
Vandaar de "gegarandeerde" meteropname na een serieuze verbruiksval zonder "officiële" verklaring-"zoals het leggen van zonnepanelen"-

Ik geloof ook nooit, stel dat ik mijn kennis zo gebruiken om de meter te neppen, of om te leggen, dat ik ons verbruik kan laten zakken naar 1000kw/u jaar zonder weer een grondige meteropname te krijgen.
(die loodjestangen zijn geen High Tech, noch onvindbaar)
Och een loodtang is ook vrij verkrijgbaar en een zegel is niet moeilijk na te maken. Lood is zacht hé.
Maar als je uw draad een heel klein beetje warm maakt komt die vanzelf ook wel los uit de zegel.
't is te proberen, de maatschappijen naaien ons ook een oor aan met hun tarieven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be