![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Brussel is aan de BRUSSELAARS. Alleen zij zullen de toekomst van hun stadsgewest bepalen. Brussel is niet Vlaams of Waals; Brussel is Europees en internationaal. Eindelijk begrepen, ja? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Inhoudelijk reageer ik niet op deze posting omdat mij kennis en inschattingsvermogen terzake ontbreken (lees o.m.: ik heb geen glazen bol). Maar opnieuw over jouw laatste bericht: zie berichten van anderen die erop volgen! Men verdenkt jou kost wat kost bepaalde mensen iets in de schoenen te willen schuiven wat ze helemaal niet bedoelen ... Is het misschien DAAROM dat je vindt dat er afgeweken is van jouw originele posting, nl. omdat ze zich met de kern van de zaak bezighouden en niet met de "zever", die evenwel op haar beurt de kern van JOUW MISSIE is? ![]()
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() grappig plan
mv.melf |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Bovendien is Brussel centraal gelegen tussen de 3 belangrijkste EU-lidstaten en trekt geen van deze haar status van EU-hoofdstad op lange termijn in twijfel. Je moet er ook rekening mee houden dat Frankrijk zeker een verhuis van de Europese instellingen in straatsburg zou verhinderen, en dat de kost van een eventuele wekelijkse pendel van en naar Praag wel eens flink zou kunnen oplopen. [/size] Laatst gewijzigd door Public energy : 19 maart 2005 om 06:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 maart 2005 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Wat denkt u zelf?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 19 maart 2005 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() Ik wil eventjes het volgende zeggen:
Brussel kan perfect bij Vlaanderen horen met een apart talenstatuut. Dit wil niet zeggen dat het dan hetzelfde blijft zoals het nu is. Een Brussel in Vlaanderen kan meer garanties geven aan de Vlaamse Brusselaars (denken we maar aan de ziekenhuizen en de scholen). Ik vind wel dat men mag aangemoedigd worden om in de toekomst Nederlands te spreken in Brussel. Dit gaat echter automatisch gebeuren, zodra Brussel volledig bij Vlaanderen hoort gaan er meer Vlaamse gezinnen in Brussel wonen. Maar uiteindelijk zal het Brusselse parlement moeten beslissen en eventueel via een referendum wat zij willen doen bij het uiteenspatten van België. Een werkwijze zoals Tastenhoye ze voorschrijft is Middeleeuws en zal door de meeste nationalisten worden afgewezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Zeno leert bij.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar er komen steeds meer nationalisten bij. Vorige week zei de Belgicist Chevalier dat hij België wil opsplitsen want dat er met die Walen geen vooruitgang kan geboekt worden.
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Komt daar de Tastenhoye leugen weer ?? dat heb je hier onlangs nog geprobeerd. Toen heb ik duidelijk aangetoond dat dit GEEN uitspraak van hem was... hij zei er duidelijk bij dat hij zich van zoiets zou distanciëren. Ben je dat al vergeten, of ben je nu weer bewust leugens aan het verkondigen ? Hier het citaat :
Wij zijn binnen het Vlaams Blok bezig met de opstelling van een Vlaamse grondwet, die volledig beantwoordt aan alle democratische principes en in overeenstemming is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en alle mogelijke internationale bepalingen. Het zal een juweeltje zijn van democratie, geloof mij. Op het moment dat die Vlaamse grondwet afgekondigd is, zal in die grondwet staan en zal men ook proclameren dat Brussel onze hoofdstad blijft en deel blijft uitmaken van die nieuwe Vlaamse staat. Maar we zullen realistisch moeten zijn. Op dat ogenblik zullen de Brusselaars waarschijnlijk niet willen meegaan. Dat kan ik mij voorstellen. Er zijn mensen die zeggen: op dat ogenblik moeten we dan maar de knoop doorhakken en de Brusselaars dwingen om samen in één beweging deel uit te maken van die nieuwe Vlaamse staat. Dan moeten de Brusselaars desnoods maar gewapenderhand, als het niet anders gaat, gedwongen worden om mee te stappen in dat nieuwe Vlaanderen. [size=4]Dat is dus niet mijn optie.[/size] Ik wil bloedvergieten vermijden. |
![]() |
![]() |