![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De doctrine van Marx is een subforum waard. Ik zeg dit niet om te zwanzen. Het is alleen spijtig dat z'n zogezegde geestesgenoten er een serieus potje van hebben gemaakt.
Stel je eerst de vraag of de ideologie leefbaar is, dus niet utopisch. En nogmaals. Schuif dit niet in een doordeweeks maatschappelijk subforum. Koop een partijkaart bij subforum links. Als 't moet koop ik er ook wel een. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb je niet door hoe je zelf hier zeer kort uit de bocht gaat. Neeeee, het communisme moordt niet. Wel de mensen.... ![]() Jaaaa, het nazisme moordt wel. Man, man. Welke achterlijke zienswijze je hier durft te poneren... Kijk in de spiegel, en schaam jezelf.... En herdenk ondertussen al die miljoenen slachtoffers van én het nazisme én van de mensen die wél moordden onder het communisme, maar er echt, écht, maar dan ook hééééél écht niks mee te maken hebben. Je bent een naïef manneke. Klaar voor een klets op zijn bloot gat.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 7 april 2011 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Weg met die troep. Lees 'de Goelag-archipel', het paradijs van het communisme, en kom tot inkeer. Je bent nooit te oud om te leren. Alleen moet je dan eerst eens diep in jezelf kijken, en durven in de spiegel te kijken. Stop het communisme ! Het heeft alleen maar ellende gebracht !
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Door de geschiedenis heen hebben de communisten zichzelf gezien als de ridder en het proletariaat als het zwaard die samen de draak van het kapitalisme verslaan. Zij stelden zich telke male op de eerste plaats waardoor ze vervielen in een alleszeggerij zonder de proletariër hun wil of wet vroegen. De interpretatie van de mensen is hier op berust, en zal misschien tot nu toe zo blijven. De communisten hebben tot nu toe altijd gefaald omdat zij niet hebben geluisterd vanaf het begin van de revolutie naar wat het proletariaat wou. Wou het proletariaat de oprichting van de USSR? Neen, dat wouden de Bolsjewieken. De GULAG-kampen waren dan ook uiteraard een idee van Stalin en Lenin, niet van de heer Marx. Engels noch Marx schrijven nergens dat men moet gedeponeerd moest worden naar werkkampen tot de dood hun het leven ontneemt. En ze schrijven nergens, maar dan ook nergens, dat men homo's moet uitroeien. Dus wie bent u om de theorieën van Marx zo te interpreteren, zonder een greintje informatie of kennis van zijn werken, dat hij niks anders wou dan dood en verderf i.p.v. dat de onderdrukt werkende klasse zijn ketenen van zich afwerpt en een vrije maatschappij opbouwt? http://www.youtube.com/watch?v=eSYcz...el_video_title http://www.youtube.com/watch?v=3bd4UJwldQ0 Jij bent een onfatsoenlijke vent met een typerend gedrag van een dronkaard en voor de rest oordeel jij op iets waar jij 0 komma noppes nihil verstand van hebt. Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 7 april 2011 om 20:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Zouden die communisten niet met pilletjes kunnen geholpen worden?
Er zijn momenteel immers veel te weinig opvangmogelijkheden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onlangs "de tweede sekse" gelezen, van Simone de Beauvoir, geestesgenoot en bedvriendin van JP Sartre. Van Marxisten gesproken. En ze hebben gelijk: communisme is de enige ideologie waarbinnen mannen en vrouwen gelijkwaardig worden behandeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen doden mensen. Het communisme doodt niemand.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het is "maar" een ideologie.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zeer leerrijk.
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Dus het nazisme ook niet? Onzin dus.
Een systeem drijft mensen om dergelijke gruwel uit te voeren. Zowel communisme fascisme en nazisme. Laatst gewijzigd door giserke : 8 april 2011 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Lees eens mijn conclusie en citaat uit Het Communistisch Manifest. Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 08:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zegt dat het nazisme een idiote ideologie is. Dat zegt nog steeds niet dat het nazisme doodt. Mensen doden mensen; ideologieën niet.
![]() |
![]() |