![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Europees Commissaris
|
Ja, als dat uw argumenten zijn, laat dan maar.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blijkbaar is polygamie ook al gevaarlijk.
Lol.
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
a. geen antwoord op de vraag, waarvan akte b. een van de pot gerukte vergelijking die hier niks ter zake doet. Ik begin stilaan te vrezen dat de enige die jouw schrijfsels snapt, diegene is die ze poneert.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ge zit verkeerd. Veel meer valt daar niet over te zeggen.
|
|
|
|
|
#45 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Da's niet erg: mensen die nog niet verblind zijn door haat tegen een of ander marginaal religietje snappen het wel.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 april 2011 om 17:28. |
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar heeft u, afgezien van de dooddoener "onverdraagzaamheid creëert onverdraagzaamheid", nu nog iets ontopic te vermelden of zijn we reeds aan het eind van uw, in dat geval zéér beperkte, oeuvre beland? Of bent u gewoon op zoek naar wat aandacht voor uw persoontje? In dat geval raad ik u het subforum K&K aan waar u zich naar hartelust kunt uitleven. |
|
|
|
|
|
|
#48 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dubbel grappig: een politicus vertrouwen. Haha.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 april 2011 om 17:30. |
||
|
|
|
|
|
#49 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als we herhalen: onverdraagzaamheid creëert onverdraagzaamheid - iets wat jij erkent hebt. Wat gaat dan de reactie zijn hierop? Positief of negetief? Meer of minder verdraagzaamheid? Meer of minder haat in de samenleving? Meer of minder respect voor de Franse samenleving? Meer of minder integratie?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 april 2011 om 17:32. |
||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Je discussieert niks, een paar loze stellingen poneren, en dan heel gewichtig bovenstaande onzin debiteren. Op een verwaande vlegel als jij reageer ik niet meer. Maar laat het je vooral niet tegenhouden dit forum rustig verder met je misselijkmakende arrogantie en zelfingenomenheid te verzieken.
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
De meeste allochtonen worden geassocieerd met moslims die hier zijn om de "goede boodschap van Allah" te verkondigen, wat eigenlijk onterecht is. In principe mogen er mensen hier nog immigreren, alleen dat ze zich maar beter vlug kunnen aanpassen, en onder die aanpassingen bedoel ik dan:
-onze taal beheersen -werk hebben hier -gezin stichten -beginkapitaal hebben zonder al te veel schulden -netjes belastingen betalen en als klap op de vuurpijl: -je hier beleefd en deftig gedragen tegen iedereen, en degene waarvan je kop noch staart van kunt zien negeren Indien zij dus niet aan dit voldoen, zal er geen onderscheid gemaakt worden, en mogen ze lekker plezant terug gaan naar eigen land of stal. Dus is eigenlijk is het vrij simpel hier. De moslims die zich niet binnen de gepaste normen gedragen en daarbij de veiligheid of de vrijheid van anderen bedreigen mogen gewoon terug naar herkomst gesmeten worden. Niks racistisch noch fascistisch, maar realistisch. De gevangenissen kunnen dan ook niet blijven vol zitten. |
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Velen beseffen dat blijkbaar niet meer, flink wat moslims inbegrepen. Burka's stammen uit pre-islamitische patriarchale samenlevingen en zijn de islam enkel binnen geslopen omdat de eerste moslims toegevingen moesten doen om de zielen te winnen van die erg vrouwonvriendelijke culturen. De oorspronkelijke islam was heel wat toleranter tov vrouwen. De mainstream moslim kent natuurlijk zijn eigen religie even goed als de katholiek die honderd jaar geleden de heilige mis ging volgen in het Latijn. Jammer genoeg zijn er weinig dissidente stemmen binnen de moslimgemeenschap die durven ingaan tegen de wereldwijde radicalisering van de oorspronkelijke boodschap.
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En wat dat historisch betreft, gewoon even de koran en ahadith lezen. Hint: vrouwen zijn altijd het bezit van de man (vader, broer, echtgenoot, zoon), het woord van een vrouw is maar de helft waard van dat van een man volgens het islamitisch recht, vrouwen kunnen maar de helft erven van wat mannelijke familieleden kunnen erven, en ga zo maar door. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onbegrip creëert haat; alweer een voorbeeld.
|
|
|
|
|
#58 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lol. Ja; zware historische werken door erkende historici.
|
|
|
|
|
#60 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het probleem in Borgerhout is niet 'de wereldwijde radicalisering van de oorspronkelijke boodschap', hoor. Evenzeer niet het probleem in de Franse buitenwijken.
|
|
|