Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 april 2011, 10:10   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Naar aanleiding van de Europese week verleden week had N-VA allerlei commentaren,ook over de aankomende Belgische begrotingsplanning die aan de EU overhandigd moest worden....Manmanman wat stonden de stekels plotseling recht aan alle kanten,en nog wel vooral tussen de Vlaamse partijen !!!

kelt denkt nu ook dat het Jambon-timeframe zal nageleefd worden,eind april of iets eerder,behoudens een paasmirakel, koppelt N-VA zich af.
En die commentaren heeft Jan Jambon dan maar gegeven in de media en niet in de kamercommissies van Europese zaken waarin ze zetelen. Daar hebben ze gewoon hun mondje braaf dichtgehouden en hebben ze tijdens het vragenuurtje één vraagje gesteld.

Allemaal comedy in de media.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 16 april 2011, 10:13   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Het ging hier over de 'implicatie' die "BWarrior" ten onrechte meende te ontwaren.

Welke 'logica' de N-VA/deel CD&V of de PS/CDH hanteren doet niet ter zake.

2) Dacht u hierbij aan het opportunistisch gebruik van nu eens "le droit de l'homme", dan weer "le droit du sol"?
Eigenljik was ik daar wel aan het denken in mijn achterhoofd.

Sorry voor de afwijking.
Oud 16 april 2011, 10:15   #43
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
6 september 2010: “"We waren niet zo ver van een groot akkoord" (Geert Bourgeois)

4 oktober 2010: “Dit verhaal is afgelopen. Laat ons dat nu eindelijk gewoon eerlijk toegeven. (...) We moeten het bord volledig afvegen, de teller op 0 zetten en een nieuw verhaal proberen opstarten.” (BDW)

18 oktober 2010: "Fabula acta est" – het verhaal is ten einde. (BDW)

22 oktober 2010: “alle elementen zijn gekend. Zoveel tijd om berekeningen te maken, is er niet nodig. Als je het eens bent over de uitgangspunten, stop ze dan in de computer en de berekeningen lopen er dan zo uit” (Geert Bourgeois)

30 oktober 2010: “Als er op 12 november geen uitzicht is op een politiek akkoord rond de staatshervorming, komen er wellicht nieuwe verkiezingen.” (Siegfried Bracke)

23 november 2010: ' Als Vande Lanotte niet slaagt, dan zal niemand slagen” (BDW)

14 december 2010: “Na zes maanden onderhandelen is het tijd om af te ronden. 'Iedereen moet duidelijkheid geven. Ofwel raken we eruit, ofwel niet. Maar we kunnen niet blijven onderhandelen tot in het oneindige.' (BDW)

3 februari 2011: “Ik ben er niet zo zeker van dat het helemaal vastzit” (BDW)

5 maart 2011: "Ofwel is er binnen twee maanden een akkoord over de staatshervorming, BHV en Brussel, ofwel verlaten wij de onderhandelingstafel." (Jan Jambon)

18 maart 2011: “het eindspel is begonnen” (BDW)

31 maart 2011: “de PS deed nog nooit een ernstig aanbod” (Geert Bourgeois)

15 april 2011: “De tijd is op. Niemand wil negen maanden in een onderhandelingszaal zitten. Ik ben de verwijten, de beledigingen en de onzin van vooral de Vlaamse partijen beu.” (BDW)
Nog een paar, goede en minder goede:
*
'Politiek is een keiharde business, waar men ongegeneerd messen in elkaars rug steekt. Ik doe het doodgraag.' (Humo 3582; 28 april 2009)
*
'Sinds ik in de politiek zit, word ik alleen maar dommer!' (Humo 3369; 29 maart 2005)
*
'Ik ben tegen het cordon sanitaire: een tactische mislukking en een principiële vergissing. Al die tijd kon het Belang groeien, en heeft men hen in splendid isolation behoed voor elke fout. Als men hen er in 1988 had bijgenomen in Antwerpen, was er nu al geen VB meer geweest, vermoed ik.' (Humo 3369; 29 maart 2005)
*
'Ik ben door en door cynisch. Dat is het wezen van mijn karakter. Ik doe mijn best om het te verstoppen, maar dat lukt niet.' (Humo 3369; 29 maart 2005)
*
'Filip Dewinter staat in Stalingrad en mag nu aan de aftocht beginnen, zonder één resultaat. Sterker: het VB heeft Janssens in een zetel gezet.' (Humo 3451; 24 oktober 2006)
*
'De traditie van het grote ideologische discours is bij ons verloren gegaan, en dat betreur ik. Speeches zoals Nicolas Sarkozy ze tijdens de Franse verkiezingscampagne hield, over het failliet en de historische verantwoordelijkheid van de mei '68-generatie, die hoor je hier nooit meer.' (Humo 3488; 10 juli 2007)
*
'Ik ben er helemaal niet tegen dat het publiek iets weet over het privéleven van politici, zolang dat een beter inzicht verschaft in hun daden.' (Humo 3488; 10 juli 2007)
*
'Voetballiefhebber zijn was vroeger genoeg om enorm in mijn achting te dalen. Ik ben ooit uitgenodigd voor een match van Germinal Beerschot: ik viel bijna in slaap van verveling.' (Humo 3513; 31 december 2007)
*
'Ik ben een fervent Humo-lezer. In mijn scholierentijd werd de Pop Poll-prijs van Lul van het Jaar altijd gewonnen door politici naar wie ik opkeek, genre Ronald Reagan. Sindsdien is Lul van het Jaar worden mijn ambitie.' (Humo 3513; 31 december 2007)
*
'Betreffende mensen die overstappen van één partij naar een andere heb ik altijd een dubbel gevoel. Enerzijds kan het een oprechte stap zijn omdat men zich in de eigen partij niet meer thuis voelt, anderzijds kan het gaan om zuiver opportunisme.' (in Het Logboek op The Wild Site)

http://www.humo.be/tws/deze-week/173...-de-wever.html

Bart De Wever beledigt joden:
http://www.youtube.com/watch?v=b_f5m...ayer_embedded#

RTBF journaal 6 november: Bart De Wever - Joodse gemeenschap:
http://www.youtube.com/watch?v=0cFbZ...eature=related

Het verraad van Bart De Wever:

http://www.youtube.com/watch?v=bgW1M...eature=related

7-9-2007 Bart Dewever over foto met Le Pen
http://www.youtube.com/watch?v=NXzSF...eature=related

Bart De Wever " Mesthoop van stemmen" oudste beroep van de wereld
verslag van polspoel en desmet. Filip dewinter vs Bart De Wever.
by Gianniboone | 3 years ago | 13,025 views
http://www.youtube.com/watch?v=Cxt75DxA_es

Bart De Wever : De Walen zijn een kind van dertig jaar
Interview 09-11-2007 TerZake (citaat) van Bart De Wever reactie op interventie van het Hof; na 152 dagen overleg, was er een perceptie

http://www.youtube.com/watch?v=fuUwEEB9huw

cultuurrelativisme deugt niet.

"Het cultuurrelativisme deugt niet. Punt. De afwijzing ervan is essentieel als mensen met een andere culturele software zich komen vestigen in onze samenleving"; fraaier nog "respect voor mensen impliceert geen respect voor alle uitingen van hun denken of cultuur".

Muyters: "Ik kan tellen en zal blijven tellen"
Uitsmijter van Bart "Onze leider" De Wever : Nil volentibus ardum.

Met de klemtoon op .. nil

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 16 april 2011 om 10:18.
4x10E6 is offline  
Oud 16 april 2011, 10:31   #44
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Uitsmijter van Bart "Onze leider" De Wever : Nil volentibus arduum.

Je bent een 'u' vergeten.
respublica is offline  
Oud 16 april 2011, 10:36   #45
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
6 september 2010: “"We waren niet zo ver van een groot akkoord" (Geert Bourgeois)

4 oktober 2010: “Dit verhaal is afgelopen. Laat ons dat nu eindelijk gewoon eerlijk toegeven. (...) We moeten het bord volledig afvegen, de teller op 0 zetten en een nieuw verhaal proberen opstarten.” (BDW)

18 oktober 2010: "Fabula acta est" – het verhaal is ten einde. (BDW)

22 oktober 2010: “alle elementen zijn gekend. Zoveel tijd om berekeningen te maken, is er niet nodig. Als je het eens bent over de uitgangspunten, stop ze dan in de computer en de berekeningen lopen er dan zo uit” (Geert Bourgeois)

30 oktober 2010: “Als er op 12 november geen uitzicht is op een politiek akkoord rond de staatshervorming, komen er wellicht nieuwe verkiezingen.” (Siegfried Bracke)

23 november 2010: ' Als Vande Lanotte niet slaagt, dan zal niemand slagen” (BDW)

14 december 2010: “Na zes maanden onderhandelen is het tijd om af te ronden. 'Iedereen moet duidelijkheid geven. Ofwel raken we eruit, ofwel niet. Maar we kunnen niet blijven onderhandelen tot in het oneindige.' (BDW)

3 februari 2011: “Ik ben er niet zo zeker van dat het helemaal vastzit” (BDW)

5 maart 2011: "Ofwel is er binnen twee maanden een akkoord over de staatshervorming, BHV en Brussel, ofwel verlaten wij de onderhandelingstafel." (Jan Jambon)

18 maart 2011: “het eindspel is begonnen” (BDW)

31 maart 2011: “de PS deed nog nooit een ernstig aanbod” (Geert Bourgeois)

15 april 2011: “De tijd is op. Niemand wil negen maanden in een onderhandelingszaal zitten. Ik ben de verwijten, de beledigingen en de onzin van vooral de Vlaamse partijen beu.” (BDW)
Men kan dan toch maar enkel vaststellen dat hij al het mogelijke van de wereld gedaan heeft... en enorm veel geduld heeft opgebracht...

Trouwens... bewijst dit niet hoe laf de belgicistische partijen zijn/waren om het land zolang zonder een krachtdadige regering te houden omdat ze waarschijnlijk toch vanaf week 2 beslist hadden dat het een regering zonder de N-VA zal worden... maar dat men de zwarte piet bij die partij wil leggen...
freelancer is offline  
Oud 16 april 2011, 10:36   #46
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Uitsmijter van Bart "Onze leider" De Wever : Nil volentibus ardum.

Latijnse uitdrukkingen lanceren om zich een intellectueel imago aan te meten, dat kan Olijke Bart als geen ander. Maar dat is voor het ogenblik dan ook alles wat hij kan.

Laatst gewijzigd door system : 16 april 2011 om 10:41.
system is offline  
Oud 16 april 2011, 10:42   #47
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Latijnse uitdrukkingen lanceren om zich een inetellectueel imago aan te meten, dat kan Olijke Bart als geen ander. Maar dat is voor het ogenblik dan ook alles wat hij kan.
Wat hij wel heeft bereikt dat is... dat België nooit meer dan zijn wat het was...
N O O I T... en dat is wel een enorme prestatie...

En als er een regering wordt gevormd zonder de N-VA - met uiteraard een op het eerste zicht redelijke staatshervorming - dan zullen al die hervormingen toch uitsluitend aan de N-VA toe te schrijven zijn...

Of dacht U dat de kleine linkse 'Vlaamse' partijen (die al na dag 2 vonden dat er genoeg op tafel lag om tot een eerbaar akkoord te komen ) en hun Franstalige moederpartijen daarvoor de aanzet gaven?
freelancer is offline  
Oud 16 april 2011, 10:45   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke logica ? De logica van de N-VA/deel CD&V of de logica van de PS/CDH ?

Het voordeel van wiskundige logica is dat er slechts één is.

Het voordeel van logica in onderhandelingen is dat iedereen zijn eigen logica kan hanteren.

Een bijkomend voordeel van logica in de onderhandelingen is dat men van logica kan wisselen om zijn doel te berijken.
De logica van een regering zou moeten zijn: responsabiliteit ....

De logica bij een regeringsvorming zou moeten zijn: democratie ...

De logica van verkiezingen zou moeten zijn: respect voor de grondwet ...

maar inderdaad, al die dingen kan je vanuit twee kanten bekijken. Vanuit twee verschillende landen namelijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 april 2011, 11:05   #49
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

maar inderdaad, al die dingen kan je vanuit twee kanten bekijken. Vanuit twee verschillende landen namelijk.
Om de woorden van Vive.. te gbruiken: "Dus...?"
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 april 2011, 11:16   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Sorry schoofzak, maar dat zijn logische begrippen, zeker niet in de wiskundige logica.

Over respect voor de grondwet, artikel 7 bis:

Art. 7bis

Citaat:
Bij de uitoefening van hun respectieve bevoegdheden streven de federale Staat, de gemeenschappen en de gewesten de doelstellingen na van een duurzame ontwikkeling in haar sociale, economische en milieu-gebonden aspecten, rekening houdend met de solidariteit tussen de generaties
Hoe rijm je dit in een democratie ? Stel dat één verkiezingen lijdt tot politici die ingrijpen voor het belang op korte termijn en met een 'après nous, les mouches' beleid. Dit wordt één groot democratisch feest ! Als we dood zijn ziet het er dan wel niet zo goed uit voor die na ons komen...
Oud 16 april 2011, 11:20   #51
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Sorry schoofzak, maar dat zijn logische begrippen, zeker niet in de wiskundige logica.

Over respect voor de grondwet, artikel 7 bis:

Art. 7bis

Hoe rijm je dit in een democratie ? Stel dat één verkiezingen lijdt tot politici die ingrijpen voor het belang op korte termijn en met een 'après nous, les mouches' beleid. Dit wordt één groot democratisch feest ! Als we dood zijn ziet het er dan wel niet zo goed uit voor die na ons komen...
Is dat nu net niet wat er gebeurt in dit apenland? Is dit nu net niet waarnaar een status quo �* la francophone ons zal leiden?
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 april 2011, 11:28   #52
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Is dat nu net niet wat er gebeurt in dit apenland? Is dit nu net niet waarnaar een status quo �* la francophone ons zal leiden?
Ik hoop samen met jou, beste Bokkenrijder, dat er één groot democratisch feest aankomt: verkiezingen.

Vraag jij aan Wouter "versta me niet verkeerd" Beke, om te stoppen met de grenzen van het rekkelijke te verkennen?

Om elk misverstand te vermijden. De Wouter in kwestie vind je hier : "e-mail: [email protected]. Privé, Boterbloemstraat 20 3970 Leopoldsburg tel.: 011 39 19 74 fax: 011 63 59 54". Wouter zou bereikbaar moeten zijn volgende week. Vandaag stond immers in De Standaard dat Wouter (Beke, niet Van Besien) het tempo van de onderhandelingen volgende week wat gaat terugschroeven. Hopelijk begreep de DS Wouter (Beke, niet Van Besien) correct en wordt het tempo straks niet wat opgeschroefd.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 16 april 2011 om 11:37.
4x10E6 is offline  
Oud 16 april 2011, 11:44   #53
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
En die commentaren heeft Jan Jambon dan maar gegeven in de media en niet in de kamercommissies van Europese zaken waarin ze zetelen. Daar hebben ze gewoon hun mondje braaf dichtgehouden en hebben ze tijdens het vragenuurtje één vraagje gesteld.

Allemaal comedy in de media.

Werden die andere dringende voorstellen dan ook in het vragenuurtje voorgelegd of droegen ze de steun van het parlement? En waarom kan dat dan niet bij het stabiliteitspact? Met zo'n meesterwerkje mag dat toch niet voor problemen zorgen? Tenzij, het uiteraard een rondje N-VA sarren door Yves Leterme" betreft, zoals de standaard vandaag mooi kopt. Daar zijn de Vlaamse partijen vooralsnog heer en meester in.

Laatst gewijzigd door Jakko : 16 april 2011 om 11:48.
Jakko is offline  
Oud 16 april 2011, 11:57   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En bepaalt de Maddens doctrine niet dat men het Status Quo in stand wordt gehouden tot de Franstaligen komen smeken voor een staatshervorming ?

Heeft de Vlaamse regering niet duidelijk laten weten dat Vlaanderen niet mag opdraaien voor de grote moot van de besparingen ?
Oud 16 april 2011, 12:03   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Werden die andere dringende voorstellen dan ook in het vragenuurtje voorgelegd of droegen ze de steun van het parlement? En waarom kan dat dan niet bij het stabiliteitspact? Met zo'n meesterwerkje mag dat toch niet voor problemen zorgen? Tenzij, het uiteraard een rondje N-VA sarren door Yves Leterme" betreft, zoals de standaard vandaag mooi kopt. Daar zijn de Vlaamse partijen vooralsnog heer en meester in.
You tell me. Volgens mij is het gewoon een hypocriete houding van N-VA, wat hun volste recht is uiteraard.
Oud 16 april 2011, 12:36   #56
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
You tell me. Volgens mij is het gewoon een hypocriete houding van N-VA, wat hun volste recht is uiteraard.
Waarom was de regering lopende zaken bevoegd om een meerjarenbegroting op te stellen?
Misschien dat u er dan even de hypocrisie van kunt inschatten, mede doordat alle Vlaamse partijen beweerden dat een toekomstige regering zonder de N-VA ondenkbaar was? Ik denk dat deze bevestigingen de citaten van de N-VA die BWarriar in zijn kladbokje bijhoudt, ver overtreffen. Bovendien was de kop van de Standaard niet mijn ingeving.

sarren=tergen, gemeen plagen
Jakko is offline  
Oud 16 april 2011, 12:46   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Waarom was de regering lopende zaken bevoegd om een meerjarenbegroting op te stellen?
Misschien dat u er dan even de hypocrisie van kunt inschatten, mede doordat alle Vlaamse partijen beweerden dat een toekomstige regering zonder de N-VA ondenkbaar was? Ik denk dat deze bevestigingen de citaten van de N-VA die BWarriar in zijn kladbokje bijhoudt, ver overtreffen. Bovendien was de kop van de Standaard niet mijn ingeving.

sarren=tergen, gemeen plagen
Sarren of provoceren zijn ook bijna synoniemen. Het is duidelijk dat N-VA zich ook geprovoceerd voelt.

Je kan natuurlijk stellen dat Leterme IIbis hypocriet is. Dat is je volste recht. Je kan echter moeilijk een vertrouwingstemming vragen, de regering is reeds lang geleden gevallen.

Wat ga je er aan doen ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 april 2011 om 12:46.
Oud 16 april 2011, 12:49   #58
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
En bepaalt de Maddens doctrine niet dat men het Status Quo in stand wordt gehouden tot de Franstaligen komen smeken voor een staatshervorming ?

Heeft de Vlaamse regering niet duidelijk laten weten dat Vlaanderen niet mag opdraaien voor de grote moot van de besparingen ?
Vlaanderen heeft de inspanningen gedaan. Het is nu aan anderen om op eigen kracht hetzelfde te doen. Ik zie niet in waarom Vlaanderen zijn bonussen vrij moet gaan uitdelen om anderen in hun status quo te bevestigen
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 april 2011, 12:50   #59
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sarren of provoceren zijn ook bijna synoniemen. Het is duidelijk dat N-VA zich ook geprovoceerd voelt.

Je kan natuurlijk stellen dat Leterme IIbis hypocriet is. Dat is je volste recht. Je kan echter moeilijk een vertrouwingstemming vragen, de regering is reeds lang geleden gevallen.

Wat ga je er aan doen ?
Je ontwijkt de vraag: "Waarom is de regering lopende zaken bevoegd een meerjarenbegroting op te maken?"
Jakko is offline  
Oud 16 april 2011, 12:50   #60
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft de inspanningen gedaan. Het is nu aan anderen om op eigen kracht hetzelfde te doen. Ik zie niet in waarom Vlaanderen zijn bonussen vrij moet gaan uitdelen om anderen in hun status quo te bevestigen
Waarom houden ze het Status Quo dan gaande door de Maddens doctrine te volgen ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be