Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2011, 15:53   #41
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Een niet-moslim mag aan halal vlees komen. Een niet-moslim kan geen halal of kosher dier slachten.

Als gij bij een islamitische slagerij zou werken en ik kom bij u bestellen dan is het maar normaal ook dat jij mn vlees inpakt (en dus aanraakt). Het vlees slachten mag je echter niet tenzij je u houdt aan de geloofsvoorschriften.

Wat snap je nu niet? En durf nu niet weer af te komen met een domme opmerking hé
ik neem aan dat men dan ook moslimslachters mag weigeren als men géén halal vlees wil hebben?

zoiets:

voor onze halal-slachtlijn zoeken we één moslim-slachter

voor onze zeven niet-halal-slachtlijnen zoeken we nog 12 niet islamitische slachters.

Zou dat mogen denk je?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 april 2011 om 15:55.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 15:55   #42
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik neem aan dat men dan ook moslimslachters mag weigeren als men géén halal vlees wil hebben?
Ook een moslim kan slachten op een niet-halale manier, slimmerd.
Oud 16 april 2011, 15:56   #43
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook een moslim kan slachten op een niet-halale manier, slimmerd.
jamaar, dat is niet volgens de regels van MIJN geloof hoor! Van MIJN geloof mag het geen islamitische slachter zijn.

Ik kan ook halal slachten als je het zo wil hebben, gewoon praatje maken in de lucht en goed snijden (nou ja, ze doen daar niet zo erg moeilijk over hoorde ik gisteren).

Dus wat is het verschil met uw islamitische slachter zijn Allah praatje, en het praatje van de niet-moslim?
Oud 16 april 2011, 15:59   #44
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
jamaar, dat is niet volgens de regels van MIJN geloof hoor! Van MIJN geloof mag het geen islamitische slachter zijn.

Ik kan ook halal slachten als je het zo wil hebben, gewoon praatje maken in de lucht en goed snijden (nou ja, ze doen daar niet zo erg moeilijk over hoorde ik gisteren).

Dus wat is het verschil met uw islamitische slachter zijn Allah praatje, en het praatje van de niet-moslim?
En wat is uw geloof, circe?

Dat geloof waarbij ge heel luid een weesgegroetje begint te brullen als ge een hoofddoek ziet?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 16 april 2011 om 16:01.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 16:00   #45
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat is uw geloof, circe?
Circe komt niet meer terug.

Mijn geloof is de eeuwigdurende aanbidding van het Groene Draakje met de Platte Pootjes.
Oud 16 april 2011, 16:03   #46
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Circe komt niet meer terug.

Mijn geloof is de eeuwigdurende aanbidding van het Groene Draakje met de Platte Pootjes.
Wat een toeval dat jij net vandaag uw eerste reacties post. En totaal in circe stijl. Wat val jij toch zo snel door de mand meisje..
Oud 16 april 2011, 16:05   #47
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een toeval dat jij net vandaag uw eerste reacties post. En totaal in circe stijl. Wat val jij toch zo snel door de mand meisje..
Als je een nick met twee "C" neemt, dan val je ontzettend snel door de mand en natuurlijk zijn het enkel de superintellectuelen die dat doorhebben.

Ik herhaal dat Circe niet meer terugkomt. Live with it en hou erover op of ik moet weer gaan driehoekjes drukken;

Gelieve verder gewoon on topic te blijven.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 april 2011 om 16:14.
Oud 16 april 2011, 16:06   #48
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Als je een nick met twee "C" neemt, dan val je ontzettend snel door de mand en natuurlijk zijn het enkel de superintellectuelen die dat doorhebben.

Ik herhaal dat Circe niet meer terugkomt. Live with it en hou erover op of ik moet weer gaan driehoekjes drukken;
Van mij mag je driehoeken hoor. Driehoek elke post die ik plaats. Punt is dat jij circe bent en dat weten de moderators maar goed genoeg.
Oud 16 april 2011, 16:08   #49
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Van mij mag je driehoeken hoor. Driehoek elke post die ik plaats. Punt is dat jij circe bent en dat weten de moderators maar goed genoeg.
en dan? wat is uw probleem daarmee?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 april 2011 om 16:08.
Oud 16 april 2011, 16:15   #50
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
en dan? wat is uw probleem daarmee?
Ik heb geen problemen, als je dat wilt weten. Jij blijkbaar wel want je wilt dat ik erover ophoud en anderzijds blijft ge toch maar ingaan op mn reacties.

Typisch circe!
Oud 16 april 2011, 16:57   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het lijkt me nogal moeilijk een dier te slachten (zeker door de keel over te snijden!) zonder het aan te raken. Doe het me anders eens voor
Waar haal je dat nu vandaan, dat niet-moslims geen halal-vlees mogen aanraken?

Plakker was zo vriendelijk om ons (met bron) te leren dat
"Sommige islamitische geestelijken zijn de mening toegedaan dat vlees van toegestane dieren die door een niet-moslim zijn geslacht, maar wel op de door de moslims voorgeschreven wijze, ook halal is."
http://forum.politics.be/showthread....04#post5413104
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 17:09   #52
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Dit zijn de officiële reglementen: http://www.eurohalal.be/nl/Halal-Con...definitie.html

2.1 Halal Food means food permitted under the Islamic Law and should fulfil the following conditions:

2.1.1 does not consist of or contain anything which is considered to be unlawful according to Islamic Law;

2.1.2 has not been prepared, processed, transported or stored using any appliance or facility that was not free from anything unlawful according to Islamic Law; and

2.1.3 has not in the course of preparation, processing, transportation or storage been in direct contact with any food that fails to satisfy 2.1.1 and 2.1.2 above.

2.2 Notwithstanding Section 2.1 above:

2.2.1 halal food can be prepared, processed or stored in different sections or lines within the same premises where non-halal foods are produced, provided that necessary measures are taken to prevent any contact between halal and non-halal foods;

2.2.2 halal food can be prepared, processed, transported or stored using facilities which have been previously used for non-halal foods provided that proper cleaning procedures, according to Islamic requirements, have been observed
Oud 16 april 2011, 17:46   #53
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een niet-moslim mag aan halal vlees komen. Een niet-moslim kan geen halal of kosher dier slachten.

Als gij bij een islamitische slagerij zou werken en ik kom bij u bestellen dan is het maar normaal ook dat jij mn vlees inpakt (en dus aanraakt). Het vlees slachten mag je echter niet tenzij je u houdt aan de geloofsvoorschriften.

Wat snap je nu niet? En durf nu niet weer af te komen met een domme opmerking hé
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

"Sommige islamitische geestelijken zijn de mening toegedaan dat vlees van toegestane dieren die door een niet-moslim zijn geslacht, maar wel op de door de moslims voorgeschreven wijze, ook halal is."
Lees wat Suqar schrijft : Een niet-moslim kan geen halal of kosher dier slachten.
En zoals ik hierboven al eens gevraagd heb : hoe kan men een dier slachten - zeker door het de keel over te snijden - zonder het aan te raken? (Ik moet toch eens gaan zien of die vraag al beantwoord werd.)
Dus mag een niet-moslim dat dier niet aanraken om het te slachten. Dus is er discriminatie tussen de wel en de niet moslimslachter. En gezien men halal-voedsel tracht op te dringen (zie vorige posts over halal-voedsel in scholen e.d.) betekent dit minder werk voor niet moslim-slachters.
Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Oud 16 april 2011, 17:47   #54
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt me nogal moeilijk een dier te slachten (zeker door de keel over te snijden!) zonder het aan te raken. Doe het me anders eens voor
Citaat:

U antwoordt niet op mijn vraag. U zegt alleen wat er kan gebeuren NA dat het arme dier geslacht werd.
Oud 16 april 2011, 17:49   #55
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

3.2 SLAUGHTERING

All lawful land animals should be slaughtered in compliance with the rules laid down in the Codex Recommended Code of Hygienic Practice for Fresh Meat[28] and the following requirements:

3.2.1 The person should be a Muslim who is mentally sound and knowledgeable of the Islamic slaughtering procedures.
3.2.2 The animal to be slaughtered should be lawful according to Islamic law.

3.2.3 The animal to be slaughtered should be alive or deemed to be alive at the time of slaughtering.

3.2.4 The phrase “Bismillah” (In the Name of Allah) should be invoked immediately before the slaughter of each animal.

3.2.5 The slaughtering device should be sharp and should not be lifted off the animal during the slaughter act.

3.2.6 The slaughter act should sever the trachea, oesophagus and main arteries and veins of the neck region.
Oud 16 april 2011, 17:49   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mohammed heeft volgens de Koran aan zijn volgelingen uitgestipuleerd wat Moslmis al dan niet mogen eten, hoe dat eten bereid moet worden, al ook -en daarover wil ik het hier hebben- door wie dat voedsel mag bereid worden! Een deel van de Moslims volgt mak als een lam deze voedselvoorschriften.

Het gevolg is dat ze enkel voedsel consumeren dat geproduceerd is door Moslims. Indien niet-Moslims eraan zijn geweest, is het voedsel namelijk haram en dus onrein.

Kan dit volgens u, of is er hier duidelijk sprake van concurrentievervalsing en discriminatie?

Om concrete pijnpunten aan te geven:

- een niet-Moslim die gaat solliciteren bij een halalvoedsel producerend bedrijf wordt niet aangenomen op basis van zijn religie / culturele achtergrond

- Moslims storen zich aan de (mogelijke) aanwezigheid van haramproducten. Zonder de niet-Moslim in te lichten, zorgen ze er dan ook wel eens via drukkingsmiddelen voor dat een organisatie enkel nog halalvoedsel verkoopt of in haar gerechten verwerkt. Hierdoor moet de organisatie veranderen van leverancier ... de nieuwe leveranciers worden Moslims. De niet-Moslimleverancier kan failliet gaan... Eerlijk?

- ...

Is dit een manier om controle over de voedselproductie te krijgen? Of maw ervoor te zorgen dat de voedselproductie hun domein wordt zodat ze zich toch op één sector kunnen toeleggen?
Ik geloof dat moslim en uitzinnig sectarisme goede synoniemen zijn.
Zoals vroeger katholiek en uitzinnig sectarisme.
Ze moeten leren een beetje inbinden, bv door te democratiseren, zoals ze nu inderdaad bezig zijn.
Laat dat aub versneld doorgaan...

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 april 2011 om 17:51.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 17:53   #57
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

"Sommige" islamitische geestelijken zijn niet alle islamitische geestelijken.
"Sommige" duidt zelfs op een minderheid.
Oud 16 april 2011, 17:58   #58
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
3.2.1 The person should be a Muslim who is mentally sound and knowledgeable of the Islamic slaughtering procedures.
"A muslim who is mentally sound" is een contradictie. Geen enkele gelovige is 'mentally sound' overigens -anders was men namelijk niet gelovig- al zijn er wel gradaties in dat niet-mentally sound zijn.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 17:58   #59
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik geloof dat moslim en uitzinnig sectarisme goede synoniemen zijn.
Zoals vroeger katholiek en uitzinnig sectarisme.
Ze moeten leren een beetje inbinden, bv door te democratiseren, zoals ze nu inderdaad bezig zijn.
Laat dat aub versneld doorgaan...
Waar ziet u moslims 'democratiseren'?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 18:18   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees wat Suqar schrijft : Een niet-moslim kan geen halal of kosher dier slachten.
En zoals ik hierboven al eens gevraagd heb : hoe kan men een dier slachten - zeker door het de keel over te snijden - zonder het aan te raken? (Ik moet toch eens gaan zien of die vraag al beantwoord werd.)
Dus mag een niet-moslim dat dier niet aanraken om het te slachten. Dus is er discriminatie tussen de wel en de niet moslimslachter. En gezien men halal-voedsel tracht op te dringen (zie vorige posts over halal-voedsel in scholen e.d.) betekent dit minder werk voor niet moslim-slachters.
Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Nu vertel je nog niet waar je het vandaan haalt dat een niet-moslim geen halal-vlees mag aanraken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be