![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de staat die gigantische inkomsten kwijt speelt moet men die ergens anders gaan zoeken en zoals we allemaal weten zal dat wel weer bij de gewone man zijn, iedereen dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik had het over passief roken. Dat kan perfect vermeden worden (bijvoorbeeld door het rookverbod in de horeca) en dan komen de taks en accijnzen ook niet in het gedrang. Er is toch geen enkele partij gewonnen voor een verbod op tabak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als roken dan zo slecht is, waarom het dan niet wat gezonder maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() En wat was de uitslag van het referendum?
Verder vind ik dat dergelijke beslissing gemeentelijk zou moeten zijn en niet federaal.
http://www.youtube.com/watch?v=_lI9iPo2gO4 Laatst gewijzigd door longhorn : 23 april 2011 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Omdat het hier goed werkt. De stad is rookvrij in cafes maar de buurgemeente niet. Beide groepen hebben zo de keuze. Persoonlijk vind ik dat de beslissing bij de cafebaas zou moeten liggen.
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het grootste deel keek ons aan "if looks could kill" of staken toch een sigaret op... Ben ik blij dat er een rookverbod in restaurants is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Ik neem aan dat je het dan over Texas hebt (gebruikersnaam en avatar)? Is dat daar dan ingevoerd via een referendum (allez, een proposition/ballot measure)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Ja. Dat was voor de stad Austin. Een paar jaar terug was er een bindend referendum. 52% voor een verbod en 48% tegen. Het was controversieel omdat velen wellicht voor stemden puur uit anti-rokers standpunt maar wel nooit op cafe gingen/gaan. We hebben hier wel het geluk dat het bijna het hele jaar mooi weer is en je dus genoeg kunt buitenzitten als je wilt paffen.
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Zelf ben ik een verstokte roker en kan het niet laten
Toch ben ik voor het rookverbod Reden : Vroeger op re'staurant, stak ik tussen dessert en hoofdmenu 1-2 sigaretten op - nu nietmeer, omdat ik als een paljas op de straat moet gaan staan en . ....... In totaal van een restaurant bezoekje scheelt mij dit toch tussen de 5 en 7 sigaretten minder die dag. Nu even die volkscafe's welke geen eten geven maar enkel maar bier. Onlangs zo ergens even nog binnen geweest en wat zag ik ???? Een bende marginalen die strontzat aan de toog stonden. Dit soort van ocmw cafe's mogen voor mij verdwijnen. De meesten hebben vanaf de 15* van iedere maand geen bal meer in hun zak voor vrouw en kinderen maar WEL om zich vol te kappen met alcohol. NOTA : De meesten vergeten dat de wet zegt, dat elke cafe om 23 uur moet sluiten (zoals in vele landen) maar hier in Belgie mag de burgemeester hierop een afwijking maken en wat ze allemaal doen natuurlijk. Ik zou ze eens willen horen piepen dat ze de wet toepassen en dat er een sluitingsuur is. Wat dan ????? Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 24 april 2011 om 01:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besef je als je zo'n argumentatie voert met een roker die voor de zoveleeste keer gestopt is deze roker een onweerstaanbare drang krijgt naar een cigarette ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat mensen met een snotvalling ook niet meer op café of restaurant mogen gaan. dat is besmettelijk voor de omgeving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga ergens op een obewoond eiland wonen als je dan toch met zoveel overgave je eigen lijf wil beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mag dat ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo werkt dat in een democratie, weet je nog?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |