Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2011, 22:09   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De voordelen van roken (ik vermoed dat je het over taksen en accijnzen hebt, waarvan een deel terugvloeit naar de gezondheidszorg en tabakspreventie) zijn toch niet vergelijkbaar met de voordelen van elektriciteit of transport?
Ik had het inderdaad over taks en accijzen.
Indien de staat die gigantische inkomsten kwijt speelt moet men die ergens anders gaan zoeken en zoals we allemaal weten zal dat wel weer bij de gewone man zijn, iedereen dus.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 22:14   #42
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik had het inderdaad over taks en accijzen.
Indien de staat die gigantische inkomsten kwijt speelt moet men die ergens anders gaan zoeken en zoals we allemaal weten zal dat wel weer bij de gewone man zijn, iedereen dus.
Ik had het over passief roken. Dat kan perfect vermeden worden (bijvoorbeeld door het rookverbod in de horeca) en dan komen de taks en accijnzen ook niet in het gedrang. Er is toch geen enkele partij gewonnen voor een verbod op tabak?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 22:15   #43
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Als roken dan zo slecht is, waarom het dan niet wat gezonder maken?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 22:17   #44
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

En wat was de uitslag van het referendum?

Verder vind ik dat dergelijke beslissing gemeentelijk zou moeten zijn en niet federaal.

Laatst gewijzigd door longhorn : 23 april 2011 om 22:46.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 22:25   #45
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
En wat was de uitslag van het referendum?

Verder ik dat dergelijke beslissing gemeentelijk zou moeten zijn en niet federaal.
Waarom gemeentelijk?
Oud 23 april 2011, 22:53   #46
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom gemeentelijk?
Omdat het hier goed werkt. De stad is rookvrij in cafes maar de buurgemeente niet. Beide groepen hebben zo de keuze. Persoonlijk vind ik dat de beslissing bij de cafebaas zou moeten liggen.
Oud 23 april 2011, 22:54   #47
warpozio
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Edit: 't Zal u trouwens verbazen maar er zijn nog mensen die eerst vragen of het stoort als ze er eentje roken, hoffelijkheid en zo weet u wel... Mss moet dat eerder van twee kanten komen en kunnen nietrokers hun rokende medemens ook wat ruimte geven..[/i]
Maar meestal is dat ook voor de schijn. Toen er nog gerookt mocht worden in restaurants kregen we de vraag soms ook van de mensen naast ons of het niet stoorde dat ze een sigaretje opstaken terwijl we nog aan het eten waren.

Het grootste deel keek ons aan "if looks could kill" of staken toch een sigaret op... Ben ik blij dat er een rookverbod in restaurants is!
warpozio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 22:59   #48
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Omdat het hier goed werkt. De stad is rookvrij in cafes maar de buurgemeente niet. Beide groepen hebben zo de keuze. Persoonlijk vind ik dat de beslissing bij de cafebaas zou moeten liggen.
Ik neem aan dat je het dan over Texas hebt (gebruikersnaam en avatar)? Is dat daar dan ingevoerd via een referendum (allez, een proposition/ballot measure)?
Oud 24 april 2011, 00:10   #49
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat je het dan over Texas hebt (gebruikersnaam en avatar)? Is dat daar dan ingevoerd via een referendum (allez, een proposition/ballot measure)?
Ja. Dat was voor de stad Austin. Een paar jaar terug was er een bindend referendum. 52% voor een verbod en 48% tegen. Het was controversieel omdat velen wellicht voor stemden puur uit anti-rokers standpunt maar wel nooit op cafe gingen/gaan. We hebben hier wel het geluk dat het bijna het hele jaar mooi weer is en je dus genoeg kunt buitenzitten als je wilt paffen.
Oud 24 april 2011, 01:46   #50
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Zelf ben ik een verstokte roker en kan het niet laten
Toch ben ik voor het rookverbod
Reden : Vroeger op re'staurant, stak ik tussen dessert en hoofdmenu 1-2 sigaretten op - nu nietmeer, omdat ik als een paljas op de straat moet gaan staan en . ....... In totaal van een restaurant bezoekje scheelt mij dit toch tussen de 5 en 7 sigaretten minder die dag.

Nu even die volkscafe's welke geen eten geven maar enkel maar bier.
Onlangs zo ergens even nog binnen geweest en wat zag ik ???? Een bende marginalen die strontzat aan de toog stonden.

Dit soort van ocmw cafe's mogen voor mij verdwijnen.
De meesten hebben vanaf de 15* van iedere maand geen bal meer in hun zak voor vrouw en kinderen maar WEL om zich vol te kappen met alcohol.

NOTA : De meesten vergeten dat de wet zegt, dat elke cafe om 23 uur moet sluiten (zoals in vele landen) maar hier in Belgie mag de burgemeester hierop een afwijking maken en wat ze allemaal doen natuurlijk.
Ik zou ze eens willen horen piepen dat ze de wet toepassen en dat er een sluitingsuur is. Wat dan ?????

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 24 april 2011 om 01:51.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 09:43   #51
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Ik hoor in het nieuws dat er een betoging is van amper 1000 caféhouders en klanten die het niet eens zijn met het rookverbod.
  • Ze zeuren over klantenverlies.
  • Dat vrienden groepen uit elkaar gaan vallen.
  • Broodroof.
  • Dat het gros van hun klanten rokers zijn.
  • Een sigaretje is sociaal, wie kan daar nu tegen zijn ?

Ik zeg ronduit mijn mening hierop.

Nu zijn er veel vrouwen en mensen die niet roken die thuisbliiven omdat ze niet in de horeca willen komen, omdat iedereen daar zit te paffen. Dus dat klantenverlies zal heus wel in orde komen. In landen waar het rookverbod van kracht is, is er geen groot klantenverlies opgetreden.

Het is wetenschappelijk bewezen dat meeroken kanker verwekt. Het staat in koeieletters op de pakjes dat roken schadelijk is voor Uw gezondheid EN VOOR ANDEREN.

Het is wetenschappelijk bewezen dat de teer uit rook, door heel je lichaam raast, door al Uw organen inclusief Uw hersenen. Men heeft foto's getoont van hersenen van de roker. Longen van de roker, vol met teer. Waar bent U mee bezig ?

Het is bewezen dat roken het libido verlaagd en zelfs het DNA verandert van de verstokte roker.

Waar heeft de roker het recht om anderen fysiek te schaden met zijn verslaving ?

Als dit kan en mag, dan mag ik ook vrijelijk op iedereen zijn smoel kloppen die een sigaret opsteekt om mijn longen naar de vaantjes te helpen !

Stop toch eens Uw egoïstisch gedoe. Wilt U zichzelf verkankeren, goed, maar respecteer de gezondheid van een ander.

Ik vind dergelijke betoging ronduit zielig. Dat U geen karakter hebt om te stoppen met roken, is één ding. Dat U verslaafd bent is nog een andere zaak, maar dat U voor Uw eigen genot een ander schade toebrengt, daar ben ik ronduit tegen. Zeker als men men onnozele argumenten naar voor komt om het toch nog goed te praten ! Zelfs sommige zwangere vrouwen kunnen er niet afblijven en vergiftigen hun baby. Een onschuldig leven moet maar aanvaarden dat zijn moeder vol met teer en nicotine zit !

Rokers, noem ik regelrecht, zielepoten en onsociale egoïsten. Want U weet dat het schadelijk is voor U zelf en anderen, en toch doet U het. EN U heeft blijkbaar geen karakter ook om ermee te stoppen. En praat Uw verslaving nog goed ook. Wordt toch eens wakker in die half, ver-'teer'-de hersenen die nog resten na Uw jarenlang paffen !
Gij snapt het niet. Zoveel is duidelijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 09:49   #52
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoor in het nieuws dat er een betoging is van amper 1000 caféhouders en klanten die het niet eens zijn met het rookverbod.
  • Broodroof.

Nu zijn er veel vrouwen en mensen die niet roken die thuisbliiven omdat ze niet in de horeca willen komen, omdat iedereen daar zit te paffen. Dus dat klantenverlies zal heus wel in orde komen. In landen waar het rookverbod van kracht is, is er geen groot klantenverlies opgetreden.

Het is wetenschappelijk bewezen dat meeroken kanker verwekt. Het staat in koeieletters op de pakjes dat roken schadelijk is voor Uw gezondheid EN VOOR ANDEREN.

Het is wetenschappelijk bewezen dat de teer uit rook, door heel je lichaam raast, door al Uw organen inclusief Uw hersenen. Men heeft foto's getoont van hersenen van de roker. Longen van de roker, vol met teer. Waar bent U mee bezig ?

Het is bewezen dat roken het libido verlaagd en zelfs het DNA verandert van de verstokte roker.

Waar heeft de roker het recht om anderen fysiek te schaden met zijn verslaving ?

Als dit kan en mag, dan mag ik ook vrijelijk op iedereen zijn smoel kloppen die een sigaret opsteekt om mijn longen naar de vaantjes te helpen !

Stop toch eens Uw egoïstisch gedoe. Wilt U zichzelf verkankeren, goed, maar respecteer de gezondheid van een ander.

Ik vind dergelijke betoging ronduit zielig. Dat U geen karakter hebt om te stoppen met roken, is één ding. Dat U verslaafd bent is nog een andere zaak, maar dat U voor Uw eigen genot een ander schade toebrengt, daar ben ik ronduit tegen. Zeker als men men onnozele argumenten naar voor komt om het toch nog goed te praten ! Zelfs sommige zwangere vrouwen kunnen er niet afblijven en vergiftigen hun baby. Een onschuldig leven moet maar aanvaarden dat zijn moeder vol met teer en nicotine zit !

Rokers, noem ik regelrecht, zielepoten en onsociale egoïsten. Want U weet dat het schadelijk is voor U zelf en anderen, en toch doet U het. EN U heeft blijkbaar geen karakter ook om ermee te stoppen. En praat Uw verslaving nog goed ook. Wordt toch eens wakker in die half, ver-'teer'-de hersenen die nog resten na Uw jarenlang paffen !
Jij lijkt me met zo'n uitspraken geen toffe gast om mee op cafe te gaan. Waar moei je jezelf dan mee ? Als je dan toch maar als zure piet of café zit dan kan je beter thuis blijven.

Besef je als je zo'n argumentatie voert met een roker die voor de zoveleeste keer gestopt is deze roker een onweerstaanbare drang krijgt naar een cigarette ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 09:52   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
beter zou zijn dat men de cafebaas laat beslissen of hij een rokerscafe of een niet rokers cafe wil uitbaten. Rokers in een niet-rokerscafe laten de tabak aan de kant. Niet rokers in een rokerscafe stemmen in met het feit van in een rookruimte te zitten. Tot daar de logica.
MAAR dit is buiten de waard gerekend van de groene extremisten, die aan iedereen hun levenswijze perse willen opdringen.
Een niet-roker,
dus jij gaat de vrijheid van de niet-roker beperken? hij mag al niet meer kiezen in welk café hij gaat zitten??
Oud 24 april 2011, 09:53   #54
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik vind dat mensen met een snotvalling ook niet meer op café of restaurant mogen gaan. dat is besmettelijk voor de omgeving.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 09:55   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat om mijn eigen lijf te beschermen. En de levensstijl van een roker mag mijn gezondheid niet schaden. Daar draait het om !
En jij noemt rokers associale egoïsten !

Ga ergens op een obewoond eiland wonen als je dan toch met zoveel overgave je eigen lijf wil beschermen.
Oud 24 april 2011, 09:57   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij gaat de vrijheid van de niet-roker beperken? hij mag al niet meer kiezen in welk café hij gaat zitten??
Die mag dat ook.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 09:57   #57
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
  • Broodroof.

Als dat zo zou zijn...waarom zijn de rookvrije café's de vorige jaren dan niet als paddestoelen uit de grond gekomen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 10:00   #58
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De cafébaas staat niet boven de wet. De Cafébaas kan toch ook niet beslissen om op de CowBoy stijl eens zijn blaffer boven te halen en een paar dronken klanten boven het hoofd te schieten ? Of ze door de deur te kloppen ? De Cafébaas mag zich mooi houden aan de wet, die boven zijn hoofdje hangt.

Er is bij mijn weten nog geen enkele antiroker geweest die een roker heeft gedagvaard voor onvrijwillige slagen en verwondingen !

Het is wetenschappelijk bewezen dat meeroken, verwondingen meebrengt bij de mederokers.

Dus rokers zijn in principe strafbaar. Ze mogen blij zijn dat niet-rokers nog zo verdraagzaam geweest zijn om voor sociale redenen hun aanwezigheid te dulden !

Het gaat hem niet over een levenswijze op te dringen. Voor mijn part mag iedereen leven zoals de apen in de bomen, maar ze moeten mijn gezondheid niet in gevaar brengen met hun keuze !

Het gaat om mijn eigen lijf te beschermen. En de levensstijl van een roker mag mijn gezondheid niet schaden. Daar draait het om !
De uitlaatgassen van jouw auto schaden mijn gezondheid en die van mijn kinderen. Wanneer ga jij stoppen met rondrijden in je ronkende rookfabriekje?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 10:04   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
De uitlaatgassen van jouw auto schaden mijn gezondheid en die van mijn kinderen. Wanneer ga jij stoppen met rondrijden in je ronkende rookfabriekje?
op het moment dat er genoeg mensen zijn die een wet daarover stemmen.

zo werkt dat in een democratie, weet je nog?
Oud 24 april 2011, 10:04   #60
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw vrije keuze is onderschikt aan de wetten die bepalen dat je een ander geen fysieke verwondingen mag toebrengen door Uw levensstijl.

U bent schaak mat, mijn beste.

Ik zeg U gerust, als ik in een café zit nadat de wet binnenkort van kracht is. En er zitten er te paffen, dan bel ik de flikken op en leg ik klacht neer. Want nu is er een wet die te respecteren is. En ik zal nu even onsociaal zijn op dat vlak, zoals de rokers onsociaal zijn om hun gedrag niet aan te passen voor mijn gezondheid !

De wet is een zegen voor mijn gezondheid en dan van vele mensen die geen teer in hun hersenen willen. Want blijkbaar levert dat alleen maar domme argumentatie !
De flikken bellen in plaats van de mensen zelf aan te spreken is niet echt sociaal gedrag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be