![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hegel en mijn atoomtheorie: het is het denken, het bewustzijn van de geest, dat geen ding is en je niet aan kunt tonen, maar berust op het denkende bewustzijn zelf. Niet alles is zichtbaar. Ook is er de denkbaarheid en de voelbaarheid. Ook de ziel kun je niet zien. Citaat:
Kun je niet lezen? Ook de tijd is immaterieel. Citaat:
Wel ben ik degene die de atoomtheorie verkondigt en ook mijn nieuwe godsleer. Citaat:
Maar de wetenschap zelf is weten en daardoor immaterieel. Citaat:
Als de hersenen ontbreken gaat de grote mond open. Citaat:
Ze denkt dat alles uit dingetjes moet bestaan en er anders helemaal niks is. Erg dom dus en erg bekrompen. Citaat:
Citaat:
Deze weet zelf niet wat denken is en denkt dat het dingetjes moeten zijn. Erg dom dus, bekend als eenzijdig materialisme en dat was nu juist mijn punt en al jouw reacties bewijzen dat ook jij er niets van begrijpt. De moderne mens heeft geen geest meer en geen ziel en geen innerlijk leven. Hij is een robot geworden dank zij de wetenschap. En uit stof gekomen zal ze tot stof vergaan: niet alleen het heelal, maar ook deze aarde en ook de domme mentaliteit van de wetenschap, die zelf niet weet wat weten is. Weten is geen ding. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals in een paar miljoen jaren de aarde vol is gegroeid met leven, zo is nu het heelal aan de beurt.. En als jij niet na wilt denken is dat nog geen bewijs dat ik mijn atoomtheorie niet zou kunnen staven. Mijn atoomtheorie zit logisch in elkaar en wat de wetenschap beweert, daar klopt niks van. Ja: het is het meest ellendige heelal dat maar mogelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
maar zoals gezegd, heel schattig dat jet het blijft volhouden. ik ben ermee gestopt. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonet nog (na veel geduld) een uitgebreide discussie gehad met mijn keukentafel over de de axioma's van het geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het lijkt me echter totaal onmogelijk dat wetenschap waardenvrij is. Als een wetenschapper heel eerlijk niets dan de waarheid probeert te achterhalen en te beschrijven, dan zit in dat streven al een heel pak waarden vervat. Citaat:
Is dat een ramp? Ik weet het niet, dus kan ik er evengoed vrolijk onder blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat mag dat zijn?
Citaat:
De moderne wetenschap stinkt echter nog veel meer. Citaat:
Citaat:
Maar je mocht je vinger zelf eens tussen de deur komen dan piep je wel anders. Citaat:
De waarde die de wetenschap heeft is vooral materialistisch van aard als steun voor de techniek en het kapitalisme. Citaat:
De waarheid is namelijk geestelijk en daar heeft de wetenschap niks mee, dat begrijpt ze helemaal niet. Ze wil ook niet weten dat door haar de wereld onder gaat en neemt daar ook geen verantwoordelijkheid voor. Ze wast haar handen in onschuld, zoals Pilatus dat deed bij de veroordeling van Jezus. Citaat:
De wereld vergaat niet als jij sterft. Ze verdwijnt dan alleen voor jou. Solipsisme noemen we dat. Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De goddelijke persoon waarin jij je bevindt weet niet wat cliffnotes zijn?
Ik mag dus concluderen dat niet alle goden omniscient zijn? Citaat:
Lijkt me een heel poëtisch concept. Kan je dat even elaboreren? Citaat:
Citaat:
Hij gaat wel verder in een andere hoedanigheid: de wereld minus mij. Bekijk het algebraïsch. x-1 =/= x. Jij gaat toch niet beweren dat x=x-1? Maar dat is inderdaad solipsisme. Alleen ik besta, en zolang ik besta schep ik de wereld zoals hij er is gezien door mijn ogen. Citaat:
Agebraïsch opnieuw: We stellen 0 gelijk aan 'géén ramp' 1 keer geen ramp, is geen ramp 2 keer geen ramp, is geen ramp 3*0=0 4*0=0 x*0=0 Je kan x substitueren door om het even welk aantal mensen, de uitkomst blijft 0 Dus hoeveel mensen er ook sterven, het is nooit een ramp. Citaat:
Je maakt me uit voor 1/domme robot 2/de Duivel 3/een onozele Ikzelf klaag niet bij de moderatie, maar ik vrees dat anderen zoiets niet pikken, en dan riskeer je hier gewipt te worden, en dan is het uit met trollen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
volgens betrouwbare bron (mijn lieveling) is dat wel sexy. vrede, redwasp
![]() |
#57 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als heel klein deel daarvan doe je ook wel wat, door het beeld terug te projecteren, maar dat stelt echt niet zoveel voor als jij wel denkt. Citaat:
Jouw dood is een kleine ramp, die van de hele wereld een grote ramp. Dat ik je zulke simpele dingen nog uit moet leggen. Citaat:
Vele ellendes van heel veel mensen telt op tot een ramp. Citaat:
Dat is kenmerkend voor de robot. Citaat:
Overigens is de titel van mijn topic niet zozeer persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen. Wel bemerk ik dat je aan het algemene beeld voldoet. Citaat:
Ik heb overigens wel heel veel beledigingen en leugens van hen te verduren zonder daarover bij de moderatie te gaan klagen. En jij bent blijkbaar al zeer gauw op je teentjes getrapt. Laatst gewijzigd door harriechristus : 4 mei 2011 om 21:59. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grote domme kudde wil vooral graag gelijkgestemden. Mensen met een eigen idee worden niet zo gewaardeerd. Dezulken worden massaal weggepest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wil je een echt persoonlijke analyse, vertel gerust nog meer over jezelf, dan breng ik nog wat extra variatie aan.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals een forumsegment ondertrollen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
= betekent: is gelijk aan Dus x minus1 is niet gelijk aan x korten we af als x-1=/=x Citaat:
Het zijn totaal nietige en onbelangrijke zaken. Citaat:
Merk ook het verschil tussen een uitleg en een statement.... Citaat:
Mijn dood zal op vreugde onthaald worden door mijn naasten. Ze zijn dan van mij vanaf, én ze hebben mijn poen. Dergelijke 'rampen' mogen mij en hen dagelijks overkomen. Uw bewering is dus totaal fout. Citaat:
Ik leg het je nogmaals uit: Als mijn dood geen ramp is (zoals je zelf beaamt) dan is ook die van jou er geen, dan is die van persoon xyz er geen, dan is de dood van de 7 miljard mensen die binnen de volgende 100 jaar het loodje leggen er geen, kortom de dood van ons mensen is geenszins een ramp. Citaat:
Dat moet voor een goddelijk personage gesneden koek zijn, niet? Citaat:
Wat er over de debaters gedacht wordt, is daarbij irrelevant. Ik zou zelfs meer zeggen: wanneer iemand scheldt, heb ik meestal het gevoel dat zijn echte argumenten op zijn... Maar ga gerust uw gang, ik heb er minder last van dan jij denkt.
![]() |
![]() |