Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2011, 18:34   #41
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wil graag discussiëren over asiel, asielbeleid, de problematiek dat dat met zich mee brengt.
Maar dan graag een ernstige discussie.
Ik vrees dat dit hier niet mogelijk is. Binnen de kortste keren vervalt men in de gebruikelijke haatzaaierij en racisme.

Vertel jij mij; welk asielbeleid sta jij voor?
Dan hebben we iets om over te discussiëren.
Asielbeleid dat ik voorsta ?

Eerste 5 jaar geen toegang tot sociale voordelen. Pas na 5 jaar werken EN belastingen betalen recht op SZ.

Geen gezinshereniging. Enkel echtgeno(o)t(e) en kinderen. Echtgenoot zelfde voorwaarden (5j werken voor SZ)

De taal van de regio waar je gaat wonen meester zijn. Dit is essentieel om te integreren en mee te draaien in de arbeidsmarkt.

Doorgedreven inburgeringstraject volgen en de volledige scheiding van godsdienst en staat erkennen.

Onmiddelijk terugkeerbeleid, gecombineerd met DNA en iris-scan alsook vingerafdrukken in een databank op te slaan zodat je nooit meer binnen komt, hoeveel namen en nationaliteiten je ook verzint.

Zou al een goed begin zijn.
Oud 9 mei 2011, 08:46   #42
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat over asielbeleid.
Je weet wel; leven bedreigd, oorlog, vluchteling, conventie van Genève, asielzoeker.
Asielbeleid gewoon afschaffen.
Als het een land te veel kost en te veel problemen meebrengt om de ocmw van de wereld te spelen, dan moeten we dat asielgedoe gewoon afschaffen. En de conventie van Geneve aanpassen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2011, 09:29   #43
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Je weet wel; leven bedreigd, oorlog, vluchteling, conventie van Genève, asielzoeker.
Volgens die criteria kan waarschijnlijk 95% of meer van de asielaanvragen snel verticaal geklasseerd worden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2011, 09:30   #44
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Asielbeleid gewoon afschaffen.
Als het een land te veel kost en te veel problemen meebrengt om de ocmw van de wereld te spelen, dan moeten we dat asielgedoe gewoon afschaffen. En de conventie van Geneve aanpassen.
Daar ben ik het hoegenaamd niet mee eens. Asielrecht moet blijven bestaan, maar dan wel voor diegenen waarvoor het bedoeld is: mensen die daadwerkelijk omwille van hun politieke overtuiging of afkomst effectief vervolgd worden en in ernstig gevaar verkeren.
Oud 9 mei 2011, 09:45   #45
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Daar ben ik het hoegenaamd niet mee eens. Asielrecht moet blijven bestaan, maar dan wel voor diegenen waarvoor het bedoeld is: mensen die daadwerkelijk omwille van hun politieke overtuiging of afkomst effectief vervolgd worden en in ernstig gevaar verkeren.
Zolang dat over een paar duizend man gaat slik je dat wel, En als er morgen niet 10.000, maar 100.000den vluchtelingen binnenkomen? Wie betaalt?

Laatst gewijzigd door kwantum : 9 mei 2011 om 09:45.
Oud 9 mei 2011, 09:50   #46
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Zolang dat over een paar duizend man gaat slik je dat wel, En als er morgen niet 10.000, maar 100.000den vluchtelingen binnenkomen? Wie betaalt?
Als we die criteria volgen spreken we hoogstens over honderden.
Oud 9 mei 2011, 18:32   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Volgens die criteria kan waarschijnlijk 95% of meer van de asielaanvragen snel verticaal geklasseerd worden.
Akkoord dat een groot deel verticaal kan geklasseerd worden.
Maar je moet er wel de juiste uithalen om verticaal te klasseren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 10:35   #48
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Akkoord dat een groot deel verticaal kan geklasseerd worden.
Maar je moet er wel de juiste uithalen om verticaal te klasseren.
Ik zal er uiteraard wel meer 'juiste' uithalen dan jij.
Als het aan mij afhangt zal ik er ook voor zorgen wat de wet aangepast wordt om er meer 'juiste' kunnen uit te halen uiteraard.
Oud 10 mei 2011, 18:42   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal er uiteraard wel meer 'juiste' uithalen dan jij.
Als het aan mij afhangt zal ik er ook voor zorgen wat de wet aangepast wordt om er meer 'juiste' kunnen uit te halen uiteraard.
Jij wilde het asielbeleid afschaffen en de conventie van Genève aanpassen.
Ik vrees dat jij er te veel "juiste" zal uithalen.
Oud 10 mei 2011, 18:43   #50
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij wilde het asielbeleid afschaffen en de conventie van Genève aanpassen.
Ik vrees dat jij er te veel "juiste" zal uithalen.
Dat kunnen er nooit genoeg zijn.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 18:50   #51
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Asielbeleid dat ik voorsta ?

Eerste 5 jaar geen toegang tot sociale voordelen. Pas na 5 jaar werken EN belastingen betalen recht op SZ.

Geen gezinshereniging. Enkel echtgeno(o)t(e) en kinderen. Echtgenoot zelfde voorwaarden (5j werken voor SZ)

De taal van de regio waar je gaat wonen meester zijn. Dit is essentieel om te integreren en mee te draaien in de arbeidsmarkt.

Doorgedreven inburgeringstraject volgen en de volledige scheiding van godsdienst en staat erkennen.

Onmiddelijk terugkeerbeleid, gecombineerd met DNA en iris-scan alsook vingerafdrukken in een databank op te slaan zodat je nooit meer binnen komt, hoeveel namen en nationaliteiten je ook verzint.

Zou al een goed begin zijn.
Lijkt me prima om te beginnen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 19:02   #52
artisjok
Banneling

Standaard

Voor degenen die niet weten waarover asiel gaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interna..._Vluchtelingen
Oud 11 mei 2011, 10:15   #53
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil graag discussiëren over asiel, asielbeleid, de problematiek dat dat met zich mee brengt.
Maar dan graag een ernstige discussie.
Ik vrees dat dit hier niet mogelijk is. Binnen de kortste keren vervalt men in de gebruikelijke haatzaaierij en racisme.

Vertel jij mij; welk asielbeleid sta jij voor?
Dan hebben we iets om over te discussiëren.
Een echt "asiel"beleid! Mensen wiens leven in gevaar is door oorlog of andere reden en die hier tijdelijk (tot de oorlog voorbij is bvb) blijven of hier voor altijd blijven indien ze de rest van hun leven gevaar zouden lopen!
En dat is geen vijf percent van het zootje dat hier komt binnengewaaid, dat weet iedereen. Maar sommige groepen en lieden halen daar hun profijtjes uit en organiseren het hele gedoe dat we nu al jaren kennen en dat onze maatschappij naar de bliksem aan het helpen is!
Asiel betekent niet meer "asiel" maar onbeschaamd komen leven op andersmans kap. Met als enige reden dat er hier meer te rapen valt dan in hun thuisland!

Laatst gewijzigd door andev : 11 mei 2011 om 10:27.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 10:18   #54
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om hier eventjes op in te pikken: nemen we eventjes de "meest besproken groep", de Marokkanen. Hoeveel Marokkanen die hier rondlopen hebben moeten vluchten uit hun land vanwege oorlog enz enz enz????
Oud 11 mei 2011, 10:25   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor degenen die niet weten waarover asiel gaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interna..._Vluchtelingen
Wanneer ik dat nog eens vluchtig doorneem versterkt dat me alleen in de gedachte dat misschien 5% van diegenen die zich hier willen laten doorgaan voor "asiel"zoeker of "vluchteling" in aanmerking komen!
Oud 11 mei 2011, 10:46   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een echt "asiel"beleid! Mensen wiens leven in gevaar is door oorlog of andere reden en die hier tijdelijk (tot de oorlog voorbij is bvb) blijven of hier voor altijd blijven indien ze de rest van hun leven gevaar zouden lopen!
En dat is geen vijf percent van het zootje dat hier komt binnengewaaid, dat weet iedereen. Maar sommige groepen en lieden halen daar hun profijtjes uit en organiseren het hele gedoe dat we nu al jaren kennen en dat onze maatschappij naar de bliksem aan het helpen is!
Asiel betekent niet meer "asiel" maar onbeschaamd komen leven op andersmans kap. Met als enige reden dat er hier meer te rapen valt dan in hun thuisland!
Ik begrijp je punt. Velen vragen asiel, terwijl hun leven niet in gevaar is; ze geen vluchteling zijn volgens de conventie van Genève. Maar ik zou ze niet direct allemaal "zootje" noemen.
Mag ik nu ook nog weten welk asielbeleid je wel voorstaat?
Oud 11 mei 2011, 11:34   #57
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Om hier eventjes op in te pikken: nemen we eventjes de "meest besproken groep", de Marokkanen. Hoeveel Marokkanen die hier rondlopen hebben moeten vluchten uit hun land vanwege oorlog enz enz enz????
De Marokkanen kwamen binnen als gastarbeider. Nu komen ze nog binnen in het kader van gezinshereniging.
Maar dat is een andere discussie.

Zoals de titel duidelijk omschrijft; gaat het hier over asiel.
Oud 11 mei 2011, 15:16   #58
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je punt. Velen vragen asiel, terwijl hun leven niet in gevaar is; ze geen vluchteling zijn volgens de conventie van Genève. Maar ik zou ze niet direct allemaal "zootje" noemen.
Mag ik nu ook nog weten welk asielbeleid je wel voorstaat?
Wat valt er nog niet te begrijpen? Enkel echt asiel voor echte asielzoekers, dus misschien 5% van wat hier binnenkomt. De rest van de vreemdelingen heeft niets met asiel te maken en moet op een andere manier georganiseerd en gecontroleerd worden of ze aan bepaalde door het "ontvangende land" gestelde voorwaarden voldoen. We moeten echt toch niet meer hypocriet doen daarover! Hoe organiseren ze zoiets in de landen waar de meeste van die "asiel"komedianten vandaan komen?
Oud 11 mei 2011, 15:21   #59
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Marokkanen kwamen binnen als gastarbeider. Nu komen ze nog binnen in het kader van gezinshereniging.
Maar dat is een andere discussie.

Zoals de titel duidelijk omschrijft; gaat het hier over asiel.
Dit is een vraag waar je duidelijk geen antwoord kunt op geven dus. Die eerste gastarbeiders hebben niets meer te maken met de toestand van vandaag. En die "gezinshereniging" moeten ze ook maar eens héél serieus aanpakken: dat de niet-echte-asielzoekers die hier rondlopen zich maar weer verenigen met hun familie in het land van die familie! Over die "gezinshereniging" had men het trouwens kort geleden nog op regeringsniveau en het was niet om te vertellen hoe prachtig we dat hier allemaal vinden, en waarom...
Oud 11 mei 2011, 15:23   #60
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat valt er nog niet te begrijpen? Enkel echt asiel voor echte asielzoekers, dus misschien 5% van wat hier binnenkomt. De rest van de vreemdelingen heeft niets met asiel te maken en moet op een andere manier georganiseerd en gecontroleerd worden of ze aan bepaalde door het "ontvangende land" gestelde voorwaarden voldoen. We moeten echt toch niet meer hypocriet doen daarover! Hoe organiseren ze zoiets in de landen waar de meeste van die "asiel"komedianten vandaan komen?
Uw schuimbekken zal daar geen oplossingen aan geven.... deze mensen zullen blijven komen.... meer en meer zelfs. De miserie in de wereld neemt toe.... gevolg.., vluchtelingenstroom neemt toe. Hoeveel je ook klaagt, schuimt ect. dat verandert niets aan de zaak.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be