![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Voor allochtonen tussen 18 en 25 jaar is een 'integratietraject' verplicht.
Er is wel één probleempje. De nodige instructies, lijsten etc. zijn nog altijd niet beschikbaar bij de OCMW's. Enfin in Antwerpen toch niet! Linkse boycot? Waar zijn wij toch mee bezig in dit land! Wie is hiet inciviek? Links fascime is geen holle term. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Op scholen is dikwijls zo dat bv moslim leerlingen een aantal dagen gewettigd afwezig mogen zijn omwille van speciale feestdagen. Dat is eerder discriminerend voor de Belgische leerlingen.
![]() |
![]() |
#44 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
GIJ BEGRIJT HET TE MINSTE , het is toch ni normaal dat ge bv moslim zij dat ge enkele dagen minder naar het school moet he' . dat heeft niks met vrij land te maken , maar ind met discriminatie tegenover de eigen jongeren
![]() |
![]() |
#45 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is Ibeke die niet inhoudelijk reageerde op mijn eerdere bericht. Daardoor slibt de discussie natuurlijk dicht. Mijn eerdere bericht is gebaseerd op dagelijkse waarneming, op realiteit. Dus natuurlijk heb ik hier gelijk, ik geef gewoon weer wat ik zag en zie. Als ik daar zo fout mee was, waarom begint Ibeke dan over de zin van mijn leven???? ![]() ![]() ![]() Om mij te 'passeren' zult ge vroeger, veel vroeger, moeten opstaan... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Allez...omda gij tzij...Ik zal es inhoudelijk reageren. Dus: ik ben een zevertrut...ja, allez, als gij het zegt...iedereen zijn eigen mening. Ik vind van niet, maar goed als dat de indruk is die ik u gegeven heb...jammer dan. Dat ge naaar huis gaat heb ik niets op tegen, dat u sessie derop zit ook ni. Sucker, ja een tweede slechte indruk, maar ik doe mijn best, Atilla. Ik doe mijn best.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- het aanleren van minimum één van de landstalen. Duur : minimum twee jaar �* rato van 2 lessen van 3 uur per week. Strenge controle op deelname. Bij herhaald ‘brosgedrag’ een verslag hierover naar de dienst vreemdelingenzaken voor invoeging in dossier asielaanvraag of bij naturalisatie-aanvraag. Dit geldt voor alle nieuwkomers uit NIET ‘westerse’landen. Verplichte deelname aan een lessenreeks maatschappelijke opvoeding. Daarin dienen belicht te worden : - een beknopte schets van België (talen, regio’s, belangrijkste steden), de verschillende bestuursbevoegdheden in België, een who’s who van de politici, de media, belichting van de arbeidscultuur - onze geseculariseerde aard : scheiding tussen kerk en staat en het belang van respect voor dit principe (ontmoedigen religieuse (lees islamitische provocaties) : duidelijk maken dat er religieuse vrijheid heerst maar dat elke uitingsvorm zich tot de huiskamer dient te beperken : duidelijk maken dat koran en islamitische geboden ondergeschikt zijn aan de grondwet, de wetten en aan het UVRM. - duidelijk maken dat bepaalde islamitische tradities hier niet passen en achterlijk gevonden worden : uithuwelijking kinderen, familie-eer, burka- en hoofddoekmode (focus op gelijkheid man-vrouw, zonen-dochters) etc. - focus op respect voor buurtbewoners : kinderen en tieners horen niet tot ’s nachts op straat rond te hangen; provocatief en storend pestgedrag (in zwembaden, disco’s) worden niet getolereerd. - focus op het belang van onderwijs en op de verantwoordelijkheid van ouders op dit vlak - hygiëne en respect voor de omgeving : info over gescheiden huisvuilophaling (de straat is geen open riool of stortplaats), info over ‘zondagsrust’ (geen storende geluiden na 20h en op zondag) - etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bovendien wordt België daarmee weer leefbaar..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat als hij ervoor gewerkt heeft? geleend heeft? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is gewoon opvallend hoeveel jonge Marokkaantjes in peperdure wagens rondrijden. Dat staat in tegenstelling tot de klaagzangen over de vele werklozen en de grote armoede bij de Marokkanen, een litanie die men altijd aanhaalt als het over de overlast gaat, die jonge Marokkanen veroorzaken. Mijn vraag is: als zoveel van hen zich zo'n dure wagens kunnen veroorloven, gaat het hen toch zo slecht niet? Vergelijk maar eens met Afrikanen of Oosteuropeanen... ![]() Maar als het dan toch over werklozen of achtergestelde jongeren gaat, waar halen ze dan dat geld vandaan... Valt uwe frank nu, of wat? ![]() |
||
![]() |
![]() |