![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb bijvoorbeeld lessen kunstgeschiedenis gehad, is dat nuttig? Niet voor mijn job alvast, voor mijn algemene vorming, ja dat wel. Ik heb godsdienst lessen gehad, nuttig voor mijn job? Neen, helemaal niet. Maar zelfs iemand met wat minder verstandelijke capaciteiten kan er dingen uithalen die belangrijk zijn, ja, zelfs als niet katholiek. Ik heb lessen fysica en chemie gekregen, nuttig? Nope Maar er zijn wel dingen uit te leren, zoals bijvoorbeeld bij brandveiligheid. Zoals hier ook al eerder gezegd, niemand weet waar je in je leven terecht zult komen, maar zelfs dan nog heeft alles wel zijn deel in je vorming. Vroeger, toen ik nog puber was, heb ik ook veel met m'n grote bek gezegd dat dit allemaal zever en verloren tijd was, maar eenmaal de jaren van verstand wat gekomen zijn, kijk je daar toch heel wat anders tegenaan
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 5 mei 2011 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het VTM nieuws kregen we te horen dat deze lieve jongen al eerder in de kast zat. Hij was er ZELF ingekropen. Als "straf" mocht hij nog even terug op zijn favoriete plekje gaan zitten. Wat eerst spannend en uitdagend was voor deze kleine jongen werd nu een straf. Na 50 minuten en een gemiste middagpauze zou hij wel inzien hoe zinloos hij bezig was. Een onvergetelijke levensles rijker. Een stap dichter bij volwassen worden.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het VTM nieuws kregen we te horen dat deze lieve jongen al eerder in de kast zat. Hij was er ZELF ingekropen. Als "straf" mocht hij nog even terug op zijn favoriete plekje gaan zitten. Wat eerst spannend en uitdagend was voor deze kleine jongen werd nu een straf. Na 50 minuten en een gemiste middagpauze zou hij wel inzien hoe zinloos hij bezig was. Een onvergetelijke levensles rijker. Een stap dichter bij volwassen worden.
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben ook nog gebuisd voor vakken, maar daarvoor laten ze je niet zitten he. Dan delibireren ze je. Ze gaan je buizen als het over een hoofdvak gaat, maar dan heb je zelf in die richting gekozen
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 5 mei 2011 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Ik heb dat daarnet al gedaan, maar ik ben er gerust in, ik zou mezelf vroeger ook niet gelooft hebben, elk op zijn of haar tijd, ooit snap je het wel.
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Niks gezegd over het uiteindelijk nut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Neenee, nog een paar posts terug, 'k ga het anders doen, jij zegt me welk vak geen nut geeft, en ik vertel je wat ik er nuttig aan vind
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te beginnen met godsdienst, zedenleer en Frans.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Oh laat maar... *zucht*
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar jongen toch, in de Walen is doppen voor velen zelfs een levenslange carriere die dan nog eens wordt doorgegeven aan de kinderen die ook levenslang doppen.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, we zullen de scholen in Vlaanderen inrichten rond uw sexperikelen...
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Godsdienstlessen hebben mij de kennis over een godsdienst gegeven, maar ook het scepticisme om er naar te kijken, het heeft mij geleerd waarom of waarom niet in een godsdienst te geloven.
Het heeft mij ook geleerd hoe gevaarlijk godsdienst kan zijn, omdat ik begrijp wat ze betekend. Zedenleer vind ik ook een sterk vak, sterker dan godsdienst, dat is zeker. Het geeft je de kennis van het leven mee, ervaringen worden gedeeld, en je krijgt een bredere kijk op alles. Over Frans moet men niet discussiëren, net als over welk taalvak dan ook, men kan nooit teveel talen spreken, en de talen van de buurlanden zijn daar de eerste in. Het geeft een heel goed gevoel ergens te komen, de taal machtig te zijn, en de mensen met grote ogen te zien kijken. Het geeft me een meerderwaardigheidsgevoel, wat natuurlijk een ongepast gevoel is, maar kom.
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
School lopen is veel meer dan een beroep leren, het is je ontwikkeling als mens. Hoe kan je nu zeggen dat biologie niets bijbrengt aan je levenskwaliteit? Weten hoe de natuur in elkaar zit is toch boeiend? Daar bovenop worden voorlichtingslessen ook altijd geplaatst in dit vak. Biologie is dan ook niet alleen de fotosynthese van plantjes en het neuken van konijnen, het gaat over de omgeving begrijpen. Wiskunde vind u onnodig... Moderne wiskunde, daar kan ik u in volgen, maar dat krijg je alleen maar als je een wiskundige richting kiest, en dan zal u dat in u beroep ook nodig hebben. Voor de rest is het logisch dat het belangrijk is te kunnen rekenen en berekenen. Laatst moest ik een regenput steken en moest ik daarvoor de oppervlakte van het dak kunnen berekenen. Mijn vrouw wou een ton in de tuin met vissen, ik moest weten hoeveel water daar in kon om te beslissen welke pomp en welke vissen. En Frans heb ik in mijn vorige post uitgelegd
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 5 mei 2011 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Dus sinds je 14de is er niets meer van terechtgekomen? Dat is wel spijtig ...
|
![]() |
![]() |