Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2004, 14:43   #41
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Yup, Ronald Reagan RIP!

Ja, dat waren nogal eens jaren. Dat was nogal een kerel.

Vele europeanen moesten lachen met de man zijn intellect, zo herinner ik me nog.....
Wel , ik zou zeggen , houden zo ! gelukkig voor hem kon hij er zich niet veel meer van herinneren 8)
mmm, da's niet echt een propere grap hé.

Ik heb wel gezegd.. veel "europeanen" "moesten" lachen... Maar als je nu terugblikt op wat die man echt verwezenlijkt heeft, dan valt er niet veel uit te lachen, maar eerder respect te tonen. Neem al zijn verwezenlijkingen, zowel inzake binnelands beleid als internationaal beleid, en de balans is toch duidelijk zeer positief, niet alleen voor amerikanen, maar voor de rest van de wereld. Vergelijk hem maar eens met Ford, Carter, Nixon en je hoeft helemaal niet meer te lachen. En wat gaan we van Clinton onthouden? t' Was niet slecht maar in zijn totaliteit kon Clinton toch zeker niet tippen aan Reagan. Vader Bush had meer intellect, maar heeft ook bijlange zoveel niet gerealiseerd.
Oud 7 juni 2004, 19:17   #42
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Voor zover ik het mij kan herinneren was Reagan gehaat in Belgie, misschien wel op gelijkaardige manier als Bush nu, en was hij vereerd in de VS ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 19:50   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

De 100 miljoen armsten in de VS denken daar anders over, eveneens de kleurlingen en de inwoners van een aantal latijns-amerikaanse landen, Oost-Timor etc... .

Als je ziet hoeveel de schulden en armoede gestegen zijn onder Reagan, hoe hoog het handelstekort is opgelopen dan is het vreemd dat zoveel mensen Reagan als een 'economische' wonder beschouwen. Maar tja de publieke opinie wordt niet bepaald en gemaakt door de mensen die slachtoffer zijn van het systeem maar zij die er bij winnen, en die waren er onder Reagan uiteraard ook.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 21:35   #44
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Enkele uitspraken van Ronald Reagan, zonder twijfel één van de beste presidenten die Amerika ooit gehad heeft:

"I have left orders to be awakened at any time in case of national emergency, even if I´m in a cabinet meeting."

"The difference between them (Democrats) and us (Republicans) is that we want to check government spending and they want to spend government checks."

"Recession is when your neighbour loses his job. Depression is when you lose yours. Recovery is when Jimmy Carter loses his."

"Government is like a baby. An alimentary canal with a big appetite at one end and no sense of responsibility at the other."

“Communism works only in heaven, where they don´t need it, and in hell, where they´ve already got it.”

”Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”

"The best view of government is seen on a rear view mirror as one is driving away from it."
Oud 7 juni 2004, 21:47   #45
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Enkele uitspraken van Ronald Reagan, zonder twijfel één van de beste presidenten die Amerika ooit gehad heeft:

"I have left orders to be awakened at any time in case of national emergency, even if I´m in a cabinet meeting."

"The difference between them (Democrats) and us (Republicans) is that we want to check government spending and they want to spend government checks."

"Recession is when your neighbour loses his job. Depression is when you lose yours. Recovery is when Jimmy Carter loses his."

"Government is like a baby. An alimentary canal with a big appetite at one end and no sense of responsibility at the other."

“Communism works only in heaven, where they don´t need it, and in hell, where they´ve already got it.”

”Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”

"The best view of government is seen on a rear view mirror as one is driving away from it."
Volgens mensen die het kunnen weten was het voorbereiden van speeches ook het enigste waar ie zich mee bezig hield. Enfin speeches die hij wellicht nog niet zelf heeft geschreven. Het vreemde aan de VS is dat de gemiddelde werknemer er langer werkt en minder vakantie neemt dan de president.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 23:47   #46
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
De 100 miljoen armsten in de VS denken daar anders over, eveneens de kleurlingen en de inwoners van een aantal latijns-amerikaanse landen, Oost-Timor etc... .

Als je ziet hoeveel de schulden en armoede gestegen zijn onder Reagan, hoe hoog het handelstekort is opgelopen dan is het vreemd dat zoveel mensen Reagan als een 'economische' wonder beschouwen. Maar tja de publieke opinie wordt niet bepaald en gemaakt door de mensen die slachtoffer zijn van het systeem maar zij die er bij winnen, en die waren er onder Reagan uiteraard ook.
"De 100 miljoen armsten in de VS"? Hoeveel mensen leven er dan wel in de VS volgens jou?? Jij komt al met 1/3 van de bevolking af die "arm" is en niet tevreden zou zijn...In die optiek kan het toch niet zo moeilijk zijn om dan een verkiezingsoverwinning te behalen en het tij te doen keren voor "al die armen in de VS"?

Sorry, maar je hebt een volledig vertekend en een afgunstig beeld van de VS. Iedereen heeft het daar gemiddeld genomen beter dan eender waar elders ter wereld. Misschien is Europa voorlopig nog een uitzondering daarop, maar het mooie liedje van de verzorgingsstaat is hier bijna uitgezongen. En geen van die "100 miljoen armen in de VS" wenst te emigreren naar eender waar elders op de wereld hoor! En al die misnoegde 100 miljoen amerikanen staan wel pal achter hun president en hun systeem en blijken toch niet zo misnoegd te zijn als jij wil doen geloven...

Iedereen krijgt daar de kans zijn situatie te verbeteren, anders dan bij ons met een absurd belastingssysteelm, waar enkel rijken voor altijd rijk blijven en waar arbeid overbelast wordt. Gewoon schandalig is dat. Je hebt gewoon geen notie van het systeem ginder. Je oordeelt enkel met je europese hoed op, en vanuit een "horen zeggen" argumentatie.
Oud 7 juni 2004, 23:55   #47
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je ziet hoeveel de schulden en armoede gestegen zijn onder Reagan, hoe hoog het handelstekort is opgelopen dan is het vreemd dat zoveel mensen Reagan als een 'economische' wonder beschouwen.
Wat is het probleem? Je zou moeten juichen. Het handelsbalanstekort van de VS is een zegen voor de wereldeconomie. Doordat de VS juist meer importeren scheppen ze een grote vraag naar niet-VS producten. En wie vaart daar goed bij denk je?

De overheidsschuld van de VS? Wat is het probleem? Het buitenland, voornamelijk de jappen, kopen onverminderd amerikaans overheidspapier op en financieren zo de VS staatschuld. Dit is een zegen geweest voor de uitzichtloze situatie van de pensioengerechtigden in Japan. Was er niet dit rendement op overheidspapier, dan kon men in Japan zelfs geen pensioenen betalen, gezien de Nikei beursindex gedaald is van 40.000 naar 12.000.... De pensioenfondsen kunnen niets uitbetalen, want er is niks. Gelukkig is er nog dat amerikaans overheidspapier...

Dus: nadenken en nuanceren eerst voor je met onzin en voorgekauwde en misplaatste anti VS propaganda afkomt.
Oud 8 juni 2004, 08:11   #48
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

"De 100 miljoen armsten in de VS"? Hoeveel mensen leven er dan wel in de VS volgens jou?? Jij komt al met 1/3 van de bevolking af die "arm" is en niet tevreden zou zijn...In die optiek kan het toch niet zo moeilijk zijn om dan een verkiezingsoverwinning te behalen en het tij te doen keren voor "al die armen in de VS"?
Eigenlijk is er niks mis met zijn uitspraak jij interpreteerd ze gewoon verkeerd . Je kan zelfs spreken van de 250 miljoen armsten van de VS, of van de 10 miljoen armsten in belgie.

Citaat:
Sorry, maar je hebt een volledig vertekend en een afgunstig beeld van de VS.
Echt het cliche, als je kritiek geeft ben je afgunstig

Citaat:
Iedereen heeft het daar gemiddeld genomen beter dan eender waar elders ter wereld.
Wat een complete onzin . VOlgens de HDI index staat de VS op de 6 a 7e plaats (onder belgie dus laat staan vlaanderen).

Jij bent echt heel pro-amerikaans he? Zo pro dat je de problemen van de VS niet ziet.

Citaat:
Misschien is Europa voorlopig nog een uitzondering daarop, maar het mooie liedje van de verzorgingsstaat is hier bijna uitgezongen. En geen van die "100 miljoen armen in de VS" wenst te emigreren naar eender waar elders op de wereld hoor! En al die misnoegde 100 miljoen amerikanen staan wel pal achter hun president en hun systeem en blijken toch niet zo misnoegd te zijn als jij wil doen geloven...
Ik denk dat die armen geen geld om te migreren hebben laat staan dat ze weten dat het in europa beter kan zijn.

Citaat:
Iedereen krijgt daar de kans zijn situatie te verbeteren, anders dan bij ons met een absurd belastingssysteelm, waar enkel rijken voor altijd rijk blijven en waar arbeid overbelast wordt. Gewoon schandalig is dat.
The american dream waar jij nog rotsvast in gelooft ? Sorry hoor dat is een mythe, je kan hier rijk worden je kan daar rijk worden amper een verschil .

Weet je trouwens dat de rijkst 10% in de VS meer hebben en de armste 10% minder dan in belgie? De armste 10% hebben in belgie bijna dubbel zoveel (3,2% tov 1.8%) en de rijkste 10% in de VS hebben 10% meer dan in belgie.

Citaat:
Je hebt gewoon geen notie van het systeem ginder. Je oordeelt enkel met je europese hoed op, en vanuit een "horen zeggen" argumentatie.
Jij doet net hetzelfde maar jij bent verblind door wat propaganda.

De VS is een ander systeem, voor sommigen beter voor sommigen slechter. Over het algemeen gezien is een systeem zoals in belgie beter, maar geen enkel systeem is perfect .
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 09:27   #49
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Maar 'voor zichzelf denken' betekent voor jou dus onvoorwaardelijk het tegenovergestelde schrijven van wat algemeen is geweten.
Neen, het betekent dat ik niet klakkeloos de "officiele" versie aanvaard en zonder nadenken reproduceer als algemene waarheid, zeker niet wat zogezegd algemeen geweten is. Volgens jou spreken de (juiste) politici altijd de waarheid ? Wat jij doet is heel Amerikaans : vlaggen zwaaien en luidkeels je onwetendheid verkondigen en er nog trots op zijn ook.
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 10:05   #50
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:

Eigenlijk is er niks mis met zijn uitspraak jij interpreteerd ze gewoon verkeerd . Je kan zelfs spreken van de 250 miljoen armsten van de VS, of van de 10 miljoen armsten in belgie.
Je meent het nog ook. Of hoe men een zwaar bij de haren getrokken uitspraak toch goed kan praten.... Er zitten minstens 2 verkeerde uitgangspunten in die heel de volgende uiteenzetting minstens op de helling zetten. Ten eerste zou iedereen arm zijn in de VS, ten tweede zou 1/3 van de totale groep helemaal niet tevreden zijn....
Die twee uitgangspunten zijn al totaal verkeerd.

Hoe moet zo'n uitspraak anders geïnterpreteerd worden? Als men het zo formuleert zoals solidarnosc doet, dan is mijn interpretatie die meest voor de hand liggende. Praat jij je daar maar uit.
Oud 8 juni 2004, 10:46   #51
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft het daar gemiddeld genomen beter dan eender waar elders ter wereld.
Citaat:
Wat een complete onzin . VOlgens de HDI index staat de VS op de 6 a 7e plaats (onder belgie dus laat staan vlaanderen).
Complete onzin? Wat een bij de haren getrokken verwijt... Ik kan je net evenzeer met bronnen het tegengestelde aantonen dan een koude "development index". Wat belangrijk is, is een happiness index, en daar staan wij met onze luxe en welvaartsstaat helemaal niet sterk, integendeel.

1. een paar weken geleden zegt men op het VRT nieuws dat Vlaanderen het hoogst aantal zelfmoorden in Europa kent, op Finland na, zowel in absolute als relatieve cijfers. Per dag plegen 3 mensen zelfmoord in Vlaanderen
Bijkomende bron:
bron:http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...mp;art_id=2086

2. Volgens de TAX misery index staat Belgie op de tweede plaats achter Frankrijk en vóór Zweden.http://pdf.forbes.com/media/pdfs/TaxMisery.pdf

3. Employee happiness index: (zelfde bron, maar ik kan er andere boven toveren als Forbes u te subjectief zou lijken ):
België staat steevast onderaan in de bottom 5 op een lijst van 50 landen, terwijl de VS over de ganse lijn in de hoogste regionen vertoeft....
Oud 8 juni 2004, 11:02   #52
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raging Bile Duct
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Maar 'voor zichzelf denken' betekent voor jou dus onvoorwaardelijk het tegenovergestelde schrijven van wat algemeen is geweten.
Neen, het betekent dat ik niet klakkeloos de "officiele" versie aanvaard en zonder nadenken reproduceer als algemene waarheid, zeker niet wat zogezegd algemeen geweten is. Volgens jou spreken de (juiste) politici altijd de waarheid ? Wat jij doet is heel Amerikaans : vlaggen zwaaien en luidkeels je onwetendheid verkondigen en er nog trots op zijn ook.
Ik heb de Reagan-jaren meegemaakt, en hoewel hij net als iedereen niet perfect was, hij was inderdaad een van de beste Presidenten die de V.S. heeft gehad.

Onze huidige vrijheid en voorspoed hebben we grotendeels te danken aan deze man.

Of dat nu de officiële versie is of niet, dit is mijn mening, ik verkondig ze inderdaad met trots, maar met veel meer wetendheid dan je ook maar zou kunnen dromen zelf te hebben.

Jouw versie van de feiten is dan weer het ondertussen afgezaagde negativisme over alles wat van ver of dichtbij met Amerika of met kapitalisme te maken heeft. Je kunt het gewoon niet aan.

Ik kan mij goed inbeelden dat onvoorwaardelijke anti's het maar niet kunnen verkroppen dat een President die een conservatieve politiek heeft gevoerd zoveel succes heeft behaald in de V.S. en de rest van de wereld om uiteindelijk zo'n grote en positieve stempel te hebben gedrukt op de hedendaagse geschiedenis.
Het past gewoon niet in jouw plaatje. Vandaar dat gezeur.
Oud 8 juni 2004, 11:48   #53
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Sorry, maar je hebt een volledig vertekend en een afgunstig beeld van de VS.
Echt het cliche, als je kritiek geeft ben je afgunstig
Ik denk niet dat mij hier veel kan verweten worden met clichés af te komen. Je kan misschien sterk discussieren maar je geeft kritiek over iets waar je geen reet verstand van hebt en op basis van veronderstellingen, en dan reageer ik uiteraard. Ik heb zowel in de States als in België gewoond en gewerkt (naast de Oekraine, Zuid amerika en nog een paar andere landen), en niet als expat maar als onafhankelijke die het daar zelf moest waarmaken met eigen middelen.

De meeste, zoniet alle europeanen die langdurig in de states verbleven hebben, komen met een ander beeld van de states terug dan wat er hier leeft in een paar snotneuzen en idealisten hun hoofd. Diegenen die het hardste roepen tegen de VS hebben er nog geen voet binnengezet of toch zeker niet moeten meedraaien in het systeem ginder. Vandaar dat ik zeg dat ze oordelen met een europese hoed op, de hoed die ik zelf ook ooit gedragen heb.

Kritiek kan je geven als je goed geplaatst bent om kritiek te geven. En wat ik afleid uit jou en Solidarnosc' posting is dat jullie niet goed geplaatst zijn. Solidarnosc komt met clichés af en jij bent blijkbaar uit op een intellectueel spelletje omdat het je niet bevalt wat en hoe ik het zeg.

Wat specifiek "afgunst" betreft - een stokpaardje van mij- , kan ik je wel verzekeren dat het actief uit het VS systeem geweerd en niet getolereerd wordt, terwijl ons europees systeem juist onderlinge jaloezie, afgunst en nijd aanwakkert. Kan ik een hele topic apart over starten (wat al eens gebeurd is) om het hier niet te lang te laten uitlopen.

Met in beide systemen intensief geleefd te hebben kan ik beide systemen vergelijken. Uit gesprekken met andere belgen die in de VS vertoefd hebben komen dezelfde bedenkingen naar voor. De echte zwakten van ons europees systeem kan je beter, meer objectief inzien als je er afstand van neemt, door in het buitenland te wonen. Ik leef nu hier en ik zie de zwakten van ons: een intellectuele arrogantie, een vals gevoel van superioriteit en een ongebreidelde cultuur van nijd en afgunst en het daarmee te associeren gevoel van frustratie. En die zwakten zie je weerpiegeld in het maatschappelijk, sociaal, economisch en politiek leven hier.
Oud 8 juni 2004, 12:34   #54
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij bent echt heel pro-amerikaans he? Zo pro dat je de problemen van de VS niet ziet.
Neen, ik ben gematigd pro-amerikaan, zoals ik elders al dikwijls benadrukt heb op het forum. Moet je maar eens nagaan. Het is juist omdat ik bij het minste pro-VS standpunt dat ik inneem de volle lading moet krijgen van een meute onwetenden.... Het zijn "jullie" die heel anti-amerikaans zijn, niet ik die "echt heel pro amerikaans is".

Citaat:
The american dream waar jij nog rotsvast in gelooft ? Sorry hoor dat is een mythe, je kan hier rijk worden je kan daar rijk worden amper een verschil .
Complete onzin van de ergste soort is dit wat je hier zegt.

Dit is juist wat Reagan en Tatcher verwezenlijkt hebben met hun neoliberaal beleid: de kans en het uitzicht geven aan een zeer brede laag van de bevolking om zichzelf op te werken. Dit is zodanig goed gelukt dat zelfs het socialistische Labour van Blair deze neoliberale politiek heeft overgenomen.

Neen, als je uit een gewoon tot minder goed midden komt in Belgie, is het absoluut niet mogelijk om je situatie hier ooit te verbeteren. Dit vergt veel argumentatiepunten, maar ik zal het kort houden.

Arbeid wordt hier te sterk belast. Mensen die geen kapitaal hebben zullen heel hun leven hard moeten werken en zullen nooit hun ganse financiële en maatschappelijke situatie kunnen verbeteren. Probeer jij maar eens "rijk" te worden in een dergelijk systeem, zoals jij schrijft alsof dat hier ook kan. Indien het je lukt door via arbeid in loonverband goed te verdienen, dan wordt je platgetaxeerd. Een eenmalige goede bonus: 70 procent afdragen aan de staat.

Het wordt pas een probleem als je ziet dat "reeds rijk zijnden" hier absoluut niet belast worden op meerwaardebelasting. Heb je 20 huizen en je leeft van huurinkomsten... de huizen stijgen allemaal dik in waarde, je verkoopt: geen belasting op de meerwaarde. Idem dito voor meerwaarden op aandelen en andere beleggingen. Rijken en kapitaalkrachtigen hebben een super goed leven in België. Wellicht weet je niet dat Belgie een belastingparadijs is. In Brussel wonen om die reden bv 30.000 fransen (Parijzenaars) om die belasting te ontduiken in Frankrijk.

Die rijken kunnen vennootschapkes starten, onderhouden en boekhouders betalen om nog meer belastingen te ontduiken en gebruik te maken van dat mooie fiscale systeem bedacht door de linksen hier. Kan de gewone man toetreden tot dat circuit? NEEN.

Het VS systeem daarentegen loopt over van voorbeelden van gewone mensen, zonder diploma, zonder geld of kapitaal, die zich hebben kunnen opwerken en het waar maken. Ik moet daar toch geen tekeningske bijmaken voor u?

Ondertussen moet de gewone man hier dat met lede ogen aanzien hoe de rijken hier mogen rijk zijn, en weet hij dat hij zijn situatie noot zal kunnen verbeteren. Is dat rechtvaardig? Je ontneemt de mensen hun droom om het "waar " te maken, hij zal gedoemd zijn heel zijn leven lang te moeten werken om maximaal zijn rijhuizeke te kunnen afbetalen en een shitpensioen te verwerven. Dat is het enige vooruitzicht van de gewone man hier.

Probeer hier maar eens een zaak te starten, kapitaal te verwerven en het "waar te maken". Als je dan al aan kapitaal geraakt, dan krijg je maar 1 enkele kans: ga je failliet en je bent geruineerd voor je leven. En als je het waarmaakt moet je nog van de jaloerse meute hier te horen krijgen dat je een rijke zelfstandige bent.

Dat, mijn beste, is de mentaliteit hier. Succes nastreven wordt afgeremd, hangmat toestanden, jaloezie en frustratie worden aangewakkerd.
Oud 8 juni 2004, 12:37   #55
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Je hebt gewoon geen notie van het systeem ginder. Je oordeelt enkel met je europese hoed op, en vanuit een "horen zeggen" argumentatie.
Zegt de alomwijze k9.... Ik luister niet naar wat anderen zeggen man, ik ben het zelf allemaal aan de lijve gaan voelen. Voor de rest verwijs ik naar wat ik hierboven reeds neerschreef.
Oud 8 juni 2004, 12:41   #56
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat verwijt? Kan jij mijn gedachten lezen misschien?

Op deze posting heb je niet eens gereageerd. Misschien was het te objectief pro-amerikaans naar je zin?

Citaat:
Citaat:
Als je ziet hoeveel de schulden en armoede gestegen zijn onder Reagan, hoe hoog het handelstekort is opgelopen dan is het vreemd dat zoveel mensen Reagan als een 'economische' wonder beschouwen.
Wat is het probleem? Je zou moeten juichen. Het handelsbalanstekort van de VS is een zegen voor de wereldeconomie. Doordat de VS juist meer importeren scheppen ze een grote vraag naar niet-VS producten. En wie vaart daar goed bij denk je?

De overheidsschuld van de VS? Wat is het probleem? Het buitenland, voornamelijk de jappen, kopen onverminderd amerikaans overheidspapier op en financieren zo de VS staatschuld. Dit is een zegen geweest voor de uitzichtloze situatie van de pensioengerechtigden in Japan. Was er niet dit rendement op overheidspapier, dan kon men in Japan zelfs geen pensioenen betalen, gezien de Nikei beursindex gedaald is van 40.000 naar 12.000.... De pensioenfondsen kunnen niets uitbetalen, want er is niks. Gelukkig is er nog dat amerikaans overheidspapier...

Dus: nadenken en nuanceren eerst voor je met onzin en voorgekauwde en misplaatste anti VS propaganda afkomt.
Oud 8 juni 2004, 14:55   #57
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je trouwens dat de rijkst 10% in de VS meer hebben en de armste 10% minder dan in belgie? De armste 10% hebben in belgie bijna dubbel zoveel (3,2% tov 1.8%) en de rijkste 10% in de VS hebben 10% meer dan in belgie.
Bron voor die conclusie graag.
Oud 8 juni 2004, 18:22   #58
Jozef Ostyn

Standaard

Om even terug te keren naar Ronald Reagan:

Zijn grootste verdienste was ongetwijfeld dat hij de VS uit een soort van collectieve depressie haalde en opnieuw de moed gaf zich verder te ontwikkellen als dominante wereldmacht en als voorbeeld voor de rest van de wereld. Ik herinner mij levendig dat de jaren tachtig de tijd waren toen de "declinist school" opgang maakte (remember Paul Kennedy) en voorspelde dat de neergang van de VS nakend was. Reagan, die hier door velen graag als een halve idioot wordt afgeschilderd, had veel meer doorzicht dan al deze academici en besefte dat de VS nog veel meer potentieel hadden. En hij slaagde erin de Amerikaanse bevolking daar ook van te overtuigen. Het succes zien we vandaag:
De VS is machtiger en dominanter dan ooit.
Niet de VS, maar de Sovjet-Unie en het Communisme zijn in elkaar gestuikt en niet de VS is gestagneerd, maar wel Japan.

Reagan was een man met een visie en met een rotsvast geloof in zijn land. Dat is beter presidentieel materiaal dan iemand als Jimmy Carter, die wel een PhD had en waarschijnlijk een hoger IQ, maar die zo verstrikt zat in details en zelftwijfel dat hij uiteindelijk zichzelf en zijn land verlamde.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 11:22   #59
k9

Standaard

Citaat:

Je meent het nog ook. Of hoe men een zwaar bij de haren getrokken uitspraak toch goed kan praten.... Er zitten minstens 2 verkeerde uitgangspunten in die heel de volgende uiteenzetting minstens op de helling zetten. Ten eerste zou iedereen arm zijn in de VS, ten tweede zou 1/3 van de totale groep helemaal niet tevreden zijn....
Die twee uitgangspunten zijn al totaal verkeerd.
Dat verzin jij er gewoon bij. het is gewoon verschil tussen half vol en half leeg. Ik kan net zo goed spreken over de 250 miljoen rijkste burgers van de VS. Die mensen kunnen stuk voor stuk straatarm zijn maar toch kan ik spreken van rijkste of armste zonder problemen want nergens word gehint dat die effectief arm of rijk zijn.
Oud 9 juni 2004, 11:53   #60
k9

Standaard

Citaat:

Complete onzin? Wat een bij de haren getrokken verwijt... Ik kan je net evenzeer met bronnen het tegengestelde aantonen dan een koude "development index". Wat belangrijk is, is een happiness index, en daar staan wij met onze luxe en welvaartsstaat helemaal niet sterk, integendeel.
Toon maar aan zou ik zeggen :

http://hdr.undp.org/reports/global/2...cty_f_USA.html

VS 7e in de HDI . Toon jij maar eens een wetenschappelijk "happy index" die de VS op nummer 1 zet .

En bij de belgen die ik ken staat de happiness index hoog hoor misschien niet bij het verzuurde groepje waar jij toe behoord maar dat heeft meer me de groepje te maken dan met belgie.

Citaat:
1. een paar weken geleden zegt men op het VRT nieuws dat Vlaanderen het hoogst aantal zelfmoorden in Europa kent, op Finland na, zowel in absolute als relatieve cijfers. Per dag plegen 3 mensen zelfmoord in Vlaanderen
Bijkomende bron:
bron:http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...mp;art_id=2086
En omdat er minder zelfmoorden zijn hebben ze het beter ? Dus omdat in vietnam er minder zefmoorden zijn hebben ze het gemiddeld gezien beter? Rare logica hoor.

Citaat:
2. Volgens de TAX misery index staat Belgie op de tweede plaats achter Frankrijk en vóór Zweden.http://pdf.forbes.com/media/pdfs/TaxMisery.pdf
Daar is al een hele discussie over geweest en de conclusie was duidelijk : dat zegt absoluut niks. Liever een systeem waar je beschermd word tegen werkverlies of zware ziekte dan een systeem waarzoiets je op straat doet belanden . Tiens waar zou de gemiddelde mens zich het gerust voelen

Citaat:
3. Employee happiness index: (zelfde bron, maar ik kan er andere boven toveren als Forbes u te subjectief zou lijken ):
België staat steevast onderaan in de bottom 5 op een lijst van 50 landen, terwijl de VS over de ganse lijn in de hoogste regionen vertoeft....
nog beter

Dat is alles ? daarop baseer je dat de VS het beste en gelukkigste land van de wereld is?

Ac ja geloof jij dit zal ik de HDI wel gebruiken om aan te tonen waar het gemiddeld beter leven is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be