Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 mei 2011, 21:33   #41
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Neen hoor...als men na 180 jaar nog niet de moed heeft om op te komen tegen de losers van de Belgofone maffia dan ziet het er voor ons volk héél héél bedenkelijk uit...geen enkele reden tot optimisme...
1 (EEN) vraag: waar zitten de grootste Begisisten?
Antw.: in Vlaanderen natuurlijk, de Lippens-Familie, de Davignons, de entourage van de Koning=allemaal Vlamingen! De zgn. 'GROTE' Firma's (ala Bekaert en tutti quanti - het Antwerps Havenbedrijf - en ga maar verder en controleer, en passant, de verwevenheden met Frankrijk-> Vlaanderen terug naar de pattattentijd van vroeger?
Boontjes is offline  
Oud 17 mei 2011, 22:18   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Erg, ja dat is waar. Maar het is zo... OK geen hoop dus
Een drenkeling klampt zich aan een strohalm vast...
"Wanhoop" zou beter zijn zeker ?

Boduo is offline  
Oud 17 mei 2011, 22:24   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ! ! !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
hoogingenomen beklimt de haan
de hoogste mesthoop op het plein
broedkuikentjes, van schrik ontdaan,
maken zich nederig en klein

hennen kakelen, uitgelaten :
"Zie toch die knapperd! Zie zijn kam !"
"Ssst ! Onze lieverd gaat nu praten"
klokt kwaad de kloek : "Silence, mesdames !"

luid schraapt hij zich zijn schorre pijp
en spuit zijn dogma's gutturaal
geen kip die zijn woordenbrij begrijpt
maar hij hanteert vast Godse Taal !

géén haan duldt hij meer op het erf,
dat hoort de hele kroost te weten !
en wie zijn regeltjes bederft
moet maar het rotte graan gaan eten !

parmantig stapt hij van zijn troon
en blinkt de kloek zijn aaltige bot
heel waardig wisselt hij zijn kroon,
op naar het buurhok... want hij is God !

Elke vergelijking met bestaande personen is louter toeval.
Deze haan draagt trouwens geen strikske ...
Relativeren heet dit.
Proficiat, Des !
Boduo is offline  
Oud 17 mei 2011, 22:50   #44
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
1 (EEN) vraag: waar zitten de grootste Begisisten?
Antw.: in Vlaanderen natuurlijk, de Lippens-Familie, de Davignons, de entourage van de Koning=allemaal Vlamingen! De zgn. 'GROTE' Firma's (ala Bekaert en tutti quanti - het Antwerps Havenbedrijf - en ga maar verder en controleer, en passant, de verwevenheden met Frankrijk-> Vlaanderen terug naar de pattattentijd van vroeger?
Yep
Oud 17 mei 2011, 22:57   #45
DonMilo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Opnieuw een masker van de N-VA dat afvalt.
waarom.? geen toegevingen aan de walen was de verkiezingsbelofte
en hij houd ze toch
DonMilo is offline  
Oud 18 mei 2011, 07:05   #46
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Mooi moment om nog eens te overlopen wat Elio's standpunt is over een koninklijke opdracht (ik neem als voorbeeld zijn citaten bij de aanstelling van BDW, maar ik ben zeker dat hij dat in het algemeen bedoelde):

Citaat:
Elio Di Rupo laat er geen twijfel over bestaan: Bart De Wever, die andere verkiezingsoverwinnaar, moet nu maar eindelijk eens bewijzen dat hij in staat is om een akkoord te sluiten. "Hij is aan zet. Alles hangt af van hem. Werkelijk alles", zegt de voorzitter van de PS in een interview met De Morgen. "Hij moet voorstellen doen, hij moet initiatieven nemen. Als hij excessieve voorstellen doet, die de Franstaligen niet willen aanvaarden, dan is het fiasco voor hem. L'échec, c'est pour lui."
Verder nog:
Citaat:
Di Rupo pikt het dan ook niet dat De Wever zich moeit met de samenstelling van de Franstalige delegatie. De PS spreekt duidelijk haar veto uit tegen de liberalen en De Wever heeft zich daaraan te houden. "De Wever doet wat hij wil. Maar de keuze van zijn Franstalige gesprekspartners, daar moet hij zich buiten houden. Dat is toch het minimum minimorum? Hij moet zijn zaken regelen, ik de mijne."
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...De-Wever.dhtml

Dat is erg duidelijk:
- Elio zal voorstellen doen die aanvaardbaar zijn voor de Vlamingen.
- Elio aanvaardt en benadrukt dat alles van zichzelf afhangt.
- Elio zal zich hierbij buiten de keuze van de Vlaamse gesprekspartners houden.

Zoniet, he bein, l'échec, c'est pour lui. Zeg dat Elio het gezegd heeft.

Ik ben optimistisch!
Nyquist is offline  
Oud 18 mei 2011, 07:10   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alle V-stemmen samentellen ?
Die V-partijen haten elkaar als de pest.

Laten we dan gelijk alle linkse stemmen in dit land samentellen.
U ziet, zo blijven we bezig.
ok, tel maar alle linkse stemmen samen hoor.

hebben PS-SPa-Ecolo-Groen!-CDh dan een meerderheid in het federaal parlement?
Oud 18 mei 2011, 07:12   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Mooi moment om nog eens te overlopen wat Elio's standpunt is over een koninklijke opdracht (ik neem als voorbeeld zijn citaten bij de aanstelling van BDW, maar ik ben zeker dat hij dat in het algemeen bedoelde):

Verder nog:

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...De-Wever.dhtml

Dat is erg duidelijk:

Ik ben optimistisch!
Elio zal proberen om een voorstel op tafel te leggen dat goed is voor CD&V/SPA/OVLD/Groen! maar niet goed genoeg voor N-VA. en dan hoopt hij dat die 4 partijen N-VA laten vallen.

het probleem blijft natuurlijk de financieringswet en laat daar nu net CD&V de hardliner in zijn.

hij gaat serieus uit zijn pijp moeten komen om dit te laten lukken.
Oud 18 mei 2011, 07:16   #49
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Elio zal proberen om een voorstel op tafel te leggen dat goed is voor CD&V/SPA/OVLD/Groen! maar niet goed genoeg voor N-VA. en dan hoopt hij dat die 4 partijen N-VA laten vallen.

het probleem blijft natuurlijk de financieringswet en laat daar nu net CD&V de hardliner in zijn.
In die richting denk ik ook, maar hij kan de CD&V ook laten vallen he. Wat gaan die zeggen? "Een Vlaamse minderheidsregering mag niet!" ?

Yves Leterme, ik kan er niet genoeg mijn minachting voor uitspreken.
Nyquist is offline  
Oud 18 mei 2011, 07:16   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

in Le Soir zeggen ze het al: http://www.lesoir.be/debats/editos/2...ire-840689.php

Citaat:
Il n’est plus l’otage du seul institutionnel mais peut jouer sur le socio-économique, ce qui peut bouleverser les rapports de force, déjouer des alliances uniquement communautaires et, au bout du compte, appelons un chat un chat, isoler la N-VA.
vrij vertaald: hij gaat het socio-economische gebruiken om de N-VA te isoleren.
Oud 18 mei 2011, 07:17   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In die richting denk ik ook, maar hij kan de CD&V ook laten vallen he. Wat gaan die zeggen? "Een Vlaamse minderheidsregering mag niet!" ?

Yves Leterme, ik kan er niet genoeg mijn minachting voor uitspreken.
ik denk niet dat er een Vlaamse meerderheid kan gevormd worden zonder N-VA/CD&V, toch niet om een staatshervorming te stemmen.
Oud 18 mei 2011, 07:25   #52
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is erg duidelijk:

Ik ben optimistisch!
Dank u voor dit mooi staaltje sarcasme

Zonet in de Ochtend werd haarfijn uit de doeken gedaan wat de échte bedoelingen van Di Rupo zijn en hoe hij ze wil bereiken:

- er komt geen "grote staatshervorming", geen "verschuiving van het gewicht naar de deelstaten". Er komt wel iets dat lijkt op een staatshervorming, maar met de bevoegdheden die zullen worden overgedragen zal slechts een fractie van de financiering mee worden overgedragen. Resultaat: federale staat wint, in Vlaanderen stijgen de belastingen.
- er komt geen nieuwe financieringswet, geen "responsabilisering" - ofwel wordt de nu bestaande "solidariteit" (lees: de miljardenstromen van noord naar zuid) gebetonneerd. Resultaat: Franstaligen winnen, in Vlaanderen stijgen de belastingen.
- er komt een centrum-links sociaal-economisch beleid, op maat gesneden voor de ACW-fractie (zowat 2/3 dus) van de CD&V. Daarbovenop krijgt Yves Leterme het premierschap aangeboden. Resultaat: CD&V gaat overstag met deze mooie "overwinning" die helpt om de zwakke staatshervorming (die voor haar toch geen prioriteit is) door te spoelen. Open VLD volgt in haar kielzog. N-VA wordt zo schaakmat gezet. Resultaat: Franstaligen en België winnen, in Vlaanderen stijgen de belastingen.

Joepie! Leve België!
Oud 18 mei 2011, 07:29   #53
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik denk niet dat er een Vlaamse meerderheid kan gevormd worden zonder N-VA/CD&V, toch niet om een staatshervorming te stemmen.
"Il semble que les Flamands ne veulent pas realiser une reforme d'etat."

Overigens, ik bedoelde daarmee dat ik denk dat zodra men onder elkaar akkoord is dat er een regering zonder N-VA komt (in de lijn van wat EDR nu voorhoudt, ie. hij schrijft een formatienota en andere partijen mogen kiezen of ze meedoen), dat die berekening voldoende is om te zorgen dat de CD&V haar zakken draait.
Nyquist is offline  
Oud 18 mei 2011, 07:31   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Il semble que les Flamands ne veulent pas realiser une reforme d'etat."

Overigens, ik bedoelde daarmee dat ik denk dat zodra men onder elkaar akkoord is dat er een regering zonder N-VA komt (in de lijn van wat EDR nu voorhoudt, ie. hij schrijft een formatienota en andere partijen mogen kiezen of ze meedoen), dat die berekening voldoende is om te zorgen dat de CD&V haar zakken draait.
de kans bestaat, is zelfs groot als Leterme premier mag blijven en De Crem op defensie mag blijven.
Oud 18 mei 2011, 08:36   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ook u mag kleur bekennen.
Dat heb ik al lang gedaan. Het is niet echt mijn probleem dat jij nooit de moeite doet om te lezen en gewoon maar wat in het ijle blijft lullen. Dus nog 1 keer

Voor mij mag Belgie gerust blijven bestaan op voorwaarde dat de franstaligen eindelijk eens gaan beseffen dat de Franco Belgische staat over en uit en er een staatshervorming komt die zijn gelijke nog niet gekend heeft. O ja, laat ons ook gewoon beginnen met de ZUIVERE splitsing van BHV vooraleer we ook maar beginnen met aan tafel te zitten.

Helaas weet ik dat zoiets nooit zal gebeuren, dus settle ik wel voor de nota De Wever.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 mei 2011 om 08:37.
fox is offline  
Oud 18 mei 2011, 09:16   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

hij gaat serieus uit zijn pijp moeten komen om dit te laten lukken.
We komen uiteindelijk weer uit op elk finaal punt: GELD.
D�*�*r gaat het om.
12.700.000.000 € per jaar, dat is een kolossaal bedrag. Ik zou dat ook niet zomaar prijsgeven.

Boduo is offline  
Oud 18 mei 2011, 09:21   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonMilo Bekijk bericht
waarom.? geen toegevingen aan de walen was de verkiezingsbelofte
en hij houd ze toch
Siegfried Bracke ze net nog in Terzake dat het einde van België niet in hun verkiezingsprogramma staat. Hier op het forum hebben we een N-VA militant die zich verheugt in een vermeend nakend einde van België.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 mei 2011, 09:26   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Siegfried Bracke ze net nog in Terzake dat het einde van België niet in hun verkiezingsprogramma staat. Hier op het forum hebben we een N-VA militant die zich verheugt in een vermeend nakend einde van België.
Juist: het einde van Belgie staat niet letterlijk in het programma. D�*t zou dom geweest zijn.
Het is duidelijk dat de koppige houding van een aantal Brusselaars een "vermeend nakend einde" tot de werkelijkheid maakt, zij het dan op een langere termijn.

Boduo is offline  
Oud 18 mei 2011, 09:28   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist: het einde van Belgie staat niet letterlijk in het programma. D�*t zou dom geweest zijn.
Het is duidelijk dat de koppige houding van een aantal Brusselaars een "vermeend nakend einde" tot de werkelijkheid maakt, zij het dan op een langere termijn.

Dan is het niet nakend. Op de lange termijn komt er inderdaad een einde aan België. Op de lange termijn zijn we ook allemaal dood. Op de lange termijn komt de Dag Des Oordeels, zoals voorspelt in de Bijbel.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 mei 2011, 10:22   #60
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Met of zonder Di Rupo blijft de realiteit wat ze is : “un accord équilibré” is totaal verschillend van “een evenwichtig akkoord”… Wat voor de Belgische Franstaligen “équilibré” is, is voor de Vlamingen absoluut niet “evenwichtig” en vice-versa.

Met andere woorden : een voorstel op tafel leggen dat zowel door de enen als door de anderen als “équilibré / evenwichtig” wordt gezien, is volstrekt onmogelijk geworden.

De Vlamingen die Di Rupo als “****eur” zijn voorgegaan hebben het telkens geprobeerd, zonder resultaat. De Franstaligen hebben eenvoudigweg niets op tafel gelegd.

Nu zal Di Rupo dus een “basistekst” voorbrengen : een primeur vanuit Franstalige hoek. Deze basistekst zal “niet te nemen of te laten” zijn, maar enkel in die zin dat degenen die hem niet te pruimen vinden mogen beslissen niet meer mee te doen.

Ik voorspel u dat bedoelde “basistekst”, die overigens openbaar zal worden gemaakt, enerzijds zal uitblinken in wollige onduidelijkheid, en niet verder zal reiken dan hoogdravende “algemene principes” die records zullen breken in hetzij nietszeggendheid, hetzij in onuitvoerbare tegenstrijdigheid genre “we moeten 20 miljard per jaar besparen, maar niemand mag er armer van worden”, maar anderzijds op maat gesneden zal zijn om de enige echte bedoeling waar te maken : de N-VA er af rijden maar tezelfdertijd de CD&V aan boord houden en dus een regeringsmeerderheid bewerkstelligen die bereid is tot “more of the same” zonder ingrijpende staatshervorming.

Derhalve, ook die andere realiteit blijft onverminderd gelden : de sleutel van gans het circus ligt in handen van de CD&V. Dat die tot heden niet is bijgedraaid is zowat het mirakel van de eeuw, maar dat zal niet blijven duren. De Franstaligen weten dat en hebben gans hun strategie daarop gericht. De kans dat die strategie niet lukt schat ik kleiner in dan de kans dat Di Rupo plots verliefd zou worden op Marine Le Pen….
Gwylan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be