![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Antw.: in Vlaanderen natuurlijk, de Lippens-Familie, de Davignons, de entourage van de Koning=allemaal Vlamingen! De zgn. 'GROTE' Firma's (ala Bekaert en tutti quanti - het Antwerps Havenbedrijf - en ga maar verder en controleer, en passant, de verwevenheden met Frankrijk-> Vlaanderen terug naar de pattattentijd van vroeger? |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Proficiat, Des ! |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister-President
|
![]() Mooi moment om nog eens te overlopen wat Elio's standpunt is over een koninklijke opdracht (ik neem als voorbeeld zijn citaten bij de aanstelling van BDW, maar ik ben zeker dat hij dat in het algemeen bedoelde):
Citaat:
Citaat:
Dat is erg duidelijk: - Elio zal voorstellen doen die aanvaardbaar zijn voor de Vlamingen. - Elio aanvaardt en benadrukt dat alles van zichzelf afhangt. - Elio zal zich hierbij buiten de keuze van de Vlaamse gesprekspartners houden. Zoniet, he bein, l'échec, c'est pour lui. Zeg dat Elio het gezegd heeft. Ik ben optimistisch! |
||
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hebben PS-SPa-Ecolo-Groen!-CDh dan een meerderheid in het federaal parlement?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het probleem blijft natuurlijk de financieringswet en laat daar nu net CD&V de hardliner in zijn. hij gaat serieus uit zijn pijp moeten komen om dit te laten lukken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Yves Leterme, ik kan er niet genoeg mijn minachting voor uitspreken. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in Le Soir zeggen ze het al: http://www.lesoir.be/debats/editos/2...ire-840689.php
Citaat:
|
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk niet dat er een Vlaamse meerderheid kan gevormd worden zonder N-VA/CD&V, toch niet om een staatshervorming te stemmen.
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Zonet in de Ochtend werd haarfijn uit de doeken gedaan wat de échte bedoelingen van Di Rupo zijn en hoe hij ze wil bereiken: - er komt geen "grote staatshervorming", geen "verschuiving van het gewicht naar de deelstaten". Er komt wel iets dat lijkt op een staatshervorming, maar met de bevoegdheden die zullen worden overgedragen zal slechts een fractie van de financiering mee worden overgedragen. Resultaat: federale staat wint, in Vlaanderen stijgen de belastingen. - er komt geen nieuwe financieringswet, geen "responsabilisering" - ofwel wordt de nu bestaande "solidariteit" (lees: de miljardenstromen van noord naar zuid) gebetonneerd. Resultaat: Franstaligen winnen, in Vlaanderen stijgen de belastingen. - er komt een centrum-links sociaal-economisch beleid, op maat gesneden voor de ACW-fractie (zowat 2/3 dus) van de CD&V. Daarbovenop krijgt Yves Leterme het premierschap aangeboden. Resultaat: CD&V gaat overstag met deze mooie "overwinning" die helpt om de zwakke staatshervorming (die voor haar toch geen prioriteit is) door te spoelen. Open VLD volgt in haar kielzog. N-VA wordt zo schaakmat gezet. Resultaat: Franstaligen en België winnen, in Vlaanderen stijgen de belastingen. Joepie! Leve België!
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens, ik bedoelde daarmee dat ik denk dat zodra men onder elkaar akkoord is dat er een regering zonder N-VA komt (in de lijn van wat EDR nu voorhoudt, ie. hij schrijft een formatienota en andere partijen mogen kiezen of ze meedoen), dat die berekening voldoende is om te zorgen dat de CD&V haar zakken draait. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik al lang gedaan. Het is niet echt mijn probleem dat jij nooit de moeite doet om te lezen en gewoon maar wat in het ijle blijft lullen. Dus nog 1 keer
Voor mij mag Belgie gerust blijven bestaan op voorwaarde dat de franstaligen eindelijk eens gaan beseffen dat de Franco Belgische staat over en uit en er een staatshervorming komt die zijn gelijke nog niet gekend heeft. O ja, laat ons ook gewoon beginnen met de ZUIVERE splitsing van BHV vooraleer we ook maar beginnen met aan tafel te zitten. Helaas weet ik dat zoiets nooit zal gebeuren, dus settle ik wel voor de nota De Wever.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 mei 2011 om 08:37. |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D�*�*r gaat het om. 12.700.000.000 € per jaar, dat is een kolossaal bedrag. Ik zou dat ook niet zomaar prijsgeven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Siegfried Bracke ze net nog in Terzake dat het einde van België niet in hun verkiezingsprogramma staat. Hier op het forum hebben we een N-VA militant die zich verheugt in een vermeend nakend einde van België.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat de koppige houding van een aantal Brusselaars een "vermeend nakend einde" tot de werkelijkheid maakt, zij het dan op een langere termijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is het niet nakend. Op de lange termijn komt er inderdaad een einde aan België. Op de lange termijn zijn we ook allemaal dood. Op de lange termijn komt de Dag Des Oordeels, zoals voorspelt in de Bijbel.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Met of zonder Di Rupo blijft de realiteit wat ze is : “un accord équilibré” is totaal verschillend van “een evenwichtig akkoord”… Wat voor de Belgische Franstaligen “équilibré” is, is voor de Vlamingen absoluut niet “evenwichtig” en vice-versa.
Met andere woorden : een voorstel op tafel leggen dat zowel door de enen als door de anderen als “équilibré / evenwichtig” wordt gezien, is volstrekt onmogelijk geworden. De Vlamingen die Di Rupo als “****eur” zijn voorgegaan hebben het telkens geprobeerd, zonder resultaat. De Franstaligen hebben eenvoudigweg niets op tafel gelegd. Nu zal Di Rupo dus een “basistekst” voorbrengen : een primeur vanuit Franstalige hoek. Deze basistekst zal “niet te nemen of te laten” zijn, maar enkel in die zin dat degenen die hem niet te pruimen vinden mogen beslissen niet meer mee te doen. Ik voorspel u dat bedoelde “basistekst”, die overigens openbaar zal worden gemaakt, enerzijds zal uitblinken in wollige onduidelijkheid, en niet verder zal reiken dan hoogdravende “algemene principes” die records zullen breken in hetzij nietszeggendheid, hetzij in onuitvoerbare tegenstrijdigheid genre “we moeten 20 miljard per jaar besparen, maar niemand mag er armer van worden”, maar anderzijds op maat gesneden zal zijn om de enige echte bedoeling waar te maken : de N-VA er af rijden maar tezelfdertijd de CD&V aan boord houden en dus een regeringsmeerderheid bewerkstelligen die bereid is tot “more of the same” zonder ingrijpende staatshervorming. Derhalve, ook die andere realiteit blijft onverminderd gelden : de sleutel van gans het circus ligt in handen van de CD&V. Dat die tot heden niet is bijgedraaid is zowat het mirakel van de eeuw, maar dat zal niet blijven duren. De Franstaligen weten dat en hebben gans hun strategie daarop gericht. De kans dat die strategie niet lukt schat ik kleiner in dan de kans dat Di Rupo plots verliefd zou worden op Marine Le Pen…. |
![]() |