Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2011, 10:16   #41
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dus omdat er in Belgie allochtonen in de gevangenis zitten verdienen mensen die in griekenland wonen, er daar uitzien als allochtonen en bovendien duidelijk niet in de gevangenis zitten het om doodgeschopt te worden? Het is erger gesteld met dit forum dan ik al dacht.
Verdienen ze het, misschien wel. Dat er een systeem is om te profiteren is één maar er gewoon van profiteren en het er dan nog eens inwrijven is twee. De kruik gaat nu eenmaal maar zolang te water tot ze barst. Er was opnieuw een aanleiding van allochtoon geweld. Opnieuw.

Binnen de migrantengemeenschap komt er nooit een duidelijk signaal dat dit niet kan. Telkens opnieuw wordt de slachtofferrol bovengehaald om het gedane onrecht goed te praten. Wel dan moet je er maar mee instemmen dat de mensen het plots beu zijn en beslissen om zelf het recht in handen te nemen. Dat er onschuldige slachtoffers tussenzitten is gewoon collateral damage, hoeveel onschuldige mensen zijn al slachtoffer geworden van allochtone criminelen? Verkrachtingen, moord, diefstal, lastigvallen, inbraak, bedreigingen, ...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 12:10   #42
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degenen die er niet horen? Omdat mensen met een kleurtje lekker makkelijk uit de massa te pikken zijn horen ze daar niet? En niet bijgedragen? Is dit gecheckt? Zijn dit allemaal mensen die nog nooit een baan gehad hebben maar wel altijd de politici gesteund hebben en het graaigedrag vertoond hebben waar de problemen door komen? Of zoiets? Of zou het toevallig zo zijn dat de gemiddelde persoon die er niet Grieks genoeg uitziet harder werkt voor zijn brood dan die geweldadige tokkies die nou de straat op trekken om eens lekker een neger te schoppen? Tuig dat altijd iemand anders de schuld wil geven, dat is het.
Allereerst, ik schreef ook: Nu het land dankzij de economische crisis langzaamaan de afgrond inglijdt, begint de door de meeste Grieken bij voorbaat al ongewenste instroom van immigranten extra zwaar te wegen, en dan krijg je dit.
Iedereen die relatief recent in Griekenland is geweest, en wat meer gezien heeft dan alleen zijn hotel, het strand en de Acropolis, zou met eigen ogen hebben kunnen aanschouwen hoeveel mensen met een kleurtje, zoals jij ze noemt, daar zeer prominent in het straatbeeld aanwezig zijn.
Veel van die mensen met een kleurtje verblijven er illegaal, en Griekenland heeft wat betreft dat illegalenprobleem, dat echt gigantisch is, vorig jaar al bij de EU de noodklok geluid. Uit een krantenartikel van oktober vorig jaar:

Griekenland kan de immigrantenstroom vanuit Turkije niet meer de baas. Het probleem sluimert al enkele maanden, maar nu heeft het land aan de alarmbel getrokken bij de Europese Commissie. De Griekse grens is immers een Europese grens. Athene krijgt geld vanuit Brussel om zijn grenzen te bewaken, maar dat is niet meer voldoende.

Negen op de tien illegale immigranten in Europa hebben Griekenland als toegangspoort gebruikt. De illegale immigratie vanuit Turkije is dit jaar met een derde toegenomen. Veel Afghanen en Irakezen proberen zo de EU binnen te geraken.

De stijging heeft meerdere redenen, vertelt Michal Parzyszek van Frontex aan de telefoon vanuit Warschau. 'De Griekse en Europese inspanningen op zee in het gebied zijn fors toegenomen en blijken effectief, waardoor er een verschuiving is naar de landsgrens met Turkije.'

'Daarnaast heeft Ankara recent zelf met tal van Noord-Afrikaanse landen overeenkomsten gesloten, waardoor die Turkije makkelijker binnenkunnen.' Eens in Turkije, ligt Europa binnen handbereik.

'De situatie wordt almaar verontrustender', reageerde de bevoegde Europees commissaris Cecilia Malmström gisteren. 'De instroom van illegalen in Griekenland heeft alarmerende proporties aangenomen. En Athene is duidelijk niet in staat om het probleem alleen aan te pakken.'

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GC431CC66

De opvangcentra daar zitten boordevol en zoals we weten van de situatie hier, kost opvang van vele duizenden de samenleving veel geld. Vele illegalen en asielzoekers leven op straat en proberen zich daar een inkomen te verschaffen. Dat dat meestal niet op legale wijze geschiedt, lijkt mij evident, net zoals het me evident lijkt dat de gewone Griek daar niet bepaald verguld mee is. Dat lijkt mij weinig te maken te hebben met hetgeen jij suggereert, dat iemand met een kleurtje toevallig harder werkt dan een Griek.
Tel daarbij de enorme onvrede die er heerst vanwege de graaicultuur in de hogere regionen van de Griekse maatschappij, en de crisis waartoe die heeft geleid, die de hele bevolking moet dragen, en dan zijn alle ingrediënten voor een explosie van geweld aanwezig.
Betreurenswaardig, maar het is wel zo.
Dit zomaar afdoen als tuig dat graag negers in elkaar schopt, is te gemakkelijk.
Oud 18 mei 2011, 12:22   #43
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
In belgie is 40% van diegene die onze gevangenissen bevolkt buitenlander. Van de overige 60% zal ook wel een percentage van allochtone afkomst zijn.

Cijfers over hoeveel immigratie bijdraagt tot de samenleving zijn er niet, simpelweg omdat dit zo negatief zou zijn dat de samenleving nog meer verontwaardigt zou zijn. En volgens mij kun je daar vele "topbonussen" in belgie mee uitbetalen...
U vergeet daarbij ook nog de sluwere en/of goed georganiseerde Allochtone Criminelen welke, onze Lakse en ondoeltreffende Justitie weten te ontwijken.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 12:32   #44
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Da's echt wel heftig. Dat in het Europese unie van de 21ste eeuw
Je bedoelt het 21ste eeuw.
Oud 18 mei 2011, 13:00   #45
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Raar dat de allochtone bevolking bendes vormt om immigranten in mekaar te slaan.
Hier is het meestal omgekeerd.
Ja he?
'k Vind 't wel eens fijn om te zien dat de autochtone bevolking eens het heft in handen neemt en opkomt tegen allochtoon krapuul, maar het kan niet de bedoeling zijn willekeurige migranten op hun bek te kloppen omdat een ander stukje afval een camera steelt.
Al ligt die camera en de tragische dood van de eigenaar natuurlijk niet aan de basis van het probleem, dat snappen we allemaal, het is gewoon een druppel... of het excuus.

Laatst gewijzigd door plakker : 18 mei 2011 om 13:01.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 13:08   #46
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ja he?
'k Vind 't wel eens fijn om te zien dat de autochtone bevolking eens het heft in handen neemt en opkomt tegen allochtoon krapuul, maar het kan niet de bedoeling zijn willekeurige migranten op hun bek te kloppen omdat een ander stukje afval een camera steelt.
Al ligt die camera en de tragische dood van de eigenaar natuurlijk niet aan de basis van het probleem, dat snappen we allemaal, het is gewoon een druppel... of het excuus.
Leuk, dat je het willekeurig doodschoppen van potentieel onschuldige mensen 'wel eens fijn' vindt. Daar gaan we ver mee komen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 13:11   #47
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Leuk, dat je het willekeurig doodschoppen van potentieel onschuldige mensen 'wel eens fijn' vindt. Daar gaan we ver mee komen.
Als je natuurlijk een stukje tekst in het vet gaat plaatsen is het niet moelijk he.
Maar 'k had deze reactie wel wat verwacht, al dacht ik dat het van een nog wat minder intelligente kant ging komen, lees heel mijn post, en reageer dan.
Oud 18 mei 2011, 13:17   #48
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Als je natuurlijk een stukje tekst in het vet gaat plaatsen is het niet moelijk he.
Maar 'k had deze reactie wel wat verwacht, al dacht ik dat het van een nog wat minder intelligente kant ging komen, lees heel mijn post, en reageer dan.
Straatgerechtigheid werkt altijd zo. Het is allesbehalve fijn dat "de man in de straat" het eens zelf gaat aanpakken, want dan vallen er altijd onschuldige slachtoffers.
Oud 18 mei 2011, 13:26   #49
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straatgerechtigheid werkt altijd zo. Het is allesbehalve fijn dat "de man in de straat" het eens zelf gaat aanpakken, want dan vallen er altijd onschuldige slachtoffers.
Ik denk dat 't ook allesbehalve 'fijn' is dat 'n man die z'n hoogzwangere vrouw naar 't ziekenhuis brengt, nog even terug naar buiten gaat om z'n camera te nemen, waarschijnlijk om de geboorte van z'n kindje te filmen of fotograferen, 'n kindje dat hij nooit zal zien, dat z'n vader nooit zal kennen, vermoord wordt omwille van die camera.
Die man was ook nergens schuldig aan, behalve misschien aan 't feit dat hij 'n camera had en dat tuig niet.

Zoals reeds geschreven, dit was niet de oorzaak, misschien wel de aanleiding en de druppel...

De lont werd in 't kruitvat gegooid en dan is men verbaasd dat de boel ontploft!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 13:27   #50
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Wel dan moet je er maar mee instemmen dat de mensen het plots beu zijn en beslissen om zelf het recht in handen te nemen.
Zelf het recht in handen nemen is een crimineel lynchen, niet een compleet willekeurig persoon die er uit ziet alsof hij tot een groep behoort die in de criminaliteitsstatistieken sterk aanwezig is. Wat jij zegt komt neer op "Er worden teveel willekeurige mensen vermoord, dus moeten we er nog meer vermoorden." Niet alleen is dat onmenselijk, het is ook nog eens onlogisch.
Oud 18 mei 2011, 13:30   #51
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Je bedoelt het 21ste eeuw.
Als hij het verkeerd zou willen schrijven zou hij dat bedoelen ja. De eeuw klinkt toch veel beter.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 mei 2011 om 13:30.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 13:30   #52
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik denk dat 't ook allesbehalve 'fijn' is dat 'n man die z'n hoogzwangere vrouw naar 't ziekenhuis brengt, nog even terug naar buiten gaat om z'n camera te nemen, waarschijnlijk om de geboorte van z'n kindje te filmen of fotograferen, 'n kindje dat hij nooit zal zien, dat z'n vader nooit zal kennen, vermoord wordt omwille van die camera.
Die man was ook nergens schuldig aan, behalve misschien aan 't feit dat hij 'n camera had en dat tuig niet.

Zoals reeds geschreven, dit was niet de oorzaak, misschien wel de aanleiding en de druppel...

De lont werd in 't kruitvat gegooid en dan is men verbaasd dat de boel ontploft!
Heb ik dan geschreven dat ik dat wel fijn vind? De voorbije week is die pleegmoeder die haar kind tien jaar heeft mishandeld uitgebreid in het nieuws geweest. Mag ik nu willekeurige pleegouders doodstampen uit wraak?
Oud 18 mei 2011, 13:35   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik dan geschreven dat ik dat wel fijn vind? De voorbije week is die pleegmoeder die haar kind tien jaar heeft mishandeld uitgebreid in het nieuws geweest. Mag ik nu willekeurige pleegouders doodstampen uit wraak?
Ik schreef niet dat jij dat fijn vindt.

Als je dat graag doet, moet je dat doen Steve, gewoon doen wat je niet laten kan, maar ik schreef dat dit waarschijnlijk niet de oorzaak was, maar de aanleiding of de druppel...

Als men de lont in 't kruitvat gooit moet men niet verbaasd zijn dat de boel ontploft.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 13:59   #54
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Griekenland. Steeds meer autochtonen hebben er niets meer. Steeds meer immigranten hebben er niets meer. Steeds meer wordt het er voor velen stelen of sterven.

Logisch zou zijn dat slachtoffers samenwerkten om de gezamenlijke problemen aan te pakken, maar nationalistische autochtonen vinden het blijkbaar een beter idee om een groep mensen die in dezelfde situatie zitten wat te pesten.

De realiteit is dat een staat op zichzelf niet kan winnen tegen het geld en de grote bezitters ervan die geld kunnen gebruiken om steeds meer geld naar zich toe te trekken, vaak ten koste van de niet-bezitters ervan.

Democratie kan slechts winnen van plutocratie wanneer democratie even internationaal is als plutocratie. Wanneer een democratische beslissing een plutocraat niet aanstaat, dan kan die vluchten naar een andere staat en zo moeten de mensen die het meest hebben steeds het minst betalen. Plutocraten die migreren, dat zijn de echte migranten die staten vernielen.

Enkel eenzelfde sociaal-economische wetgeving over alle landsgrenzen heen, belastingsparadijzen inclusief, gestemd in een bestuurlijk niveau dat alle mensen omvat, gerechtvaardigd door een meerderheid van alle mensen, die hun goedkeuring aan dat niveau geven, kan de steeds ongelijkere verdeling van welvaart stoppen. Immigreren om geluk te zoeken zal ook verleden tijd zijn.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 14:32   #55
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Griekenland. Steeds meer autochtonen hebben er niets meer. Steeds meer immigranten hebben er niets meer. Steeds meer wordt het er voor velen stelen of sterven.

Logisch zou zijn dat slachtoffers samenwerkten om de gezamenlijke problemen aan te pakken, maar nationalistische autochtonen vinden het blijkbaar een beter idee om een groep mensen die in dezelfde situatie zitten wat te pesten.

De realiteit is dat een staat op zichzelf niet kan winnen tegen het geld en de grote bezitters ervan die geld kunnen gebruiken om steeds meer geld naar zich toe te trekken, vaak ten koste van de niet-bezitters ervan.

Democratie kan slechts winnen van plutocratie wanneer democratie even internationaal is als plutocratie. Wanneer een democratische beslissing een plutocraat niet aanstaat, dan kan die vluchten naar een andere staat en zo moeten de mensen die het meest hebben steeds het minst betalen. Plutocraten die migreren, dat zijn de echte migranten die staten vernielen.

Enkel eenzelfde sociaal-economische wetgeving over alle landsgrenzen heen, belastingsparadijzen inclusief, gestemd in een bestuurlijk niveau dat alle mensen omvat, gerechtvaardigd door een meerderheid van alle mensen, die hun goedkeuring aan dat niveau geven, kan de steeds ongelijkere verdeling van welvaart stoppen. Immigreren om geluk te zoeken zal ook verleden tijd zijn.

Een typisch gauchistische gedachtenreflex waarbij een utopisch beeld voorgesteld wordt als zijnde 'logisch', en waarbij de schuld van het niet aanwezig zijn van dat beeld al te gemakkelijk bij de onverdraagzaamheid van de autochtone bevolking gelegd wordt.

Dit wordt verder gevolgd door een nieuw-marxistische analyse, waarbij een nieuw utopisch beeld gevormd wordt dat als realistisch voorgesteld wordt als toch slechts enkele voorwaarden vervuld worden, nl. het elimineren van de "plutocratie". De inherente natuur van de mens wordt straal genegeerd, wat gebruikelijk is bij zij die het aards paradijs prediken.
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 16:16   #56
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles Bekijk bericht
Een typisch gauchistische gedachtenreflex waarbij een utopisch beeld voorgesteld wordt als zijnde 'logisch', en waarbij de schuld van het niet aanwezig zijn van dat beeld al te gemakkelijk bij de onverdraagzaamheid van de autochtone bevolking gelegd wordt.

Dit wordt verder gevolgd door een nieuw-marxistische analyse, waarbij een nieuw utopisch beeld gevormd wordt dat als realistisch voorgesteld wordt als toch slechts enkele voorwaarden vervuld worden, nl. het elimineren van de "plutocratie". De inherente natuur van de mens wordt straal genegeerd, wat gebruikelijk is bij zij die het aards paradijs prediken.
Leuk dat je mijn post wilt analyseren, maar daarbij heb je geen argumenten aangebracht tegen datgene wat ik geschreven heb.

Wat eventueel nog als een argument beschouwd zou kunnen worden is dat de inherente natuur van de mens straal wordt genegeerd. Ik neem aan dat je egoïsme bedoelt, wat ervoor zorgt dat veel mensen minder bijdragen tot de samenleving als zij door extra bij te dragen geen verschil voelen in de eigen portemonnee?

Die 'natuur', daarvan ben ik me heel goed bewust, ook al is het mogelijk van die natuur los te komen. De ideale wereld volgens een individu, dat is niet de ideale wereld voor de mensheid.

Wat die natuur betreft, klopt het niet dat die genegeerd wordt door wereldwijd dezelfde sociaal-economische wetgeving te gebruiken, want dat zegt niets over wat die wetten zullen inhouden. Het enige wat daaruit volgt, is dat mensen een meer gelijke behandeling zullen krijgen. Dat betekent niet per se dat iedereen evenveel zal bezitten, tenzij daar een meerderheid voor is. Wat het wel inhoudt, is dat voor een gelijke bijdrage aan de samenleving een gelijke beloning gegeven zal worden, over alle landsgrenzen heen.

Wel geeft dat daarbovenop ook extra mogelijkheden. Zo kan via dat nieuwe bestuurlijke niveau bijvoorbeeld het enige werkbare politieke socialisme gerealiseerd worden. Democratische socialistisch getinte sociaal-economische beslissingen kunnen nu omzeild worden, omdat wie genoeg geld heeft zich in de huidige situatie makkelijk in een ander land kan vestigen. Op die manier wint het geld tegen de democratie en is er eigenlijk van een democratie niet echt sprake, omdat de plutocratie, het maken van beslissingen met geld, een soort vetorecht heeft.

Wat ik dus voorstel, is het instellen van een democratie. Daarin kunnen de mensen zelf beslissen wat ze willen, perfect aangepast aan 'de inherente natuur van de mens'.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 17:08   #57
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Tegen een utopist die zijn ideologische mantra's aframmelt gaan argumenteren is vrij zinloos maar soit... Waar jij in gelooft is dat om je utopie van een vredevolle samenleving te bereiken je de mensen constant moet heropvoeden. Een zelfde gedachtegang hanteert men in China en in de USSR destijds. Jij reduceert de menselijke natuur vrij snel als egoïsme, en suggereert een alternatief (constante heropvoeding dus). Je suggereert nl. dat het mogelijk is van die natuur "los te komen".

Daarna kom je me weer rond de oren slaan met begrippen als "werkbaar politiek socialisme" en de strijd tegen de plutocratie. Deze trotskistische gedachtengang suggereert de mogelijkheid van een perfect harmonische, conflictloze samenleving op wereldvlak, en reduceert alle problematiek tot sociaal-economische ongelijkheidskwesties.

Ik vrees dat je een paar decennia te laat geboren bent.
Oud 18 mei 2011, 17:13   #58
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Das een eenmalig feit. Allochtone criminaliteit is een dagelijks veelvuldig weerkerend probleem.
Oud 18 mei 2011, 17:16   #59
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zelf het recht in handen nemen is een crimineel lynchen, niet een compleet willekeurig persoon die er uit ziet alsof hij tot een groep behoort die in de criminaliteitsstatistieken sterk aanwezig is. Wat jij zegt komt neer op "Er worden teveel willekeurige mensen vermoord, dus moeten we er nog meer vermoorden." Niet alleen is dat onmenselijk, het is ook nog eens onlogisch.
Tja, ik lees het eerder als we worden steeds meer en meer bestolen, verkracht, vermoord, ... direct of indirect door een groep met bepaalde kenmerken en niemand doet iets tegen die groep. Laten we die groep zelfs eens aanpakken.

Laatst gewijzigd door Bollywood : 18 mei 2011 om 17:16.
Oud 18 mei 2011, 17:18   #60
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Ter illustratie nog enkele commentaren van Grieken mbt deze kwestie:
Citaat:
Enough's Enough. Im no racist , but this situation has to end. we're in deep enough shit , we cant tolerate them , especially when they come in our own country in so vast numbers that they nearly outnumber us , and then act all badass and start doing what the fuck they want because they think we'll let them. this is the goddamn greece , and this shit is about to get real.
Citaat:
let me tell you what's going on in greece right now : they cut out of every single income source instead of politicians that fucked up...the streets of athens city is filled with sandniggers (the niggers dont bother us that much) stealing selling drugs and raping...residents of central athens are afraid to go outside of their homes or ket their children play outside..and some days ago 3 sandniggers murdered a man who was gonna drive his wife to give birth just for his camera..that's what is going on...more kills to come..be sure

En nog een samenzweringstheorie van een Turk:
Citaat:
turk here, let me tell you the true story.

greeks are feeding islamist terrorists or kurdish terrorists who are against secular turkey. so they let iraqis or afghans live in greece. they were trying to create a terrorist army against us. but now they've learned that those immigrants wont help them.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be