![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
In twee verschillende topics éénzelfde "hoera Verhofstadt"-tekst letterlijk kopiëeren, daar hebben ze in internetland een woord voor: SPAMMEN. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn mening na het grote debat:
Van Hecke - Somers : In dit debat kwam frank van hecke heel goed naar voren, hij zocht geen confrontatie maar ging effectief in discussie en argumenteerde zijn standpunten. verfrissend !!! Dit moesten ze bij het blok iets meer doen, minder confrontatie meer discussie. Somers, tja Somers is Somers en het is duidelijk dat zijn stap van burgemeester naar vlaams minister-president iets te hoog gegrepen was. hij moet nog veel leren. Annemans - Anciaux : was nogal een technische babbel, de meeste kijkers zullen wel gemist hebben waar het net over ging. Annemans praatte nogal naast de kwestie terwijl bertje probeerde zoveel mogelijk meoilijke woorden erin te smijten. Een nutteloos debat in mijn opinie, de vraag is enkel wie het slechtste presteerde... Dua - Vervotte : Tja ze blijft me verbazen Inge Vervotte, ze heeft dat zeer goed gedaan en denkelijk wel wat kiezers kunnen winnen. Dua was groen zoals groen altijd is: het idee kan misschien in theorie wel mooi zijn, in werkelijkheid is de uitvoering niet altijd realiseerbaar (om het nog niet over al de nutteloze ecotasken te hebben) Het grote debat dan : De grote winnaar .... Yves Leterme. hij nam de tijd om zijn verschillende standpunten duidelijk te argumenteren en niet zijn ambities onder stoelen of banken te steken. Verhofstad reageerde als een opgejaagd en gekwetst dier, erg op de man spelen, allerlei citaten uit de pers halen van andere CDV'ers. Hij was meer bezig met de federale regering na 13/6 dan met de thema's van het debat. Stevaert speelde het zoals gewoonlijk het slimste, niet op de man spelen, zelfs bij tijden als scheidsrechter tussen de twee andere komen en op zijn eigen manier nog snel even een "gratis" voorstel erin smijten. Hij scoorde ook wel wat punten maar bleef al bij al een beetje onzichtbaar in de discussie. In het kort : mocht ik een onbelsiste kiezer zijn dan was op basis van dit debat mijn stem voor de CDV/NVA geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() Leterme is volkomen ongeloofwaardig, eerst laat hij Vandenbrande en Van Rompuy zeggen dat de kartelpartner van CD&V-N-VA op Belgisch niveau hun programma moet realiseren (yeah right
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Robert Moens doet niet flauw over het waarom van een kartel. "Omdat het gedaan geweest zou zijn met de N-VA. We haalden de kiesdrempel niet vorig jaar. http://www.demorgen.be/archief/artikel.html, 05-06-04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bert: "Gratis onderwijs staat in de grondwet!" Gerolf: (met opengevallen mond van verbazing) "Dat is niet juist!" Bert: "ja en dat staat ook in een aantal verdragen." das toch een verschil ![]() welke verdragen weet ik niet maar ik doe een gok: het internationaal verdrag over de rechten van het kind? daar staat volgens mij in dat elk kind recht heeft op onderwijs, en dat het dus gratis moet zijn. nog eens, tis ne gok, ik ben gene jurist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en de sukkelaars die dat groot Vlaams project geloofd hebben zijn eraan voor de moeite... ik heb er in ieder geval geen schokkende dingen gezien door Leterme naar voren gebracht... en Vervotte is een sympathiek kind, maar dat is alles... wat voorgekouwde zinnekes afdrammen en we hebben het gehad... trouwens, wat Leterme vertelde: waarom hebben zijn spitsbroeders dat allemaal in de veertig jaar dat ze de eerste viool speelden niet opgelost???? de kalotten betekenen niets meer na hun roemloze aftocht vijf jaar geleden: veel gescheer en weinig wol... ![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dank u Vera. Deed er mij weer aan herinneren waarom ik als mileubewuste burger niet op groen stem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
|
![]() Er staat helemaal niet in de grondwet dat onderwijs gratis moet zijn. Er staat dat de toegang tot het onderwijs kostenloos moet zijn. Anciaux had het fout op dat vlak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Partijlid
|
![]() ik vond dat leterme toch niet overtuigd heeft. hij werd zelfs de grond in geboord
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() binnenkort (zondag) zijn er nog twee groten !
[size=7]CD&V en Vlaams Blok ![/size] ik kijk al uit naar de verzuurde gezichten op de VRT ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Burger
|
![]() 35% van Vlaanderen in onwetend. Net zoals jij
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burger
|
![]() Raar, dat zeggen ze iedere keer
![]() Ik ben het Blok niet meer te geloven... Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Schepen
|
![]() Ik kan nu veel verdragen, maar zeggen dat Verhofstad sterk was is belachelijk, het enige wat verhofstad deed was de punten van Leterme agressief proberen te ontkrachten en eventueel bijspringen als (de bijna afwezige) Stevaert ook iets zei!
Geen enkel VLD-standpunt is mij duidelijk geworden uit het grote debat, Yves Leterme echter heeft wel zelf punten naar voor kunnen brengen (ondanks dat Verhofstad dat probeerde te verhinderen). Verhofstad deed een heel debat aan anti-debatteren! Dan was er dat mopje over dat de Nederlanders hier kwamen tanken, de aandachtige kijker moet echter gemerkt hebben dat dit er niets mee te maken had, Yves Leterme haalde enkel aan dat Verhofstad een taks had ingevoerd (tijdens de 1e ministerraad), Leterme had het niet over hoe hoog de taksen wel zijn. Dua -Vervotte: te beschrijven als idealen (waar ik mij soms wel kan in vinden) versus realisme. GROEN! en haar mandatarissen hebben soms wel goede ideen, maar ze zijn vaak niet in de realiteit toe te passen, ten tweede heb ik laatst nog een wetenschappelijke studie gelezen over nucleair afval waaruit blijkt dat nucleair afval van kerncentrales slechts 0.1% van het permanent chemisch afval is! Bert Anciaux - Annemans: Annemans in het begin veel naast de questie doch wel een pak sterker dan de soms mompelende Bert Anciaux die (zoals het bij paars mode blijkt te zijn) debatteerde op gevoel en niet op basis van inhoudelijke thema's, gelukkig werden die nog aangebracht door de moderator anders was een totale afgang beide discutanten hun deel geweest. Dat er van alle partijen vertegenwoordiging was behalve van de N-VA is op zijn minst een tekort te noemen, te weten dat N-VA meer stemmen had dan GROEN! bij de laatste verkiezingen. Het zwakste van heel de uitzending vond ik wel de ronduit smerige uithalen van Verhofstad tegen Geert Bourgeois die geeneens aanwezig was en dus niet kon reageren, Verhofstad gaf hiermee wel een signaal, net als zijn partijgenoot Tommelein doet ook hij aan anti-politiek.
![]() |
#57 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gruwelijk, die CD&Bourgeois
![]() |