![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De aanzet werd gegeven door de bevolking, met de revolutie in 1830, omdat ze onder het juk van de Nederlanden wilden uitkomen. Nadien hebben andere landen dan maar de grenzen bepaald om Frankrijk en Duitsland te sheiden en hebben ze twee verschillende volkeren gedwongen met elkaar samen te leven. Politiek zal Vlaanderen evenveel te zeggen hebben als België. Minder zelfs, want dan verliezen we waarschijnlijk het vetorecht in de NAVO. Misschien maar goed ook, dat we een president zouden hebben die zijn grote mond houdt en zich met Vlaanderen bezig houdt. Op economisch vlak heeft Vlaanderen veel troeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De koning had ook quasi alle macht. Zijn beslissingen werden uitgevoerdt, zijn beslissingen waren het eindpunt. Nadien is dat natuurlijk afgezwakt en moeten ook de president of de premier rekening houden met andere factoren binnen het democratische stelsel. De koning heeft nu louter nog een ceremoniële functie en is daarvoor veel te duur. Elk modern land is al overgestapt naar een president. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Respect. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlaams Kartel, Vlaams Blok en ... anderen? Ik hoop werkelijk dat jullie 100% winst maken ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zoals ik al meermaals eerder zei: IK EIS OOK ZOVEEL MILJOEN PER JAAR WANT IEDERE BELG IS GELIJK VOOR DE WET. En wie mij dat niet gunt heeft geen respect. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |