Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 juni 2004, 10:28   #41
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Och, ik heb het hier al enkele keren gemeld:

toen ik een peutertje was in de laatste oorlog zijn een horde VNV'ers en Vlaamse SS'ers mijn vader komen aanhouden om hem aan de Moffen uit te leveren (hij had het ongeluk Waal te zijn die in Limburg woonde)... hij werd daarbij heel hardhandig geslagen...
als peutertje van minder dan vijf klampte ik mij aan mijn vader vast om hem te beschermen...
en dat schorremorie, de voorgangers van de huidige VB'ers en andere ultra nationalisten (die trouwens nog altijd nostalgie vergaderingen houden over die tijd en hun ouders, zie o.a. de topic: SS vergadert in Blok-lokalen aan de Van Maerlantstraat) hebben mij heel hardhandig afgetroefd...
wacht maar dat die iets te zeggen zullen hebben...
het wordt een voortdurende "klop erop" politiek tegen elkeen die die aanklevers van identieke idealen als hun voorgangers in de jaren dertig en veertig, niet slaafd volgt....

het aantal incidenten wordt steeds groter... het zit blijkbaar in de genen...
Oud 7 juni 2004, 10:29   #42
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Het probleem is dat de berichtgeving tendieus is.
Ik wil zelfs verder gaan. De berichtgeving is totaal eenzijdig en dus propaganda. Reden te meer om te stemmen tegen de censuur en voor de vrijheid van meningsuiting.
Jean-Pierre is offline  
Oud 7 juni 2004, 10:30   #43
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Zoals ik het niet anders verwacht had eigenlijk... een totaal verkeerde weergave van de feiten aangaande de rellen na het partijfeest.

Die kleine is niet van expres zijn fietsje geduwde, maar per ongeluk in het reeds bezig zijnde tummult aangelopen door iemand van het VB.

Laten we de [size=6]feiten [/size]nog even op een rijtje zetten van wat er ECHT gebeurd is ! Ik was er bij en heb het zien onstaan !

[size=6]een 5 tal allotone jongeren is een groepje vb'ers beginnen scanderen voor "voal janetten" en is er naar beginnen spuwen.[/size]

en DAT zijn de harde feiten, DAT is de realiteit, en niets anders. !!!
Na even naar je "avatar" te hebben gekeken, geloof ik je op je woord
Jaja en aan uw avantar te zien waarde gij die kleine op dat fietske, sukkelaar.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 7 juni 2004, 10:35   #44
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Het is niet omdat je er niet op klopt dat je ze dan de andere kaak toekeert. Je kan er ook gewoon niet op slaan en eventueel weglopen. Maar dan ben je een lafaard zeker?
Duidelijk heeft voor een paar mensen de Vlaamse Beweging geen betekenis, dat ook pacifisme een strijddoel is zijn ze vergeten...
Dus uw voorstel is om bij elke confrontatie met moslimgeweld de benen te nemen ? ! ? Die moslim zal dan waarschijnlijk meer respect krijgen voor ons en 'nog' meer moeite doen om te integreren.
Jullie zijn niet alleen achterlijk, maar ook nog ongelooflijk laf en naiëf ! ! !

Koop u eens een pak GEWONE sigaretten, dat die waas uit uw hoofd verdwijnt, zeg ! ! !

---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 7 juni 2004, 10:38   #45
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
WIE GELOOFT NU HET WORRD VAN EEN BLOKKER
Vorig jaar nog zo een slordige 760.000 mensen. Nu waarschijnlijk nog iets meer.
Is uw vraag hiermee beantwoordt?

---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 7 juni 2004, 10:42   #46
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Als ik de beelden zag op de VRT viel me op dat het politie cordon (what`s in a name) opgesteld stond met de rug naar de vlaams blokkers. Kijk maar eens na. Bizar?
Aangezien politie tijdens de opleiding de gouden raad meekrijgt NOOIT de rug naar de vijand te keren wilt zeggen dat OOK onze politie weet wie de ECHTE vijand is

---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 7 juni 2004, 10:44   #47
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

Toch raar dat telkens dat het blok in een negatief daglicht word gesteld het opeens allemaal halve waarheden en leugens zijn.
Oud 7 juni 2004, 10:51   #48
Joshua
Burger

Standaard

Neenee het liegen en verkondigen van halve waarheden is nog altijd een exlusiviteit van uw soort.
Joshua is offline  
Oud 7 juni 2004, 10:57   #49
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vandaag ziet ze gebeuren wat toen gebeurde: «Vlaanderen eerst! Dat zegt Filip Dewinter ook, hè. Eigen volk eerst, dat is de vrije vertaling van Blut und Boden. De oud-Oostfronters huldigen die ideologie nog steeds.»
Zij niet alleen... 8)

Citaat:

Als het Blok aan de macht komt, maken we hetzelfde mee als toen, dat geef ik je op een briefje. Het eerste wat ze zullen doen is: de media uitschakelen. Televisie, radio, cinema, kranten - alles zullen ze platleggen. En in de plaats komt propaganda [noot van DDD: nu al tracht het Vlaams Blok haar eigen propaganda voor te stellen als de enige objectieve mediabron]. Daarna zullen ze, met honderden kleine maatregelen, de dingen naar hun hand zetten.
Ja! En dan komt de grote boze wolf ons allemaal opeten...

Citaat:

Sommige mensen zeggen: laat het Blok eens meeregeren, geef hun de kans te laten zien wat ze kunnen. Ik hoop dat ze dat nooit zullen doen
Wees eens democratisch. Zo moeilijk is dat niet.

Citaat:

Ook dat racisme: vroeger waren de joden de schuld van alles, nu zijn het de zwarte mannekes
Hoe oud ook alweer?

Citaat:

Vooral op Marokkanen zijn ze gebeten: zij zijn de schuld van de kleine criminaliteit.
Inderdaad. Wat een grove leugen. We weten toch allemaal dat Marokkanen elke dag baanbrekend wetenschappelijk werk verrichten, hoge diploma's wegkapen, oudjes de straat over helpen,...

Citaat:

Over de grote criminaliteit, waar Albanezen en Russen en Grieken bij betrokken zijn, hoor je het Blok niet. Waarom niet?
Ik dacht dat men bij het begin stelde dat het een eerlijke getuigenis betrof...

Citaat:

Ik heb zelf drie kleinkinderen met een kleurtje, drie halve negers van Ghanese en Rwandese origine
Leuke familie lijkt me dat...

Citaat:

Het is omdat ge ze allemaal op één plaatske stapelt da ge zever krijgt.
Wat een drogreden. In dorpen wonen bijna uitsluitend autochtonen bij mekaar en de criminaliteit viert daar bijlange geen hoogtij. Je hoort de domste argumenten bij links...

P.S.: Stapelen doe je met goederen, niet met mensen. Dit doet me terugdenken aan de donkere jaren in Nazi-Duitsland! 8)

Citaat:

De laatste toespraak van Hitler werd er afgespeeld, van een abominabele geluidskwaliteit
Inderdaad een schande. Dat ze dan tenminste een goede geluidskwaliteit voorzien...

P.S.: Zovele jaren terug speelde mijn geschiedenisleraar die toespraak ook af. Aan de galg met dat zwarthemd! 8)
The Agitator is offline  
Oud 7 juni 2004, 11:05   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Toch raar dat telkens dat het blok in een negatief daglicht word gesteld het opeens allemaal halve waarheden en leugens zijn.
Ik zou eerder zeggen "Toch raar dat men allemaal halve waarheden en leugens moet gebruiken om het blok toch maar in een negatief daglicht te stellen"
Bob is offline  
Oud 7 juni 2004, 11:10   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook dat racisme: vroeger waren de joden de schuld van alles, nu zijn het de zwarte mannekes
Volgens Van Sant zijn het de bruine mannekes. Ere aan wie ere toekomt.
BTW: voor de linkervleugel van pc zijn de joden nog altijd de schuld van alles.
Bob is offline  
Oud 7 juni 2004, 11:13   #52
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC

mijn vermoeden over jouw intellect is blijkbaar juist, het laat je meer en meer in de steek...
als u de waarheid spreekt en daarstraks op dat partij"feest" in die circustent aan het meescanderen was, dan moet ik mij niet teveel zorgen maken over uw opmerking over mijn intellect
Het voelt zich weer verheven.
Verhofstadthater is offline  
Oud 7 juni 2004, 11:15   #53
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:

als u de waarheid spreekt en daarstraks op dat partij"feest" in die circustent aan het meescanderen was, dan moet ik mij niet teveel zorgen maken over uw opmerking over mijn intellect
Het voelt zich weer verheven.
neen, ik was het niet die eerst een opmerking maakte over andermans intellect. Bovendien bevat mijn opmerking een kern van waarheid...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 7 juni 2004, 11:20   #54
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, ik was het niet die eerst een opmerking maakte over andermans intellect. Bovendien bevat mijn opmerking een kern van waarheid...
Vandaar het spreekwoord "Kinderen en gekken spreken de waarheid"
Bob is offline  
Oud 7 juni 2004, 11:30   #55
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

het was inderdaad niet alleen een partijfeest voor het Vlaams Blok, maar ook voor de talrijke aanwezige kinderen, maar voor iedereen !

Zonnige terrasjes, muziek en en zang, van elf uur tot in de late namiddag.
Alles was prima verlopen, een hele namiddag... tot een aantal provocateurs stokken in de wielen kwamen steken en de blije mensen die naar huis trokken moesten komen lastig vallen. De versies lopen daar uiteen en een kind viel van zijn fietsje in het tumult. Maar als zelfs allochtonen onder mekaar ruzie maakten, vraag ik mij wel af waarom en stel ik mij daar volgende vraag bij : de politie stond met zijn rug naar de tent en hield de tegenstanders of tegenbetogers in het oog... WAAROM ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 7 juni 2004, 12:48   #56
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Ik zou eerder zeggen "Toch raar dat men allemaal halve waarheden en leugens moet gebruiken om het blok toch maar in een negatief daglicht te stellen"

Ik zal het anders stellen : toch raar dat telkens dat er in de nieuwsmedia over feiten word bericht die het blok in een slecht daglicht stellen, het blok die feiten halve waarheden en leugens noemt. En dan bovendien nog durft te stellen dat er een haatcampagne word gevoerd tegen het blok. Het is nochthans heel simpel : als die verschillende zaken niet waren gebeurd, er ook geen woord over in de media was gezegd of geschreven. Eigen schuld, dikke bult ! Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten !
Oud 7 juni 2004, 13:10   #57
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Met meer dan zesduizend

Het partijfeest van het Vlaams Blok is in de loop der jaren een waar familiefeest geworden. En dat viel er ook aan te merken deze namiddag. Jong en oud vonden hun weg naar de Antwerpse linkeroever om het gebeuren bij te wonen.

Bij de -volgens de politie- 6.200 dolenthousiaste aanwezigen op het Fredrik Van Eedenplein zat de sfeer er onmiddellijk goed in. Voor de allerkleinsten waren er clowns, een mobiele speeltuin, enkele springkastelen en een supertrampoline, voor de durvers en doeners was er een zogenaamde death-ride en een lasershoot. Wie dat wilde kon zelfs genieten van een uniek zicht op de Scheldestad door zich met de zogenaamde sky-watch enkele tientallen meters boven Vlaamse bodem te laten opheisen. Op het wel bijzonder grote zonneterras genoten de aanwezigen massaal van een natje en droogje, terwijl in de tent enkele bekende zangers en zangeressen hun beste beentje voorzetten.

Omstreeks half vier was het echter tijd voor de toespraken van voorzitter Frank Vanhecke en Antwerps lijsttrekker Filip Dewinter. Op een uniek podium (in het midden van het publiek!) gaf Filip Dewinter in zijn toespraak het antwoord op een eventuele kandidatuur voor het premierschap van dit land: non! In de enthousiast onthaalde toespraak van voorzitter Vanhecke werden onder meer de excuses van CD&V-voorzitter Yves Leterme gevraagd. Die had immers gewaagd om te stellen dat Vlaams Blok twee soorten mensen huisvest: mensen met een crimineel verleden en mensen met een criminele toekomst. Wie vandaag de aanwezig was en enige objectiviteit aan de dag legde, hoeft door niemand van het tegendeel overtuigd te worden.

Morgen vindt u op deze webstek een fotoverslag en de toespraken van beide sprekers.

www.vlaamsblok.be

Een familiefeest? Het lijkt wel een gratis soep uitdeling aan de daklozen. Het soort volk dat daar op die pensenkermis rondloopt is gewoon marginaal volk. Ik snap niet dat men zich met dit soort sociale randgevallen wil vereenzelvigen. "Eigen volk eerst" scanderen ze. Tis allesinds niet mijn soort volk. Leterme had gelijk met zijn uitspraak dat was gisteren weer duidelijk te merken.

Het is een regelrechte schande dat men dit soort ordinaire pensenkermis georganiseerd voor en door het uitschot nog toelaat. Het loopt toch altijd op geweld uit. Er moeten zelfs nog geen allochtonen aan te pas komen. Zelfs onder elkaar lag het er al dik op. Een vrouw die een ander vrouw een kopstoot geeft?! djeez gezellig familiefeest!

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline  
Oud 7 juni 2004, 13:20   #58
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Allez dacht Ipod we zullen de Vlaams Blokkers nog eens een kleeke aanpassen.

de daklozen. Het soort volk, marginaal volk. soort sociale randgevallen, het uitschot

Goe bezig Ipod. Op slag valt het Vlaams Blok terug op 10.000 stemmen door uw van grote intelligentie bulkende bijdrage op dit forum.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 7 juni 2004, 13:23   #59
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Allez dacht Ipod we zullen de Vlaams Blokkers nog eens een kleeke aanpassen.

de daklozen. Het soort volk, marginaal volk. soort sociale randgevallen, het uitschot

Goe bezig Ipod. Op slag valt het Vlaams Blok terug op 10.000 stemmen door uw van grote intelligentie bulkende bijdrage op dit forum.
Mja tis wat anders dan maroeffen, kamelepoepers, moslimextremisten

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline  
Oud 7 juni 2004, 13:32   #60
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ipod waarde gij dat niet die ik enkele dagen geleden eens vroeg of het vlaams Blok en moslims niet bijna hetzelfde waren waarop ge bevestigend geantwoord hebt.

Waarop ik toen aan U vroeg of gij dus ook tegen de islam zo tekeer ging ?

Waarop ik toen geen reactie meer kreeg ? Of toch nie meer gevonden heb ?

of was het gm10 ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be