Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2011, 22:11   #41
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
...

1) Ik dacht dat het onderwerp was dat ze haar schoonfamilie "aan de galg praatte" en die schoonfamilie nu straf kreeg en geen verblijfsvergunning meer.

2) Ik zie niet goed in wat je daarover kan discussiëren; dit geheel terzijde...
1) Dat hebt u goed gedacht.

2) 'Strikt genomen' kan daar inderdaad niet veel meer over gediscussieerd worden, aangezien de schoonfamilie al gestraft is.

We kunnen hoogstens zeggen of we dat "OK" of "niet OK" vinden (en eventueel uitleggen waarom we dat vinden).

Het is ook mogelijk dat iemand daar nog aan toe wil voegen dat dat meisje had moeten gestraft worden omdat het niet netjes is je aan je huwelijkse plichten te onttrekken en en passant je schoonfamilie te verklikken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 13:19   #42
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedere argumentatie waar je niet tegen op kan is "off-topic".

Moet ik nu het Hindoeïsme en alle Hindoes veroordelen omdat er Hindoes zijn die zich bezondigen aan kindhuwelijken?

p.s. Had je nooit eerder gelezen dat ik kindhuwelijken veroordeelde?
Tuurlijk, wanneer het over een Jordaans meisje gaat beginnen we over Indie en dat is dan helemaal niet naast de kwestie, welnee hoor!
Ja, u veroordeelt kindhuwelijken maar niet de ideologie die dit mogelijk maakt!
Dat is een verschil tussen u en anderen die IEDERE IDEOLOGIE VEROORDELEN die kinderen uitlevert aan hun verkrachters!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 15:22   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tuurlijk, wanneer het over een Jordaans meisje gaat beginnen we over Indie en dat is dan helemaal niet naast de kwestie, welnee hoor!
Ik heb je uitgelegd waarom ik India aanhaalde.
Ik haalde dit aan omdat je schreef :
in dit land waar Allah niet de plak zwaait ga je daarvoor de gevangenis is, in landen waar Allah wel zeer aanwezig is knikt men goedkeurend
De reportage ging over een land waar Allah de plak niet zwaait en niet zeer aanwezig is; en men daarvoor toch niet in de gevangenis gaat en men toch goedkeurend knikt.
Heb je dit niet gelezen, of doe je alsof?

Citaat:
Ja, u veroordeelt kindhuwelijken maar niet de ideologie die dit mogelijk maakt!
Dat is een verschil tussen u en anderen die IEDERE IDEOLOGIE VEROORDELEN die kinderen uitlevert aan hun verkrachters!
Moet ik nu het Hindoeïsme en alle Hindoes veroordelen omdat er Hindoes zijn die zich bezondigen aan kindhuwelijken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 15:30   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in dit land waar Allah niet de plak zwaait ga je daarvoor de gevangenis is, in landen waar Allah wel zeer aanwezig is knikt men goedkeurend
De reportage ging over een land waar Allah de plak niet zwaait en niet zeer aanwezig is; en men daarvoor toch niet in de gevangenis gaat en men toch goedkeurend knikt.

1. In grote delen van India zwaait allah ook de plak.

2. Indien 't Hindoeïsme kindshuwelijken voorschrijft (in hun leer of handleidingenboekje), indien de grote Hindoe-profeet, 't grote voorbeeld voor de mensheid, zelf 'n kind als bruid had, JA, dan mag jij 't Hindoeïsme ook veroordelen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 15:54   #45
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
1. In grote delen van India zwaait allah ook de plak.
In de delen van India waarover de documentaire over kindhuwelijken gaat zwaait allah de plak niet.

Citaat:
2. Indien 't Hindoeïsme kindshuwelijken voorschrijft (in hun leer of handleidingenboekje), indien de grote Hindoe-profeet, 't grote voorbeeld voor de mensheid, zelf 'n kind als bruid had, JA, dan mag jij 't Hindoeïsme ook veroordelen!
Dan moet ik geen enkele ideologie veroordelen.
Oud 22 mei 2011, 16:13   #46
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Citaat:
Verklaar U nader aub.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 17:54   #47
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nog maar eens een keertje; Het gaat over een Jordaans meisje, goh zou dit nu mogelijk een moslimmeisje zijn?
Wat denkt u, zou zomaar kunnen!

En indien het een moslimmeisje is, zou het dan kunnen dat een ideologie de verkrachting van dat kind heeft gelegaliseerd, en vind je dan niet dat je IEDERE IDEOLOGIE die zulke zaken mogelijk maken hoort te veroordelen?
Dat is dus voor alle duidelijkheid want blijkbaar is dat bij u nodig, iets volkomen anders dan iedere moslim of hindoe veroordelen, kan dat erin bij u of heb ik daar een Jehovagetuige bij nodig?
Oud 22 mei 2011, 18:23   #48
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Nog maar eens een keertje; Het gaat over een Jordaans meisje, goh zou dit nu mogelijk een moslimmeisje zijn?
Wat denkt u, zou zomaar kunnen!

En indien het een moslimmeisje is, zou het dan kunnen dat een ideologie de verkrachting van dat kind heeft gelegaliseerd, en vind je dan niet dat je IEDERE IDEOLOGIE die zulke zaken mogelijk maken hoort te veroordelen?
Dat is dus voor alle duidelijkheid want blijkbaar is dat bij u nodig, iets volkomen anders dan iedere moslim of hindoe veroordelen, kan dat erin bij u of heb ik daar een Jehovagetuige bij nodig?
Moet ik dan het hindoeïsme veroordelen, maar niet de hindoes?
Oud 22 mei 2011, 18:42   #49
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik dan het hindoeïsme veroordelen, maar niet de hindoes?
In dit geval, beide.

In uw voorbeeld gaat het echter over kinderen die aan kinderen worden uitgehuwelijkt. Dit is inderdaad een hindoe gebruik.
Maar me dunkt is dat vele en vele malen minder dramatisch dan kinderen aan oude geilaards uit te huwelijken zoals standaard in islam gebeurt. Er worden daar geen jongetjes van 10 uitgehuwelijkt aan vrouwen van 65. Er worden wèl meisjes van 10 uitgehuwelijkt aan vuile geile venten van 65. En dit wordt ondersteund door het voorbeeld van hun eigen geile profeet die ook 59 was toen hij het kind van negen penetreerde. (Mo had er trouwens nog een hele harem van 17 tot 30 jarige "weduwen" (daar zorgde hij dus zelf voor) erbij.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 mei 2011 om 18:47.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 14:53   #50
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kindhuwelijken veroordeel ik altijd en overal.
Niet alleen als het gebeurt bij aanhangers van één bepaalde godsdienst.
Nee, wat u zegt is dat wij, als Belgen, geen kritiek mogen uiten op feiten die in België gebeuren binnen een bepaalde bevolkingsgroep omdat een andere bevolkingsgroep aan de andere kant van de wereld in totaal andere omstandigheden, net dezelfde feiten pleegt.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 15:26   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Nee, wat u zegt is dat wij, als Belgen, geen kritiek mogen uiten op feiten die in België gebeuren binnen een bepaalde bevolkingsgroep omdat een andere bevolkingsgroep aan de andere kant van de wereld in totaal andere omstandigheden, net dezelfde feiten pleegt.
Je mag kritiek uiten op feiten die in België (en elders) gebeuren maar
1) wees dan zo eerlijk die feiten te bekritiseren ongeacht wie die feiten pleegt
2) stigmatiseer niet een hele bevolkingsgroep die deze feiten niet pleegt, omdat individuen binnen deze zogenaamde groep deze feiten pleegden.
Oud 24 mei 2011, 17:52   #52
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag kritiek uiten op feiten die in België (en elders) gebeuren maar
1) wees dan zo eerlijk die feiten te bekritiseren ongeacht wie die feiten pleegt
2) stigmatiseer niet een hele bevolkingsgroep die deze feiten niet pleegt, omdat individuen binnen deze zogenaamde groep deze feiten pleegden.
En dan gaat u nu even aantonen wie of waar in deze discussie onderscheid werd gemaakt tussen mensen die deze feiten pleegden, en waar een hele bevolkingsgroep wordt gestigmatiseerd die deze feiten niet pleegden.
Anders kunt u beter even nadenken voordat u beweringen doet die nergens op slaan;
Boter bij uw vis Arti.
Oud 24 mei 2011, 20:16   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan gaat u nu even aantonen wie of waar in deze discussie onderscheid werd gemaakt tussen mensen die deze feiten pleegden, en waar een hele bevolkingsgroep wordt gestigmatiseerd die deze feiten niet pleegden.
Anders kunt u beter even nadenken voordat u beweringen doet die nergens op slaan;
Boter bij uw vis Arti.
Bovendien wil ik ook boter bij déze vis;
Citaat:

Verklaring graag, CC vroeg er ook al om!

Geen enkele ideologie waarvan de grote profeet, 't voorbeeld aller tijden, 'n kind van 6 huwde en op haar 9 de penetreerde ???
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 20:28   #54
artisjok
Banneling

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=155595
Oud 24 mei 2011, 21:10   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan nu graag antwoord op de in deze discussie gestelde vragen want anders kan ik enkel concluderen dat u bewust de discussie vervuilt.
Boter bij de vis Arti zonder gedraai en gedoe.
Toon de terechtheid van je beweringen aan of neem ze terug.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be