![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven houdt Alexandra nog een troef achter de hand. Kijk: Het VB mag en moet zich profileren tav de NVA. Voorlopig lukt dat aardig op gebied van onafhankelijkheidsstreven of al dan niet onderhandelen met Belgofonië, de migratie, het generatielange koppig weigeren om hun programma te veranderen onder dwang van het CS, enz Evenwel: Er is nóg een dimentie waar het VB zich ondanks het cordon mediatique moet blijven onderscheiden van de NVA. De NVA doet alles (en dat heeft hun geen windeieren gelegd) vanuit de politiek korrekte stelling: "iedereen gelijk" Het VB staat diametraal tegenover deze stelling (en dat heeft hun het cordon sanitair opgeleverd): Het VB huldigt de gedachte: "leve het verschil". Zo ook ivm religie/kultuur: De kultuur van Vlaanderen is vooral getekend en geboetseerd door het judeo-christianisme. Dit onweerlegbaar feit is een gegeven dat zowat door alle andere partijen onder de mat wordt geveegd. Enkel het VB durft stelling te nemen en durft zeggen: wij vinden HIER de kultuur die ontsproten is uit het judeo-christianisme belangrijker dan die andere kultuur*. Of nog anders: de stelling waarvoor zij zijn veroordeeld voor racisme: "de westerse kultuur is superieur aan de islamitische." *: jihad, sharia: ttz: geen scheiding van kerk en staat, vrouw ondergeschikt aan de man, dood aan niet gelovigen, dood aan homo's, absoluut geloofsimperialisme, kapitalisme verboden, Takiyya, enz enz...
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kwestie van het judeo element in het judeo-christianisme niet te verwaarlozen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Als hot Marijke in de politiek stapt, welke kamers moeten we dan voorzien in het parlement?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Bedoelt u, "wij joden"? maar ik ben atheist...ik vind dus dat ik niet het recht heb om in die gebedsruimte mijn wetten te gaan stellen... Behalve als er een islamitische gebedsruimte komt want die vertegenwoordigt een verwerpelijke kultuur en moet dus verboden worden...
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Neen, met "we" bedoel ik de dragers van het judeo-christianisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
En als beloning wil u een gebedsgroep voor joden?
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn we dat dan allemaal niet? U bent dus lid van een partij die een ander cultureel fundament hoog in het vaandel draagt dan het uwe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Wat is er precies zo "judeo" aan onze cultuur? We hebben de joden hier tweeduizend jaar lang vervolgd. Ik begrijp wel dat het VB zich graag wil inlikken bij de joodse gemeenschap (de vijanden van onze vijanden zijn tenslotte onze vrienden), maar ik zou toch graag eens horen welke waarden in onze cultuur we te danken hebben aan de joden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Lijkt me een eenvoudig: de christelijke cultuur is deels gebaseerd op de bijbelse cultuur (en natuurlijk ook en vooral op de hier aanwezige Keltische gebruiken en gewoontes).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Neemt niet weg dat de joden hier tot een goeie 60 jaar geleden gewoon keihard vervolgd werden. Vreemd dus dat ze nu blijkbaar mee aan het fundament van "onze" cultuur liggen. Je moet trouwens wel weten wat je wil: als je onze cultuur graag wil beschrijven als judeo-christelijk, dan moet je ook niet meer komen zeuren over de wreedheid van de koran, want het OT (toch de basis van het judaïsme) is ook een behoorlijk haatboek.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 mei 2011 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Drager - versus - hoog in het vaandel dragen? Even enkele feiten: A/ Onze westerse kultuur is gevormd en geboetseerd door een eeuwenlange invloed van het judeo-christianisme annex verlichting. B/ Wegens voor de hand liggende feiten (djihad, sharia enz) is onze kultuur hier superieur aan de islam Door het feit dat ikzelf atheïst ben hoef ik dus geen Joodse noch een andere gebedsgroep in het parlement. U vindt zichzelf echter "drager" van iets/iemand en wil bijgevolg wél een joodse gebedsgroep. Zorg dan eerst dat u verkozen bent en neem gerust aktie.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ook atheïst, ik erken wel de "judeochristelijke" traditie van het Westen, maar juich het einde ervan eerder toe dan dat ik het betreur. In het kader van de Verlichting lijkt het me ook logisch dat gelijkgezinde mensen samen mogen komen om om het even wat te aanbidden of cohiba's te roken. Het veelvuldig refereren naar de judeo-christelijke waarden in bepaalde kringen heeft niet enkel tot doel "de traditie in gedachten te houden", maar eerder op een klungelachtige en doorzichtige manier om ze te restaureren. Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 mei 2011 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() a propos: ik ben lid van geen enkele partij