Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 mei 2011, 17:56   #41
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Nu is het moment om een paar dingen voor te stellen ... zwijgen is toestemmen!
gertc is offline  
Oud 30 mei 2011, 17:57   #42
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Mij lijkt het vooral een truuk om het overzomeren door de strot van de Vlamingen te duwen.
Hij heeft waarschijnlijk al lang last van die knobbel, maar door die operatie nu te plannen kan hij de boel over de zomer heen tillen.
Kwestie van het 'record' erg scherp te stellen en Belgikske voor eeuwig in het Guinness Book te houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 mei 2011, 18:29   #43
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Volgens Le Soir, wordt Di Rupo woensdag geopereerd aan de stembanden. Nadien mag hij gedurende een week niet praten!!

Wie zei ook weer dat de PS afremt???
Nu kunnen we onze slag slaan bij de onderhandeling.
Zwijgen is toestemmen!
Mitgard is offline  
Oud 30 mei 2011, 19:47   #44
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Hij schraapt zich al lang zijn schorre pijp
omdat geen Vlaming zijn taal begrijpt.
Dat bleek iets te veel
voor zijn arme keel :
" 't is iek nu in stilte mijn potloden slijp !"
Descartes Jr is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:24   #45
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Wat kneust het eerst: een lul of de stembanden?
Oud 30 mei 2011, 20:29   #46
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Als ik dit naar mijn Franstalige vrienden doorstuur, die niet liever lui dan moe zijn, deel ik een beetje in de indruk die deze uitspraak van een mede-Vlaming maakt.

Ik zal het maar niet doen.
Nee doen! Trouwens niemand beweert dat alle Walen parasieten zijn, gewoon veel te veel. Ik ben benieuwd hoe ze (de werkende Walen) erover zullen denken vijf jaar na de splitsing, als zij al die rekening gepresenteerd krijgen, eens de Vlaamse uier vertrokken is...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 30 mei 2011 om 20:44.
Salvadorii is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:44   #47
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
heeft hij wel echt last van zijn stembanden of is dit een manier om tijd te rekken?
Ik hoor dat al geruime tijd aan zijn stem, dus ja, het is echt.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:46   #48
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik hoor dat al geruime tijd aan zijn stem, dus ja, het is echt.
Hij moet maar een beetje minder op zijn knieen zitten en wat meer plat op zijn buik gaan zeker?
Oud 30 mei 2011, 21:20   #49
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Nee doen! Trouwens niemand beweert dat alle Walen parasieten zijn, gewoon veel te veel. Ik ben benieuwd hoe ze (de werkende Walen) erover zullen denken vijf jaar na de splitsing, als zij al die rekening gepresenteerd krijgen, eens de Vlaamse uier vertrokken is...
5 jaar? In het eigenste jaar van de splitsing al!! de hangmatrethoriek zal daar sneller verdwijnen dan sneeuw voor de zon.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2011, 21:29   #50
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Je ziet toch wel wat de strategie is ?
Eerst zoveel mogelijk uit de brand slepen vóór de scheiding (grondgebied, "alimentatie" in de vorm van korting op het afbetalen van de staatsschuld), om daarna "onafhankelijk" te worden, lees : zo snel mogelijk op zoek te gaan naar een nieuwe prooi om uit te zuigen.
Misschien zullen de Fransen of de Luxemburgers die schooiers wel onderdak bieden, maar wees gerust, zo goed als ze het onder de Vlamingen gehad hebben, zullen ze het daarna nooit meer hebben !
Oud 30 mei 2011, 21:56   #51
EddyBal

Standaard

Citaat:
Je ziet toch wel wat de strategie is ?
Eerst zoveel mogelijk uit de brand slepen vóór de scheiding (grondgebied, "alimentatie" in de vorm van korting op het afbetalen van de staatsschuld), om daarna "onafhankelijk" te worden, lees : zo snel mogelijk op zoek te gaan naar een nieuwe prooi om uit te zuigen.
Misschien zullen de Fransen of de Luxemburgers die schooiers wel onderdak bieden, maar wees gerust, zo goed als ze het onder de Vlamingen gehad hebben, zullen ze het daarna nooit meer hebben !
?????
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2011, 22:04   #52
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?????
Hij bedoelt wss 'door de hulp van de Vlamingen'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 mei 2011, 22:20   #53
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?????
Taalkundig is het volgens mij niet fout, die onder.
Het is misschien wel de verkeerde constructie, omdat je dat normaal gezien gebruikt als "ze hadden het niet slecht onder het regime van xyz", en in die zin heb ik de verkeerde constructie gebruikt.
De Franstaligen ondergaan niet de Vlaamse macht, het is eerder omgekeerd.
Maar wacht maar tot ze onder Frans bewind komen, dan gaan ze wel beseffen wat ze al die jaren gekregen hebben.
Bij de Fransen zullen ze er niet moeten aan denken om zomaar geld te eisen, en tegelijk geen enkele garantie voor de bestemming van die "solidariteit" te moeten geven.
Hun politici zijn nu al onbenullen, en eens Wallonië onderdeel is van Frankrijk gaan die gewoon niets meer te betekenen hebben.
Als ze aan België gehecht zijn is het om die twee redenen.
Hier kunnen ze de schijn hoog houden dat ze iets te betekenen hebben, en ze krijgen massa's geld, zomaar.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 30 mei 2011 om 22:20.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 30 mei 2011, 23:05   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Volgens Le Soir, wordt Di Rupo woensdag geopereerd aan de stembanden. Nadien mag hij gedurende een week niet praten!!

Wie zei ook weer dat de PS afremt???
Met stem, zonder stem, maakt dat iets uit? Als hij spreekt verstaat ge toch niet wat hij zegt, tenzij hij in het Frans brabbelt natuurlijk. Allee, een simpele facteur in Brussel zou nooit door zijn examen geraakt zijn met dat gestotter dat Nederlands moet voorstellen.
Maar voor eerste te worden volstaat dat.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 mei 2011 om 23:06.
Garry is offline  
Oud 30 mei 2011, 23:10   #55
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Taalkundig is het volgens mij niet fout, die onder.
Het is misschien wel de verkeerde constructie, omdat je dat normaal gezien gebruikt als "ze hadden het niet slecht onder het regime van xyz", en in die zin heb ik de verkeerde constructie gebruikt.
De Franstaligen ondergaan niet de Vlaamse macht, het is eerder omgekeerd.
Maar wacht maar tot ze onder Frans bewind komen, dan gaan ze wel beseffen wat ze al die jaren gekregen hebben.
Bij de Fransen zullen ze er niet moeten aan denken om zomaar geld te eisen, en tegelijk geen enkele garantie voor de bestemming van die "solidariteit" te moeten geven.
Hun politici zijn nu al onbenullen, en eens Wallonië onderdeel is van Frankrijk gaan die gewoon niets meer te betekenen hebben.
Als ze aan België gehecht zijn is het om die twee redenen.
Hier kunnen ze de schijn hoog houden dat ze iets te betekenen hebben, en ze krijgen massa's geld, zomaar.
Dat klopt,ze weten zélf goed genoeg dat ze op politiek niveau niet al te véél in de pap te zullen brokken hebben in la patrie...

En véél geld zullen ze ook al niet kunnen loswaggelen,en zullen zélf serieus moeten gaan saneren zonder dat la patrie hun financieel gaat steunen...

Dan is het gedaan met die grote egokes,daarom dus dat ze zo krampachtig blijven spartelen om den belziek zo lang mogelijk te kunnen redden...
Svennies is offline  
Oud 30 mei 2011, 23:13   #56
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Met stem, zonder stem, maakt dat iets uit? Als hij spreekt verstaat ge toch niet wat hij zegt, tenzij hij in het Frans brabbelt natuurlijk. Allee, een simpele facteur in Brussel zou nooit door zijn examen geraakt zijn met dat gestotter dat Nederlands moet voorstellen.
Met minder gaat dat ook al,Leburton destijds kon géén letter Nederlands...

Toen hadden die oelewappers het hélemaal niet nodig,en zeggen dat dit nog géén 40 jaar geleden is...
Svennies is offline  
Oud 30 mei 2011, 23:20   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor eerste minister te worden moet je geen taaltesten afleggen. Het zijn de parlementsleden die hun vertrouwen geven aan een premier.

Elio Di Rupo wordt voorgedragen door de N-VA. Blijkbaar heeft deze partij geen probleem met zijn kennis van het Nederlands. Dat dacht ik toch tot Vic Van Aelst zijn kritiek spuide op hoe Elio Di Rupo het Nederlands naar zijn mening verkracht. Nu blijkt dat een officiële woordvoerder van de N-VA hier geen afstand van neemt. Wil dit dan zeggen dat Elio Di Rupo niet langer meer door de N-VA gedragen wordt als kandidaat-premier ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 31 mei 2011, 00:26   #58
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor eerste minister te worden moet je geen taaltesten afleggen. Het zijn de parlementsleden die hun vertrouwen geven aan een premier.Elio Di Rupo wordt voorgedragen door de N-VA. Blijkbaar heeft deze partij geen probleem met zijn kennis van het Nederlands. Dat dacht ik toch tot Vic Van Aelst zijn kritiek spuide op hoe Elio Di Rupo het Nederlands naar zijn mening verkracht. Nu blijkt dat een officiële woordvoerder van de N-VA hier geen afstand van neemt. Wil dit dan zeggen dat Elio Di Rupo niet langer meer door de N-VA gedragen wordt als kandidaat-premier ?
Natuurlijk niet,ook voor een gewone minister of staatssecretarispost is géén taaltest vereist...

Daar waren de franstaligen destijds tegen..

En wéét u waarom,omdat er anders niet al te véél franstaligen nog kans zouden gemaakt hebben op een vetbetaald minister en of secretarispostje..

En dat kan nu éénmaal niet in het belgique a papa...
Svennies is offline  
Oud 31 mei 2011, 17:38   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor eerste minister te worden moet je geen taaltesten afleggen. Het zijn de parlementsleden die hun vertrouwen geven aan een premier.

Elio Di Rupo wordt voorgedragen door de N-VA. Blijkbaar heeft deze partij geen probleem met zijn kennis van het Nederlands. Dat dacht ik toch tot Vic Van Aelst zijn kritiek spuide op hoe Elio Di Rupo het Nederlands naar zijn mening verkracht. Nu blijkt dat een officiële woordvoerder van de N-VA hier geen afstand van neemt. Wil dit dan zeggen dat Elio Di Rupo niet langer meer door de N-VA gedragen wordt als kandidaat-premier ?
Wie of wat dit zegt laat me totaal koud. Waar het omgaat, en we leven geen 40 jaar geleden meer. vroeger kon je ook niet in het Nederlands naar de unif, nu wel, is dat het zou moeten een minimum vereiste zijn om premier te kunnen worden van een tweetalig land, dat ge beide landstalen in voldoende maten beheerst. Het hoeft daarom niet zonder accent te zijn maar het moet minstens correct en goed verstaanbaar zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 mei 2011 om 17:40.
Garry is offline  
Oud 31 mei 2011, 18:18   #60
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie of wat dit zegt laat me totaal koud. Waar het omgaat, en we leven geen 40 jaar geleden meer. vroeger kon je ook niet in het Nederlands naar de unif, nu wel, is dat het zou moeten een minimum vereiste zijn om premier te kunnen worden van een tweetalig land, dat ge beide landstalen in voldoende maten beheerst. Het hoeft daarom niet zonder accent te zijn maar het moet minstens correct en goed verstaanbaar zijn.
Dus je steunt niet meer de N-VA die Elio Di Rupo voordraagt als premier ?

Hoewel ik niet meer zeker ben of N-VA Elio Di Rupo tot premier wil bombarderen, gezien dat Bart De Wever bevestigt dat hij Vic Van Aalst's mening deelt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be