![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
laten we iemand die een auto-ongeluk kreeg aan een snelheid boven wat wettelijk toegelaten is, ook maar creperen op de autostrade? zelfde voor mensen die beroepsziekten krijgen: je moet maar gezonder werk zoeken, juist? zelfde voor mensen die een gehandicapte kleine krijgen: u wist dat 't risico bestond, bekijk het dus zelf maar. schone kijk op de wereld ![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat we de laatste jaren een normenverschuiving zien. Tis bijna abnormaal als je niet rookt. Dat de doorsnee roker eens rekening houdt met het feit dat zij afwijken van de norm en niet ik. Dat ze er allemaal 3 tesamen oproken kan me geen barst schelen, maar dan wel BUITEN. In Ierland is het heerlijk vertoeven in een pub. Buiten kunde sociaal gaan doen as ge wilt roken, binnen alles rookvrij. Ge kunt zowaar uw kleren aandoen die ge de avond ervoor aanhad. Dat moet ge hier eens proberen... (het gaat, maar u stinkt als de pest of nog erger) En sigaretten vergelijken met alcohol slaagt evenmin ergens op. Als iemand 1 sigaret rookt is dat storend. Als iemand 1 pint drinkt niet. Iemand die IS een pintje drinkt bezorgd anderen geen overlast, het is zelfs gezond. Iemand die 1 sigaret rookt bezorgd die overlast wel. Het is makkelijk om alles over dezelfde kam te scheren, maar toch moet men stilstaan bij de consequenties, en besffen dat er een verschil bestaat tussen alcoholgebruik en alcoholmisbruik. Dat men strenger optreed tegen alcoholmisbruik ben ik voorstander van. Maar dat men sigaretten verbied in openbare plaatsen etc, daar nog meer! Ik wil gerust naart frituur kunnen gaan zonder ne walm rook in mijn gezicht te krijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
en ik weet dat als ik uitga dat ik waarschijnlijk ergens ga komen waar er mensen zijn met verschillende gewoontes. en 1 daarvan is roken. als ik even wat frisse lucht wil ga ik buiten. wie bent u om mensen te verbieden om te roken waar ze mogen roken Citaat:
Citaat:
een andere kwestie is beetje respect voor medemens. zoals u aanhaalt in een frituur een walm in uw gezicht krijgen net voor u u frietjes opeet, getuigt van geen respect van uw medemens, moeten we het daarom verbieden? omdat er sommigen zijn die geen rekening houden met anderen? om het terug op cannabisprobleem te brengen. dat wordt steeds weer met eenzelfde groep mensen geassocieerd. de groene alternatievelingen. laat mij u zeggen dat er in alle lagen van de bevolking wel af en toe gesmoord wordt.
![]() |
![]() |
#44 |
Vreemdeling
|
![]() Ik wordt helemaal niet irritant van een sigaretje aan de overkant van de straat. DAT is idd vrije keuze.
Het is een feit dat ik persoonlijk mensen niet kan verbieden om te roken, maar ik kan wel pleiten om er een verbod op te leggen. Het feit is dat het respect (zoals u aanhaalde in het frituurgedeelte) veel te dikwijls afwezig blijkt. De bewuste firuutdame heeft ooit is twee weken lang een rookverbodstickertje in haar frituur gehangen. Het was er dus heel snel trug weg ook. Zolang ge dat "verbod" niet globaal oplegt is het vechten tegen de bierkaai. Dat er in café's of dergelijke rokersruimten zijn, daar kan ik nog perfect mee leven, maar hoe mensen het voor elkaar krijgen om na een rijkelijke maaltijd een sigaret door hun strot kunnen rammen is me een raadsel. BTW, procentueel gezien wordt ik veel meer gestoord per hoeveelheid sigaretten dan per hoeveelheid alcoholgebruik (niet MISBRUIK) Dat cannabis schadelijk (niet dodelijk) is is een feit. En zolang andere mensen daar nier mee lastiggevallen worden paffen ze er maar tegenop. Maar dat ze daarvoor eerst chocolade sigaretjes moeten verbieden is me een raadsel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |