Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2004, 13:11   #41
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
zolang je andere mensen niet ergert met je gewoontes of jezelf niet in gevaar brengt, vind ik dat niemand het recht heeft zich daar mee te bemoeien...
Als ik niet moet meebetalen als ge longkanker krijgt van uwe canabis is dat allemaal in orde. Maar zo werkt het systeem in Belgie niet. Mensen hier denken dat ze onder hun persoonlijke vrijheid hun eigen mogen platsmoren, en dat het dan hun recht is te eisen dat de gemeenschap voor hun behandeling betaalt. Dat is geen persoonlijke vrijheid, dat is een inbruik op de persoonlijke vrijheid van alle anderen.
consequent doortrekken en dan...
laten we iemand die een auto-ongeluk kreeg aan een snelheid boven wat wettelijk toegelaten is, ook maar creperen op de autostrade?
zelfde voor mensen die beroepsziekten krijgen: je moet maar gezonder werk zoeken, juist?
zelfde voor mensen die een gehandicapte kleine krijgen: u wist dat 't risico bestond, bekijk het dus zelf maar.

schone kijk op de wereld
Oud 8 juni 2004, 15:29   #42
Oneliner
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
er zij veel dingen waar ik me aan erger die op straat liggen: hondenstront, verkiezingspamflette, kauwgom...
niemand verplicht u in een cafe te blijven waar gerookt wordt, er is nog steeds vrije wil.
Waar haalt u de pretentie vandaan om te denken dat wanneer u rookt in een café dat ik het dan maar moet afbollen omdat die rook mij stoort? Andersom lijkt me net iets meer normaler.

Ik vind dat we de laatste jaren een normenverschuiving zien. Tis bijna abnormaal als je niet rookt.
Dat de doorsnee roker eens rekening houdt met het feit dat zij afwijken van de norm en niet ik. Dat ze er allemaal 3 tesamen oproken kan me geen barst schelen, maar dan wel BUITEN. In Ierland is het heerlijk vertoeven in een pub. Buiten kunde sociaal gaan doen as ge wilt roken, binnen alles rookvrij. Ge kunt zowaar uw kleren aandoen die ge de avond ervoor aanhad. Dat moet ge hier eens proberen... (het gaat, maar u stinkt als de pest of nog erger)

En sigaretten vergelijken met alcohol slaagt evenmin ergens op.
Als iemand 1 sigaret rookt is dat storend. Als iemand 1 pint drinkt niet.
Iemand die IS een pintje drinkt bezorgd anderen geen overlast, het is zelfs gezond. Iemand die 1 sigaret rookt bezorgd die overlast wel. Het is makkelijk om alles over dezelfde kam te scheren, maar toch moet men stilstaan bij de consequenties, en besffen dat er een verschil bestaat tussen alcoholgebruik en alcoholmisbruik. Dat men strenger optreed tegen alcoholmisbruik ben ik voorstander van.

Maar dat men sigaretten verbied in openbare plaatsen etc, daar nog meer!
Ik wil gerust naart frituur kunnen gaan zonder ne walm rook in mijn gezicht te krijgen...
Oneliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 15:59   #43
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oneliner
Citaat:
er zij veel dingen waar ik me aan erger die op straat liggen: hondenstront, verkiezingspamflette, kauwgom...
niemand verplicht u in een cafe te blijven waar gerookt wordt, er is nog steeds vrije wil.
Waar haalt u de pretentie vandaan om te denken dat wanneer u rookt in een café dat ik het dan maar moet afbollen omdat die rook mij stoort? Andersom lijkt me net iets meer normaler
Ik vind dat we de laatste jaren een normenverschuiving zien. Tis bijna abnormaal als je niet rookt.
Dat de doorsnee roker eens rekening houdt met het feit dat zij afwijken van de norm en niet ik. Dat ze er allemaal 3 tesamen oproken kan me geen barst schelen, maar dan wel BUITEN. In Ierland is het heerlijk vertoeven in een pub. Buiten kunde sociaal gaan doen as ge wilt roken, binnen alles rookvrij. Ge kunt zowaar uw kleren aandoen die ge de avond ervoor aanhad. Dat moet ge hier eens proberen... (het gaat, maar u stinkt als de pest of nog erger)
denkt u dat ik het leuk vind om in de rook te staan? dat als ik thuiskom en mijn kleren niet direct in de wasmand smijt, men ganse kamer stinkt? nee helemaal niet. mijn vriend rookt, denkt u dat ik dat gezellig vind? is zijn keuze en wie ben ik om het hem te verbieden?
en ik weet dat als ik uitga dat ik waarschijnlijk ergens ga komen waar er mensen zijn met verschillende gewoontes. en 1 daarvan is roken. als ik even wat frisse lucht wil ga ik buiten. wie bent u om mensen te verbieden om te roken waar ze mogen roken
Citaat:
En sigaretten vergelijken met alcohol slaagt evenmin ergens op.
Als iemand 1 sigaret rookt is dat storend. Als iemand 1 pint drinkt niet.
Iemand die IS een pintje drinkt bezorgd anderen geen overlast, het is zelfs gezond. Iemand die 1 sigaret rookt bezorgd die overlast wel. Het is makkelijk om alles over dezelfde kam te scheren, maar toch moet men stilstaan bij de consequenties, en besffen dat er een verschil bestaat tussen alcoholgebruik en alcoholmisbruik. Dat men strenger optreed tegen alcoholmisbruik ben ik voorstander van.
sommige mensen worden al irritant van 1 pintje. en u heeft last van de rook van iemand die aan de overkant van straat een sigaretje opsteekt?
Citaat:
Maar dat men sigaretten verbied in openbare plaatsen etc, daar nog meer!
Ik wil gerust naart frituur kunnen gaan zonder ne walm rook in mijn gezicht te krijgen...
sigaretten zijn verboden in openbare gebouwen.

een andere kwestie is beetje respect voor medemens. zoals u aanhaalt in een frituur een walm in uw gezicht krijgen net voor u u frietjes opeet, getuigt van geen respect van uw medemens, moeten we het daarom verbieden? omdat er sommigen zijn die geen rekening houden met anderen?

om het terug op cannabisprobleem te brengen. dat wordt steeds weer met eenzelfde groep mensen geassocieerd. de groene alternatievelingen. laat mij u zeggen dat er in alle lagen van de bevolking wel af en toe gesmoord wordt.

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 17:54   #44
Oneliner
Vreemdeling

Standaard

Ik wordt helemaal niet irritant van een sigaretje aan de overkant van de straat. DAT is idd vrije keuze.
Het is een feit dat ik persoonlijk mensen niet kan verbieden om te roken, maar ik kan wel pleiten om er een verbod op te leggen. Het feit is dat het respect (zoals u aanhaalde in het frituurgedeelte) veel te dikwijls afwezig blijkt. De bewuste firuutdame heeft ooit is twee weken lang een rookverbodstickertje in haar frituur gehangen. Het was er dus heel snel trug weg ook. Zolang ge dat "verbod" niet globaal oplegt is het vechten tegen de bierkaai. Dat er in café's of dergelijke rokersruimten zijn, daar kan ik nog perfect mee leven, maar hoe mensen het voor elkaar krijgen om na een rijkelijke maaltijd een sigaret door hun strot kunnen rammen is me een raadsel.

BTW, procentueel gezien wordt ik veel meer gestoord per hoeveelheid sigaretten dan per hoeveelheid alcoholgebruik (niet MISBRUIK)

Dat cannabis schadelijk (niet dodelijk) is is een feit. En zolang andere mensen daar nier mee lastiggevallen worden paffen ze er maar tegenop. Maar dat ze daarvoor eerst chocolade sigaretjes moeten verbieden is me een raadsel...
Oneliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 15:36   #45
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Inderdaad, het is zo goed als onmogelijk aan canbis dood te gaan... De dodelijke hioeveelheid is gewoon te hoog... je moet je ver enkele uren in een gesloten ruimte boven een gigantisch kampvuur van pure canabis bevinden, om dood te gaan...
Tenzij men het natuurlijk intraveneus gebruikt. Als je zo'n hele plant in je arm spuit, zou je dat best wel eens je leven kunnen kosten...
je kan er misschien eentje laten in"planten" het zal groeien
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be