Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 juni 2011, 16:22   #41
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Inderdaad goed zot! Ik had eind 2007 in brugpensioen kunnen gaan op de leeftijd van 57. Ik zou voort gaan werken, heb ik mij dat ondertussen beklaagd. Inkomen 2008 hebben ze mij gerust gelaten. Inkomen 2009, 8+K op te leggen. Inkomen 2010, 9+K op te leggen. Besluit, niet meer met mij! Ik ga eerstdaags doppen! Wat kost een hangmat op kapaza?
Simulatie gemaakt op fiscoweb: indien ik in 2010 niet was gaan werken zou ik 4+K terugtrekken.

P.S. RSZ bijdragen= 13.07% van het brutoloon, daar is geen bovengrens aan. Maar het pensioen (privé) dat is geplafonneerd. Geen wonder dat mensen niet meer willen werken tot 65.
Houden ze u geen voorheffing af ?
Tavek is offline  
Oud 6 juni 2011, 16:23   #42
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Quelle surprise, wat Chihuahua Yves zegt en belooft is geen zak waard, wie had dat nu gedacht!
Oud 6 juni 2011, 16:24   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Amai ik ben onder de indruk. Uw uitleg is ongeveer even debiel als proberen het bestaan van de zwaartekracht te ontkennen, weet ge dat. Wat voor leerboeken hebt gij eigenlijk gehad??
Zalig zijn de eenvoudigen van geest. Het is u vergeven. Tenslotte, u kan er niets aan doen.
Pericles is offline  
Oud 6 juni 2011, 16:29   #44
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, zijn "ik heb gelijk want jij kan niet zonder fouten schrijven," klinkt nogal onnozel eigenlijk.

En hij klinkt redelijk kwaad ook, we gaan geduld moeten hebben met deze.
Kan u hem niet bijstaan Xeno, u staat hier bekend als een geduldig mens , de Raf , Pietje enz... U hebt een reputatie.
Pericles is offline  
Oud 6 juni 2011, 16:33   #46
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Links teert op armoede, hun plannetje is gelukt.
In Spanje en Portugal hebben de linkie-winkies serieus op hun bakkes gekregen - in Vlaanderen ook de voorbije jaren - in Wallonie zullen ze pas na de splitsing hetzelfde voorhebben vrees ik...
Oud 6 juni 2011, 16:36   #47
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gij gelooft da. De vakbondstop is zo corporatistisch als't kan zijn, ze hebben zelfs hun mannekes in allerhande bankbesturen. ACW is een tshevenvakbond dus gebonden aan Dexia.

Moesten die vakbonden echt progressief zijn hadden ze al lang actie gevoerd tegen heel dat Europees besparingsgedoe en juist gelijk in Griekenland en Engeland banken bezet enzo.
Ja, want nog we moeten nog meer van het geld van onze kleinkinderen opdoen!!! De lonen nog hoger zodat we nog meer jobs kwijt zijn aan China!!!

...sommigen leren nooit he.

Handige tip: Ga wat in Griekenland wonen jochie...
Oud 6 juni 2011, 16:38   #48
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Das dus bullshit. Er zijn meer schulden in de wereld dan de hele wereldeconomie samen, dus vertel eens wie al dat geld heeft 'uitgeleend'?

Da's dus ook bullshit. Banken lenen geen spaargeld uit, banken VINDEN geld uit en lenen dat niet bestaand geld uit.
Het typevoorbeeld van 'a little bit of knowledge is a dangerous thing'.
Maw ge snapt er geen bal van.
Oud 6 juni 2011, 17:29   #49
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dus als ik dat even door reken kom ik op een totaal van 22.025 milj/jaar voor Vlaanderen dat 6.251.983 inwoners telde in 2010 wat dus 3522,8 euro/jaar geeft .. per hoofd natuurlijk, ben ik nu fout aan't rekenen ?
Pericles is TEW-er en bevestigt tot mijn genoegen. Allee, toch geen bullshit.

Nog een beetje nuanceren. Van de +- 6.250.000 Vlamingen leven er 15 % onder de echte armoedegrens. Die mensen kan je niet verarmen omdat zij voor de Spa moeten stemmen. Van de overige 5.300.000 kan je alleen geld halen bij de actieven (55 %) en de gepensioneerden voor zo ver ze niet in armoede leven en voor de Spa moeten stemmen. De bedrijven moeten we sparen want anders klapt het helemaal in mekaar.

Waar is dat feestje ? Wie betaalt dat feestje ?

Als men tot uitvoering geraakt dan zullen alle Vlamingen 5 % van hun inkomen verliezen via de indirecte belastingen. Zij die een inkomen hebben uit arbeid, pensioen of rente nog een extra van 10 %.

bvb. Klein inkomen 1200 €/maand netto verliest extra ongeveer 800 € op jaarbasis via indirecte belastingen.
bvb. Gemiddeld inkomen 2 verdieners 3600 €/maand netto verliest extra 5.000 € op jaarbasis via indirecte en personenbelasting
bvb. Hoger inkomen 4000 €/maand netto verliest extra 8.000 € op jaarbasis via indirecte en personenbelasting.

Deze raming zal niet ver van de werkelijkheid zijn. Janneke en Mieke hou je vast aan de takken van de bomen !

P.S. Cyrano verliest niets. Hij heeft een armoepensioen en woont in het buitenland.
Oud 6 juni 2011, 18:34   #50
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Om de overheidsfinanciën te saneren tegen 2015 zal formateur Di Rupo niet 17miljard euro moeten besparen, maar bijna 22 miljard euro. Het nieuwe cijfer komt uit een ontwerp van nota van het monitoringcomité.
Volgend jaar moeten wij al 7 miljard Euro bezuinigen.
Dit zal toch een enorme verarming worden, relatief zelfs 2.000 Euro/inwoner/jaar.
Dit kan onmogelijk zonder sociaal bloedbad.
In elk geval hebben de politici ons voorgelogen maar dat is niets nieuws.
Ondertussen sloeg er nog een bom in nl het bericht dat Griekenland 100 miljard Euro extra geld nodig heeft. Dat is veel meer dan men eerst dacht.
Spannende tijden!
Je kan hier weinig over zeggen als je de uitgangspunten niet kent.

Op de VRT wisten de grote econoom-journalisten dat dit het meest pessimistische scenario is. Zonder blikken of blozen wordt dat voor waar aangenomen, terwijl het de rol is van de journalistiek om kritische vragen te stellen. Ik ben ze kotsbeu. Een meest pessimistisch scenario bestaat gewoon niet.
Eén ding staat wel vast: pensioenuitgaven worden constant onderschat, en het toenemende final pay karakter van het systeem is van die aard het compleet te laten ontsporen.
Conscience is offline  
Oud 6 juni 2011, 19:05   #51
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Je kan hier weinig over zeggen als je de uitgangspunten niet kent.

Op de VRT wisten de grote econoom-journalisten dat dit het meest pessimistische scenario is. Zonder blikken of blozen wordt dat voor waar aangenomen, terwijl het de rol is van de journalistiek om kritische vragen te stellen. Ik ben ze kotsbeu. Een meest pessimistisch scenario bestaat gewoon niet.
Eén ding staat wel vast: pensioenuitgaven worden constant onderschat, en het toenemende final pay karakter van het systeem is van die aard het compleet te laten ontsporen.
Wel, het is niet de moment om de redeneren dat het wel zal los lopen, maar tijd om voorzichtig wat meer te doen dan feitelijk nodig, om eventuele tegenslagen in te calculeren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2011, 20:18   #52
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Inderdaad goed zot! Ik had eind 2007 in brugpensioen kunnen gaan op de leeftijd van 57. Ik zou voort gaan werken, heb ik mij dat ondertussen beklaagd. Inkomen 2008 hebben ze mij gerust gelaten. Inkomen 2009, 8+K op te leggen. Inkomen 2010, 9+K op te leggen. Besluit, niet meer met mij! Ik ga eerstdaags doppen! Wat kost een hangmat op kapaza?
Simulatie gemaakt op fiscoweb: indien ik in 2010 niet was gaan werken zou ik 4+K terugtrekken.

P.S. RSZ bijdragen= 13.07% van het brutoloon, daar is geen bovengrens aan. Maar het pensioen (privé) dat is geplafonneerd. Geen wonder dat mensen niet meer willen werken tot 65.
Ja maar zo niet hé gast. Gaan werken zal jij hoor, anders kunnen ze geen geld met bakken meer uitdelen aan al die arme asielzoekertjes. En dan valt de import van de vergrijzing hier stil.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 juni 2011 om 20:29.
Garry is offline  
Oud 6 juni 2011, 20:27   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Houden ze u geen voorheffing af ?
Aan afhouden is hier in België geen tekort. De loonkost is te hoog, zeggen ze. Welke loonkost ? Een gemiddelde met al de gigantische premies inbegrepen?

Belastingdruk, dat die hier massaal hoger is, daar hoor je ze niet over piepen. BTW 22 % tegenover in Nederland 19%, ook niet.

Hoe zou het komen dat ons lonen hoger liggen dan in de ons omliggende landen denk je?

Laatst gewijzigd door Garry : 6 juni 2011 om 20:27.
Garry is offline  
Oud 6 juni 2011, 21:53   #54
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Aan afhouden is hier in België geen tekort. De loonkost is te hoog, zeggen ze. Welke loonkost ? Een gemiddelde met al de gigantische premies inbegrepen?

Belastingdruk, dat die hier massaal hoger is, daar hoor je ze niet over piepen. BTW 22 % tegenover in Nederland 19%, ook niet.

Hoe zou het komen dat ons lonen hoger liggen dan in de ons omliggende landen denk je?
Onze lonen hoger ? Mocht ik in Nederland wonen ik zou meer overhouden
Oud 6 juni 2011, 21:57   #55
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij bedoelt natuurlijk de KOSTEN van de lonen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2011, 22:09   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou best wel eens zo kunnen zijn.
Garry is offline  
Oud 7 juni 2011, 10:31   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een goede week geleden ging het weer over Griekenland en de schuld van dat land, er beginnen stemmen op te gaan om de schuld te herschikken. Ik denk dat het De grauwe was in Terzake, die sprak over 50% die dan niet meer terugbetaald zou worden.

Ik hoop dat de mensen die vandaag nog altijd geld lenen aan Belgie, of diegenen die er nog geld van moeten hebben, ook beseffen dat dit hier ook de toekomst is.
Ze moeten de regels toepassen en die wanbeheerders uit de euro zone trappen, al is het alleen nog maar om een voorbeeld te stellen.

Maar nee, altijd maar zalven, en toch maar met geld over de brug komen...

een bedrijf laten ze toch ook failliet gaan ?
Herr Flick is offline  
Oud 7 juni 2011, 11:24   #58
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze moeten de regels toepassen en die wanbeheerders uit de euro zone trappen, al is het alleen nog maar om een voorbeeld te stellen.

Vliegen wij dan ook niet uit de eurozone ?
Oud 7 juni 2011, 11:28   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vliegen wij dan ook niet uit de eurozone ?
Met een beetje chanche wel,
Herr Flick is offline  
Oud 7 juni 2011, 11:47   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

het probleem is natuurlijk dat als Griekenland failliet gaat, heel wat Europese banken en bedrijven mee in de problemen komen. ze kunnen proberen om die te redden, of niet, het maakt niet uit, dat zal hoedanook gevolgen hebben voor gans Europa.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be