Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2004, 20:12   #41
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Meester Jan,

Het individueel dossier van destijds gaat u geen barst aan. De toezegging was schriftelijk en kwam van het ministerie van Buitenlandse Handel.

De Duitsers dachten op een zeker ogenblik dat VdB de onafhankelijkheid van Vlaanderen zou proclameren en de 'gulden spoor' als nieuwe munt eenheid zou introduceren!!!!
Echt waar.

Ik heb aan de ambassade een schriftelijke ontkenning moeten vragen.

Als u eens een goed georganiseerde beurs wil meemaken moet je naar Hannover, Birmiongham of Atlanta .
Flanders technology was ronduit belachelijk.
Ja, die Van den brande heeft héél veel kapotgemaakt CVP nooit meer.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 20:20   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Janneman, maak nu eens een onderscheid tussen de doorsnee Duitser en het politieke Duitsland.
Ik heb nooit wat met de Duitse politici van doen gehad, wel met de gemiddelde Duitse zakenman.

Ook de "gemiddelde Duitse zakenman" heb ik nooit horen fulmineren tegen een onafhankelijk Slovenië (wel integendeel!).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 20:21   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ja, die Van den brande heeft héél veel kapotgemaakt
Wat dan wel?

Ik ben nu wel echt eens benieuwd naar het antwoord...
Oud 8 juni 2004, 20:35   #44
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ja, die Van den brande heeft héél veel kapotgemaakt
Wat dan wel?

Ik ook, maar ik verwachte weeral een lange stilte.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 22:04   #45
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Janneman, maak nu eens een onderscheid tussen de doorsnee Duitser en het politieke Duitsland.
Ik heb nooit wat met de Duitse politici van doen gehad, wel met de gemiddelde Duitse zakenman.

Ook de "gemiddelde Duitse zakenman" heb ik nooit horen fulmineren tegen een onafhankelijk Slovenië (wel integendeel!).
Ja, je komt er dagelijks hé. Onderweg heb je dan Keller gelezen en Lanthéri en Decaux.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 22:17   #46
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:

Wat dan wel?

Ik ook, maar ik verwachte weeral een lange stilte.
De gemiddelde Europeaan begreep en begrijpt allicht nog steeds niks van de Belgische toestanden.
Voor hem was de frank de frank en die was Belgisch en ongeveer 1/20ste van de DM.
Toen kwam daar plots een kleine komische man over Vlaanderen oreren. De enige Vlaming die de Europeaan kende was Jacques Brel ( Clijsters lag nog in de pampers) en die sprak frans.
Ik heb ooit een Fransman ervan moeten overtuigen dat Vlaams geen dialect is van het Frans.
Maar Vdb hij brulde voort, en heel Europa keek met verbazing, ja verbijstering naar onze Napoleon.
Toen werden wij, die volledig afhankelijk waren van export, met vragen bestormd.
Een Duitser uit Tann, op de toenmalige Oostgrens, was er vast van overtuigd dat nazis de macht hadden gegrepen in België. Hij kon zijn leedvermaak nauwelijks verbergen.

Kijk eens, zo kunnen we nog dagen doorgaan.
Er is een essentiëel verschil tussen de perceptie van de politici en die van burgers, die nauwelijks van het bestaan van Vlaanderen afwisten.

De aggressiviteit van VdB was er irritant en negatief.

Als jullie andere ervaringen hebben, zoveel te beter. Ik kan u alleen van mijn persoonlijk waarnemingen deelgenoot maken.
Ik ben niet tegen Vlaanderen en niet tegen België. Het Vlaams Blok heeft mijn stem omwille van het veiligheidsprobleem.
Ik hoop van harte dat ondertussen Vlaanderen een betere public relations bedrijft dan toen.
Oud 9 juni 2004, 00:21   #47
België04
Schepen

België04's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok heeft mijn stem omwille van het veiligheidsprobleem.
U bent de perfecte illustratie van de Belgischgezinde blokkiezer, proficiat
België04 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 09:26   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

En helaas zorgen zulke mensen ervoor dat het Blok groeit.

Qua standpunten in verband met veiligheid heeft de BUB op z'n minst even sterke punten. Alleen zijn wij tegen de splitsing van België!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 16:44   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Duitser uit Tann, op de toenmalige Oostgrens, was er vast van overtuigd dat nazis de macht hadden gegrepen in België. Hij kon zijn leedvermaak nauwelijks verbergen.
Eerlijk gezegd wijst dit eerder op de totale onwetendheid van die Duitser dan op het gehalte van Van den Brandes uitspraken.

Diezelfde Duitser moet waarschijnlijk ook gedacht hebben dat de Ustasi in Kroatië weer aan de macht kwamen toen de Kroaten hun onafhankelijkheid uitriepen...
Oud 9 juni 2004, 16:52   #50
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
En wat gaat het micro-Vlaanderen doen in het macro-Europa? 8)
Het zelfde als micro-Luxemburg, micro-Tsechië, micro-Slovenië, micro-Letland, micro-Estland, micro-Ierland, micro-Portugal, ...

Als dat waar is wat Annemie Neyts zegt is het verrassend dat dit de eerste keer aan bod komt. Ik zou het graag eens van die federaties zelf horen; maar dan a.u.b. wel niet van Bruno die doet alsof hij lid is van zo'n federatie
Niks dus.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 17:44   #51
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Eerlijk gezegd wijst dit eerder op de totale onwetendheid van die Duitser dan op het gehalte van Van den Brandes uitspraken.

Diezelfde Duitser moet waarschijnlijk ook gedacht hebben dat de Ustasi in Kroatië weer aan de macht kwamen toen de Kroaten hun onafhankelijkheid uitriepen...
Zoals jij denkt dat, een bijna ontwikkelingsland als Slowakije, vergelijkbaar is met, een van de meest geïndustrialiseerde regio's in de wereld: Vlaanderen....
Oud 9 juni 2004, 17:59   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zoals jij denkt dat, een bijna ontwikkelingsland als Slowakije, vergelijkbaar is met, een van de meest geïndustrialiseerde regio's in de wereld: Vlaanderen....
Wie spreekt er hier over Slovakije?
Oud 9 juni 2004, 18:03   #53
België04
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daar kwam het toch op neer?
Oud 9 juni 2004, 18:04   #54
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

't was Slowenië, hé. Foutje. Maar allez, dat maakt het nog erger!
Oud 9 juni 2004, 18:41   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hahahaha. U weet duidelijk niets over Slovakije en al evenmin over Slovenië. Het laatste land is juist een heel goed voorbeeld van een bijzonder vlotte overgang van een geleide staatseconomie naar een vrije markteconomie. Slovenië is ook de beste leerling van alle nieuwe EU-landen. Daarenboven heeft Slovenië het grootst aantal buitenlandse investeerders dankzij een regering die een hele reeks positieve maatregelen heeft uigewerkt. Onder alle voormalige Oostbloklanden is de koopkracht per hoofd het hoogste in Slovenië.

Met Slovakije daarentegen gaat het nog altijd niet bijzonder denderend, al is er in vergelijking met een tiental jaar geleden al veel vooruitgang geboekt.
Oud 9 juni 2004, 18:49   #56
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben niet tegen Vlaanderen en niet tegen België. Het Vlaams Blok heeft mijn stem omwille van het veiligheidsprobleem.
Ik hoop van harte dat ondertussen Vlaanderen een betere public relations bedrijft dan toen.
De Belgische staat voert door haar diplomatie een public relationsbeleid die de buitenlanders nog altijd een beeld voorschotelt als Franstalig land waar de Franstaligen de lakens uitdelen (ok, die belemmeren wel veel) en de rijkdom leveren.
Terwijl de rijkdom in dit land vooral door de Nederlandstaligen wordt geproduceerd en het leeuwenaandeel van de export.

Door een "prehistorisch" idee over België snappen buitenlanders niet wat Vlaanderen uitdraagt en daar schrikken ze dan van.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 19:03   #57
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hahahaha. U weet duidelijk niets over Slovakije en al evenmin over Slovenië. Het laatste land is juist een heel goed voorbeeld van een bijzonder vlotte overgang van een geleide staatseconomie naar een vrije markteconomie. Slovenië is ook de beste leerling van alle nieuwe EU-landen. Daarenboven heeft Slovenië het grootst aantal buitenlandse investeerders dankzij een regering die een hele reeks positieve maatregelen heeft uigewerkt. Onder alle voormalige Oostbloklanden is de koopkracht per hoofd het hoogste in Slovenië.

Met Slovakije daarentegen gaat het nog altijd niet bijzonder denderend, al is er in vergelijking met een tiental jaar geleden al veel vooruitgang geboekt.
Jantje, waar heb je het nu weer over?
Oud 9 juni 2004, 19:06   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
De Belgische staat voert door haar diplomatie een public relationsbeleid die de buitenlanders nog altijd een beeld voorschotelt als Franstalig land waar de Franstaligen de lakens uitdelen (ok, die belemmeren wel veel) en de rijkdom leveren.
Terwijl de rijkdom in dit land vooral door de Nederlandstaligen wordt geproduceerd en het leeuwenaandeel van de export.
Heel goed gezien. Mijn ervaring met de ambassades wijst ook in dezelfde richting. In de Golf was het diplomatieke personeel indertijd allemaal van Franstalige huize. Enkele Vlaamse dames mochten wel aan de receptie zitten. Daar waren ze blijkbaar wel goed voor. Maar functies als ambassadeur, kanselier en econoom werden bijna steeds waargenomen door een Franstalige.

Ook in het laatste journaal hebben we kunnen zien dat men als "aids-ambassadeur" eens te meer een Franstalige heeft aangewezen.
Oud 9 juni 2004, 19:12   #59
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Hier zijn duidelijk lieden aan het woord, die in hun hele leven nog geen nagel hebben geëxporteerd.

Ik ga mij niet uitsloven met het allemaal uit te leggen. Laat mij volstaan met te zeggen dat ze vééééér naast de kwestie zitten. Hééél ver.
Oud 9 juni 2004, 19:17   #60
België04
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Heel goed gezien. Mijn ervaring met de ambassades wijst ook in dezelfde richting. In de Golf was het diplomatieke personeel indertijd allemaal van Franstalige huize. Enkele Vlaamse dames mochten wel aan de receptie zitten. Daar waren ze blijkbaar wel goed voor. Maar functies als ambassadeur, kanselier en econoom werden bijna steeds waargenomen door een Franstalige.

Ook in het laatste journaal hebben we kunnen zien dat men als "aids-ambassadeur" eens te meer een Franstalige heeft aangewezen.
De volgende Vlaamse regering kan best prioriteit maken van een
[size=6]KLAAGMUUR[/size]
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be