Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2011, 11:27   #41
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En anders strafkolonie op de maan.

Kan dit debat AUB wat ernstig worden gehouden ?
Waarom denk jij dat ik niet ernstig ben?

Maar goed; stoppen met het middelbaar en hoger onderwijs te subsidiëren gaat ook al wat oplossen. Dan kunnen we de pensioenen means-tested maken. En de werkloosheidsuitkeringen ook onmiddellijk stopzetten. (Maar het budger voor het leefloon uitbreiden, bijvoorbeeld.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 11:28   #42
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Niet mee dus, net als met je andere voorstellen.

Op onderwijs KAN bespaard worden, maar dan gaan ze weer staken. Een voltijdse leraarsjob = +- 26 uur

Mijn kinderen zitten 10 uur minstens langer op school...
Dat is inderdaad redelijk dure kinderopvang, waar ze eigenlij niet zo veel bijleren als je kijkt naar de tijd gespendeerd.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 7 juni 2011, 11:30   #43
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Spijtig dat sommigen een goed debat over een ernstige kwestie alweer verknallen door zaken erbij te sleuren die er niks mee te maken hebben.
Verstandige opmerking Giserke.
Voor velen is ECHTE ziekte een ver van mijn bed show.
Meestal zijn het deze,indien ze 3x moeten kuchen gaan rondstrooien dat ze met een longontsteking zitten. ( of willen zitten)

Het zijn ook dezelfde die op maandagmorgend in rijen bij de huisarts staan aan te schuiven voor een briefje omdat ze met een kater zitten van de nacht daarvoor.

Indien je zelf geen uitstaans hebt met een ernstige chronische ziekte of bij één van je gezinsleden, onthou je dan hier om schandalige praat te verkopen zoals de persoon die vindt dat AIDS een luxe ziekte is, onherstelbaar en deze dan maar hun plan moeten trekken.

Een beetje meer respect voor invalieden zou velen hier sieren. Zij hebben daar ook niet om gevraagd en wat velen vergeten, deze mensen rekenen op jullie om toch nog een beetje menselijk te kunnen leven.

Valium
Chronisch invalide + 80%

Nota : Met deze dank ik iedere Vlaming voor zijn kleine bijdrage zodat ik gratis een rolstoel heb gekregen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 11:31   #44
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Gewoon; stoppen met de pensioenen uit te betalen. Wie gespaard heeft heeft geluk. Wie dat niet heeft, wordt de verantwoordelijkheid van haar/zijn kinderen. Wie dat niet heeft, de verantwoordelijkheid van liefdadigheidsinstellingen.
en terugvorderen wat de staat hen al die jaren onterecht heeft afgepakt
Oud 7 juni 2011, 11:33   #45
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
en terugvorderen wat de staat hen al die jaren onterecht heeft afgepakt
Dat mag van mij ook; kunnen we staat ineens geheel ontmantelen.

Enfin; wel zien of ze niet medeplichtig zijn, natuurlijk.
Oud 7 juni 2011, 11:45   #46
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon; stoppen met de pensioenen uit te betalen. Wie gespaard heeft heeft geluk. Wie dat niet heeft, wordt de verantwoordelijkheid van haar/zijn kinderen. Wie dat niet heeft, de verantwoordelijkheid van liefdadigheidsinstellingen.
Stoppen met het OCMW van de wereld te spelen.
Stoppen met mensen één dag te laten werken en hen dan een pensioen geven.
De staat ontvetten.

Morgen krijgen we het hele verslag van Europa.
België staat er in z'n onderbroek.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 7 juni 2011 om 11:45.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 12:18   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik steun jouw maatregel om van het huidige systeem over te gaan naar een responsibel systeem, maar het zal en moet geleidelijk zijn.

Het opeens stoppen van uitbetalen van pensioenen is een revolte starten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 13:50   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik steun jouw maatregel om van het huidige systeem over te gaan naar een responsibel systeem, maar het zal en moet geleidelijk zijn.

Het opeens stoppen van uitbetalen van pensioenen is een revolte starten.
Mensen zijn dikke egoïsten, dat klopt.

Zie ook: idioten.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 7 juni 2011 om 13:50.
Oud 7 juni 2011, 13:53   #49
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Waarom ook niet het ziekenbriefjes systeem helemaal moderniseren?
Elke arts heeft ondertussen een computersysteem, aangesloten op het artsending of hoe heet dat.

Dat men toch gewoon de ziekenkassen ook op zo'n centraal systeem aansluit, de arts tikt zijn cijferke in en de client betaalt enkel de opleg, ook belastingen kunnen daarop aansluiten. De ziekenkassen storten maandelijks het nodige bedrag aan de ARTS en niet meer via 870 briefkes en tussenpersonen aan de patient.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 14:22   #50
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Elke arts heeft ondertussen een computersysteem, aangesloten op het artsending of hoe heet dat.

Dat men toch gewoon de ziekenkassen ook op zo'n centraal systeem aansluit, de arts tikt zijn cijferke in en de client betaalt enkel de opleg, ook belastingen kunnen daarop aansluiten. De ziekenkassen storten maandelijks het nodige bedrag aan de ARTS en niet meer via 870 briefkes en tussenpersonen aan de patient.
Lap, weeral zoveel vrienden en kennissen zonder werk.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 14:30   #51
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je onder het statuut van invalide of chronisch zieke valt, zijn sommige hospitaals hiermee al bezig.
Ik kan je vertellen dat dit een ongelooflijk goede regeling is.
Ik sta 100% achter je voorstel om dit naar de volledige bevolking toe te trekken.
Doch ik denk dat het RIZIV hiervoor niet te vinden is omdat er altijd dokters zullen zijn die in hun pc andere nummers (in hun voordeel) zullen intikken en dusdanig meer van de ziekenfondsen terug trekken dan waarover ze eigenlijk recht hebben.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 15:35   #52
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Dat is 1 van de matregelingen die men zou kunnen toepassen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 15:37   #53
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Als je onder het statuut van invalide of chronisch zieke valt, zijn sommige hospitaals hiermee al bezig.
Ik sta 100% achter je voorstel om dit naar de volledige bevolking toe te trekken.
Doch ik denk dat het RIZIV hiervoor niet te vinden is omdat er altijd dokters zullen zijn die in hun pc andere nummers (in hun voordeel) zullen intikken en dusdanig meer van de ziekenfondsen terug trekken dan waarover ze eigenlijk recht hebben.
Dat denk ik niet. Want ook nu heb je inzage in je medisch dossier via internet (via het ziekenfonts). Bovendien is de terugbetaling wettelijk vastgesteld.
Als ze willen foefelen, is dit vlug te controleren.

Laatst gewijzigd door giserke : 7 juni 2011 om 15:38.
Oud 7 juni 2011, 15:40   #54
giserke
Banneling

Standaard

1 van de grootste maatregelingen is de thuiszorg uitbreiden, en veelvuldig toepassen.
Dus zorgen dat mensen zolang mogelijk kunnen thuisblijven in hun oude dag. In plaats van de dumpen in rusthuizen en RVT's.

Heb ooit een berekening gezien, dat dit rond de 1 miljard zou besparen.

Laatst gewijzigd door giserke : 7 juni 2011 om 15:41.
Oud 7 juni 2011, 15:47   #55
giserke
Banneling

Standaard

Ook een oplossing is zorgen dat generische middelen exact dezelfde eigenschappen hebben als hun merkvarianten Want momenteel spreekt men van een clone als de stofnaam aanwezig is.
Maar soms voegen fabrikanten van medicijnen stoffen toe om bijwerkingen te temperen.
Daarom zijn veel geneesheren niet geneigd om generische middelen voor te schrijven.
maw, men zou de generische geneesmiddelen moeten verbeteren, zodat ze een waardig alternatief zijn voor de merknamen.
Oud 7 juni 2011, 15:52   #56
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
die frauderende artsen zullen ook nu frauderen met de groene briefkes: iemand al ooit gecheckt of het nummertje klopt met de behandeling? Of eerder: al ooit geweten waarom een arts die enkel hernieuwing van de medicatie voorschrijft, persé telkens je bloeddruk moet meten? omdat hij verplicht is een medische handeling uit te voeren....
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 16:13   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En dan?
Het gaat vaak over persoonlijke drama's. Gezinnen die uit elkaar spatten, omdat de kinderwens niet kan uitgevoerd worden, omdat via de natuurlijke weg geen bevruchting mogelijk is.
Verminderde of geen vruchtbaarheid, is dat geen teken van moeder natuur?
Langs de ene kant zijn onze groenen aan't mekkeren over GGO's, maar kindjes maken van moeilijk verenigbaar zaad en eicellen, da's perfect ok.
Citaat:
Alles heeft te maken waar je als samenleving uw waardeschaal legt.

Nog eens het geeft geen zin, dit of dat er uit te pikken.
Dan nog, wat steld 10-15 miljo € voor over een debat die gaat over miljarden euro's perjaar ?
Awel, ik ben al blij met maar €1 000 000 van dit budget. Zet maar op mijn rekening.
Oud 7 juni 2011, 16:19   #58
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook een oplossing is zorgen dat generische middelen exact dezelfde eigenschappen hebben als hun merkvarianten Want momenteel spreekt men van een clone als de stofnaam aanwezig is.
Maar soms voegen fabrikanten van medicijnen stoffen toe om bijwerkingen te temperen.
Daarom zijn veel geneesheren niet geneigd om generische middelen voor te schrijven.
maw, men zou de generische geneesmiddelen moeten verbeteren, zodat ze een waardig alternatief zijn voor de merknamen.
wat een onzin. Generieken zijn ofwel copies van merkvarianten (en dus identiek) of equivalent aan merkvarianten (waarbij één of ander hulpstofke verschilt). Bio-equivalentie is iets wat moet bewezen worden voor elke generiek, ongeacht copie of equivalent.

Geneesheren weigeren vooral generieken voor te schrijven omdat merkproducten generieken in een slecht daglicht stellen (met als voorbeeld bovenstaande zever)

generieken zijn volwaardige alternatieven voor originators, maar wil men echt een prijsdaling veroorzaken dan moet men afstappen van de vaste, verplichte prijs die de overheid (economische zaken) de generieken oplegt, en waar niet van afgeweken mag worden, en waarbij die overheid generische bedrijven verplicht om de marges voor apotheker en groothandel in absolute cijfers gelijk te houden aan die van de innovator.
Oud 7 juni 2011, 16:21   #59
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Verminderde of geen vruchtbaarheid, is dat geen teken van moeder natuur?
Langs de ene kant zijn onze groenen aan't mekkeren over GGO's, maar kindjes maken van moeilijk verenigbaar zaad en eicellen, da's perfect ok.
1: Ik ben geen groenen
2: Die "moeilijk verenigbare zaadcellen" zijn vaak afkomstig van mensen die weten at ze een ziekte hebben, en die op tijd hun zaadcellen laten invriezen, voordat het helemaal niet meer mogelijk is.
Bovendien weet ik niet wat dit te maken heeft met genetica.

Citaat:
Awel, ik ben al blij met maar €1 000 000 van dit budget. Zet maar op mijn rekening.
Ziewel, zoals ik dacht, eigen pocket eerst. Dan gaan afvragen waarom we wantrouwig zijn als het gaat over een evenwichtige verdeling van de rijkdommen en een eerlijke concurrentie tussen ondernemers.
Oud 7 juni 2011, 16:27   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
1: Ik ben geen groenen
Ok een linkse dan

Citaat:
2: Die "moeilijk verenigbare zaadcellen" zijn vaak afkomstig van mensen die weten at ze een ziekte hebben, en die op tijd hun zaadcellen laten invriezen, voordat het helemaal niet meer mogelijk is.
Ik dacht eerder dat het vooral mensen waren die wat geld achter de hand hadden, en die na een paar jaar proberen nog geen kleintjes hebben verwekt.
Eneuh, mensen met een ziekte die na een tijd de vruchtbaarheid en de viabiliteit van't nageslacht aantast, zouden die niet beter moeten weten dan "later" kindjes te willen?
Citaat:
Bovendien weet ik niet wat dit te maken heeft met genetica.
Voortplanting heeft niks te maken met genetica dus.

Citaat:
Ziewel, zoals ik dacht, eigen pocket eerst. Dan gaan afvragen waarom we wantrouwig zijn als het gaat over een evenwichtige verdeling van de rijkdommen en een eerlijke concurrentie tussen ondernemers.
Grappig, U gaat er van uit dat ieder gelijk geschapen is. Aarde aan Giserke, niet iedereen is gelijk hoor.

En ja, ik ben er eerlijk in. Als ik een 10% van een door mij bedachte en uitgevoerde besparing mag in de zak steken, heeft de grote hoop toch nog steeds 90% minder uitgegeven.
En was dat niet het idee van deze topic?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be