![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=145363 Als je weet dat het daarover niet gaat, waarom begin jij er dan over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() De verdeling van de juridische competenties in België, is dat ook al zo'n labyrinth waarin Theseus zelfs met behulp van de draad van Ariadne de Minotaurus niet zou vinden, laat staan er terug uit raken?
Ik stel voor dat iedere stad en gemeente, die discrimineert tegenover de locaal laagst gehanteerde strafmaat, jaarlijks een maagd levert voor vrij gebruik aan de minister van Justitie, tot de zaak gehomogeniseerd is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wet die de gemeentelijke administratieve sancties regelt natuurlijk. En strikt genomen is een gemeentelijke verordening wel een soort wet. Wetten in dit apenland hebben zovele verschillende namen: grondvod, gewone wet (al dan niet met bijzondere meerderheden), kb, mb, decreet, prov of gemeentelijke verordening (en van in Brussel ben ik het even kwijt). Allemaal democratisch gestemde dingen die het maatschappelijk leven reguleren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Licht je daar dan over in, en ge zijt er. Maar dat wist ge wel. Ge zijt er juist maar mee aan het rammelen hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||