![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Els Van Weert (Spirit) - 7 tot 13 juni "Huidig Voorzitter en boegbeeld van Spirit. Tevens zetelend in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Het Vlaams-nationalisme van de vroegere Volksunie werd ingeruild voor het 'regionalisme'. Wat daar anders aan is kan u haar vragen in deze forumsessi |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Hoeveel van die doden door vuurwapens zouden in een ander geval niet gedood zijn (ttz in uw statistiek dient u geen rekening te houden met zelfmoorden en familiale drama's) Maar ja, houd het maar simplistisch, dat is al moeilijk genoeg voor de spiritisten ![]()
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer dan een verwijzing naar de webstek zal er niet inzitten. Ik denk dat ze zich baseert op de cijfers van de NIS en die geven, zoals de meeste overheidscijfers, weinig duidelijkheid. ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() Wat jachtwachter schrijft kan ik volledig beamen. Onze dochter van elf kan alle wapens hanteren, demonteren en verantwoord mee omgaan in alle veiligheid. Zelf schiet ze luchtdruk, waar dezelfde veiligheidsprincipes heersen als bij vuurwapens. Nooit of te nooit zal ze aan die wapens komen zonder eerst toestemming te vragen ze te mogen hanteren ( bij het poetsen wil ze dus graag helpen demonteren), trouwens alles zit achter slot en grendel, munitie is gescheiden en laders zitten nog eens apart ( uitgen. revolvers).
Hierbij nog wat meer over den belzieke justitie waar je om 10 zieke kiekens af te schieten 1 jaar effectief krijgt: De correctionele rechtbank heeft gisteren de eerste daders veroordeeld van de overvallenplaag die begin dit jaar Antwerpen en omstreken teisterde. Houtman M. (20), Hasan H. (1 en Abdelhamed O.A. (20) pleegden op 24 januari een brutale overval op de fotowinkel van Paul Van de Vyver in Hoboken. Ze kregen 30 maanden voorwaardelijk. Het openbaar ministerie had drie jaar effectief geëist. De overval op de fotowinkel viel midden in de overvallenplaag die Antwerpen in de ban hield. In de drie weken die eraan voorafgingen, had de bende - die bekend zou worden als de ‘Bende van den Dikke’ - al vier van haar twaalf wapenfeiten laten optekenen. Tot vandaag werden 68 overvallen gepleegd, maar het gros ervan viel in de eerste twee maanden van het jaar. Nu komen de drie er met 30 maanden voorwaardelijk goedkoop vanaf, want het openbaar ministerie had drie jaar effectief gevorderd. De rechtbank hield rekening met hun jonge leeftijd, hun blanco strafregister en het feit dat ze al vier maanden in voorhechtenis zaten. _________________ |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ons rechtssysteem ten voeten uit. 8) |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom wordt die bende van den dikke hierbij vermeld? Dit is een losstaand feit van 4 totaal verschillende jongeren die niets met die bende te maken hebben. Ik vind dit oproer kraaien en goedkoop. Enige nuance mag je hier toch wel verwachten vind ik.
![]() |
#48 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Als dit je argument is om wapens te verbieden, denk ik dat het beter is de mensen te verplichten hun wapens in een veilige kamer of wapenkluis op te bergen ... hetgeen het merendeel van de schutters nu al doet. |
||||
![]() |
![]() |
#49 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is wel zo dat in de VS het hoogst aantal slachtoffers vallen door wapens, en dit is zoals ik al zei, te wijten aan hun lakse wapenwetgeving (een promotiestunt van een bank voor een gratis "hunting gun" bij opening van een nieuwe rekening?) en vooral de angstpsychose die er heerst. In Canada zijn er bv meer wapens per 1000 inwoners maar die mensen hebben wel hun voordeuren nooit op slot. Die zijn niet bang. Hier wordt die angstpsychose net zo aangewakkerd door het V.B. en daar huiver ik van. Er zijn heel veel sportschutters die niet hun sport (die ik snap) als reden aanhalen om geen wapens te verbieden maar steeds weer met hun wapen als verdedigingsmiddel komen aandraven. Dat is een essentieel verschil en neigt dan weer WEL naar angst en dan kan je WEL kijken naar de VS als waar ons dat leiden kan. That was my point.
![]() |
#52 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nogmaals, New York, met de strengste wapenwetgeving= nieumand een wapen. Heeft de grootste criminaliteitscijfers van Amerika MET wapens. Denk daar maar eens over na. Wanneer wapens crimineel zijn, hebben alleen criminelen wapens! |
||
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Mag ik er U tevens op wijzen, dat na het afschaffen van particulier wapenbezeit in GB. De politie zich heeft moeten bewapenen!
Volgens mij zegt dit reeds genoeg! |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want doden gaan er dan vallen, zoveel is zeker. En hoe bepaal je dat? Vanaf 't moment dat ze je televisie meenemen mag je enkel in de benen schieten? Maar zodra juwelen van een bepaalde waarde 'shoot to kill' ? sorry maar die far west toestanden daar pas ik voor. Het hek is dan gewoon van de dam.
![]() |
#55 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer er iemand bij nacht en ontij, aan Uw bed staat, dan moogt ge doen wat ge wilt. Dienen gast komt U ook geen nachtzoentje geven. En wat zijn bedoelingen zijn van die gasten, dat weet ge ook niet. Gaat hij U vermoorden wanneer U hem heeft gezien???????????? Dat zijn vraagtekens. Iemand die in mijn huis komt, bij nacht, en ik heb de kans, die komt er niet levend uit. Hij zal mij dat geen twee keer lappen. En iemand anders ook niet. En hij zal geen wraak moeten nemen op mij als hij buitenkomt. Goedkoop voor de staat! En dat zonder Vuurwapen! |
||
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Denk daar ook maar eens over na!
Erger is nog dat vaak de slachtoffers door justitie zwaarder worden aangegrepen dan de misdadigers zelf. Een fraai voorbeeld hiervan is de zaak van de garagehouder Cees Gardien uit Leidschendam. Bij zijn bedrijf was al negenmaal ingebroken. Ook was de 71-jarige al tweemaal overvallen. Op 15 december vorig jaar werd Cees in het stikdonker belaagd door vier van bivakmutsen voorziene en met messen bewapende Turkse criminelen. Gardien, die leed aan suikerziekte en strottenhoofdkanker, en in een rolstoel zat, verdedigde zich met een pistool. Hij schoot de Turkse crimineel Yacup Yuruyucu neer. Cees Gardien heeft ziek en wel vier maanden in voorarrest gezeten, zogenaamd wegens doodslag. Volgens officier van justitie mr. R. Klee kon de garagehouder zich niet beroepen op noodweer. Bovendien had hij na de vorige overvallen zijn bedrijf gewoon op dezelfde plaats voortgezet in plaats van te verhuizen, zei Klee. Met andere woorden: de belaagde burger moet zich maar aanpassen aan de criminaliteit. Terecht was Gardiens advocaat mr. P. Hoogendam daar razend over. Deze week werd hij vrijgelaten op grond van noodweer. Desalniettemin overweegt het OM in hoger beroep te gaan teneinde de zieke Cees alsnog achter de tralies te krijgen. De criminele Turken daarentegen lopen allang weer vrij rond. Cees is nu ondergedoken omdat hij bedreigd wordt. En dan is er nog de 36-jarige Robert Kamerbeek die het strandpaviljoen 'Far Out' beheert in Zandvoort. Vorig jaar augustus werd zijn zaak geterroriseerd door een bende ruziezoekende Marokkanen. Kamerbeek, die zijn bedrijf naar de knoppen zag gaan, ramde de treiteraars zijn zaak uit en bedreigde ze met een honkbalknuppel en een alarmpistool. |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jaren geleden hoorde mijn moeder een geluid in de kelder. Totaal onverantwoord trouwens, 4 broers + vader liggen gewoon rustig te knorren, pakt zij de deegrol en een keukenmes en gaat er zelf op af. Ze ziet iemand door het keldergat kruipen, gooit het mes en gaat die kerel met de deegrol te lijf. Die houdt haar tegen, begint te roepen en kan haar uiteindelijk kalmeren want... het blijkt Jan te zijn, mijn 5de broer die zijn sleutels kwijt was en niet durfde bellen omdat hij veel te laat thuis was. Nu wat als wij, zoals u voorstelt, dus een wapen in huis hadden en mijn moeder, gewend van er mee om te gaan, gooit geen keukenmes maar schiet 'm overhoop? Jawel, 1 broer minder. En die zaken gebeuren hoor, wees daar maar zeker van. Ik vrees dat het ongelukkenaantal hoger zal liggen dan de effectiviteit van uw plan, en daarom ontoelaatbaar. oh en voor diegenen die aan het tellen zijn geslagen : nog 3 zussen ook, yep een kroostrijk gezin met 9 kinderen - dus mij niet proberen wijs te maken dat je slapend rijk wordt van het "hoge" kindergeld. ![]()
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een ander verhaaltje: Mijn vader heeft ook altijd wapens gehad. Wij wisten dat als we onze sleutel vergeten waren we gewoon moesten bellen en niet mochten binnenbreken. Nooit geen doden in de familie gehad maar de enige inbreker die ooit is binnengekomen, heeft de rijkswacht toch met een stinkende, natte broek in de cel moeten smijten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus bij jullie zou er dan geen accident gebeurd zijn, bij ons op dat moment klaarblijkelijk wel. Dat is één onschuldig slachtoffer teveel dat kan vermeden worden als je dat voorstel zou volgen : elk gezinshoofd een wapen en het recht om je bezit te verdedigen.
![]() |
#60 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is hetzelfde argument als dat de US rifle association aanhaalt. Me dunkt zijn er sites legio die het tegendeel kunnen staven.