Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 juni 2011, 08:15   #41
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
zei er iemand dat dan? Het is géén typisch hollands.
Jij had het niet over Hollands, je had het over het opvoeden van je dochter in het Nederlands, maar met een zogezegde synoniemen uit 'JULLIE taal'. Die synoniemen blijken bij nader inzien echter dus gewoon Nederlands te zijn.
Maar dat bedoelde je vast niet toen je dat schreef, vandaar mijn vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
oh, maar ik heb zelf veel Vlaams geschreven ook, maar ik heb mijn dochter in het Nederlands opgevoed. Wel met onze woordenschat. Ze weet dat ik vies kijk als ze iets "leuk" vind, en verbetert dan gauw in een synoniem uit ONZE taal.
Hollander is offline  
Oud 12 juni 2011, 14:27   #42
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Een minimum aan elementaire beleefdheid zou je sieren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG
Dat heeft wel te maken met dit topic, namelijk dat de Vlaamse Regering - van wie we tenminste mogen verwachten dat zij het goede voorbeeld geeft inzake taalgebruik in de communicatie met de burgers - zélf geen respect betoont voor het Nederlandstalig karakter van Vlaanderen. En dan durven wij respect éisen van anderen en gaan we hun tekortkomingen bekritiseren, terwijl we zelf blind blijven voor die van ons? Hoe geloofwaardig gaat men ons in de Rand nog nemen als we daar binnenkort nog eens de gemeentebesturen op de vingers gaan tikken?

NEEN, NON , NEIN, NO,

Lees nog eens rustig de openingspost.
Houd in uw achterhoofd dat de gemeente Schaarbeek deel uit maakt van Belgie, een tweetalig land, en een deelgemeente is van Brussel, een officieel tweetalige stad. Dus de gemeente Shaarbeek is verondersteld om in TWEE talen te communiceren met zijn bevolking.
De overheid in de rand is nederlandstalig (tja de frantaligen hebben om een taalgrens gevraagd) dus de overheid in vlaanderen communiceert met zijn bewoners in het nederlands en mag dus terecht verwachtten dat de inwoners van de rand nederland kunnen begrijpen, lezen en spreken.

Als jij van mening bent, en dat is je goede recht, dat de vlaamse overheid teveel in het Engels communiceert, dat heeft de schoofzaak en mezelf je daar duidelijk op gewezen dat je beter een ander topic opstart.....want het engels is geen officieele taal in Belgie, frans wel. Het werdt je ook duidelijk gemaakt dat de gebruik van het "engels" in Europese landen een algemeen verschijnsel is, heeft dus geen bal te maken dat het feit dat het Schaarbeekse gemeentebestuur dat verondersteld is te communiceren in een het frans en een correct nederlands hier nogmaals door de mand is gevallen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew
http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA

en toen werd het stil.............
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 12 juni 2011, 15:16   #43
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
en toen werd het stil.............
Er valt hier dan ook niets meer te zeggen. Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, dacht ik. Dat anderen dat off-topic vinden is hun probleem, niet het mijne. In dat geval kunnen we hier de helft van de draden gaan sluiten, trouwens.

Laatst gewijzigd door SDG : 12 juni 2011 om 15:21.
SDG is offline  
Oud 12 juni 2011, 16:07   #44
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Jij had het niet over Hollands, je had het over het opvoeden van je dochter in het Nederlands, maar met een zogezegde synoniemen uit 'JULLIE taal'. Die synoniemen blijken bij nader inzien echter dus gewoon Nederlands te zijn.
Maar dat bedoelde je vast niet toen je dat schreef, vandaar mijn vraag.
Wel, laat ik je tevreden stellen door te zggen dat ik hier het woord taalgebruik had moeten gebruiken ipv taal. Eigenlijk hetzelfde, maar voor muggenzifters...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be