Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 juni 2011, 16:30   #41
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mensen stemmen N-VA omdat ze Belgie moe zijn, en omdat ze de politiek van de Belgiscisten kotsmoe zijn, ik heb daar geen dure op maat gemaakte studie voor nodig.
Goed. Laten we een referendum organiseren zoals ook de SNP voorstelt.
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:30   #42
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
1,8%, dat is binnen de foutenmarge.
Daar moet je niet achter kijken. Trouwens, als je de V partijen hun zetels zou tellen, zou je wel dicht bij die 50% uitkomen hoor
....en dat is de natte droom van Fieseler....

Het Vlaams Nationalisme betekent nu (IN DE PEILINGEN WEL TE VERSTAAN) 45% van het Vlaamse electoraat.

Denk dat ik vanavond die fles Louis Casters die ik van een vriend vlaams nationalist heb gekregen de strot ga opensnijden...
Oud 10 juni 2011, 16:31   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Het Vlaams Nationalisme betekent nu (IN DE PEILINGEN WEL TE VERSTAAN) 45% van het Vlaamse electoraat.

Denk dat ik vanavond die fles Louis Casters die ik van een vriend vlaams nationalist heb gekregen de strot ga opensnijden...
Goed. Laat ons een referendum organiseren.
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:32   #44
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het is niet de bedoeling om spelbreker te spelen, maar toch 2 opmerkingen !
1) links, zowel SP.a als Groen! gaan ook vooruit. (1,8%)
2) de V-partijen naderen maar kunnen de 50% horde maar niet nemen.
Dat laatste is belangrijk ( Maddens) om de nodige verandering meer dwingend te kunnen maken.
N-VA + VB samen:
1 jaar geleden 40%
6 maanden geleden: 42,5%
nu: 45 %

... ik denk dat sommige belgicisten na het bekendmaken van deze peiling een andere onderbroek aan moesten doen!
gertc is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:32   #45
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
2) de V-partijen naderen maar kunnen de 50% horde maar niet nemen. Dat laatste is belangrijk ( Maddens) om de nodige verandering meer dwingend te kunnen maken.
Dat lijkt me niet juist. Die 50% is geen magische grens die opeens alles anders gaat maken. Men kan nu al niet meer om de N-VA heen.
respublica is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:33   #46
system
Banneling

Standaard

Citaat:
het enige wat telt aan deze peilingen , dat is de trend die ze weerspiegelt. En die trend is dat de n-va nog kiezers zou bijwinnen tov de vorige verkiezingen. Al de rest doet er niet toe (of dat nu 33 of 30 of 35 procent is)
De trend is gewoon een consolidatie van de NVA door de leegloop van de LDD.

Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2011 om 16:33.
system is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:33   #47
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Goed. Laat ons een referendum organiseren.
En wat als een meerderheid België wil behouden? België weer unitair, alle Vlaamse verzuchtingen de prullenmand in en alle Vlaamsgezinden de boot op?
SDG is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:34   #48
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De trend is gewoon een consolidatie van de NVA door de leegloop van de LDD.

Da's de beste van vandaag. Nog!
Zeno! is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:35   #49
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja volgens die studie van de KUL zouden er meer N-VA kiezers geen verandering willen dan separatisme (en een grote meerderheid verandering). We zullen zien wat N-VA waard is als het zo ver komt.
yep yep yep...het heeft nu al generaties lang geduurd dat vooral de tjeven de arme domme laffe flaminganten heeft verraden, verkocht en uitgezogen tot meerdere eer en glorie van "la patrie".

Zelfs vandaag nog proberen ze de truuk van "u stemt wel rechts maar u bedoelt uiteraard links"....

Het wordt dus tijd dat de NVA nu net het tegenovergestelde doet: "welkom aan alle Belgicisten in onze grote volkspartij, stemt u gerust op de NVA...u zegt wel Belgicist te zijn maar u bedoelt uiteraard Flamingant"

Oud 10 juni 2011, 16:35   #50
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Pff peilingen. Ge weet wat ik daarover denk. De vorige peiling -deze van maart 2011- verloor de NVA ten opzichte van de voorgaande peiling -deze van september 2010 . En toen werd dit verlies afgedaan als een 'onbetrouwbare' peiling. Nu zouden ze weer winnen.

Maar wat zouden ze dan winnen? Een schamele +0,5% in vergelijking met de beste peiling die ze ooit hebben gehad, namelijk deze van september 2010. Bovendien winnen de Spa en de Groenen ook. En die zeggen juist het tegenovergestelde van de NVA. De NVA heeft gewoon de LDD verder leeggezogen, da's alles. En dan nog maar voor de helft, want de andere helft is naar het VB gegaan. Dit natuurlijk indien de peilingen waar zouden zijn. Maar ja peilingen... De enige echte peiling zijn de verkiezingen.

En bijgevolg: de prijzen worden aan de meet uitgedeeld. En ik voorspel dus: pats de berg af met de NVA! Zeker weten.
Jij schudt die voorspelling echt uit je mouw, je hebt niks om die mee te onderbouwen! Ik zou er dan ook niet zo 'zeker' van zijn. Ik sluit trouwens ook niet uit dat N-VA bij effectieve verkiezingen verliest, maar tot nu toe heb ik NIETS gezien dat er op wijst dat het die richting uitgaat.

Dit is wishful thinking op zijn best! "Ik hoop dat het gebeurt dus gaat het ook gebeuren."

Laatst gewijzigd door respublica : 10 juni 2011 om 16:36.
respublica is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:35   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Ik hoop dat ze wat hervormingen kunnen doordrukken. 33 % van de stemmen, maar ze moeten er ook nog wat mee doen.

Sociaal economisch sta ik achter de NVA, dus show me the money !
Tavek is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:36   #52
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

opnieuw spookt een bepaalde zin door mijn hoofd die tijdens een partijraad uit de mond van een n-va kopstuk viel op te tekenen: in 2014 moeten we eens goed de zetels tellen en misschien wel aan staatsvorming beginnen denken ipv staatshervorming
vrijevlaming is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:36   #53
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De nva gaat er nog op vooruit:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws

Moet er nog zand zijn ?

Edit:
Ook Groen! stijgt tot recordhoogte.
Vooral Open VLD wordt geslachtofferd.

Fantastisch, ik ben helemaal overtuigd nu. Waar kan ik een lidkaart kopen?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:37   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zou zonde zijn .... om die te kraken zonder mij uit te nodigen ..

Maar wat ik wou zeggen, omtrent de verwachte peiling van het land ten Zuiden van het onze:

hoe linkser men daar stemt, en hoe rechtser bij ons: hoe beter.
De kloof moet alsmaar breder en dieper worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:37   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
yep yep yep...het heeft nu al generaties lang geduurd dat vooral de tjeven de arme domme laffe flaminganten heeft verraden, verkocht en uitgezogen tot meerdere eer en glorie van "la patrie".

Zelfs vandaag nog proberen ze de truuk van "u stemt wel rechts maar u bedoelt uiteraard links"....

Het wordt dus tijd dat de NVA nu net het tegenovergestelde doet: "welkom aan alle Belgicisten in onze grote volkspartij, stemt u gerust op de NVA...u zegt wel Belgicist te zijn maar u bedoelt uiteraard Flamingant"

Nogmaals. We zullen zien wat de Vlaams-nationalisten waard zijn als "het" zover komt. Laat maar komen.
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:38   #56
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

Da's de beste van vandaag. Nog!
En dan heeft de NVA nog eigenlijk nog niet eens de helft van de LDD kunnen recupereren, want de LDD verloor met -1.6% terwijl de NVA slechts met een zwakke +0.5 steeg. Het VB recupeerde voornamelijk de LDD-kiezers. Dit allemaal als de peilingen juist zijn. Maar wij weten dat ze niet juist zijn maar dat zulke peilingen eigenlijk verkapt bedrog zijn om de oplagen van bepaalde kranten wat op te krikken.

En dus, voor de mensen die de peilingen toch geloven: de NVA maw zit aan zijn plafond. Op de top van de berg. En vanaf nu: roets de berg af.

Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2011 om 16:43.
system is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:38   #57
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Dat lijkt me niet juist. Die 50% is geen magische grens die opeens alles anders gaat maken. Men kan nu al niet meer om de N-VA heen.
Strategisch is dat juist, maar als dat ook mathematisch het geval was, is het nog sterker.
(de zetelverdeling is soms onlogisch)
Maar goed, ongeduld is hier een slechte deugd.
Anselmo is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:39   #58
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
opnieuw spookt een bepaalde zin door mijn hoofd die tijdens een partijraad uit de mond van een n-va kopstuk viel op te tekenen: in 2014 moeten we eens goed de zetels tellen en misschien wel aan staatsvorming beginnen denken ipv staatshervorming
Yep dat zou tenminste duidelijkheid scheppen. Het is alleen wat hypocriet om eerst zetels binnen op basis van een niet separtatisch programma om vervolgens als men die zetels heeft een ander programma naar voor te schuiven.
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:40   #59
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herr Oberst is offline  
Oud 10 juni 2011, 16:40   #60
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dan heeft de NVA nog eigenlijk nog niet eens de helft van de LDD kunnen recupereren, want de LDD verloor met -1.6% terwijl de NVA slechts met een zwakke +0.5 steeg. Het VB recupeerde voornamelijk de LDD-kiezers. De NVA, maw zit aan zijn plafond. Op de top van de berg. En vanaf nu: roets de berg af.

Nog! Nog!

Zeno! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be