![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed. Laten we een referendum organiseren zoals ook de SNP voorstelt.
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Nationalisme betekent nu (IN DE PEILINGEN WEL TE VERSTAAN) 45% van het Vlaamse electoraat. Denk dat ik vanavond die fles Louis Casters die ik van een vriend vlaams nationalist heb gekregen de strot ga opensnijden...
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1 jaar geleden 40% 6 maanden geleden: 42,5% nu: 45 % ... ik denk dat sommige belgicisten na het bekendmaken van deze peiling een andere onderbroek aan moesten doen! |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Dat lijkt me niet juist. Die 50% is geen magische grens die opeens alles anders gaat maken. Men kan nu al niet meer om de N-VA heen.
|
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() De trend is gewoon een consolidatie van de NVA door de leegloop van de LDD.
Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2011 om 16:33. |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelfs vandaag nog proberen ze de truuk van "u stemt wel rechts maar u bedoelt uiteraard links".... Het wordt dus tijd dat de NVA nu net het tegenovergestelde doet: "welkom aan alle Belgicisten in onze grote volkspartij, stemt u gerust op de NVA...u zegt wel Belgicist te zijn maar u bedoelt uiteraard Flamingant" ![]()
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit is wishful thinking op zijn best! "Ik hoop dat het gebeurt dus gaat het ook gebeuren." Laatst gewijzigd door respublica : 10 juni 2011 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ik hoop dat ze wat hervormingen kunnen doordrukken. 33 % van de stemmen, maar ze moeten er ook nog wat mee doen.
Sociaal economisch sta ik achter de NVA, dus show me the money ! |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() opnieuw spookt een bepaalde zin door mijn hoofd die tijdens een partijraad uit de mond van een n-va kopstuk viel op te tekenen: in 2014 moeten we eens goed de zetels tellen en misschien wel aan staatsvorming beginnen denken ipv staatshervorming
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Fantastisch, ik ben helemaal overtuigd nu. Waar kan ik een lidkaart kopen?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik wou zeggen, omtrent de verwachte peiling van het land ten Zuiden van het onze: hoe linkser men daar stemt, en hoe rechtser bij ons: hoe beter. De kloof moet alsmaar breder en dieper worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() En dan heeft de NVA nog eigenlijk nog niet eens de helft van de LDD kunnen recupereren, want de LDD verloor met -1.6% terwijl de NVA slechts met een zwakke +0.5 steeg. Het VB recupeerde voornamelijk de LDD-kiezers. Dit allemaal als de peilingen juist zijn. Maar wij weten dat ze niet juist zijn maar dat zulke peilingen eigenlijk verkapt bedrog zijn om de oplagen van bepaalde kranten wat op te krikken.
En dus, voor de mensen die de peilingen toch geloven: de NVA maw zit aan zijn plafond. Op de top van de berg. En vanaf nu: roets de berg af. Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2011 om 16:43. |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(de zetelverdeling is soms onlogisch) Maar goed, ongeduld is hier een slechte deugd. |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep dat zou tenminste duidelijkheid scheppen. Het is alleen wat hypocriet om eerst zetels binnen op basis van een niet separtatisch programma om vervolgens als men die zetels heeft een ander programma naar voor te schuiven.
|
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|