![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is exact wat ik bedoel. of begrijp je niet wat er staat? Natuurlijk is het geen verplichting om belg te worden, maar de mogelijkheid bestaat STANDAARD. Waarom kan je dat nu niet begrijpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik lees dat jij pleit dat al die mensen die een dubbele nationaliteit bezitten er één dienen op te geven. Misschien kun je even duidelijk maken waarom je tegen een dubbele nationaliteit bent zonder rond te pot te draaien en over Marokkanen en de Islam te beginnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus voor Amerika is dat wel het geval. Weet iemand voor welke landen die regel nog geldt? Ik vind dat maar vreemd trouwens. Ik vind persoonlijk dat je jezelf pas Amerikaan kan noemen wanneer je daadwerkelijk verbonden bent met dat land door bijvoorbeeld daar je leven op te bouwen, daar te werken, de gewoonten aanneemt van dat land ed.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik naar Marokko ga kan ik amper een verblijfsvergunning krijgen, laat staan de nationaliteit verwerven. Ik ken zelfs iemand die met een marokkaan gehuwd was en haar eigen woning zelfs niet kon behouden nadat haar man was overleden! Als ik drie jaar in Frankrijk ga werken, dan word ik dus Fransman, verhuis ik nadien naar Spanje, dan word ik Spaanse senorita, ik ga ook eens naar Italie en dan word ik Italiaan.... natuurlijk blijf ik ondertussen belg (als dat land nog bestaat). wat voor zin heeft het? tenzij om te genieten van de extra voordelen die aan nationaliteit verbonden zijn? Ik kan overal gaan stemmen dan zeker en mee mijn invloed op het beleid gaan bepalen, zonder dat ik de gevolgen van mijn stemgedrag moet ondergaan. Zo is het wel leuk! Wat gebeurt er trouwens met al die vaderlandslievende Marokkanen die ook toevallig belg geworden zijn als Marokko met Belgique in de clinch gaat? Met wie zouden ze dan collaboreren? Wie wordt de volgende minister van "lands"verdediging? een Turk? of een Marokkaan? Waarom geen Libiër? allemaal met belgisch papierke natuurlijk. Erdogan moeit zich trouwens hoe langer hoe meer met de binnenlandse politiek van Duitsland en ondertussen ook al Nederland. Wie spreekt hij daarvoor aan? Zijn Turkse onderdanen natuurlijk. de koning van Marokko kwam in Nederland vertellen dat ze de zoveelste provincie van Marokko waren! ja hoor! waarom niet? we zijn toch allemaal Nederlanders daar in Amsterdam zeker! Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() 1 nationaliteit lijkt me beter te zijn. Je maakt een duidelijke keuze en toont je loyaliteit.
Ik lig eigenlijk niet wakker van die dubbele nationaliteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
Mensen die 2 nationaliteiten bezitten kunnen vaak niet kiezen. Ten eerste men is loyaal aan het land waar ze verblijven en hun leven hebben opgebouwd en men is loyaal aan het land waar ze van afkomstig zijn en waar hun familieleden leven. Maar fijn Inno dat jij niet wakker ligt van die dubbele nationaliteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar lees jij dat op deze pagina? http://www.kruispuntmi.be/vreemdelin...ijs.aspx?id=88 Vanwaar haal je die zever die je hier steeds komt verkopen? Vind je die zelf uit of komt dat van VB-propaganda? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het geldt natuurlijk ook voor Belgen die in het buitenland wonen, dat ze nog altijd kunnen stemmen en invloed hebben op het beleid zonder dat ze de gevolgen moeten dragen voor hun stemgedrag. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
|
![]() Dit lijkt wel een topic waarin voorgeprogrameerde antwoorden worden verwacht. Het Polit-bureau kan jullie gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
De topic gaat duidelijk over dubbele nationaliteiten in het algemeen. Bepaalde islam - en Marokkanenverslaafden kunnen het weer niet laten om over hun obsessies te beginnen.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 juni 2011 om 10:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
VOORALEER 12 jaar= na één jaar (of minder ) kunnen ze dat, ze moeten hier wel nog 10 jaar blijven wonen. Wat zie jij staan dat ik niet zie? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 10:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb daar dus evenveel bezwaar tegen. Citaat:
Clooney Peeters is zo iemand die zelfs nooit op een kieslijst heeft gestaan, net zoals madam Lieten. Meryem Almaci, de Groene! madam met veel talent, dat moet gezegd worden, kan echter als TURKSE geen Armeense Genocide aanklagen, nochtans is haar partij op genocidaal gebied ontzettend druk bezig. alleen de turken worden buiten schot gehouden; Niet dat zij dat persoonlijk zo ziet, ik ben ervan overtuigd van niet, maar als ze in het openbaar een verklaring durft afleggen waarin ze de Armeense Genocide nog maar erkent dan riskeert dat Belgisch parlementslid vijf jaar gevangenis als ze nog eens een voet in Turkije zet. En jij hebt geen probleem met de dubbele nationaliteiten? Ik geloof dat het ene mijnheer Kir (ook parlementslid) was die een monument van de Armeense slachtoffers ergens in Sint Joost Ten Node liet afbreken.... of iets dergelijks. Leuk hoor die dubbele nationaliteit. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 10:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
op voorwaarde datZe moeten dus 10 jaar in België blijven wonen en verblijfsrecht van onbepaalde duur hebben. Terwijl jij beweerde dat ieder kind van een Afrikaanse vrouw dat hier geboren wordt standaard de Belgische nationaliteit krijgt. Van waar haal jij die zever die je hier steeds neerpoot? Vind je die zelf uit of haal je die uit VB-propaganda? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het hangt dus af van het stemgedrag van de kiezers voor welke partij ze stemmen. Citaat:
Dit is niet afhankelijk van enkele of dubbele nationaliteit; dit is afhankelijk van de wetgeving van dat land. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat versta je daar niet onder? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
dit is een GEVOLG van dubbele nationaliteit. Als Meryem gewoon Belg had geworden dan kon ze gewoon de Armeense Genocide aanklagen. Iemand die Belg is is niet gebonden aan het zwijgrecht daarover. Enkel turken hebben die plicht tegenover hun eigen land. Wist je dat niet? Belgische turkskes moeten trouwens ook legerdienst gaan vervullen in Turkije, niet in Belgique want hier werd dat afgeschaft. Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 11:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Mijn voorkeur gaat uit naar één nationaliteit. Maar ik lig er niet van wakker dewelke iemand kiest. Een Marokkaan die in België woont,leeft en werkt mag voor mijn part de Russische nationaliteit hebben. Zolang hij maar voor één nationaliteit kiest. Poepsimpel.
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 12 juni 2011 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik versta niet dat jij; een kind van een Afrikaanse moeder dat in België geboren wordt wordt automatisch Belg; standaard noemt http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=28 Ik versta ook niet waarom jij in zowat iedere discussie afkomt met halve waarheden en hele leugens. Dat vreet aan je geloofwaardigheid. Het wordt tijd dat je een nieuwe dubbelnick aanmaakt. Ik versta ook niet waar je het vandaan haalt. Vind je dat zelf uit? Of komt dat uit de VB-propaganda? |
|
![]() |
![]() |