![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#42 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wij stemmen,de politiekers regeren maar dan liefst voor 100%van de bevolking,en niet voor 80%. hoogachtend |
||
![]() |
![]() |
#43 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() uw frustratie groeit nog steeds he
![]() ongeloofwaardig ? ik vertel geen leugentjes , dit in tegenstelling tot sommigen hier.. uw appreciatie/goed-afkeuring of wat dan ook laten mij stoïcijns koud en zijn ook niet relevant... van beloftes, naar zever over kiesdrempels, minderheidsregering, geen democratie, geen vertegenwoordiging, geen stem, geen meerderheid Spartel spartel... ![]() en weet ge wat er nog het ergste aan is : ![]() HET IS EFFECTIEF ZO ! LINKS BESTUUR en rechts ligt er onmachtig bij ! de rechtse meerderheid KAn perfect een regering op poten zetten als ze niet onderling mekaar te zitten bashen en het vlaams nationalisme laten perverteren met racisme in antwerpen, in vlaanderen, in belgië had gematigd rechts allang aan het beleid kunnen zijn. maaar: tja onderling overeenkomen he ![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2006 ?? Laat me es goed lachen ... Antwerpen : rechtstreekse verkeizing van de burgemeester ... dewinter al stevig aan het hopen waarom gemeentelijk stemrecht voor migranten dacht u ??? einde droom Bovendien ; dat zal onder een andere naam zijn De Ps is trouwens lekker de verkiezingen aan het afwachten om niet alleen het blok te vernietigen, maar tevens de politieke rechten van de verkozenen zien ze wel zitten, om ze desnoods af te nemen... Wetje aanpassen ... onmogelijk ? think again de interne strijd binnen het blok mogen jullie in alle toonaarden ontkennen, maar er zijn gematigde blokkers en fervente racisten in het huidige blok. De eerste groep beseft maar al te goed dat ze met die last aan hun been nooit door anderen geaccepteerd zullen worden. de eerste blokdissendenten zijn er trouwens reeds ! natuurlijk zijn dat allemaal probleemgevallen als je hun zo hoort... feit blijft dat het blok bij zijn transitie een moeilijke tijd zal doormaken, splitsing is een reel gevaar, dat zeer gaarne gepromoot zal worden door de andere partijen.. EN ZELFS ALS DIT ALLES NIET GEBEURT : best case scenario ;transitie zonder enig probleem; in 2006 ; een volstrekte meerderheid ![]() een partij die met jullie wil regeren (ook onder een proper naampke) ja, dromen mag he... als het zo is, leg ik me daar als democraat dan ook bij neer Maar veel succes ! ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u ermee ingestemd dat dit land zou kunnen geregeerd worden door een minderheidsregering? Vindt u uberhaubt dat dat moet kunnen, ongeacht van het feit of de bevolking daarmee instemt of niet?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() ah u bent eigenlijk voor referenda ...
rechtstreeks meeparticiperen van de burger over zulke zaken of weet u op voorhand als u voor partij X stemt wat zij allemaal zullen voorstellen ? DAT IS AL IETS HEEL ANDERS.... maar om te antwoorden : ik geloof in de democratie zoals ze nu is ik wil niet mijn persoonlijke mening geven over elk onderwerp die dan ook gebruikt wordt om daar beslissingen mee te nemen. lijkt mooi, maar onwerkbaar. als eenieder dat doet met elk onderwerp dat voor hem/haar relevant is, ....onwerkbaar ik breng dus overwogen mijn stem uit,op een partij wiens programma het meest bij mijn persoonlijke overtuigingen ligt. Als die dan in een regering raakt, zal die regering beslissingen nemen die ik goed vind en andere die ik minder kan appreciëren. Als die balans te negatief wordt, pas ik mijn stemgedrag aan en ga kijken welke partij ook een optie is voor mij Met dergelijk systeem kan ik zeer goed leven . u frusteert het vooral , different flavours for different people ![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal ze zelf even beantwoorden voor mezelf: 1. Nee 2. Nee 3. Nee Voila. Simpel. Ik vermoed dat u (toch zeker op de eerste twee vragen) hetzelfde zou antwoorden. Daarmee weet u ook meteen hoe democratisch onze "democratie" eigenlijk wel is.
|
![]() |
![]() |
#49 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
omdat ik het niet eng politiek politisch wil zien... omdat niets te maken wil hebben met "Vlaanderen" als aparte staat... etc... en Paars is meer democratisch dan wie dan ook.... voil�*... ![]()
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() minderheidsregering ontwijken?
Nogmaals als de rechtse meerderheid aan één zeel trekt IS er geen minderheidsregering. daar is niet ondemocratisch aan , ge moet alleen een gewillige bruid vinden Op uw vragen antwoorden (fijn dat u zoveel belang hecht aan mijn persoonlijke overtuiging ![]() allee om het kind zijne lolly te geven : 1. NEE 2.NEE 3. waarom niet (zie mijn vorige post) democratisch opkomen/verkozen worden democratisch vertegenwoordigd in het parlement en een regering maken door met anderen samen een akkoord te sluiten. Dit staat open voor eenieder in dit land ...best in orde die rechtse regering zal er ooit wel komen, maar het zal nog zijne tijd duren |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Proper.
|
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() die kiesdrempel .... wie had die ook weer goedgekeurd ?
als ge dat ondemocratisch vindt ; wel ook de LSP en zovelen anderen. Een kiesdrempel heeft wel zijn nut om al te grote versplintering tegen te gaan. uw conclusie is op zijn minst verbijsterend te noemen, zoniet lachwekkend Welke partij heeft in zijn programma staan : wij willen een /in minderheidsregering..? nogmaals rechts moet zich maar vinden he , dan IS er geen noodzaak tot een minderheidsregering... De bal ligt dus volledig in het rechtse kamp. ons democratisch systeem geeft hen perfect de mogelijkheid om te regeren , het echter als zijnde ondemocratisch verwijten omdat ze geen gewillige bruid kunnen vinden om te regeren , dat is ....idd frustratie. |
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Smerige spelletjes. En helemaal geen democratie.
|||||
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() aah na alle gezever over niet vertegenwoordigd , geen stem , kiesdrempels etc
komen we er eindelijk : HET CORDON ![]() ja,en hierdoor komt ge niet aan een meerderheid om te regeren dat is niet de schuld van ons democratisch systeem he ! aan u om het te doorbreken. tuurlijk dat een minderheidsregering democratisch is. , het is de meerderheid die ZE TOELAAT 8) Als desnoods VIJFTIG partijen wel samen een regering kunnen vormen en de grootse vindt niemand bereid , ja dan is dat zo he. Ze moeten maar een andere partij vinden die hen wel wil accepteren. Vooreerst zichzelf effectief zuiveren van racisten en gespuis en ge zult veel kans maken... en : als dat niet lukt :het staat u vrij om de absolute meerderheid te halen die frustratie stijgt alleen maar he ![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() bovendien zegt elke partij op voorhand dat ze niet met het blok zal besturen ; dus de keizers weten perfect waaraan en waaraf
("een minderheidsregering, ontstaan dankzij duidelijk op maat voor de grote partijen gemaakte wettenwaarin u geen enkele inspraak had,"). Welke wetten maken explciet een minderheidsregering verplicht die het blok buitenhoudt?idd een hilarische conclusie waar ge van alles op een hoop tracht te smijten Spartel spartel ![]() enkel de NVA wou praten ; maar na Morel/welkomgroep/het boer swa bashen/de kiesdrempel mee goed keuren... KUnt ge die ook vergeten ! HOE JULLIE KEER OP KEER EIGEN RUITEN WETEN IN TE SLAAN , is verbazingwekkend ! en effectief nogmaals / LINKS bestuurt al gemerkt hoe stil/beleefd SPa over blok en dergelijke blijft..? 't is hun beste garantie om telkens te regeren ! 8) |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() een weer dat referendum / nu is er al een verplaatsing naar het democratische gehalte van ons parlementair systeem, inclusief een regering, ja ook een minderheidsregering (die prefect democratisch zijn) naar het cordon ... Is dat dan democratisch ? Wel als de kiezer op voorhand weet dat zijn partij niet met die strekking wil regeren, is dat dus democratisch/ stem op ons en wij vormen daar geen meerderheid mee. Bent u niet akkoord, stem dan anders ! Wil u partij X kunnen verplichten om met u samen te gaan ? DAT IS PAS ONDEMOCRATISCH ! Het staat iedereen vrij om zijn bestuurspartner(s) te vinden, ook het blok. Ze weten op voorhand dat die partijen hun niet zien zitten. de ene partij die wel bereid is om te praten kloten ze dan nog .... en dan komen zagen ? en nu begint ge al te zeveren over politieke zelfmoord /carriere etc. die frustratie moet precies niet echt naar gehengeld worden he ![]() |
|
![]() |
![]() |
#59 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hengel rustig verder.
|||
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() nee, de spontane oprispingen van uw frustratie behoeven geen gehengel 8)
welke partij : NVA verklaarde altijd wel te willen praten met het blok, ik spreek van vroeger, voor ze mkaar begonnen te bashen Dan ben je voor rechtstreekse democratie , referenda over van alles en nog wat / Daar ben ik het dus duidelijk niet mee eens. zie vorig u wil dus dat uw standpunten exact vertegenwoordigd worden. ik verzoen mij best met de best mogelijke aansluiting van idealen bij partij X of Y.... zoals reeds gezegd : ieder zijn flavour de meerderheid wil het zoals het nu georganiseerd is , miss dat referendums in de toekomst wel mogelijk gemaakt worden, dan zijt ge ten dele content. Wat politieke zelfmoord betreft en carriere... idd lastig; maar het blok heeft een racistisch en agressief imago dat ze louter aan zichzelf te danken heeft. Als dat eenmaal EFFECTIEF en niet enkel uit het boekje verwijderd is, zal dit ook geen problemen meer geven |
![]() |