Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 juni 2004, 10:42   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
desnoods post ik het nog honderd keer

Wat zou er ondemocratisch zijn aan een minderheidsregering (federaal is de linkse familie wel de grootste) als de rechtse meerderheid vb in Vlaanderen zichzelf verzoend, IS er helemaal geen minderheidsregering.
Nogmaals het blok HEEFT alle mogelijkheden die de democratie biedt.
dat ze geen volstrekte meerderheid behaalt of geen andere partijen kan verleiden ,
tja, dan moet ze beter haar best doen om de andere partijene te overtuigen he .... we hebben gezien hoe ze dat met Nva probeerden

IS't echt een MINDERHEIDS REGERING ??????

ALLLEE

en waarom is de democratisch vertegenwoordige rechtse meerderheid er dan niet in geslaagd een RECHTSE regering te maken ? er zou eigenlijk geen minderheidsregering moeten zijn...Kunnen zijn als die rechterzijde aan één zeel zou trekken

Nogmaals ;volstrekte meerderheid of andere partij overhalen mee te stappen... Veel succes

En voor de rest : RESULTAAT van al dat rechts onderling bashen en perverteren van het VLaams nationlisme met racisme : LINKS BESTUUR
en rechts ondergaat

OF HOE GE ALTIJD VERLIEST OOK AL WINT GE ....
(al op voorhand mijn excuses voor mijn stekeligheid )
Van mijn part post u dat nog eens 1000 keer. U wordt er slechts ongeloofwaardiger mee.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 juni 2004, 10:57   #42
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje

Links bestuurd inderdaad,maar hoog van den toren blazen met hun vertoon de laatste 5 jaar moeten ze niet,bij is als democraat iedere stem haalbaar en bespreekbaar, maar dat moet je doen met goed bestuur,argumenten moet ik horen en doelstellingen bereiken daar moet het om gaan,ben ik hier de enige sos die vind dat ze er niks van gebakken hebben?
En dan altijd die stekelige opmerkingen hier op het forum,kortom ge zaait haat jongen,en is dat nu niet precies dat wat je verwijt aan anderen.

mijn diepste excuses voor mijn "stekelige" opmerkingen
ik zal ze in het vervolg aan u voorleggen ter goedkeuring , edele deerne

en haat zaaien ? IK ben daar niet voor veroordeeld 8)

dat ge gefrusteerd zijt dat rechts politiek compleet onmachtig is, kan ik best begrijpen. Maar het is aan rechts om zich te verzoenen, dan zijn ZIJ incontournable... maar dan zal alleen lukken als het Vlaams nationalisme en rechts gedachtengoed EFFECTIEF gezuiverd is van de racisten die het momenteel lamleggen (en nee , niet alle blokkers .... )

Maar dat zal zijne tijd nog wel duren....
O,u hoeft aan mij niks voor te leggen ik zeg u alleen dat er slecht bestuurd is,en inderdaad velen die voor het blok stemmen doen dit uit onvrede,en het is niet door deze mensen telkens af te blaffen dat ge ze terug gaat winnen.
Wij stemmen,de politiekers regeren maar dan liefst voor 100%van de bevolking,en niet voor 80%.

hoogachtend
doornroosje is offline  
Oud 8 juni 2004, 10:58   #43
kangoo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wat is daar ondemocratisch aan ventje ?

ALs desnoods vijftig partijen samen een meerderheid vormen en daardoor een andere partij; ook de grootste niet participeert , dan is dat een vrije democratische keuze. het blok moet maar de volstrekte meerderheid halen OF een partij verleiden om met haar een meerderheid te vormen.

jullie mogen toch in de gemeenteraad/parlement ztelen en stoer van jullie tak maken en ge wordt betaald om er te zitten. Uw stem wordt gehoord !
PERFECT DEMOCRATISCH 8)

voor de rest staat het blok erbij en kijkt ernaar
KEER OP KEER ...
Hoe langer de zogenaamde PC'kes aan de macht blijven hoe meer ze het verkloten. Die paarsgroene erfenis wordt een vergiftigd geschenk waar ze allemaal ( de pc'kes toch) hun tanden op gaan stukbijten. Het VB heeft geduld, eens zien welk resultaat ze zondag bereiken. En laat dan nog die knoeiers 2 jaar verder prutsen en 2006 zou wel eens de totale doorbraak voor het VB kunnen zijn.
kangoo is offline  
Oud 8 juni 2004, 11:04   #44
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

uw frustratie groeit nog steeds he

ongeloofwaardig ? ik vertel geen leugentjes , dit in tegenstelling tot sommigen hier..
uw appreciatie/goed-afkeuring of wat dan ook laten mij stoïcijns koud en zijn ook niet relevant... van beloftes, naar zever over kiesdrempels, minderheidsregering, geen democratie, geen vertegenwoordiging, geen stem, geen meerderheid Spartel spartel...

en weet ge wat er nog het ergste aan is :

HET IS EFFECTIEF ZO !

LINKS BESTUUR en rechts ligt er onmachtig bij !
de rechtse meerderheid KAn perfect een regering op poten zetten als ze niet onderling mekaar te zitten bashen en het vlaams nationalisme laten perverteren met racisme

in antwerpen, in vlaanderen, in belgië had gematigd rechts allang aan het beleid kunnen zijn.

maaar: tja onderling overeenkomen he
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 8 juni 2004, 11:15   #45
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kangoo
Citaat:
Wat is daar ondemocratisch aan ventje ?

ALs desnoods vijftig partijen samen een meerderheid vormen en daardoor een andere partij; ook de grootste niet participeert , dan is dat een vrije democratische keuze. het blok moet maar de volstrekte meerderheid halen OF een partij verleiden om met haar een meerderheid te vormen.

jullie mogen toch in de gemeenteraad/parlement ztelen en stoer van jullie tak maken en ge wordt betaald om er te zitten. Uw stem wordt gehoord !
PERFECT DEMOCRATISCH 8)

voor de rest staat het blok erbij en kijkt ernaar
KEER OP KEER ...
Hoe langer de zogenaamde PC'kes aan de macht blijven hoe meer ze het verkloten. Die paarsgroene erfenis wordt een vergiftigd geschenk waar ze allemaal ( de pc'kes toch) hun tanden op gaan stukbijten. Het VB heeft geduld, eens zien welk resultaat ze zondag bereiken. En laat dan nog die knoeiers 2 jaar verder prutsen en 2006 zou wel eens de totale doorbraak voor het VB kunnen zijn.

2006 ??

Laat me es goed lachen ...
Antwerpen : rechtstreekse verkeizing van de burgemeester ... dewinter al stevig aan het hopen
waarom gemeentelijk stemrecht voor migranten dacht u ??? einde droom

Bovendien ; dat zal onder een andere naam zijn
De Ps is trouwens lekker de verkiezingen aan het afwachten om niet alleen het blok te vernietigen, maar tevens de politieke rechten van de verkozenen zien ze wel zitten, om ze desnoods af te nemen... Wetje aanpassen ... onmogelijk ? think again
de interne strijd binnen het blok mogen jullie in alle toonaarden ontkennen, maar er zijn gematigde blokkers en fervente racisten in het huidige blok. De eerste groep beseft maar al te goed dat ze met die last aan hun been nooit door anderen geaccepteerd zullen worden. de eerste blokdissendenten zijn er trouwens reeds ! natuurlijk zijn dat allemaal probleemgevallen als je hun zo hoort... feit blijft dat het blok bij zijn transitie een moeilijke tijd zal doormaken, splitsing is een reel gevaar, dat zeer gaarne gepromoot zal worden door de andere partijen..

EN ZELFS ALS DIT ALLES NIET GEBEURT : best case scenario ;transitie zonder enig probleem;

in 2006 ; een volstrekte meerderheid
een partij die met jullie wil regeren (ook onder een proper naampke) ja, dromen mag he... als het zo is, leg ik me daar als democraat dan ook bij neer

Maar veel succes !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 8 juni 2004, 11:22   #46
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uw frustratie groeit nog steeds he

ongeloofwaardig ? ik vertel geen leugentjes , dit in tegenstelling tot sommigen hier..
uw appreciatie/goed-afkeuring of wat dan ook laten mij stoïcijns koud en zijn ook niet relevant... van beloftes, naar zever over kiesdrempels, minderheidsregering, geen democratie, geen vertegenwoordiging, geen stem, geen meerderheid Spartel spartel...

en weet ge wat er nog het ergste aan is :

HET IS EFFECTIEF ZO !

LINKS BESTUUR en rechts ligt er onmachtig bij !
de rechtse meerderheid KAn perfect een regering op poten zetten als ze niet onderling mekaar te zitten bashen en het vlaams nationalisme laten perverteren met racisme

in antwerpen, in vlaanderen, in belgië had gematigd rechts allang aan het beleid kunnen zijn.

maaar: tja onderling overeenkomen he
Heeft u inspraak gehad in de opstelling en de stemming van de wet op de kriesdrempels en kieskringen?

Heeft u ermee ingestemd dat dit land zou kunnen geregeerd worden door een minderheidsregering?

Vindt u uberhaubt dat dat moet kunnen, ongeacht van het feit of de bevolking daarmee instemt of niet?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 juni 2004, 11:34   #47
bruut geweld
Minister-President

Standaard

ah u bent eigenlijk voor referenda ...

rechtstreeks meeparticiperen van de burger over zulke zaken
of weet u op voorhand als u voor partij X stemt wat zij allemaal zullen voorstellen ?
DAT IS AL IETS HEEL ANDERS....

maar om te antwoorden :
ik geloof in de democratie zoals ze nu is
ik wil niet mijn persoonlijke mening geven over elk onderwerp die dan ook gebruikt wordt om daar beslissingen mee te nemen. lijkt mooi, maar onwerkbaar. als eenieder dat doet met elk onderwerp dat voor hem/haar relevant is, ....onwerkbaar

ik breng dus overwogen mijn stem uit,op een partij wiens programma het meest bij mijn persoonlijke overtuigingen ligt. Als die dan in een regering raakt, zal die regering beslissingen nemen die ik goed vind en andere die ik minder kan appreciëren.
Als die balans te negatief wordt, pas ik mijn stemgedrag aan en ga kijken welke partij ook een optie is voor mij
Met dergelijk systeem kan ik zeer goed leven . u frusteert het vooral , different flavours for different people
bruut geweld is offline  
Oud 8 juni 2004, 11:38   #48
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah u bent eigenlijk voor referenda ...

rechtstreeks meeparticiperen van de burger over zulke zaken
of weet u op voorhand als u voor partij X stemt wat zij allemaal zullen voorstellen ?
DAT IS AL IETS HEEL ANDERS....

maar om te antwoorden :
ik geloof in de democratie zoals ze nu is
ik wil niet mijn persoonlijke mening geven over elk onderwerp die dan ook gebruikt wordt om daar beslissingen mee te nemen. lijkt mooi, maar onwerkbaar. als eenieder dat doet met elk onderwerp dat voor hem/haar relevant is, ....onwerkbaar

ik breng dus overwogen mijn stem uit,op een partij wiens programma het meest bij mijn persoonlijke overtuigingen ligt. Als die dan in een regering raakt, zal die regering beslissingen nemen die ik goed vind en andere die ik minder kan appreciëren.
Als die balans te negatief wordt, pas ik mijn stemgedrag aan en ga kijken welke partij ook een optie is voor mij
Met dergelijk systeem kan ik zeer goed leven . u frusteert het vooral , different flavours for different people
U antwoordt helemaal niet op mijn vragen, wellicht net om dezelfde reden dat u dat feit van die minderheidsregering zo lang bleef ontwijken.

Ik zal ze zelf even beantwoorden voor mezelf:

1. Nee
2. Nee
3. Nee

Voila. Simpel. Ik vermoed dat u (toch zeker op de eerste twee vragen) hetzelfde zou antwoorden. Daarmee weet u ook meteen hoe democratisch onze "democratie" eigenlijk wel is.
Distel is offline  
Oud 8 juni 2004, 11:43   #49
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
och democratie is beter dan iets anders...
Waarom blijft u zich dan aan dat "iets anders" van de VLD vastklampen?

Citaat:
maar één van de nadelen van democratie is dat een heleboel niet-democraten zich voor democraten kunnen voordoen...
Klopt. Meer nog, ze mogen zelfs een regering vormen met andere niet-democraten zich voor democraten kunnen voordoen en een premier leveren!
omdat ik geloof in het liberalisme...
omdat ik het niet eng politiek politisch wil zien...
omdat niets te maken wil hebben met "Vlaanderen" als aparte staat...
etc...
en Paars is meer democratisch dan wie dan ook....
voil�*...
Oud 8 juni 2004, 11:47   #50
bruut geweld
Minister-President

Standaard

minderheidsregering ontwijken?

Nogmaals als de rechtse meerderheid aan één zeel trekt IS er geen minderheidsregering.
daar is niet ondemocratisch aan , ge moet alleen een gewillige bruid vinden

Op uw vragen antwoorden (fijn dat u zoveel belang hecht aan mijn persoonlijke overtuiging )

allee om het kind zijne lolly te geven :
1. NEE
2.NEE
3. waarom niet (zie mijn vorige post)

democratisch opkomen/verkozen worden
democratisch vertegenwoordigd in het parlement
en een regering maken door met anderen samen een akkoord te sluiten.
Dit staat open voor eenieder in dit land ...best in orde

die rechtse regering zal er ooit wel komen, maar het zal nog zijne tijd duren
bruut geweld is offline  
Oud 8 juni 2004, 11:50   #51
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
omdat ik geloof in het liberalisme...
Nogmaals: waarom blijft u zich dan vastklampen aan de VLD? Die partij is noch V, noch L, noch D.

Citaat:
omdat ik het niet eng politiek politisch wil zien...
Gezien uw neiging om alles wat niet-pro-VLD is meteen af te doen als de moeite niet, voddenfora, oneerlijk, ... bent u daar wel pijnlijk hard in aan het falen, lijkt mij.

Citaat:
omdat niets te maken wil hebben met "Vlaanderen" als aparte staat...
Uw goed recht. Maar ik denk dat het geklungel van de VLD uiteindelijk de stap naar een onafhankelijk Vlaanderen wel eens zou kunnen versnellen.

Citaat:
en Paars is meer democratisch dan wie dan ook....
De mop van het jaar.
Distel is offline  
Oud 8 juni 2004, 11:55   #52
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
minderheidsregering ontwijken?

Nogmaals als de rechtse meerderheid aan één zeel trekt IS er geen minderheidsregering.
daar is niet ondemocratisch aan , ge moet alleen een gewillige bruid vinden

Op uw vragen antwoorden (fijn dat u zoveel belang hecht aan mijn persoonlijke overtuiging )

allee om het kind zijne lolly te geven :
1. NEE
2.NEE
3. waarom niet (zie mijn vorige post)

democratisch opkomen/verkozen worden
democratisch vertegenwoordigd in het parlement
en een regering maken door met anderen samen een akkoord te sluiten.
Dit staat open voor eenieder in dit land ...best in orde

die rechtse regering zal er ooit wel komen, maar het zal nog zijne tijd duren
Conclusie: een minderheidsregering, ontstaan dankzij duidelijk op maat voor de grote partijen gemaakte wetten waarin u geen enkele inspraak had, is democratisch.

Proper.
Distel is offline  
Oud 8 juni 2004, 12:05   #53
bruut geweld
Minister-President

Standaard

die kiesdrempel .... wie had die ook weer goedgekeurd ?
als ge dat ondemocratisch vindt ; wel ook de LSP en zovelen anderen. Een kiesdrempel heeft wel zijn nut om al te grote versplintering tegen te gaan.

uw conclusie is op zijn minst verbijsterend te noemen, zoniet lachwekkend

Welke partij heeft in zijn programma staan : wij willen een /in minderheidsregering..?

nogmaals rechts moet zich maar vinden he , dan IS er geen noodzaak tot een minderheidsregering...

De bal ligt dus volledig in het rechtse kamp. ons democratisch systeem geeft hen perfect de mogelijkheid om te regeren , het echter als zijnde ondemocratisch verwijten omdat ze geen gewillige bruid kunnen vinden om te regeren , dat is ....idd frustratie.
bruut geweld is offline  
Oud 8 juni 2004, 12:21   #54
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die kiesdrempel .... wie had die ook weer goedgekeurd ?
als ge dat ondemocratisch vindt ; wel ook de LSP en zovelen anderen. Een kiesdrempel heeft wel zijn nut om al te grote versplintering tegen te gaan.
En is de versplintering erop verminderd? Uiteraard niet, op regeringsniveau zal ze zelfs vermeerderen, aangezien door kartelvorming nu minstens 4 partijen en mogelijk tot 6 partijen zullen zetelen. Vreemd genoeg hebben ze die kartelvorming echter niet verboden. Democratie zei u?

Citaat:
uw conclusie is op zijn minst verbijsterend te noemen, zoniet lachwekkend
Het was dan ook een samenvatting van uw berichtjes in deze topic.

Citaat:
Welke partij heeft in zijn programma staan : wij willen een /in minderheidsregering..?
Geen enkele. Niemand heeft daar dus voor gestemd. En toch is er een minderheidsregering. Democratisch he?

Citaat:
nogmaals rechts moet zich maar vinden he , dan IS er geen noodzaak tot een minderheidsregering...
Zolang die kieskring-wet en die kiesdrempel behouden blijven, evenals het cordon (waarmee de SP.A niet toevallig gouden zaakjes doet), blijft een minderheidsregering tot de grote mogelijkheden behoren.

Citaat:
De bal ligt dus volledig in het rechtse kamp. ons democratisch systeem geeft hen perfect de mogelijkheid om te regeren , het echter als zijnde ondemocratisch verwijten omdat ze geen gewillige bruid kunnen vinden om te regeren , dat is ....idd frustratie.
Een groot deel van het rechtse kamp wordt achter een cordon weggestopt. Een cordon waar tevens iedereen die dat probeert te doorbreken wordt achter weggemoffeld. Ons "democratisch" systeem geeft hen dus helemaal niet de mogelijkheid om te regeren, en vooral de SP.A en de PS wensen dat graag zo te houden (het verzekert de SP.A van regeringsdeelname en het is een wapen van de Belgicistische PS tegen het Blok-separatisme.)

Smerige spelletjes.
En helemaal geen democratie.
Distel is offline  
Oud 8 juni 2004, 12:29   #55
bruut geweld
Minister-President

Standaard

aah na alle gezever over niet vertegenwoordigd , geen stem , kiesdrempels etc

komen we er eindelijk : HET CORDON

ja,en hierdoor komt ge niet aan een meerderheid om te regeren
dat is niet de schuld van ons democratisch systeem he ! aan u om het te doorbreken. tuurlijk dat een minderheidsregering democratisch is. , het is de meerderheid die ZE TOELAAT 8)

Als desnoods VIJFTIG partijen wel samen een regering kunnen vormen en de grootse vindt niemand bereid , ja dan is dat zo he. Ze moeten maar een andere partij vinden die hen wel wil accepteren. Vooreerst zichzelf effectief zuiveren van racisten en gespuis en ge zult veel kans maken...

en : als dat niet lukt :het staat u vrij om de absolute meerderheid te halen

die frustratie stijgt alleen maar he
bruut geweld is offline  
Oud 8 juni 2004, 12:34   #56
bruut geweld
Minister-President

Standaard

bovendien zegt elke partij op voorhand dat ze niet met het blok zal besturen ; dus de keizers weten perfect waaraan en waaraf

("een minderheidsregering, ontstaan dankzij duidelijk op maat voor de grote partijen gemaakte wettenwaarin u geen enkele inspraak had,").

Welke wetten maken explciet een minderheidsregering verplicht die het blok buitenhoudt?idd een hilarische conclusie waar ge van alles op een hoop tracht te smijten Spartel spartel

enkel de NVA wou praten ; maar na Morel/welkomgroep/het boer swa bashen/de kiesdrempel mee goed keuren...

KUnt ge die ook vergeten !

HOE JULLIE KEER OP KEER EIGEN RUITEN WETEN IN TE SLAAN , is verbazingwekkend !

en effectief nogmaals / LINKS bestuurt
al gemerkt hoe stil/beleefd SPa over blok en dergelijke blijft..?
't is hun beste garantie om telkens te regeren ! 8)
bruut geweld is offline  
Oud 8 juni 2004, 12:44   #57
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
aah na alle gezever over niet vertegenwoordigd , geen stem , kiesdrempels etc

komen we er eindelijk : HET CORDON

ja,en hierdoor komt ge niet aan een meerderheid om te regeren
dat is niet de schuld van ons democratisch systeem he ! aan u om het te doorbreken. tuurlijk dat een minderheidsregering democratisch is. , het is de meerderheid die ZE TOELAAT 8)
Klopt. Een meerderheid die daar alle belang bij meent te hebben. Want daar heeft u blijkbaar weer overgelezen. Niks democratisch aan.

Citaat:
Als desnoods VIJFTIG partijen wel samen een regering kunnen vormen en de grootse vindt niemand bereid , ja dan is dat zo he. Ze moeten maar een andere partij vinden die hen wel wil accepteren. Vooreerst zichzelf effectief zuiveren van racisten en gespuis en ge zult veel kans maken...
Maar iedereen die wel het cordon wilt doorbreken mee achter dat cordon steken, stinkt naar machtswellust, vindt u zelf niet? Het cordon bestaat enkel om tegemoet te komen aan de machtswellust van de anderen, niet meer dan dat. Dat racisme is maar een schaamlapje. Zich met het Blok associëren staat gelijk aan politieke zelfmoord, en is buiten de politiek niet bepaald bevorderlijk voor de carrière. Wil je een partij achter een cordon steken? Leg die vraag dan voor aan de bevolking in een referendum.

Citaat:
en : als dat niet lukt :het staat u vrij om de absolute meerderheid te halen

die frustratie stijgt alleen maar he
U blijft maar hengelen naar die frustratie. Dat ik daar, met uitzondering van deze keer, niet op in ga omdat ik mij niet stoor aan zulke zielige pogingen om iemand in diskrediet te brengen, moet voor u wel frustrerend zijn he? 8)
Distel is offline  
Oud 8 juni 2004, 12:58   #58
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
[
Uiteraard frustreert het mij dat we helemaal niet in een democratie leven. Blijkbaar bent u gelukkig met het feit dat politici het ene beloven en dan het andere doen, en blijkbaar gelooft u dan nog dat zij uw stem vertegenwoordigen ook.
]

M.
wel wel over het feit dat u gefrusteerd bent als ge het zelf zegt ...

een weer dat referendum / nu is er al een verplaatsing naar het democratische gehalte van ons parlementair systeem, inclusief een regering, ja ook een minderheidsregering (die prefect democratisch zijn) naar het cordon ...

Is dat dan democratisch ?
Wel als de kiezer op voorhand weet dat zijn partij niet met die strekking wil regeren, is dat dus democratisch/ stem op ons en wij vormen daar geen meerderheid mee. Bent u niet akkoord, stem dan anders !
Wil u partij X kunnen verplichten om met u samen te gaan ? DAT IS PAS ONDEMOCRATISCH !

Het staat iedereen vrij om zijn bestuurspartner(s) te vinden, ook het blok.
Ze weten op voorhand dat die partijen hun niet zien zitten. de ene partij die wel bereid is om te praten kloten ze dan nog ....
en dan komen zagen ?

en nu begint ge al te zeveren over politieke zelfmoord /carriere etc.
die frustratie moet precies niet echt naar gehengeld worden he
bruut geweld is offline  
Oud 8 juni 2004, 13:13   #59
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een weer dat referendum / nu is er al een verplaatsing naar het democratische gehalte van ons parlementair systeem, inclusief een regering, ja ook een minderheidsregering (die prefect democratisch zijn) naar het cordon ...

Is dat dan democratisch ?
Wel als de kiezer op voorhand weet dat zijn partij niet met die strekking wil regeren, is dat dus democratisch/ stem op ons en wij vormen daar geen meerderheid mee. Bent u niet akkoord, stem dan anders !
Wil u partij X kunnen verplichten om met u samen te gaan ? DAT IS PAS ONDEMOCRATISCH !
De kiezer kan slechts kiezen uit een totaalpakket, dat dan wel of niet gerespecteerd wordt door de particratie. Wie voor een partij stemt is het meestal niet eens met �*lle standpunten van die partij. Toch is het te nemen of te laten. Koppelverkoop dus, en helemaal geen weergave van wat de bevolking ècht wilt, dus niet democratisch.

Citaat:
Het staat iedereen vrij om zijn bestuurspartner(s) te vinden, ook het blok.
Ze weten op voorhand dat die partijen hun niet zien zitten. de ene partij die wel bereid is om te praten kloten ze dan nog ....
en dan komen zagen ?
Ah, en welke partij was dat dan wel?

Citaat:
en nu begint ge al te zeveren over politieke zelfmoord /carriere etc.
die frustratie moet precies niet echt naar gehengeld worden he
De praktijk bewijst dat sympathiseren met het Blok inderdaad gelijk staat aan politieke/carrière zelfmoord. Zo zijn al meerdere leraars/docenten zwaar onder vuur komen liggen, en moesten leden van andere partijen die zich aansloten bij het actiecommittee tegen het MSR het ook ontgelden. Dat is geen uiting van frustratie, dat zijn feiten.

Hengel rustig verder.
Distel is offline  
Oud 8 juni 2004, 13:26   #60
bruut geweld
Minister-President

Standaard

nee, de spontane oprispingen van uw frustratie behoeven geen gehengel 8)

welke partij : NVA verklaarde altijd wel te willen praten met het blok, ik spreek van vroeger, voor ze mkaar begonnen te bashen

Dan ben je voor rechtstreekse democratie , referenda over van alles en nog wat / Daar ben ik het dus duidelijk niet mee eens. zie vorig
u wil dus dat uw standpunten exact vertegenwoordigd worden.
ik verzoen mij best met de best mogelijke aansluiting van idealen bij partij X of Y.... zoals reeds gezegd : ieder zijn flavour
de meerderheid wil het zoals het nu georganiseerd is , miss dat referendums in de toekomst wel mogelijk gemaakt worden, dan zijt ge ten dele content.

Wat politieke zelfmoord betreft en carriere...
idd lastig; maar het blok heeft een racistisch en agressief imago dat ze louter aan zichzelf te danken heeft. Als dat eenmaal EFFECTIEF en niet enkel uit het boekje verwijderd is, zal dit ook geen problemen meer geven
bruut geweld is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be