Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 juni 2011, 17:48   #41
born2bewild
Banneling

Standaard

nja parbleu

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 juni 2011 om 17:48.
born2bewild is offline  
Oud 22 juni 2011, 17:48   #42
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Een betere vergelijking zou die Vlaamse mars doorheen Waterloo geweest zijn, wat ik persoonlijk ook nogal onnozel en overbodig vond. In het geval van de FDF'ers is het doel echter om expliciet de annexatie van andermans grondgebied te eisen, wat nog een stap verder gaat qua provocatie.
Naar mijn mening zijn de zaken perfect vergelijkbaar.
Ja, het is provocatie, maar we leven in een vrije samenleving. Mensen moeten daar maar tegen kunnen.
captain jack is offline  
Oud 22 juni 2011, 17:59   #43
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Ja, het is provocatie, maar we leven in een vrije samenleving. Mensen moeten daar maar tegen kunnen.
Bij een overwinning van Club Brugge op Anderlecht gaan we met een hele hoop Club-supporters de Anderlecht-supporters uitdagen. Mensen moeten daar maar tegen kunnen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 22 juni 2011, 18:07   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moeten we aanvangen met mensen die helemaal NIET tegen provocaties kunnen en pakweg winkelruiten ingooien, auto's en/of ambassades in brand steken, of op andere nóg onfrissere manieren alle pedalen verliezen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 22 juni 2011, 18:19   #45
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Bij een overwinning van Club Brugge op Anderlecht gaan we met een hele hoop Club-supporters de Anderlecht-supporters uitdagen. Mensen moeten daar maar tegen kunnen.
Ge vergelijkt een politieke demonstratie met een supportersoptocht na een voetbalwedstrijd. Het ene is een veel fundamenteler recht als het andere.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat moeten we aanvangen met mensen die helemaal NIET tegen provocaties kunnen en pakweg winkelruiten ingooien, auto's en/of ambassades in brand steken, of op andere nóg onfrissere manieren alle pedalen verliezen?
Bestraffen?
captain jack is offline  
Oud 22 juni 2011, 18:25   #46
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze konden tenminste een gezellige barbecue tussen FDF en TAK organiseren, niet waar?
Of een Vlaamse pensenkermis.
fonne is offline  
Oud 22 juni 2011, 18:50   #47
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Bestraffen?
En wie gaat dát aandurven in dit land?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 22 juni 2011, 19:06   #48
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge vergelijkt een politieke demonstratie met een supportersoptocht na een voetbalwedstrijd. Het ene is een veel fundamenteler recht als het andere.
Ik vergelijk dat helemaal niet. Ik haal uw stelling dat "mensen maar tegen provocaties moeten kunnen" onderuit.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:03   #49
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik vergelijk dat helemaal niet. Ik haal uw stelling dat "mensen maar tegen provocaties moeten kunnen" onderuit.
Ik dacht dat het duidelijk was dat ik het over politieke provocaties had.
captain jack is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:06   #50
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het duidelijk was dat ik het over politieke provocaties had.
Provoceren is en blijft provoceren: daar zijn al veel ruzies en bij uitbreiding oorlogen door ontstaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:12   #51
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En wie gaat dát aandurven in dit land?
Ik denk niet dat ge mij begrijpt, want ik snap het doel van uw vragen eigenlijk niet.
Ik vind ook dat manifestaties mogen verboden worden indien de openbare orde ernstig verstoord zou geraken. (Hoewel men dat zéér goed moet afwegen)

Mijn punt is, en veel meer hoeft ge daar niet achter te zoeken, dat provoceren niet gelijkstaat aan geweld uitlokken. Een voorbeeld:
De SIOE manifestatie met het VB wou ongetwijfeld provoceren (in de zin van een mentale reactie uitlokken), toch denk ik niet dat ze tot doel had van fysiek geweld voort te brengen.

Daarom is het verkeerd dat de topicstarter stelt dat de FDF-jongeren geweld wouden uitlokken. Ze wouden ongetwijfeld provoceren, maar geweld uitlokken? Naar mijn mening niet.
captain jack is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:13   #52
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Provoceren is en blijft provoceren: daar zijn al veel ruzies en bij uitbreiding oorlogen door ontstaan.
Geval 1:
De mohammed cartoons provoceerden ook. Wou de cartoonist geweld uitlokken? Neen, hij wou enkel provoceren. Het geweld was een consequentie die hij niet bedoeld had.

Geval 2 (Van Nebuhr):
Voetbalsupporters dagen elkaar uit. Ze hebben de bewuste bedoeling van met elkaar op de vuist te gaan. Hier probeert men geweld te provoceren, niet louter een mentale reactie uit te lokken.

Dat is het verschil.

Laatst gewijzigd door captain jack : 22 juni 2011 om 20:16.
captain jack is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:14   #53
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
De mohammed cartoons provoceerden ook. Wou de cartoonist geweld uitlokken? Neen, hij wou enkel provoceren. Het geweld was een consequentie die hij niet bedoeld had.
QED

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 22 juni 2011 om 20:15.
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:19   #54
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
QED
Het bewijst mijn punt inderdaad:
Provoceren staat niet altijd gelijk aan geweld uitlokken. Geweld uitlokken is een vorm van provoceren. Men kan provoceren zonder geweld te willen uitlokken.
captain jack is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:19   #55
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geval 1:

Geval 2 (Van Nebuhr):
Voetbalsupporters dagen elkaar uit. Ze hebben de bewuste bedoeling van met elkaar op de vuist te gaan. Hier probeert men geweld te provoceren, niet louter een mentale reactie uit te lokken.

Dat is het verschil.
Voor alle duidelijkheid: ik vind dat alle betogingen etc. die de openbare orde niet verstoren en die niet oproepen tot misdaden moeten toegelaten worden. Inclusief de FDF-jongeren dus. (!) Ik wou enkel nuanceren wat u zei dat mensen maar tegen provocaties moeten kunnen.

Nebur is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:26   #56
captain jack
Gouverneur

Standaard

Ik ben realistisch wanneer het neerkomt op de uitvoering van mijn standpunt. Indien ik burgemeester zou zijn, zou ik ook misschien betogingen verbieden indien mijn bevolking daardoor in gevaar zou komen.

Dat neemt niet weg dat ik achter mijn idealistische standpunt blijf staan: Mensen moeten tegen provocaties kunnen.

*edit: eigenlijk zijn we het in principe eens. Ik ben alleen niet akkoord met de in mijn ogen nogal misleidende woordkeuze van de topicstarter.

Laatst gewijzigd door captain jack : 22 juni 2011 om 20:29.
captain jack is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:29   #57
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Het bewijst mijn punt inderdaad:
Provoceren staat niet altijd gelijk aan geweld uitlokken. Geweld uitlokken is een vorm van provoceren. Men kan provoceren zonder geweld te willen uitlokken.
Juist, maar zoals je al stelde: de Mohammedcartoons hadden ook niet de bedoeling geweld uit te lokken maar deden dat wel. Hoe kan je garanderen dat een provocatie bij degene die je provoceert geen reactie van geweld zal uitlokken? Dat kan alleen met zekerheid als je niet provoceert, anders niet.
Hoe kun je met zekerheid voorkomen dat je niet verdrinkt als je in een grindput springt? Door er niet in te springen!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 22 juni 2011 om 20:31.
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:31   #58
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Als twee groepen die zo ver tegenover elkaar staan als het TAK en het FDF, dan zou ik als burgemeester beide betogingen ook verbieden hoor, je moet geen problemen zoeken.

En ja, mensen moeten tegen provocaties kunnen. Alleen kan ik niet tegen de hypocrisie van het FDF. De Vlamingen komen provoceren en dan zeggen dat zij voor een samenwerkend België zijn ... Even serieus graag.

Nebur is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:31   #59
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Juist, maar zoals je al stelde: de Mohammedcartoons hadden ook niet de bedoeling geweld uit te lokken maar deden dat wel. Hoe kan je garanderen dat een provocatie bij degene die je provoceert geen reactie van geweld zal uitlokken? Dat kan alleen met zekerheid als je niet provoceert, anders niet.
Inderdaad. Dat neemt niet weg dat de titel van deze topic misleidend is.
captain jack is offline  
Oud 22 juni 2011, 20:33   #60
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kun je met zekerheid voorkomen dat je niet verdrinkt als je in een grindput springt? Door er niet in te springen!
Recht op vrije meningsuiting gaat boven alles behalve 1) het aanzetten tot misdrijven en 2) inbreuk op privacy (een individu heeft het recht zijn privéleven privé te houden).

Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be