Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2003, 20:28   #41
SDB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Eva schreef:
Citaat:
Ik ben hier de baas en bepaal zelf met wie ik me bezig houdt en met wie niet.
Waar hier ?, op dit forum?
Ik denk dat SDB bedoelde thuis.
Inderdaad. Volgens mij is ze zowel hier, als thuis niet de baas.
SDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 15:48   #42
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Speciaal voor Eva

Na 10 jaar is de productiviteit van de Oostduitsers nog steeds niet gelijk aan die van de Westduitsers. En dat zijn allemaal Duitsers onder mekaar.
België is het vierde rijkste land ter wereld. Vermits Vlaanderen jaarlijks miljarden afstaat aan Wallonië, wil dat dus zeggen dat Vlamingen wellicht de productiefste zijn van heel de wereld.
Daaruit volgt ook dat als vreemdelingen hier komen die de taal niet kennen, minder goed opgeleid zijn en een andere arbeidsbenadering hebben, uiterst moeilijk zoniet onmogelijk aan een behoorlijke job te geraken. Dat is dus een recept voor problemen.

Er is nog een ander zeer belangrijk aspect. Wij zijn rijk en de ontwikkelingslanden arm. Dit is oorzaak van de vluchtelingenstroom. En aan die oorzaak moet iets gedaan worden door bv goede onwikkelingsprojecten, hulp bij onderwijs en eerlijke handel. Dat is mijn eerlijke overtuiging en DAAR HELP IK OOK PERSOONLIJK AAN MEE. De vreemdelingen die hier geraken zijn meestal de rappe met geld en soms ook de sloebers. De echte hulpbehoevenden geraken hier niet. Tot overmaat van de ramp worden de mensenhandelaars daarbij rijk.

Nog een belangrijk feit. Honderden miljoenen mensen zouden graag naar het Westen komen, en daarvoor is hier eenvoudig weg geen plaats

Om kort te zijn: er is maar één goed vreemdelingenbeleid: HULP IN EIGEN LAND
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 15:54   #43
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

De enigen die een einde kunnen maken aan deze stigmatisering zijn de Marokanen zelf. Als Jahjah niet zo'n grote deel (ik schrijf niet 'de meerderheid') van de Marokanen achter zich had, dan kende niemand 'm nu. Stigmatisering is een (verkeerde) veralgemening, maar deze veralgemening komt ergens vandaan. Zo zeggen vele Belgen dat Nederlanders gierig zijn, omdat een groot deel (niet 'een meerderheid)van de Nederlanders dat ook is. Maar niemand zegt bijvoorbeeld dat Nederlanders dieven zijn, omdat de groep Nederlandse dieven te verwaarlozen is. Zolang de groep Marokaanse dieven niet te verwaarlozen is, zal de stigmatisering blijven.
Oud 14 februari 2003, 10:07   #44
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
De enigen die een einde kunnen maken aan deze stigmatisering zijn de Marokanen zelf. Als Jahjah niet zo'n grote deel (ik schrijf niet 'de meerderheid') van de Marokanen achter zich had, dan kende niemand 'm nu. Stigmatisering is een (verkeerde) veralgemening, maar deze veralgemening komt ergens vandaan. Zo zeggen vele Belgen dat Nederlanders gierig zijn, omdat een groot deel (niet 'een meerderheid)van de Nederlanders dat ook is. Maar niemand zegt bijvoorbeeld dat Nederlanders dieven zijn, omdat de groep Nederlandse dieven te verwaarlozen is. Zolang de groep Marokaanse dieven niet te verwaarlozen is, zal de stigmatisering blijven.
Aan Moi,

Het beeld dat van de Marokkaanse gemeenschap wordt geschetst in Vlaanderen is onjuist. De Marokkanen zijn alleen sterk vertegenwoordigd in kruimeldiefstallen en kleine delicten. Zware criminaliteit en witte boordencriminaliteit is een zaak van autochtonen. De mafia is een zaak van Oost-Europeanen. Het focussen op de Marokkanen en stigmatiseren heeft dus een andere grond. Als we het gedrag van de Antwerpenaren en het succes van het Vlaams Blok ernaast leggen, dan is het beeld duidelijk. De stigmatisering van de Marokkanen heeft niets met de Marokkanen te maken, wel met het racisme binnen de autochtone gemeenschap. Een racisme dat teert op onlustgevoelens die met Marokkanen niets te maken hebben, maar hun oorsprong vinden in het wanbeheer van mensen in hun eigen leven.
Men zou er dan ook goed aan doen extra inspanningen te leveren om de mensen te leren hun leven beter te beheren.

Ik ben akkoord met Luc Broes dat hulp in het eigen land van de vluchtelingen de beste oplossing is om de vluchtelingenstroom te stremmen. Ik zie dat echter nog niet zo snel gebeuren.

Kijk eens naar wat er zich in de wereld afspeelt. Binnen enkele dagen zal er een oorlog starten tegen Irak. De Bush administration zal niet aarzelen daarbij atoombommen te gebruiken als ze oordelen dat dat nodig is en geloof me, die gasten zijn behoorlijk geschift. Die zullen dat ook doen. Irak heeft geen massavernietigingswapens. De Bush administration gaat daar de olie stelen en al de rest zijn excuses. De wereldoverheersing die nu eigenlijk al een feit is, zal dan compleet zijn. De Bush administration is niet geïnteresseerd in het welzijn van de bevolking van arme landen. De Bush administration wil overheersen en plunderen. Niet meer dan dat. Vluchtelingenstromen gaan dan ook niet stoppen.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 18:09   #45
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

We kunnen Bush misschien vragen of hij niet een paar van zijn raketten kan laten verdwalen richting wijken in België waar het vol zit met potentiële islamterroristen.

Kwestie van preventief actie te ondernemen.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 02:24   #46
torvicx
Provinciaal Statenlid

torvicx's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de postings van Eva vrij halucinant !!!!
Ik kom zelf uit een berbers-gezin en weet heel goed hoe het in die cultuur aantoegaat. Overheersend is het juiste woord. Het best te vergelijken met een sekte. Zelfs een belgisch meisje dat zich bekeerde tot de islam werd niet geaccepteerd.....
Tribalisme, machoisme, wrokkig, er heerst een maffia-sfeer, de vader des huizes is de plaatsvervanger van de imam. Uit respect moet er gelogen worden. Zeer siciliaans ......
Naar "vriendelijke" belgen toe zijn ze diplomatisch.....(binnenskamers zijn het "ongelovigen" ).....

Het verbaast me dan ook niet dat vele programmapunten van het blok reeds geobjectiveerd worden door de moslims; solidarisme, corporatisme, ons-kent-ons, autoritarisme ......

Kortom brave Eva, jij laat je mooi in praten door die "vriendelijke" moslims .....

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 17:30   #47
knager
Vreemdeling

Standaard

Moon schreef:

.......yep ik vind dat de marokaanse ouders de zonen beter in het oog moeten houden
het is toch merkwaardig dat de meisjes wel goed opgevoed zijn en vaak ook veel succesvoller eindigen dan de jongens dus conclusie is dat ALS de ouders de jongens ook zo goed opvoeden dan is er een veel grotere kans dat die een degelijke carriere kunnen hebben
en hierbij hebben beide gemeenschappen toch baat of niet?
(behalve VB heeft hier geen baat bij)
....

Goh bij ons zijn die jongens ook al zo slecht opgevoed, zouden ze dat overal zijn?
knager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 20:34   #48
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Frolic:
Er moet een einde komen aan de stigmatisering van Marokkanen.

ydde:
Neen.
Oud 27 juni 2004, 16:29   #49
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Donderdag 15.00 uur winkelde mijn vrouw in de Bruul (grote winkelstraat in Mechelen). Twee marokaanse snotneuzen passerden haar, gooiden wat papier over haar hoofd en liepen lachend en schreeuwend door (vuil hoer, kommen poepen en noch wat arabische scheldwoorden). Niemand reageerde, geen van de talloze aanwezige marokanen (meestal jongeren) vond het nodig om ook maar een opmerking tegen die twee onozelaars te maken. De aanwezige witten schudden gewoon hun hoofd en zeiden ook niets. Ik heb dat nooit eerder door gelen, roden of welk kleur die je op Spanjaarden, Italianen en andere vreemden wil plakken, weten doen!

Ps 1 Als ik bij haar ben (met mijn 110 kg) doen "ze" dat nooit.

Ps 2 Neen, mijn vrouw droeg geen mini, decollté of uitdagende kledij.

Ps 3 Niet de "snotneuzen" met hun apengedrag ergeren mij het meest, wel alle aanwezige marokanen die hun broeders grapje mischien wel konden apprecieëren.

Ps 4 De "witten" pardoneer ik: als die een opmerking durven maken sluit zich onmiddelijk de marokaanse gemeenschap, dat ken ik van ondervinding.
ik ga dat nog es overdoen met een ander kleurstiftje se...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde bis
Donderdag 15.00 uur winkelde mijn vrouw in de Bruul (grote winkelstraat in Mechelen). Twee vlaamse snotneuzen passerden haar, gooiden wat papier over haar hoofd en liepen lachend en schreeuwend door (vuil hoer, kommen poepen en noch wat vlaamse scheldwoorden). Niemand reageerde, geen van de talloze aanwezige vlamingen (meestal jongeren) vond het nodig om ook maar een opmerking tegen die twee onozelaars te maken. De aanwezige bruinen schudden gewoon hun hoofd en zeiden ook niets. Ik heb dat nooit eerder door gelen, roden of welk kleur die je op Spanjaarden, Italianen en andere vreemden wil plakken, weten doen!

Ps 1 Als ik bij haar ben (met mijn 110 kg) doen "ze" dat nooit.

Ps 2 Neen, mijn vrouw droeg geen mini, decollté of uitdagende kledij.

Ps 3 Niet de "snotneuzen" met hun apengedrag ergeren mij het meest, wel alle aanwezige vlamingen die hun broeders grapje mischien wel konden apprecieëren.

Ps 4 De "bruinen" pardoneer ik: als die een opmerking durven maken sluit zich onmiddelijk de vlaamse gemeenschap, dat ken ik van ondervinding.
...mmmm lijkt me ook aannemelijk
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 16:31   #50
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva
Er heeft een hond in mijn voortuin gepoept. Nu zal ik voor het Vlaams Blok moeten stemmen, zeker.

Eva
dat hangt ervan af ....
was die stront bruin ?
Oud 27 juni 2004, 16:45   #51
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Frolic:
Er moet een einde komen aan de stigmatisering van Marokkanen.

ydde:
Neen.
in dit nieuwe licht lijkt ydde bis toch weer minder aannemelijker
Oud 27 juni 2004, 19:21   #52
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Vrijdagavond heeft een Marokkaanse 'voetbalploeg', compleet mét begeleider, een Vlaamse jonge vader, met zijn baby op de arm, in mekaar geslagen. Zomaar. Voor de lol.
Politie komt. Neen, niemand heeft iets gedaan....Zelfs de Marokkaanse buurman met wie de vader een babbeltje sloeg heeft niets gezien....

Ze zijn toch zo lief, meneer.....
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 22:33   #53
Spolpoel
Banneling

Standaard

Marokkanen positioneren zich steeds als koplopers in crimineel gedrag, overlast gedrag, integratie-onwil, provocatief gedrag, macho gedrag, slachtofferrol, parasitair gedrag, sociaal economisch educatief achterstandgedrag, religieus achterlijkheidsgedrag, dat ze er eigenlijk om SMEKEN om gestigmastiseerd te worden.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be