![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zuid-Nederland is trouwens geen "mengelmoes". Nederlands-Limburg is 99,9% katholiek. Ook Noord-Brabant heeft een meerderheid katholieken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Schepen
|
![]() Ik ben helemaal niet versus Nederland hoor, maar ik ben ook geen aanhanger van het Groot-Dietsche gedachtengoed.
Ik respecteer Nederland als land omdat het een zekere coherentie vertoont. Wat van Belgie niet kan gezegd worden.
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Vlaanderen kapot moet gemaakt worden? Liefst door De Waal en co?
![]() |
![]() |
#49 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zou onlogisch zijn moest ik Vlaanderen, dat een deel van België is, willen kapotmaken.
![]() |
![]() |
#51 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() deze keuze is veel beter hoor !
LIJST EUROPEES PARLEMENT Effectieven : 1. Frank Vanhecke 2. Philip Claeys 3. Marie-Rose Morel 4. Hilde De Lobel 5. Francis Van den Eynde 6. Guy D'haeseleer 7. Lieve Van den Berghe 8. Suzanne Lacombe-Verbeest 9. Annemie Peeters-Muyshondt 10. Marleen Beckers-Govaerts 11. Jurgen Verstrepen 12. Johan Demol 13. Anke Van dermeersch 14. Filip Dewinter Opvolgers : 1. Koen Dillen 2. Luk Van Nieuwenhuysen 3. Alexandra Colen 4. Frieda Van Themsche 5. Nadia Van Beughem 6. Goedele De Man - Van Haelst 7. Jef Van Bree 8. Gerolf Annemans
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.dewakkereburger.be/Gomlij...ger%202004.pdf Schijnkandidaten per lijst raadpleegbaar Van onze redactrice Anja Otte 04/06/2004 BRUSSEL - Is premier Verhofstadt nu een schijnkandidaat, zoals Jean-Luc Dehaene stelt, of niet? Toch wel, zo blijkt uit de gomlijst, een nieuw instrument dat de kiezers wil helpen schijnkandidaten te detecteren en een bewuste keuze te maken in het stemhokje Op de lijst krijgen alle kandidaten voor het Vlaams, Brussels en Europees parlement een beoordeling op basis van drie criteria. Als ze aan één van de criteria niet voldoen, dan worden ze weggegomd. Het eerste criterium is of de kandidaat maar op één lijst voorkomt. ,,Als hij op meerdere lijsten staat, dan is het voor de kiezer onduidelijk welk mandaat hij gaat opnemen'', verklaart Peter Verhaeghe, die de lijst mee opstelde. Het volgende criterium is of de kandidaat vorig jaar een federaal mandaat opgenomen heeft. ,,Door zich opnieuw kandidaat te stellen, pleegt hij kiezersbedrog tegenover zijn kiezers van vorig jaar'', verduidelijkt Verhaeghe. Het laatste criterium is de kwaliteit van het geleverde parlementaire werk. Als dat, volgens de rapporten van deze krant en van De Morgen, ondermaats was, dan wordt ook deze kandidaat weggegomd. Kandidaten met een goed rapport krijgen daarvoor een speciale vermelding. Uit de algemene conclusies blijkt dat het CD&V/N-VA-kartel zich het minst bezondigt aan kiezersbedrog: 94 procent van zijn kandidaten zijn geen schijnkandidaat. Groen! haalt een score van 93 procent. Het Vlaams Blok scoort het slechtst, met 74 procent, SP.A-Spirit en VLD zitten tussenin met respectievelijk 79 en 78 procent. De scores voor de eerste vijf kandidaten - om wie het toch vooral gaat - is nog bedroevender. De kiezer heeft bij het Vlaams Blok greep op slechts 38 procent van de vijf kandidaten bovenaan de lijst. Bij SP.A-Spirit is dat 55 procent, bij VLD/Vivant 65 procent, bij CD&V/N-VA 88 procent en Groen! 93 procent. ,,Dit is een aanzet vanuit de burgers aan de partijen om hier toch eens over na te denken. Niets heeft hen belet om nu al enige ethiek te hanteren bij de samenstelling van de lijsten'', zegt Verhaeghe. Aan de kiezer geeft de lijst de raad niet te stemmen op weggegomde kandidaten. De lijst is een initiatief van Straten-Generaal, een vereniging uit het Antwerpse die zich bezighoudt met burgerdemocratie en -participatie. De Wakkere Burger zette de lijst op zijn website
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Let er op dat men volgens dat "onderzoek" ook een heel subjectief element betrekt, nl. de kwaliteit van het parlementair werk... beoordeeld door De Morgen. Wanneer men dan vervolgens het overzicht bekijkt, dan staat bij heel veel VB-kandidaten een kruisje bij dat punt (terwijl geen enkele SP.a'er bijvoorbeeld daarvoor in aanmerking kwam). Helemaal geen objectief onderzoek dus.
Schijnkandidaten kunnen maar op twee criteria opgespoord worden: (a) op meerdere lijsten opkomen; (b) reeds zetelen in het landelijk parlement maar toch opkomen op Vlaams en/of Europees niveau. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Schepen
|
![]() Is het eigenlijk niet koenRAAD dillen?