Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2011, 15:29   #41
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Precies of onze flikken zo en denderend succes hebben in het oprollen van crimnelen
Dus, omdat de flikken niet alle criminaliteit oplossen/voorkomen, moet "het gezag" maar afgeschaft worden? Bizarre logica.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 15:30   #42
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dus, omdat de flikken niet alle criminaliteit oplossen/voorkomen, moet "het gezag" maar afgeschaft worden? Bizarre logica.
Lees eens mijn onderschrift.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 15:32   #43
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond dat ook tof op mijn veertiende, maar geef toe dat dat nu niet echt sterke argumenten zijn in een maatschappelijke of politieke discussie.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 18:40   #44
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies of onze flikken zo en denderend succes hebben in het oprollen van crimnelen
Oh, hebt u Dutroux gesnapt en al die andere criminelen die in het gevang zitten? Proficiat, ik had het niet verwacht van u
Oud 1 juli 2011, 18:43   #45
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik vond dat ook tof op mijn veertiende, maar geef toe dat dat nu niet echt sterke argumenten zijn in een maatschappelijke of politieke discussie.
Gek, toen ik "Lees eens mijn onderschrift" van Giserke las, dacht ik automatisch : die jongen kan niet ouder dan 14 zijn. En kijk, Steve verwijst ook naar die leeftijd. Vermoedelijk is Giserke inderdaad nog een heel jonge puber, de moeite niet om nog verder op zijn opmerkingen te reageren.
Hopelijk wordt hij ooit wat meer volwassen.
Oud 1 juli 2011, 18:50   #46
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Op de blog ven een gerenomeerd Kortrijks blogger lees ik dat volgens de criminaliteitsbeeldanalyse van politiezone vlas
werden er in 2010 in de politiezone niet minder dan 16 processen-verbaal wegens smaad opgesteld! 16! Dat is verdorie meer dan 1 per maand! En 14 gevallen van agressie jegens een agent of officier
...
Natuurlijk zullen er wel meer gevallen zijn die niet werden geverbaliseerd, maar wie houdt Eeckhout tegen om dat te doen? Niemand toch?!?"
Diezelfde compostmeester oppert ook nog
Eeckhout is gewoon bang dat de rechtbank zijn processen-verbaal niet echt ernstig neemt en wil daarom zelf rechtertje spelen. Dat is een bijzonder ranzig trekje van hem dat de fundamenten van de rechtstaat uitholt. In wereldstad Kortrijk kan dat allemaal. Geen wonder echter dat zijn collega’s van de dorpen Gent, Antwerpen en Brussel Eeckhout in zijn pleidooi niet volgen.
http://perongeluck.wordpress.com/201...f-der-domheid/

Daar heeft hij wel een punt.
Nog een noot van dezelfde blogger
Noot: de wet van 13 mei 1999 (Wet tot invoering van gemeentelijke administratieve sancties), artikel 3, bepaalt trouwens dat de sanctionerende ambtenaar niet dezelfde ambtenaar mag zijn als diegene die de overtreding vaststelt. Je kunt dus maar beter meteen alle aanwezige flikken voor verrot schelden zodat er geen enkele meer overblijft om een boete op te leggen! Of, als de ene je een boete oplegt omdat je zijn collega een vuile flik noemde, zeg je dat je het voor hemzelf of nog een andere was bedoeld.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be