Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2011, 22:34   #41
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hij.

Ik kick op vrouwen die sierlijk kunnen roken.

Ik ben ook geen katachtige dusja
Oud 26 juni 2011, 22:35   #42
eno2
Banneling

Standaard

Godsdiensten die onze basiswaarden aantasten, waaronder seculiere democratie met scheiding van godsdienst en staat, waarom zouden die niet mogen verboden worden? Zulke godsdiensten zijn te intolerant en te bedreigend om op godsdienstvrijheid beroep te kunnen doen.
Er zijn wel meer geloven die die streep niet halen. duivels-secten bv die kinderen ritueel slachten...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 22:35   #43
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Niks van aantrekken. Gij gaat met mij mee!
Ja want iemand moet kunnen rijden hé
Oud 26 juni 2011, 22:41   #44
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik verdedig geen enkele religie, ik val integendeel religies daar aan op de punten dewelke ik principieel niet onderschrijf.

Maar de eerste uitspraak is een historische, en dat verdient een historisch kader.
Nee dat is waar, had het er eigenlijk niet als een van de punten genomen, maarja, Moslims hebben het niet graag als ge daarover begint, het was dus een beetje provoceren...

Net zoals de Christenen het niet graag hebben over de stigmatisering en nonsens uitleg over geesteszieken in het 'I am Legion, for we are many' verhaal...
Oud 26 juni 2011, 22:44   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
. Wie meer wil weten over de wandaden van 'profeet' mohammed hier dit filmpje http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867
Dat zegt al genoeg.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 22:50   #46
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Nee hij trouwde effectief met dat meisje toen ze zes was, en cosumeerde het als ze negen was. Maar goed, het praat Mohammed sowieso niet goed gewoon omdat er anderen zouden geweest zijn die even walgelijk deden. Trouwens de andere acht punten zijn relevanter voor de dag van vandaag...
Wat in mijn ogen het geval van Mohammed een stuk erger maakt, is dat hij tot op de dag van vandaag het rolmodel, het na te volgen voorbeeld, van meer dan een miljard mensen is. Wat hij op 59-jarige leeftijd met zijn kindbruidje deed, is één ding, maar laten we daarbij niet vergeten dat hij ook een oorlogszuchtige krijgsheer en karavaanrover was. En dat is dan het rolmodel. En dan nog verbazen mensen zich erover dat het altijd hommeles is met die ideologie.
Oud 26 juni 2011, 22:55   #47
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij wel. Onder andere heb ik problemen met de volgende aspecten van die godsdienst:

1) Mohammed trouwde met een meisje van 6. Ronduit schandalig.
2) De Islam is anti-vrouw; zie maar de bepalingen ivm het huwelijk, scheiden, erfenis, en daar bovenop allerlei seksistische bepalingen uit de Sharia.
3) De Islam is anti-homo - die mensen moeten gedood worden volgens die godsdienst
4) De Islam erkent geen scheiding tussen kerk en staat - maw zodra ze ergens een meerderheid hebben moeten ze hun nonsens aan iedereen opdringen.
5) Men mag de Islam niet verlaten - doet men dat toch moet men gedood worden.
6) De Koran zegt dat iedereen die polytheist is moet zich of bekeren of (u raad het al) gedood worden
7) De Islam zegt dat mensen van andere godsdiensten (Zoarastrisme, Jodendom, Christendom, buiten de Islam de enige toelaatbare godsdiensten) extra belast moeten worden. De godsdienst is dus in se discriminerend.
8) De Islam erkent de vrijheid van meningsuiting niet - wie de profeet beledigt moet (quelle surprise) gedood worden.
9) De Koran keurt niet alleen oorlog en andere geweld om ongelovigen te bekeren niet alleen goed, het is de plicht van een goede Moslim.

Er zijn nog meer redenen, maar dit lijkt me al voldoende...

Noot: Veel van die dingen kunnen over andere godsdiensten gezegd worden, maar dat is even verwerpelijk, maar dat is voor een andere thread, iedereen staat vrij om over die andere godsdiensten een ANDERE thread te beginnen.

Nu goed, een godsdienst verbieden is geen goede zaak, maar het is wel een schande dat we die godsdienst subsidieren - waarom niet meteen Blut und Boden subsidieren als we zo gaan beginnen.
U heeft gelijk, de islam staat haaks op de Westerse beschaving en samenleving.
Het enige wat we nu moeten doen is proberen om de mensen te overtuigen dat dit geloof geen goed geloof is, en mensen proberen zover te krijgen om de islam los te laten. En er zijn ook veel allochtonen uit islamitische origine die dat gelukkig ook doen.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 22:57   #48
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Het enige wat we nu moeten doen is proberen om de mensen te overtuigen dat dit geloof geen goed geloof is, en mensen proberen zover te krijgen om de islam los te laten. En er zijn ook veel allochtonen uit islamitische origine die dat gelukkig ook doen.
Probeer maar. Ik ervaar het zo: hoe meer gij en uw maten schreeuwen hoe sterker ik word in mn geloof.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 23:01   #49
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
We moeten ook vooral ervoor zorgen dat diegenen dat er afstand van nemen niet geintimideerd worden zoals oa met 'ere-moorden' (slechten benamingen maar goed, ik heb hem niet gekozen), of meisjes die verkracht of in elkaar geslagen worden omdat ze in een midi- (of mini-)rok of zonder hoofddoek rondlopen.

Maar zeker niet verbieden zoals sommigen hier voorstellen. Ik ben geen voorstander van alles verbieden wat u niet aanstaat - dat helpt toch niet.
Oud 26 juni 2011, 23:01   #50
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer maar. Ik ervaar het zo: hoe meer gij en uw maten schreeuwen hoe sterker ik word in mn geloof.
Van extremisme gesproken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 26 juni 2011 om 23:06.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 23:02   #51
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
6 jaar ? Hier ? Nooit geweten. Trouwens, een zogenaamde 'profeet' van een of andere god, daar zou je toch van verwachten dat die het goede voorbeeld geeft en niet de slechte gewoontes aanneemt van de toenmalige bevolking. Hij verbood alcohol en varkensvlees maar zag er geen graten in met een 9 jarig nog met poppen spelend meisje naar bed te gaan, op rooftocht te gaan (een jood te martelen om te weten te komen waar de stam hun goud en zilver verborgen had). Verkrachting van tijdens de roofovervallen gevangen vrouwen goedkeurde, een hele joodse stam uitmoorde door hen 1 voor 1 (+/- 800 man (jongens zodra die schaamhaar hadden)) liet het hoofd afhakken, zijn tegenstanders liet vermoorden. zelf slaven hield enz enzo verder. Hetgeen je daar aanhaalt, de smoes die moslims ook gebruiken om de misdaden van hun 'profeet' te vergoeilijken (jamaar dat was normaal in die tijd) slaat nergens op. Raakt kant noch wal. Dat was zogenaamd een 'profeet' van 1 of andere god remember. Ieder verstandig mens weet natuurlijk dat 'profeet' mohammed een gestoorde criminele gek was en allesbehalve een 'profeet'. Een ordinaire roofovervaller (belust op oorlogsbuit) en sexmaniak (sexslavinnen) . Wie meer wil weten over de wandaden van 'profeet' mohammed hier dit filmpje http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867
Dat is dan ook het grote verschil tussen het christendom en de islam: de Messias.
Jezus' voorbeeld was gericht op vredelievendheid, Mohammeds gedrag niet.
Wat niet weg neemt dat de kerk zwarte bladzijdes in haar geschiedenis had, maar Jezus en het oorspronkelijke christendom is daar niet de oorzaak van.
Het geweld dat de kerk heeft gebruikt gaat in tegen het christendom, terwijl strikt genomen het geweld van de moslims niet ingaat tegen de islam en haar stichter.
Oud 26 juni 2011, 23:02   #52
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moest ge in een Islamitisch land wonen zou ge vooral uw bakkes moeten houden, maar dat vergeet ge blijkbaar...

Bovendien: Wat een belachelijke reden om sterker te geloven... net zoals die losers die 'cool' willen zijn en als hun favoriete band te populair wordt, die ineens haten

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 26 juni 2011 om 23:03.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 23:03   #53
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Van extremmisme gesproken!
Wat is daar extremistisch aan mijn beste?
Oud 26 juni 2011, 23:05   #54
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
We moeten ook vooral ervoor zorgen dat diegenen dat er afstand van nemen niet geintimideerd worden zoals oa met 'ere-moorden' (slechten benamingen maar goed, ik heb hem niet gekozen), of meisjes die verkracht of in elkaar geslagen worden omdat ze in een midi- (of mini-)rok of zonder hoofddoek rondlopen.
Deze mensen moeten zeker goed beschermd worden.
Oud 26 juni 2011, 23:08   #55
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is daar extremistisch aan mijn beste?
Die houding van 'ik luister toch niet naar de andere, ik weet het toch beter, want ik ben voorbestemd.'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 26 juni 2011 om 23:08.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 23:10   #56
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Die houding van 'ik luister toch niet naar de andere, ik weet het toch beter, want ik ben voorbestemd.'
Oh maar dat is ook van toepassing op zielen zoals Salvadorii. Die gaat zelfs een stapje verder 'ik beledig u en betrek in elke draad uw geloof omdat uw avatar mij niet aanstaat'.

Overigens, ik luister wel. Ik ben gewoon niet akkoord met hetgeen ik hoor. Dat mag toch hoop ik?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 26 juni 2011 om 23:11.
Oud 26 juni 2011, 23:13   #57
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat ze als vrouw het ok vind om door de Islam als minderwaardig behandeld te worden zegt genoeg. Wel ironisch dat wij dat niet mogen.
Oud 26 juni 2011, 23:16   #58
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oh maar dat is ook van toepassing op zielen zoals Salvadorii. Die gaat zelfs een stapje verder 'ik beledig u en betrek in elke draad uw geloof omdat uw avatar mij niet aanstaat'.

Overigens, ik luister wel. Ik ben gewoon niet akkoord met hetgeen ik hoor. Dat mag toch hoop ik?
Ik u beledigen??? Graag een quote aub - ik vertelde gewoon de WAARHEID over Mohammed - maar ja voor een Moslim is dat beledigend zeker...
Was Mohammed geen analfabeet? Toch wel.
Was hij geen geitenherder? Toch wel.
Trouwde hij niet met een meisje van zes? Toch wel.

Nu goed, het is duidelijk hoeveel waarde deze moslima aan 'freedom of speech' hecht. Zelfs de waarheid mag niet. Moesten wij ons gedragen gelijk hen, zat zij al lang achter tralies...
Oud 26 juni 2011, 23:17   #59
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What do you like of Muhammad?
Oud 26 juni 2011, 23:19   #60
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
What do you like of Muhammad?
Everything is het enige toelaatbare antwoord, weet u...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be